Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: The Vampire op oktober 21, 2009, 18:35:54
primare is idd ook wel erg mooi.

vind deze ook erg mooi:


Prijsklasse is toch < €800,-...?

Robbert54

ja. dromen mag toch ;D maar wat langer wachten kan ook wel. weet niet eens wat een arcam 2ehands kost. heb m nieuw zien staan voor 1700 euro.

primare weet ik al helemaal niet.

op marktplaats staat ook nog een 350, kun je op bieden vanaf 850
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Ik begin nu de kluts kwijt te raken, om toch even bij de basis te blijven...wat zoek je precies en wat zit er in je spaarvarken?

Robbert54

Citaat van: S@m op oktober 21, 2009, 19:49:35
Ik begin nu de kluts kwijt te raken, om toch even bij de basis te blijven...wat zoek je precies en wat zit er in je spaarvarken?
haha! snap ik! meestal begin ik ook met iets wat weinig kost en kom ik uit met iets wat 10x duurder is.. (neem mijn tv)

maar goed. wat ik zoek is een goede degelijke krachtige receiver. (met een mooi uiterlijk) en ik wil sowieso de nieuwe formaten kunnen beluisteren, dus of via analoog/hdmi of via de receiver zelf.

verder zoek ik een receiver die het ook in stereo goed doet, of de optie die Xander32 aangaf. een goede receiver met later eventueel nog een geintegreerde stereo versterker.

budget is nog onduidelijk. zit momenteel op 700, maar als ik nou zou wachten tot januari, zoals Tiptop aangaf dan kan ik er nog wel zo'n 1300 van maken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m


Robbert54

Citaat van: S@m op oktober 21, 2009, 20:06:24
Helder!

Wijs van Tiptop...
ja ben zelf af en toe een beetje ongeduldig ;D (sinds de speakers zit het upgrade virus er weer goed in ;D)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: The Vampire op oktober 21, 2009, 20:10:45
ja ben zelf af en toe een beetje ongeduldig ;D (sinds de speakers zit het upgrade virus er weer goed in ;D)

Weet precies wat je bedoeld. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Valkyrie

Citaat van: The Vampire op oktober 21, 2009, 20:10:45
ja ben zelf af en toe een beetje ongeduldig ;D (sinds de speakers zit het upgrade virus er weer goed in ;D)

Ik ken het! Ik zou rustig aan doen dit jaar. :-X (totdat er een paar mooie aanbiedingen voorbij kwamen ::))
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

Citaat van: Valkyrie op oktober 22, 2009, 13:22:39
Ik ken het! Ik zou rustig aan doen dit jaar. :-X (totdat er een paar mooie aanbiedingen voorbij kwamen ::))
Citaat van: tiptop op oktober 22, 2009, 09:46:24
Weet precies wat je bedoeld. :P

en dit forum is daarbij ook niet echt behulpzaam.. die wakkert het virus alleen maar aan :devil: als ik kijk wat ik allemaal heb gekocht sinds ik op dit forum zit :-X ben niet voor niks een jaar afwezig geweest. was voor mijn eigen best wil. ;D en wat een mooi spul heb ik nu op mijn kamer! :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

#784
Citaat van: The Vampire op oktober 22, 2009, 16:58:01
en dit forum is daarbij ook niet echt behulpzaam.. die wakkert het virus alleen maar aan :devil: als ik kijk wat ik allemaal heb gekocht sinds ik op dit forum zit :-X ben niet voor niks een jaar afwezig geweest. was voor mijn eigen best wil. ;D en wat een mooi spul heb ik nu op mijn kamer! :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:


:D :D :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

tiptop

Citaat van: The Vampire op oktober 22, 2009, 16:58:01
en dit forum is daarbij ook niet echt behulpzaam.. die wakkert het virus alleen maar aan :devil: als ik kijk wat ik allemaal heb gekocht sinds ik op dit forum zit :-X ben niet voor niks een jaar afwezig geweest. was voor mijn eigen best wil. ;D en wat een mooi spul heb ik nu op mijn kamer! :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

:P :P ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

#786
moet mijn mening toch een klein beetje herzien. de Onkyo die door Holco wordt aangeboden vind ik nog niet eens zo heel lelijk, maar ben qua uiterlijk toch wel verliefd geworden op de Arcam!

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

word alleen zo weinig aangeboden. zat net nog even te googlen naar arcam. de fmj av9 is ook mooi. in combinatie zoals valkyrie dat heeft, maar dat zal wel een beetje buiten mijn budget vallen, kan niet eens de prijzen van dit moment vinden :-X

las trouwens al wel dat de avr350 geen geluid via hdmi kan doorsturen, das dan wel jammer, maar goed daarom zijn er analoge kanalen.

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op oktober 24, 2009, 01:21:12
word alleen zo weinig aangeboden. zat net nog even te googlen naar arcam. de fmj av9 is ook mooi. in combinatie zoals valkyrie dat heeft, maar dat zal wel een beetje buiten mijn budget vallen, kan niet eens de prijzen van dit moment vinden :-X

las trouwens al wel dat de avr350 geen geluid via hdmi kan doorsturen, das dan wel jammer, maar goed daarom zijn er analoge kanalen.



