vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

mikekiwi

Citaat van: quattronl op september 13, 2013, 14:05:56
<knip>Je hebt dus al een NAS? Zo ja dan is het vrij eenvoudig natuurlijk.<knip>
Vooropgesteld dat het een NAS is die LMS kan draaien, dat kunnen ze ook niet allemaal. Uiteraard iets om op te letten bij aanschaf, maar lastig als je er al één hebt staan...

BMW850

Citaat van: quattronl op september 13, 2013, 14:05:56
Je hebt het over een extra NAS? Je hebt dus al een NAS? Zo ja dan is het vrij eenvoudig natuurlijk.
Als je geen NAS hebt dan zie je nu de reden waarom de meesten hier wél een NAS hebben ;)

Het wil dus niet zonder NAS, dan is mijn vraag bij deze beantwoord  ;)

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Harry HT

#1027
Hi,
Citaat van: BMW850 op september 13, 2013, 14:04:49
Hoi,

Heb het nu wel draaien van Squeezebox Touch met Logitech Media Server op laptop en de muziek komt nu vanaf de Dune HD Duo.
Ik hoop dat iemand het heeft draaien zonder tussenkomst van de computer.

Rudy
op de SBT kan volgens mij ook direct een hdd worden aangesloten via de usb ingang.
Probeer het eens met een usb stick met een paar albums.
Indien je dat bevalt zou je de hdd uit de dune kunnen halen en in een losse behuizing stoppen met een usb aansluiting.
Verbind de hdd, sbt en de dune via een usb hub met elkaar. Ik heb er geen ervaring mee, we horen het graag van je.

Gegroet,

Harry

Edit ik weet niet of een usb hdd gedeeld kan worden met 2 bronnen, kan dat ?
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

BMW850

Citaat van: Harry HT op september 13, 2013, 14:17:49
Hi,op de SBT kan volgens mij ook direct een hdd worden aangesloten via de usb ingang.
Probeer het eens met een usb stick met een paar albums.
Indien je dat bevalt zou je de hdd uit de dune kunnen halen en in een losse behuizing stoppen met een usb aansluiting.
Verbind de hdd, sbt en de dune via een usb hub met elkaar. Ik heb er geen ervaring mee, we horen het graag van je.

Gegroet,

Harry

Hoi Harry

Via usb wil het wel en het zal ook wel werken met een externe harde schijf.
Maar wil graag dat de harde schijf in de Dune blijft.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

quattronl

Volgens mij heeft iemand hier het wel zo zoals jij wilt (maar kan het mis hebben):
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136612.msg2494236;topicseen#new
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Alco

#1030
Citaatop de SBT kan volgens mij ook direct een hdd worden aangesloten via de usb ingang.
Probeer het eens met een usb stick met een paar albums.
Je kunt wel een HDD aansluiten maar that's it.  :unhappy: afspelen vanaf HD/USB-stick blijkt in de praktijk zelden (goed) te werken.
Het is mij nog nooit gelukt.  (lijkt me ook super, een streamer, die rechtstreeks vanaf HDD kan afspelen)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

whoknows

SBT is relatief traag als je een HD eraan hangt zal het relatef lang duren voordat ie alles ingelezen heeft. Zelfde geld voor een NAS deze moet liefst een beetje compouter power hebben om het allemaal een beetje goed te laten werken( en ondersteuning bieden voor LMS). Helaas is LMS een relatief  zwaar programma

Ik begrijp echt niet waarom je een HD in een Dune HD wilt gebruiken, voordeel is toch echt om een NAs te gebruiken voor centrale opslag. Kan me echter voorstellen dat de Nas die je hebt niet echt goed is. 

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Kingpin

Citaat van: whoknows op september 14, 2013, 13:25:42
SBT is relatief traag als je een HD eraan hangt zal het relatef lang duren voordat ie alles ingelezen heeft.
Klopt

Citaat
Zelfde geld voor een NAS deze moet liefst een beetje compouter power hebben om het allemaal een beetje goed te laten werken( en ondersteuning bieden voor LMS). Helaas is LMS een relatief  zwaar programma
Dat valt wel mee, zeker de huidige generaties Synlologies en Qnaps zijn absoluut niet underpowered.
Ikzelf gebruik nog een TS-119 en die vreet nog geen 3% power als LMS draait, en ik decodeer de fl files ook nog eens op de nas ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

Citaat van: Harry HT op september 13, 2013, 14:17:49
Hi,op de SBT kan volgens mij ook direct een hdd worden aangesloten via de usb ingang.
Probeer het eens met een usb stick met een paar albums.
Indien je dat bevalt zou je de hdd uit de dune kunnen halen en in een losse behuizing stoppen met een usb aansluiting.
Verbind de hdd, sbt en de dune via een usb hub met elkaar. Ik heb er geen ervaring mee, we horen het graag van je.

Gegroet,

Harry

Edit ik weet niet of een usb hdd gedeeld kan worden met 2 bronnen, kan dat ?

Dat werkt niet bij grote hoeveelheden mappen/muziekbestanden. Bij grote hoeveelheden moet je denken aan 100 albums (en meer). Bij mij werkt het iig niet, en op het internet heb ik vaker gelezen dat niet werkt. Een NAS heb je niet nodig. Wel een computer met de LMS. Je zou eventueel een TB kunnen kopen en deze aansluiten op je PC. Dit werkt dan prima.

MBT NAS: niet iedere NAS is LMS geschikt. Zo heb ik heb een Netgear NAS, een nieuw model en een LMS van een forum geplukt dat hierop wel werkt. Ik moest wel alle files converteren naar FLAC. Die (zelfgemaakte) LMS pakte geen WAV.






