Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

S@m

@Koen, naast het ontwerpen van een rustig en weloverwogen logo ben je ook in staat om een technisch verhaal inzichtelijk te maken...

S@m

Citaat van: gastje13 op oktober 17, 2009, 12:36:25
OF de fabrikant bouwt express een eigen klank in, dat kan uiteraard altijd.


Dus is er verschil tussen versterkers.... ;)

Robbert54

gister de hele middag  de CD van Michael Bublé geluisterd. klinkt toch wel erg mooi hoor! zelfs met mijn Philips receiver. moet het geluid dan wel een stuk opendraaien ansder blijft het geluid een beetje dood, maar stereo spreekt mij wel steeds meer aan. dus een receiver die goed overweg kan met stereo is wel een pre.

Welke receivers spelen ook goed stereo? en wat zou anders eventueel een goede optie zijn?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ivo1986

#728
Heldere en toch enigszins technische uitleg koen.

ivo1986

Ik zou eerst met spikes onder je luidspreker beginnen.
Of nog beter een goede stand.
Daar zul je met stereo geluid nog meer winst mee pakken denk ik.

Heb je trouwens de kabel op het hoog of op het laag aangesloten op je luidspreker.

Robbert54

Citaat van: ivo1986 op oktober 17, 2009, 14:41:47
Ik zou eerst met spikes onder je luidspreker beginnen.
Of nog beter een goede stand.
Daar zul je met stereo geluid nog meer winst mee pakken denk ik.

Heb je trouwens de kabel op het hoog of op het laag aangesloten op je luidspreker.
de bovenste. dat is het hoog toch? de stands komen er sowieso nog. ik heb nu kleine dempertjes onder de speakers.

er moet sowieso een nieuwe receiver komen. ook omdat ik nu eindelijk wel eens volledig van Blu-ray wil kunnen genieten.

misschien dat wat sander32 zei ook wel een goed idee is. een receiver met een eindversterker. maar wat zou dan een goede optie zijn?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op oktober 17, 2009, 14:47:04
de bovenste. dat is het hoog toch? de stands komen er sowieso nog. ik heb nu kleine dempertjes onder de speakers.

er moet sowieso een nieuwe receiver komen. ook omdat ik nu eindelijk wel eens volledig van Blu-ray wil kunnen genieten.

misschien dat wat sander32 zei ook wel een goed idee is. een receiver met een eindversterker. maar wat zou dan een goede optie zijn?
Zelf ben ik er nog niet helemaal over uit: of een eindversterker of een geintegreerde stereo versterker met ht-pass-thru. Die laatste optie is iets prijziger maar betreft stereo ook de mooiste, daarvan heb ik mij al laten overtuigen.

En idd.: goede speakerstands doen ook veel goeds(tip: Apollo, degelijke stands voor redelijke prijs).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

ja heb in eerste instantie gekeken naar de stands van B&W zelf, maar die zijn echt te groot in combinatie met de speaker.

geintegreerde stereo versterker met HT pass thru heb ik me helemaal nog niet in verdiept. wat houdt dit precies in?

zal zelf ook even  :google: gebruiken ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

#733
Citaat van: The Vampire op oktober 17, 2009, 15:39:22
ja heb in eerste instantie gekeken naar de stands van B&W zelf, maar die zijn echt te groot in combinatie met de speaker.

geintegreerde stereo versterker met HT pass thru heb ik me helemaal nog niet in verdiept. wat houdt dit precies in?

zal zelf ook even  :google: gebruiken ;D
Een hele mond vol voor een stereo amp. met een voorziening (knopje) waarmee je de amp. als pure eindversterker (het voorversterkergedeelte wordt omzeild) kan laten functioneren in een ht-set. Wil je vervolgens alleen stereo luisteren zet je de knop weer om en profiteer je weer van de over het algemeen betere voorversterking van de geintegreerde versterker t.o.v. die van een receiver.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Citaat van: Xander32 op oktober 17, 2009, 16:09:13
Een heel mond vol voor een stereo amp. met een voorziening (knopje) waarmee je de amp. als pure eindversterker (het voorversterkergedeelte wordt omzeild) kan laten functioneren in een ht-set. Wil je vervolgens alleen stereo luisteren zet je de knop weer om en profiteer je weer van de over het algemeen betere voorversterking van de geintegreerde versterker t.o.v. die van een receiver.

Sander.
had er net een stuk over gelezen op dit forum! maar dan hoeft dit toch juist niet duurder te zijn. de wat oudere versterker hebben dit toch ook?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op oktober 17, 2009, 16:11:34
had er net een stuk over gelezen op dit forum! maar dan hoeft dit toch juist niet duurder te zijn. de wat oudere versterker hebben dit toch ook?
;D
Je zegt het eigenlijk zelf al: "de oudere..." ik ga uit van een zelfde budget voor beiden en een vergelijkbare leeftijd, klasse en prestatieniveau ...

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tiptop

Zeker niet elke versterker heeft die optie! Juist met het surroundgebeuren zijn de afgelopen jaren wel meer versterkers (maar nog steeds niet veel) met die optie uitgerust. ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Bij Marantz heet die optie "Pure Direct", alleen de versterkers voor L en R staan aan, rest is allemaal uit, ook het display...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Koen K

@ allemaal: bedankt en graag gedaan! ;)

Citaat van: S@m op oktober 17, 2009, 13:23:52
Dus is er verschil tussen versterkers.... ;)

Natuurlijk is er verschil... Gelukkig maar :P

Robbert54

mmm hoe meer je te weten komt hoe moeilijker de keuze wordt!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

#740
Citaat van: The Vampire op oktober 18, 2009, 01:38:31
mmm hoe meer je te weten komt hoe moeilijker de keuze wordt!