Heb je helaas wel nog steeds de core via de PS3, das dan wel weer jammer. Moet je ook weer een dedicated blu-ray speler aanschaffen met analoge uitgangen. Wel een zeer mooie Receiver die Arcam  ;)

Valkyrie

Citaat van: The Vampire op oktober 24, 2009, 01:21:12
word alleen zo weinig aangeboden. zat net nog even te googlen naar arcam. de fmj av9 is ook mooi. in combinatie zoals valkyrie dat heeft, maar dat zal wel een beetje buiten mijn budget vallen, kan niet eens de prijzen van dit moment vinden :-X

las trouwens al wel dat de avr350 geen geluid via hdmi kan doorsturen, das dan wel jammer, maar goed daarom zijn er analoge kanalen.



De AV9 heb ik vorig jaar in Engeland gekocht (was toen iets van 1500 euro) en de P1000 heb ik van een forumlid overgenomen (was iets van 800 euro). Misschien dat je deze website in de gaten kan houden: http://www.sevenoakssoundandvision.co.uk/clearance.aspx. Daar staat ook nog een nieuwe P7 voor 1600 pond.

Ik weet niet of je ook zo'n budget hebt, maar anders zou je ook nog naar de combinatie AVP700/P1000 kunnen kijken. Die zijn al meerdere malen op de markt langsgekomen.

Gr Jurian
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

Citaat van: Nooff op oktober 24, 2009, 01:42:56
Heb je helaas wel nog steeds de core via de PS3, das dan wel weer jammer. Moet je ook weer een dedicated blu-ray speler aanschaffen met analoge uitgangen. Wel een zeer mooie Receiver die Arcam  ;)
ja dat klopt, maar denk dat deze receiver beter is dan menig ander van dit moment.. een dedicated blu-ray speler komt er toch ongetwijfeld... heb ik gelijk weer een goed excus!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: Valkyrie op oktober 24, 2009, 12:23:17
De AV9 heb ik vorig jaar in Engeland gekocht (was toen iets van 1500 euro) en de P1000 heb ik van een forumlid overgenomen (was iets van 800 euro). Misschien dat je deze website in de gaten kan houden: http://www.sevenoakssoundandvision.co.uk/clearance.aspx. Daar staat ook nog een nieuwe P7 voor 1600 pond.

Ik weet niet of je ook zo'n budget hebt, maar anders zou je ook nog naar de combinatie AVP700/P1000 kunnen kijken. Die zijn al meerdere malen op de markt langsgekomen.

Gr Jurian
bedankt voor de link Jurian, zal het in de gaten houden. de AVP700 is een voorversterker? hoe verhoud deze zich tot de AV9 dan? wat was jou persoonlijke reden om voor jou set te kiezen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober 24, 2009, 20:42:39
Volgens mij voel jij je nu zo:
http://www.youtube.com/watch?v=rMQ51qj0Jxc vanaf 2:25 :D
:clapping: :clapping: :clapping: tranen in mijn ogen!! lang geleden dat ik die voor het laatst heb gezien..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ik weet jou wel aan het lachen te krijgen.
Hoog tijd voor een M&G! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Citaat van: The Vampire op oktober 24, 2009, 20:42:59
bedankt voor de link Jurian, zal het in de gaten houden. de AVP700 is een voorversterker? hoe verhoud deze zich tot de AV9 dan? wat was jou persoonlijke reden om voor jou set te kiezen?

De AVP700 is inderdaad een voorversterker. Via de markt heb ik de P1000 van een forumgenoot over kunnen nemen. De prijs/kwaliteit-verhouding was enorm gunstig. De eindversterker heb ik dan ook een tijdje gebruikt samen met mijn receiver. De eindversterker had ik niet van te voren beluisterd, maar heb ik puur naar de spec's gekeken.
Toen ik de advertentie gezien had van de AV9 was dat echt een nobrainer en heb ik de AV9 besteld (er vanuit gaande dat ik er bijna geen verlies op zou kunnen lijden wanneer ik hem zou doorverkopen). Uiteindelijk voldoet de set volledig aan mijn verwachtingen en ben ik er erg tevreden over. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

afgelopen weekend even flink wat na lopen denken over welke kant ik met mijn set uit wil.

heb me tot voorkort eigenlijk nooit echt bezig gehouden met stereo, dit vooral ook, omdat ik melkpakjes als speakers had en geluid toch al voor geen meter klonk.

nu met mijn nieuwe speakers, klinkt het allemaal al een stuk beter, maar ik weet dat het ook allemaal nog veel beter kan.

aangezien ik sowieso een nieuwe surround receiver moet hebben, wil ik er eigenlijk wel graag 1 met een goede stereoweergave, en ik lees heel veel goeds over de receivers van Arcam. op deze manier kan ik dan al genieten van zowel surround als stereo en kan ik later nog een geintegreerde stereo aanschaffen.

een andere optie is die wat valkyrie aangaf, alleen heb ik geen idee op welk bedrag ik dan uit ga komen. een losse eindversterker zoals de p1000 lijkt me iig ook wel erg  O0

met een beetje geluk komt er eind december nog een leuk bedrag vrij voor me. is nog niet helemaal zeker, maar dan kan de jacht beginnen ;D

even kort opgesomd (is dit goed geschreven??) wat ik dus wil:


  • een goede surround receiver of voor en eind versterker
  • een goede stereo weergave
  • een degelijke aansturing
  • een mooi uiterlijk


|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

of een stereoversterker doorlussen op je ht versterker ;-) ?