vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

martin778

#1400
Omdat ik via Google geen enkele foto kon vinden van de binnenkant van de BOTW voeding voor de Touch heb ik er zelf een paar gemaakt:



Op zich vrij simpel gebouwd, niks om over naar huis te schrijven, de gebruikte elco's in de voeding zelf zijn Sanyo 4700uF 10V (x6) en de spanningsregelaar is een LM1086 van Texas Instruments (datasheet)
In de SBooster zit 4x470uF en nog 4 kleine elco's, allemaal Rubycons.

quattronl

#1401
Ziet er niet heel spannend uit. Maar opzich hoeft dat natuurlijk ook niet. 't Is niet zo dat iets pas kan werken als er veel spulleboel in zit.
Het gaat om het resultaat en dat is goed!

Maar wel cool dat je het 'aangedurft' hebt  :clapping:
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

martin778

#1402
Het werkt inderdaad prima, bouwkwaliteit had ietsje beter gekund (gelukkig zijn elco's wel goed) maar het is geen Krell van xxxx euro  ;)

Ik krijg vanmiddag de Teradak binnen, dat wordt de volgende fotosessie en ik ben ook reuze benieuwd of de SBT dan anders gaat klinken dan met de BOTW  :popcorn:

mijkie

je kunt vanmiddag 1 op 1 vergelijken met 2 voedingen en 2 SBT's  ;D
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair *

frank2

Terradack klinkt beter dan botw voeding, maar wel eerst inspelen. Heb ze beidden gehoord niet thuis
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirk

Citaat van: frank2 op februari  7, 2015, 11:13:26
Terradack klinkt beter dan botw voeding, maar wel eerst inspelen. Heb ze beidden gehoord niet thuis
:yawnee:
aan de spelfouten te zien, is je toetsenbord ook nog lang niet ingespeeld
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

martin778

#1406
Citaat van: mijkie op februari  7, 2015, 11:05:12
je kunt vanmiddag 1 op 1 vergelijken met 2 voedingen en 2 SBT's  ;D

Ik zou dan beide eerst moeten resetten, de mijne draait TT3.0 en EDO.

Maar wat als eentje meer is ingespeeld als de andere?  :crazy:

::)

Xander32

Ben benieuwd; als het een aanzienlijk (duidelijk positief hoorbaar) verschil is, ga ik er ook 1 bestellen.


Citaat van: martin778 op februari  7, 2015, 11:03:03
Het werkt inderdaad prima, bouwkwaliteit had ietsje beter gekund (gelukkig zijn elco's wel goed) maar het is geen Krell van xxxx euro  ;)

Ik krijg vanmiddag de Teradak binnen, dat wordt de volgende fotosessie en ik ben ook reuze benieuwd of de SBT dan anders gaat klinken dan met de BOTW  :popcorn:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Ik ben ook erg benieuwd!

En, zonder ook maar even zelf gezocht te hebben: wat kost zo'n Teradak?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Xander32

Zal zo'n €160,- zijn.

T.o.v. een BOTWS niet shocking.

Citaat van: quattronl op februari  7, 2015, 15:48:50
Ik ben ook erg benieuwd!

En, zonder ook maar even zelf gezocht te hebben: wat kost zo'n Teradak?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

martin778

#1410
De 2e SBT en de TeraDak zijn binnen!  :)

De Teradak ziet er echt keurig afgewerkt uit maar hij zou nooit door de Europese keuring komen, neem een kijkje naar de foto's:
KLIK

De Chinezen hebben schroefdraad getapt in de behuizing maar de overgebleven restjes metaal wegspoelen / wegblazen, nee hoor die lieten ze lekker zitten. Op een van de foto's zie je precies zo'n stukje die tussen twee soldeereilandjes is gekomen en klaar staat om de voedingsstabilisator kort te sluiten  :embarassed: Soldeerkwaliteit is ook typisch chinees ;D

Xander32

Okey, beveiliging- en daarmee verzekeringtechnisch en no-go begrijp ik?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

martin778

Check yourself before you wreck yourself  ;D
Er zit wel een zekering in maar het is gewoon een aandachtspunt om de binnenkant vantevoren even te controleren omdat hun kwaliteitscontrole wisselend is.
Dit is trouwens een model uit 2013, misschien is het nu beter geworden.

holco

Dan zag mijn klasse A voeding voor de SBT van Audio-GD er toch wel wat beter uit aan de binnenkant  ;)

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Xander32

Waar had je die vandaan H.?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

martin778

Bij AudioGD waren ze dus slimmer en hebben hem zwart geverfd dat je het niet ziet ;D

holco

Citaat van: Xander32 op februari  7, 2015, 16:53:39
Waar had je die vandaan H.?

Dat was een custom made door Audio-GD zelf vanuit China met ook nog een schakelbare battery input, maar bespaar je de moeite hij doet geen custom meer.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

holco

Citaat van: martin778 op februari  7, 2015, 16:55:11
Bij AudioGD waren ze dus slimmer en hebben hem zwart geverfd dat je het niet ziet ;D

:D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Kingpin

Wat is een klasse A voeding (werking, principe)?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Citaat van: martin778 op februari  7, 2015, 10:23:05
Omdat ik via Google geen enkele foto kon vinden van de binnenkant van de BOTW voeding voor de Touch heb ik er zelf een paar gemaakt:

Op zich vrij simpel gebouwd, niks om over naar huis te schrijven, de gebruikte elco's in de voeding zelf zijn Sanyo 4700uF 10V (x6) en de spanningsregelaar is een LM1086 van Texas Instruments
In de SBooster zit 4x470uF en nog 4 kleine elco's, allemaal Rubycons.
Je zou de trafo er eens af moeten halen en waar de primaire kant op zit eens voeden met een 2S batterij (LiPo/lifo), dat geeft nog betere waarden.
De LM1086 is hetzelfde als mijn gebruikte LT1085 met uitzondering dat ik wat meer 'reserves' heb qua vermogen, en mij ontstoringsnetwerkje zal iets anders zijn dan die bij de BOTW voeding.
Maar qua waardes ben ik nog geen betere tegengekomen als mijn voeding, en die ziet er ook niet 'fancy' uit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

martin778

Ik kon dan net zo goed zelf een voeding ontwerpen, want als je de BOTW naar accuvoeding wilt ombouwen moet alles toch uit elkaar. ;)

Kingpin

Citaat van: martin778 op februari  7, 2015, 18:05:13
Ik kon dan net zo goed zelf een voeding ontwerpen, want als je de BOTW naar accuvoeding wilt ombouwen moet alles toch uit elkaar. ;)
Waarom?
De LM is een spanningsregelaar die ervoor zorgt dat de uitgangsspanning stabiel blijft op de ingestelde uitgangsspanning van 5V voor de Touch.
De ingangsspanning mag varieren tussen een bepaalde waarde.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

martin778

Ik doelde meer op het feit dat je de BOTW in een ander kastje moet stoppen want die accu past er echt niet in.

Kingpin

Citaat van: martin778 op februari  7, 2015, 18:20:49
Ik doelde meer op het feit dat je de BOTW in een ander kastje moet stoppen want die accu past er echt niet in.
Oh zo, inderdaad. En dan heb je nog een goede lader nodig.
Anyway, was maar ff een gedachte.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

martin778

Ik vraag mij ook af of er echt verschil is tussen SBT's uit verschillende productiejaren.

Mijn exemplaar heeft een donkere Logitech logo aan de achterkant en bij de ex SBT van mijkie is het veel lichter.