Van bouwval tot woonkamer HT >>> nieuwe speakerstands!

Gestart door roland p, december 23, 2007, 21:30:03

Vorige topic - Volgende topic

roland p

Citaat van: JeKa op maart  9, 2008, 18:16:30
Ziet er goed uit man! Mooie strakke afwerking, vooral die welving van de trap vind ik erg mooi.

Thanks!, ik kon er ook een kast onder maken, maar ik hou van ruimte.

Citaat van: DJ-Foxx op maart  9, 2008, 18:19:03
bekende kabelgootjes Roland, hihihi.....  ;D ;D ;D

Yep, net een kantoor! ;D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

roland p

Speaker stands!

Heb dit weekend speakerstands gekocht voor onder mijn LSi9's. Het was even een klusje om de juiste te vinden, de speakers zijn namelijk nogal diep. Ook zit de tweeter in het midden, maar deze presteerd het beste als deze op oorhoogte staat. Het zijn dus uiteindelijk de HR70's geworden van Target:

DJ-Foxx

netjes ;D veel voor de stands betaalt ? ::)
maare.. ziet er allemaal strak uit hoor :D gaat dat witte balkje nog weg ???

roland p

Citaat van: DJ-Foxx op maart 30, 2008, 18:26:49
Setje 225 euro bij poortmusic.

maare.. ziet er allemaal strak uit hoor :D
Thanx!

gaat dat witte balkje nog weg ???

Nope... Dat is op zich jammer, maar aan de andere kant is het een mooi bevestigings punt voor mijn scherm.

Sol

maare.. ziet er allemaal strak uit hoor :D gaat dat witte balkje nog weg ???

Jij hebt zelf ook nogal wat plannen - aan je signature te zien - nietwaar?
Kunnen we dit ergens volgen? ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

DJ-Foxx

Citaat van: roland p op maart 30, 2008, 18:32:35
Setje 225 euro bij poortmusic.
Thanx!

Nope... Dat is op zich jammer, maar aan de andere kant is het een mooi bevestigings punt voor mijn scherm.

is het een dragende balk dan ??? hehe... kijk je er dan niet tegen aan vanuit de linkerhoek, misschien lastig met visite soms... voor de rest leuk huisje en zeer netjes afgewerkt hoor.

Citaat van: Sol op maart 30, 2008, 19:41:34
Jij hebt zelf ook nogal wat plannen - aan je signature te zien - nietwaar?
Kunnen we dit ergens volgen? ;D

off topic,
Hey Sol, heb inderdaad nog een hoop plannen ;D momenteel druk bezig met schilderwerk en om mijn cv en washoekje mooi weg te werken, heb nog wel ergens een fotootje van de oude setup dacht ik, ik zal hem in je topic plaatsen, niet schrikken van de stippen hoor :-\
voor de eigen topic ben ik helaas geen schrijfwonder :'( maar zal er inderdaad een keer aan moeten geloven hehehe... >:D

Sol

Citaat van: DJ-Foxx op maart 30, 2008, 23:30:05
Hey Sol, heb inderdaad nog een hoop plannen ;D momenteel druk bezig met schilderwerk en om mijn cv en washoekje mooi weg te werken, heb nog wel ergens een fotootje van de oude setup dacht ik, ik zal hem in je topic plaatsen, niet schrikken van de stippen hoor :-\
voor de eigen topic ben ik helaas geen schrijfwonder :'( maar zal er inderdaad een keer aan moeten geloven hehehe... >:D

Ah joh, je hoeft er ook geen literair kunstenaar voor te zijn hoor.
Gewoon een beetje vertellen over wat er allemaal al op je pad is gekomen wat betreft deze hobby, en af en toe updaten over je plannen en / of wat je al hebt voltooid.

On topic:

Wat staat er allemaal nog op het luistje voor het voltooien van deze ruimte?
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

roland p

Citaat van: DJ-Foxx op maart 30, 2008, 23:30:05
is het een dragende balk dan ??? hehe... kijk je er dan niet tegen aan vanuit de linkerhoek, misschien lastig met visite soms...

