Nog steeds geen GPS (GPS-navigatie) op iPhone

Gestart door reMC, januari 16, 2008, 09:59:07

Vorige topic - Volgende topic

reMC

Waarom toch niet ???

Edit: deze topic staat hier niet goed trouwens, excusé...

W

Tsja, op de keynote zeggen ze dat er in Februari een nieuwe model uitkomt. Je mag haast wel aannemen dat daar GPS in zit... laten we het hopen in ieder geval.

reMC

Citaat van: W op januari 16, 2008, 10:34:28
Tsja, op de keynote zeggen ze dat er in Februari een nieuwe model uitkomt. Je mag haast wel aannemen dat daar GPS in zit... laten we het hopen in ieder geval.

Een nieuw model? Nieuwe update bedoel je zeker? :)

Bedoel je niet dat groeps-sms'en en plaatsbepaling mbv wifi en telefoonmasten? Of bedoel je afzonderlijk daarvan een grotere update?

reMC

Je lijkt gelijk te hebben:

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=2912 :)

Dan nog natuurlijk een navigatiemogelijkheid erbij in ;D

W

Citaat van: reMC op januari 16, 2008, 10:49:56
Je lijkt gelijk te hebben:

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=2912 :)

Dan nog natuurlijk een navigatiemogelijkheid erbij in ;D

Dat bedoelde ik niet ;)

Ik ga even de keynote kijken, en checken op welke minuut je moet kijken, moment.

edit: Bummer, ik dacht gisteren uit de tekst updates op macrumorslive.com begrepen te hebben dat er in februari een nieuw model naar ontwikkelaars gaat om software te schrijven. Blijkt dat ze zelf een upgrade van hun eigen software gaan doen, en deze vervolgens opsturen naar ontwikkelaars.

Ik vind die oplossing uit jou link niet zo fraai, maarja, als het werkt...

AppleMies

Onwaarschijnlijk dat ie GPS krijgt.  Jobs heeft nog eens duidelijk gemaakt in de keynote hoe zij plaats bepalen en routes uitzetten.  Dat gaat dmv GSM masten.  Google en Skyhook hebben deze technologie uitgewerkt waarbij de GSM zendmasten en Wifi zenders bepalen waar je bent en hoe genavigeerd wordt. Zij hebben dus een andere wijze van navigeren gekozen.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

reMC

Citaat van: AppleMies op januari 16, 2008, 13:14:45
Onwaarschijnlijk dat ie GPS krijgt.  Jobs heeft nog eens duidelijk gemaakt in de keynote hoe zij plaats bepalen en routes uitzetten.  Dat gaat dmv GSM masten. Google en Skyhook hebben deze technologie uitgewerkt waarbij de GSM zendmasten en Wifi zenders bepalen waar je bent en hoe genavigeerd wordt.

Dit is toch veel minder nauwkeurig ???

CiteerZij hebben dus een andere wijze van navigeren gekozen.

Dus er komt op hun manier alsnog wel een navigatiemogelijkheid en niet alleen de mogelijkheid om te zien waar je bent en waar je doel is? Dat heb ik namelijk nog niet eerder gelezen als het gaat om de iPhone.

Ik zal trouwens als ik thuis ben de Keynote even bekijken ;)

W

Citaat van: reMC op januari 16, 2008, 13:19:12
Dit is toch veel minder nauwkeurig ???

Dus er komt op hun manier alsnog wel een navigatiemogelijkheid en niet alleen de mogelijkheid om te zien waar je bent en waar je doel is? Dat heb ik namelijk nog niet eerder gelezen als het gaat om de iPhone.

Ik zal trouwens als ik thuis ben de Keynote even bekijken ;)

Je hebt dan geen live feedback (denk ik)... je kan op google maps(via browser) een beginpunt en een eindpunt instellen. je ziet niet continue waar je bent, tenzij je dit zelf telken herhaald. Navigeren is dus wel mogelijk, alleen niet zoals je dat gewend bent zoals bij een TomTom bijvoorbeeld.

reMC

Citaat van: W op januari 16, 2008, 13:57:38
Je hebt dan geen live feedback (denk ik)... je kan op google maps(via browser) een beginpunt en een eindpunt instellen. je ziet niet continue waar je bent, tenzij je dit zelf telken herhaald. Navigeren is dus wel mogelijk, alleen niet zoals je dat gewend bent zoals bij een TomTom bijvoorbeeld.

Als dat zo is zou ik dat bijna waardeloos willen noemen :-\

reMC

Ik heb de Keynote gezien en inderdaad, GPS lijkt er daar niet in te komen (ze doen het op een andere manier). Prima natuurlijk, maar nogmaals: als het geen real life navigatie gaat bevatten zou ik dat wel erg teleurstellend vinden, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

AppleMies

Het ontbreken van een GPS onboard vind ik nog niet zo'n issue. In de auto heb ik dat al en de Google maps werken prima als je wandelt.  Wat ik wel een flater vind is dat ie geen 3G/HSDPA heeft. Dat moet er in anders moet ik hem nooit.
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

reMC

Citaat van: AppleMies op januari 16, 2008, 23:12:32
Wat ik wel een flater vind is dat ie geen 3G/HSDPA heeft. Dat moet er in anders moet ik hem nooit.

