Nog steeds geen GPS (GPS-navigatie) op iPhone

Gestart door reMC, januari 16, 2008, 09:59:07

Vorige topic - Volgende topic

Hanky Panky

Citaat van: Audiofiel op januari 21, 2008, 08:18:47
.

Zooo hee. Wil jij nooit meer zelfportretten posten !!

Oh ja, was ik vergeten: je nieuwste wapen is om tegen iedereen die het niet met je eens is op dit forum iets met troll te roepen ?

Na je slachtoffer-rol pyschogames weer iets nieuws gevonden kerel ??
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

Citaat van: Audiofiel op januari 21, 2008, 12:36:22
Grow up, HP.

Mmmm heerlijk voorspelbaar, zoals gewoonlijk: dat zegt iedereen die niets meer te zeggen heeft  :-*

Durk

kom op jongens.. laten we de sfeer niet verzieken op dit forum... :(

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Audiofiel

Precies wat je zegt, Durk.

Dit is een topic met een vraag over GPS op de iPhone, geen algemeen bash-topic van de iPhone. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

Citaat van: Audiofiel op januari 21, 2008, 13:24:24
Precies wat je zegt, Durk.

Dit is een topic met een vraag over GPS op de iPhone, geen algemeen bash-topic van de iPhone. ;)

Dat maak JIJ ervan met je lange tenen, niet ik. Ik schrijf dat naast de vormgeving van de user interface de i-phone geen toegevoegde waarde heeft in GSM-land als GPS-oplossing en dat er legio oplossingen zijn voor mensen die wél alles in één apparaat willen. Zoals mijn eigen Nokia E90 die welliswaar geen filmpjes op het niveau van Apple kan weergeven maar verder alles in zich herbergt en niet crashed (in ieder geval niet in de ca. 4 maand dat ik hem gebruik). Die GSM-zendmast oplossing van Apple is niet eens een oplossing te noemen maar een wanhoopspoging om er toch nog maar iets van de maken op navigatievlak. Daarnaast hebben bijna al die andere oplossingen onbeperkte geheugenuitbreiding in het arsenaal dmv geheugenkaartjes. Voor mensen die willen navigeren zonder aan externe GPS-doosjes vast te zitten is de i-phone simpelweg geen alternatief.

Maar die conclusie wordt vervolgens (alweer, bijzonder vermoeiend) opgevat door AF als a) een apple bash b) een persoonlijke taart in het gezicht c) niet in zijn straatje d) vul een andere megalomane reden in..... :-X

Je moet geen beren op de weg zien die er niet zijn  :-*

boebla100

daar ben ik het nu eens helemmaal mee eens se.

ik vind apple op zig ook een goed product alleen zijn ze zo vaak kort zichtig op dingen. als da mijn bedrijf was was ik nu de bill gates geweest.
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Audiofiel

Citaat van: Hanky Panky op januari 21, 2008, 13:40:32
Dat maak JIJ ervan met je lange tenen, niet ik. Ik schrijf dat naast de vormgeving van de user interface de i-phone geen toegevoegde waarde heeft in GSM-land als GPS-oplossing en dat er legio oplossingen zijn voor mensen die wél alles in één apparaat willen. Zoals mijn eigen Nokia E90 die welliswaar geen filmpjes op het niveau van Apple kan weergeven maar verder alles in zich herbergt en niet crashed (in ieder geval niet in de ca. 4 maand dat ik hem gebruik). Die GSM-zendmast oplossing van Apple is niet eens een oplossing te noemen maar een wanhoopspoging om er toch nog maar iets van de maken op navigatievlak. Daarnaast hebben bijna al die andere oplossingen onbeperkte geheugenuitbreiding in het arsenaal dmv geheugenkaartjes. Voor mensen die willen navigeren zonder aan externe GPS-doosjes vast te zitten is de i-phone simpelweg geen alternatief.

Maar die conclusie wordt vervolgens (alweer, bijzonder vermoeiend) opgevat door AF als a) een apple bash b) een persoonlijke taart in het gezicht c) niet in zijn straatje d) vul een andere megalomane reden in..... :-X

Je moet geen beren op de weg zien die er niet zijn  :-*

Ik zie geen beren, HP. Ik zie alleen iemand die ordinair aan het afkraken was en dat nu probeert goed te praten door anderen persoonlijk aan te vallen met een niet aflatende stroom aan denigrerende opmerkingen...

En het woord GPS (waar het over ging) had je niet eens in de mond genomen:

Citaat van: Hanky Panky op januari 21, 2008, 02:33:54
Nog een reden om met een grote boog om dit hype-ding heen te lopen. Iedereen is helemaal heppy de peppy over de looks en de gebruikersinterface maar je kunt er niets mee. Een Ferrari met de motor uit een Lelijke Eend.

Moraal: koop fijn een i-pod om je muziek te luisteren maar als je een fatsoenlijke all-in-one telefoon zoekt zijn er legio andere (werkende) oplossingen.