:( net ff gechecked en je kijkt ietsje tegen de balk als je op de stoel zit.
Is dit jouw ht? :D:http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=255

Citaat van: Sol op april  1, 2008, 16:54:07
Wat staat er allemaal nog op het luistje voor het voltooien van deze ruimte?
- subwoofer ben ik nu aan het inregelen.
- projector monteren (moet echt deze week gebeuren :-[)
- surrounds aansluiten
- ruimte maken voor centerspeaker (voorlopig nog onder de tv denk ik)

uiteindelijk wil ik mooie stands voor de surrounds aanschaffen

Sol

Klinkt goed. Heb je ook nog iets in je achterhoofd qua audiorack o.i.d.?
Al die mooie apparatuur zo op de grond weggezet is natuurlijk ook zonde.

roland p

Citaat van: Sol op april  1, 2008, 20:19:50
Klinkt goed. Heb je ook nog iets in je achterhoofd qua audiorack o.i.d.?
Al die mooie apparatuur zo op de grond weggezet is natuurlijk ook zonde.

Ik hoop inderdaad nog een mooi meubeltje te scoren. Ik zit te denken aan iets met 2 vakken in de breedte en 2 verdiepingen hoog. Een beetje dit model, maar dan in de juiste kleurstelling:

roland p

Sol

Leuke meubeltjes inderdaad. Zelf vind ik frosted of darkened glas erg mooi.

DJ-Foxx

Citaat van: roland p op april  1, 2008, 19:49:25
:( net ff gechecked en je kijkt ietsje tegen de balk als je op de stoel zit.
Is dit jouw ht? :D:http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=255

klopt... is een begin heh :P

astrobart

dat ziet er een stuk beter uit dan de eerste foto ;D

roland p

Nieuw meubel aangeschaft, de Omnimount Silhouette 65. Mét compartiment voor de center speaker!  :pompom:
De vertikale balk ga ik misschien binnenkort eens grijs schilderen.

Etiennevh

Mooie ruimte hoor! Erg goed gedaan met die kabelgoot.. Dat ziet er een stuk beter uit dan zitten te rotzooien met kabels onder je parket ofzo :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

roland p

Citaat van: Etiennevh op november  4, 2010, 09:23:17
Mooie ruimte hoor! Erg goed gedaan met die kabelgoot.. Dat ziet er een stuk beter uit dan zitten te rotzooien met kabels onder je parket ofzo :)
Thanks.
Ja die kabelgoot, op dit moment benut ik 'm eigenlijk niet optimaal doordat er toch een meubel staat... Alle kabels (hdmi,ethernet,surround l/r, satelliet, kabel) gaan direct omhoog, achter de muur langs.

Xander32

Mooie set met bijzondere (lees: voor mij onbekende) speakers. Kan je over die laatsten wat vertellen (specs, klank, ...) ?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

roland p

Citaat van: Xander32 op november  4, 2010, 10:22:30
Mooie set met bijzondere (lees: voor mij onbekende) speakers. Kan je over die laatsten wat vertellen (specs, klank, ...) ?

Polkaudio LSi9
Het zijn 2,5 weg speakers die vrij laag gaan. Ik filter ze nu in de receiver af op 60Hz zodat het net niet te boemerig wordt. Daaronder neemt de subwoofer het over. Het geluid laat zich misschien het beste omschrijven als warm, maar ook gedetailleerd, en erg 'live'. Ik vind het erg aangenaam en kan me er nooit aan storen. Er zit een ring-radiator tweeter in die nooit scherp klinkt. Ik miste wel een beetje detail, maar dat heb ik kunnen oplossen door de condensatoren in de filters te laten vervangen door duurdere (betere) exemplaren. Qua HT is het systeem in staat om een hoop herrie te creeeren zonder 'over z'n nek' te gaan of rommelig te worden.