Tsja, dat vind ik net weer iets minder interessant maar ik heb dan ook geen flauw idee wat het is ;D

Audiofiel

Citaat van: reMC op januari 16, 2008, 09:59:07
Waarom toch niet ???

Tsja, Remko, misschien gewoon omdat Apple het ook nooit heeft beloofd? ::)

Je titel "Nog steeds geen GPS (GPS-navigatie) op iPhone" geeft de indruk dat ons dat ooit beloofd is... ALS er ingebouwde GPS komt op de iPhone, dan zal het plotseling zijn, zonder vooraankondiging. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat het gaat komen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2008, 08:34:25
Tsja, Remko, misschien gewoon omdat Apple het ook nooit heeft beloofd? ::)

Je titel "Nog steeds geen GPS (GPS-navigatie) op iPhone" geeft de indruk dat ons dat ooit beloofd is... ALS er ingebouwde GPS komt op de iPhone, dan zal het plotseling zijn, zonder vooraankondiging. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat het gaat komen. ;)

Ik weet intussen dat je gelijk hebt; ik ben eigenlijk nooit in de veronderstelling geweest dat Apple met iets anders dan GPS zou gaan werken. De vraag is dus eigenlijk: waarom nog steeds geen navigatiesysteem? ;)

Audiofiel

Citaat van: reMC op januari 17, 2008, 09:31:35
De vraag is dus eigenlijk: waarom nog steeds geen navigatiesysteem? ;)

Nog steeds hetzelfde antwoord: omdat ze het niet hebben beloofd. ;D

Ze zullen het alleen (zelf) uitbrengen als zij het interessant vinden. Ik wil bijvoorbeeld best dat alle MacBooks standaard een DVB-T tuner aan boord hebben om TV te kijken... Maar daarom gaan ze dat nog niet doen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2008, 10:24:35
Nog steeds hetzelfde antwoord: omdat ze het niet hebben beloofd. ;D

Mijn waarom is natuurlijk meer gerelateerd aan het feit dat ik, en ik vermoed vele mensen met mij, een dergelijke applicatie niet vindt misstaan, en zelfs eigenlijk op een iPhone thuis vindt thuishoren ;) Een iPhone is in de markt gezet als een bijnA-alles-kunner, daar hoort een navigatiesysteem wat mij betreft op thuis in deze tijd ;)

Audiofiel

Waarom dan niet meteen een koffiezetapparaat, mokhouder, fietsendrager en tosti-ijzer er bij in?

PjotrrrNL

Ach, je mag de wens toch hebben, er zijn genoeg andere PDA's met GPS...
Hier dus een HTC P3300, een van de compactste met ingebouwde GPS en met het volgende programma ook zeer gebruiksvriendelijk:
http://www.touch-commander.com/

reMC

Citaat van: Audiofiel op januari 17, 2008, 13:40:07
Waarom dan niet meteen een koffiezetapparaat, mokhouder, fietsendrager en tosti-ijzer er bij in?

Omdat dat niet gerelateerd is aan 'mobiel gemak' (de fietsendrager misschien ;D), wat met de andere features van de iPhone natuurlijk wel zo is.

TheSpeedSkater

Het werkt voor geen meter hoor, dat programma die naar GSM masten kijkt waar je bent. Hij zit er ongeveer een km of 4 vandaan...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Hanky Panky

Nog een reden om met een grote boog om dit hype-ding heen te lopen. Iedereen is helemaal heppy de peppy over de looks en de gebruikersinterface maar je kunt er niets mee. Een Ferrari met de motor uit een Lelijke Eend.

Moraal: koop fijn een i-pod om je muziek te luisteren maar als je een fatsoenlijke all-in-one telefoon zoekt zijn er legio andere (werkende) oplossingen.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Audiofiel

reMC

Citaat van: TheSpeedSkater op januari 21, 2008, 00:40:22
Het werkt voor geen meter hoor, dat programma die naar GSM masten kijkt waar je bent. Hij zit er ongeveer een km of 4 vandaan...

Shit :-\ Dus je hebt er ervaring mee? Ze doen het natuurlijk wel ook icm Wifi.

TheSpeedSkater

Citaat van: reMC op januari 21, 2008, 08:21:56
Shit :-\ Dus je hebt er ervaring mee? Ze doen het natuurlijk wel ook icm Wifi.
Ja, werkte niet goed. Dus heb het programma er weer afgehaald...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

reMC