Kennelijk wil je anderen graag moraliserend toespreken. :-X

Raphie

Heren, het is geen Blackberry, het is geen PDA, het is geen telefoon: Het is de iPhone verdorie!!!!!!
onze "alleskunner" die eigenlijk alles net niet kan... oftewel de overpriced iPod video met gratis simlock die je firmware om zeep helpt.......  ::) :-X :-X

(Plaats maar weer een troll plaatje Audiofiel)

Apple adepten zijn helderziend en hebben dus geen GPS nodig, Steve leidt de weg......  ;D Of gebruikt audiofiel stiekem ook liever een TomTom op basis van Windows Mobile ;D ;D ;D Da's dan toch wel NOODZAKELIJK heulen met de vijand ;D ;D
JBL PRX Power!

Audiofiel

Jij moet natuurlijk ook even je plasje er over doen, Raphie... :-*

In ieder geval heb jij het woord GPS tenminste gebruikt terwijl je aan het bashen bent. ;)

Overigens heb ik uiteraard geen Tom Tom maar de mooiste GPS oplossing die in 1 DIN past, waarvan Tom Tom zijn laatste functionaliteiten van probeert af te kijken. 8)

Raphie

Citaat van: Audiofiel op januari 21, 2008, 20:37:12
Jij moet natuurlijk ook even je plasje er over doen, Raphie... :-*

In ieder geval heb jij het woord GPS tenminste gebruikt terwijl je aan het bashen bent. ;)

Overigens heb ik uiteraard geen Tom Tom maar de mooiste GPS oplossing die in 1 DIN past, waarvan Tom Tom zijn laatste functionaliteiten van probeert af te kijken. 8)
inbouw is sowieso mooier (ik ben ook geen TomTom fan ;) )

maar je moet toch wel een beetje toegeven dat de iPodPhone, toch net iets te veel "converged devices" is waardoor hij net alles niet kan...
JBL PRX Power!

astrobart

Citaat van: reMC op januari 16, 2008, 13:19:12
Dit is toch veel minder nauwkeurig ???

dat zou je zo op het eerste gezicht wel zeggen, ware het niet dat voor een echt goede plaatsbepaling op de aardbol een vaste fix op de grond wel heel naukeurig is (pseudolite heet dat geloof ik bij GPS)
Als deze techniek goed uitgewerkt wordt en de posities van telefoonpalen exact zijn vastgestelt zou dit nog wel eens nauwkeuriger kunnen zijn dan een gps signaal.
als alle palen op het zelfde moment een puls uitzenden en de telefoon is in staat om dat te ontvangen, lijkt mij het dat het prima kan werken?????
nu alleen nog storingsvrij een systeempje bouwen dat daartoe in staat is >:D

reMC

Zijn er trouwens al gebruikers van de iPhone op het forum? Mijn abbo loopt af en ik neig toch wel erg naar dit Apple product.

Bijkomende vraag: weet iemand of er intussen al meer bekend is over de termijn waarop we een aanbieder met abbo in NL krijgen (en is het al zeker dat dit T-Mobile wordt)?

W

Citaat van: reMC op februari  8, 2008, 11:18:22
Zijn er trouwens al gebruikers van de iPhone op het forum? Mijn abbo loopt af en ik neig toch wel erg naar dit Apple product.

Bijkomende vraag: weet iemand of er intussen al meer bekend is over de termijn waarop we een aanbieder met abbo in NL krijgen (en is het al zeker dat dit T-Mobile wordt)?

Volgens mij heeft The Speedskater een iPhone. Twee van mijn vrienden hebben er al een, en de derde komt eraan(volgende week zaterdag waarschijnlijk) de eerste 2 zijn nog met een simpele software unlock gedaan en kunnen bellen, de laatste is nog onzeker. Verschillende berichten op de iPhoneclub.nl geven hoop!

Je tweede vraag zal pas bekend zijn wanneer het bekend gemaakt wordt... T-mobile heeft Orange overgenomen dus ik zelf denk dat dit T-mobile wordt ergens aan het eind van dit jaar. Orange =Frankrijk en T-mobile = Duitsland.

TheSpeedSkater

Ja, ik heb de iPhone. Werkt prima. Leuke telefoon. Maar niet altijd even handig. Sms is gewoon sneller op normale telefoon. Daar kon ik blind typen, nu lukt dat niet echt  ;)

Maar wat super handig is, is de mail en internet functie. Werkt super snel. Contacten toevoegen kan je makkelijk doen via Outlook.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

rwijnhov

In mijn ogen mist de iphone 3 dingen: hsdpa, gps, third party applicaties. Mocht apple ooit besluiten deze dingen toe te gaan voegen, dan heb je dus echt een killer device. Zonder deze 3 is de iphone in mijn ogen dus gewoon niet meer als een lg prada.

Nosoforos

3rd party software komt vanaf maart, aangezien eind februari de iPhone SDK uitkomt

garmtz

neptune

navigon navigatie nu als eerste navigatie-app in de app store voor 74,99 euro met kaart van europa.
Eerste ervaringen druppelen nu binnen...
(lijkt erop dat wachten op een (duurdere) tomtom loont)...
zet hier iets neer