Vanwege de hd formaten van blu-ray, en het feit dat mijn receiver dit niet kon decoderen, gebruikte ik eerst de analoge uitgangen van mijn blu-ray speler. Deze zijn echter gefilterd op 100Hz. Alles wat daar onder zit gaat naar de subwoofer. Ik gebruik nu gewoon de sp/dif uitgang van mijn blu-ray en dus de core geluidstrack met een lagere bitrate. Maar daardoor kan ik wel op 60Hz filteren (in mijn receiver). En dat geeft toch een beter resultaat dan 100Hz gefilterd hd geluid.

De centerspeaker zit nu in het kastje en dat klinkt op zich goed, al merk ik wel een boost in het mid-laag. Binnenkort ga ik eens experimenteren door wat dempings materiaal in de kast (het audio meubel) aan te brengen. Geen idee of dit wat uitmaakt, maar ik heb het toch liggen dus proberen kan altijd :)

Xander32

Thx voor de snelle repley - leuk en duidelijk verslag :thumbs-up:.

Sander.
Citaat van: roland p op november  4, 2010, 10:39:31
Polkaudio LSi9
Het zijn 2,5 weg speakers die vrij laag gaan. Ik filter ze nu in de receiver af op 60Hz zodat het net niet te boemerig wordt. Daaronder neemt de subwoofer het over. Het geluid laat zich misschien het beste omschrijven als warm, maar ook gedetailleerd, en erg 'live'. Ik vind het erg aangenaam en kan me er nooit aan storen. Er zit een ring-radiator tweeter in die nooit scherp klinkt. Ik miste wel een beetje detail, maar dat heb ik kunnen oplossen door de condensatoren in de filters te laten vervangen door duurdere (betere) exemplaren. Qua HT is het systeem in staat om een hoop herrie te creeeren zonder 'over z'n nek' te gaan of rommelig te worden.

Vanwege de hd formaten van blu-ray, en het feit dat mijn receiver dit niet kon decoderen, gebruikte ik eerst de analoge uitgangen van mijn blu-ray speler. Deze zijn echter gefilterd op 100Hz. Alles wat daar onder zit gaat naar de subwoofer. Ik gebruik nu gewoon de sp/dif uitgang van mijn blu-ray en dus de core geluidstrack met een lagere bitrate. Maar daardoor kan ik wel op 60Hz filteren (in mijn receiver). En dat geeft toch een beter resultaat dan 100Hz gefilterd hd geluid.

De centerspeaker zit nu in het kastje en dat klinkt op zich goed, al merk ik wel een boost in het mid-laag. Binnenkort ga ik eens experimenteren door wat dempings materiaal in de kast (het audio meubel) aan te brengen. Geen idee of dit wat uitmaakt, maar ik heb het toch liggen dus proberen kan altijd :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

JeKa

Citaat van: roland p op november  4, 2010, 09:13:29
Nieuw meubel aangeschaft, de Omnimount Silhouette 65. Mét compartiment voor de center speaker!  :pompom:
De vertikale balk ga ik misschien binnenkort eens grijs schilderen.

De verticale balk= de kolom/paal? Die zou ik echt niet grijs schilderen, gaat erg opvallen denk ik...

roland p

Het probleem is dat de paal aan een kant al een kleurtje heeft gekregen door de kleine (creatief met waskrijtjes). En het projectiedoek valt er schuin achter, de witte paal reflecteerd en zorgt voor een verminderd contrast aan de linkerkant van het projectiedoek.

roland p

roland p

Heb nu een tag-mclaren 100x5r en av32r 192 bp op bezoek, in tegenstelling tot andere berichten op dit forum, vind ik de set best ok:

Peerless Monster

Citaat van: roland p op oktober  2, 2011, 15:38:08
Heb nu een tag-mclaren 100x5r en av32r 192 bp op bezoek, in tegenstelling tot andere berichten op dit forum, vind ik de set best ok:

Is een prachtige set hoor...
Waar staat dat de set niet ok is?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10