Misschien is dit een mooie receiver voor je, 7x 150W, HDMI, USB, Ipod,etc...



Wordt aangeboden door senseofmusic.nl volgens mij voor niet te veel....http://www.senseofmusic.nl/product/Pioneer-VSX-LX50-receiver/1046

tiptop

Citaat van: HTip op oktober 17, 2009, 21:48:01
Bij Marantz heet die optie "Pure Direct", alleen de versterkers voor L en R staan aan, rest is allemaal uit, ook het display...
Dat is niet helemaal waar, Philip ;)

De pure direct is iets anders dan een HT put through.

De pure direct is uitgevonden om de weergave van een bron, aangesloten op versterker/receiver te verbeteren door een zo kort mogelijke signaalweg aan te bieden binnen die versterker of receiver en onnodige componenten uit te schakelen.

De HT put through of pass through is bedoeld om bijv. een stereoversterker die hiermee uitgerust is, op te nemen in een surroundsysteem.

De fronts en stereobronnen zitten gewoon op de stereoversterker aangesloten en zo wordt buiten de surroundversterker om van muziek genoten.
Wil je dan surround bijv. een film kijken, dan zet je de surroundversterker aan en kies je op de stereoversterker de passthroughfunctie.
De stereoversterker dient dan als externe eindversterker en om het surroundfrontsignaal door te sturen naar de fronts.
Niks meer en niet bedoeld als kortere signaalweg.
Behalve dat de voorversterkerfunctie omzeild wordt en dus de interne volumeregeling van de stereoversterker niet meer meedoet en het volume voor alle luidsprekers gewoon via de surroundversterker loopt.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

#742
Citaat van: S@m op oktober 18, 2009, 07:15:25
Misschien is dit een mooie receiver voor je, 7x 150W, HDMI, USB, Ipod,etc...



Wordt aangeboden door senseofmusic.nl volgens mij voor niet te veel....http://www.senseofmusic.nl/product/Pioneer-VSX-LX50-receiver/1042
vind m wel mooi, maar denk dat ik me vrij snel ga irriteren aan dat hoogglans zwart. dan kies ik liever voor iets in zilver of eventueel alu zwart,

het oog wil ook wat ;) maar toch bedankt! alleen de link werkt niet.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Kom het ff niet meer tegen, maar wat was je budget en wensen ookalweer?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

budget tussen de 6 en de 800. kan eventueel nog wat omhoog, maar dan moet ik nog even flink doorsparen. maar kan wel dus want mijn receiver heeft het nog niet begeven of iets.

en ik wil de nieuwe audioformaten kunnen afspelen. liefst via hdmi (omdat ik ps3 ook nog heb, maar analoog is ook geen probleem) en flink wat controle om mijn speakers aan te sturen.

qua uiterlijk:

liefst zilver (de goudkleur van de oudere marantzen vind ik ook nog erg mooi (sr14, pm17 enz)

en eentje die er ook nog mooi strak uitziet, zoals marantz, denon, arcam, daarom valt onkyo af, vind die echt verschrikkelijk.

liefst eentje waar ik nog wel een set mee kan uitbouwen (zelfde model cd,dvd, blu-ray speler )

de avr350 vind ik ook wel erg mooi, maar lijkt mij ook tweedehands nog iets te prijzig..

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Als je kan wachten tot januari, dan is er overal weer uitverkoop!

Dan koop je de modellen van nu een stukje goedkoper :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op oktober 18, 2009, 14:40:24
Als je kan wachten tot januari, dan is er overal weer uitverkoop!

Dan koop je de modellen van nu een stukje goedkoper :)
ik kan wel wachten ja. doe liever alles rustig aan dan dat ik concessies moet doen. (had ik nou ook maar even gewacht met mijn tv :-X ::))

heeft ook nog anderhalf jaar geduurd voor ik mijn CM1's voor een mooie prijs kon vinden.

heeft marantz of arcam trouwens ook versterkers met HT pass through?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op oktober 18, 2009, 14:26:22
vind m wel mooi, maar denk dat ik me vrij snel ga irriteren aan dat hoogglans zwart. dan kies ik liever voor iets in zilver of eventueel alu zwart,

het oog wil ook wat ;) maar toch bedankt! alleen de link werkt niet.

Uiteraard moet zo'n blikvanger ook de moeite van het aankijken waard zijn. Overigens werkt de link nu wel...

Robbert54

Citaat van: S@m op oktober 18, 2009, 15:56:56
Uiteraard moet zo'n blikvanger ook de moeite van het aankijken waard zijn. Overigens werkt de link nu wel...
bedankt voor de link. maar dit gaat m toch niet worden.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op oktober 18, 2009, 14:35:50
liefst eentje waar ik nog wel een set mee kan uitbouwen (zelfde model cd,dvd, blu-ray speler )
de avr350 vind ik ook wel erg mooi, maar lijkt mij ook tweedehands nog iets te prijzig..
Als je het jezelf graag onnodig lastig wilt maken; be my guest! :D ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!