You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AirTimeDMC12

#1034
(Opgelost...)
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

KayaRahnee

Citaat van: AirTimeDMC12 op september 23, 2013, 16:38:42
(Opgelost...)

Geheimzinnig ...........  wat  hoe opgelost ........
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Midcall

Zoutzuur en een Squeezebox don't mix....
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

KayaRahnee

Citaat van: Midcall op september 24, 2013, 12:20:22
Zoutzuur en een Squeezebox don't mix....

Man man............... miserie miserie .
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

AirTimeDMC12

#1038
Helaas, ik dacht mijn probleem opgelost te hebben, niet dus. Daarom alsnog een post in dit topic.  :dry:

Enige tijd geleden in bezit gekomen van een SBT. Niet lang daarvoor had ik al een Synology NAS aangeschaft. Erg veel tijd heb ik er tot nu toe nog niet aan kunnen besteden, tot afgelopen weekend! De Touch en Media Server zijn nu op veel punten naar mn zin ingesteld. Zo ook een proefabo voor Spotify Premium afgesloten, en daar beginnen mn irritaties.  >:(


  • Ik krijg in iPeng en op de Touch zelf met geen mogelijkheid de spotify app als shortcut in mn home menu (linker kolom in LMS en iPeng). Ik moet vrij omslachtig, via My Apps, de app opstarten. Andere apps, zoals het ook door mij gebruikte TuneIn, kan dat wel.
  • In de software van LMS op mn NAS heb ik helemaal geen toegang tot Spotify.
  • Het valt mij op dat als ik in iPeng de app via My Apps opstart er diverse mogelijkheden in het home menu (linker kolom) wegvallen. Mijn music folder, artiest, albums etc, alles m.b.t. LMS is weg. Zodra ik in de Spotify app zit kan ik met geen mogelijkheid terug naar mijn muziek op de NAS.
  • Ook viel me net op de 'afstandbediening' in MySqueezebox niet. De Touch reageert nergens op, via de LMS wel


Ik heb nu al een paar alles teruggezet naar de fabrieksinstellingen,  software opnieuw geinstalleerd etc. Krijg het niet voor elkaar. Ik neem aan dat jullie dit wel voor elkaar hebben.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

AirTimeDMC12

Niemand last van bovenstaande zaken als het om de bediening van Spotify gaat?
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

johan d

Heb je de officiele spotify app van Logitech geinstalleerd (met groen icoontje)?
Zoja, verwijder deze teru gen gebruik deze plugin (oranje coontje)
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?79706-Announce-Spotify-Premium-Plugin-(Beta)

Met de officiele plugin had ik ook allerlei problemen.

AirTimeDMC12

Citaat van: johan d op september 27, 2013, 12:35:55
Heb je de officiele spotify app van Logitech geinstalleerd (met groen icoontje)?
Zoja, verwijder deze teru gen gebruik deze plugin (oranje coontje)
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?79706-Announce-Spotify-Premium-Plugin-(Beta)

Met de officiele plugin had ik ook allerlei problemen.

Heb de plug-in gevonden en geïnstalleerd, versie 2.2.16, maar krijg het niet aan de praat. Kan niet inloggen / Helper App draaien.
• ST: A: KEF R900 /B: KEF LS50AE • 2x Rythmik F15HP DIY • Arcam A38 • Logitech SBT Sbooster ECO • Arcam AirDAC SBooster ECO
• HT:
KEF R900/R600c/R300/R100 • 2x Rythmik F15HP DIY • Pioneer SC2022 • Samsung UE55D6530 ISF • Panasonic DMP-BDT500 • Mede8er MED1000X3D BOTWS
Apple • Audio Connexion • AudioQuest • DSPeaker • Logitech • Partington • Soundcare • Rythmik • Synology
UPGRADES: -

jvanhambelgium

Heb voor de lol nog eens een factory reset van m'n Touch gedaan en daarna de EDO plugin/app erop gezet waardoor "native" 24/192kHz output via m'n coax aansluiting een feit is.
Nu geen transcoding meer als ik eens een geripte DVD-A 2.0 track wil spelen of 24/192 vinyl rip....

Zijn er nog gebruikers van de EDO (Enhanced Digital Output) pluging/app ?
Al nadelen gevonden ?


Nu nog even terug de TT 3.0 (toolkit) erop zetten om de Touch gewoon verder te strippen (vb scherm volledig af etc)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

DofN

Citaat van: jvanhambelgium op januari  4, 2014, 18:19:31
Heb voor de lol nog eens een factory reset van m'n Touch gedaan en daarna de EDO plugin/app erop gezet waardoor "native" 24/192kHz output via m'n coax aansluiting een feit is.
Nu geen transcoding meer als ik eens een geripte DVD-A 2.0 track wil spelen of 24/192 vinyl rip....

Zijn er nog gebruikers van de EDO (Enhanced Digital Output) pluging/app ?
Al nadelen gevonden ?


Nu nog even terug de TT 3.0 (toolkit) erop zetten om de Touch gewoon verder te strippen (vb scherm volledig af etc)

Als ik 24bit vinyl rips draai via de SQBT en via de coax-kabel, dan vindt transcoding plaats? Wat is dat? En wat is het nadeel, dat je een app installeert die niet transcodeert.. Wat gebeurt er dan wel/niet?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Deleted Member 2

Ik heb de server priority op max gezet en het beschikbare geheugen ook op max: goed hoorbare verbetering.

Ik neem aan dat dit soort instellingen ook door de toolbox worden gedaan?

Gr
Henk

rovinggecko

Citaat van: jvanhambelgium op januari  4, 2014, 18:19:31
Heb voor de lol nog eens een factory reset van m'n Touch gedaan en daarna de EDO plugin/app erop gezet waardoor "native" 24/192kHz output via m'n coax aansluiting een feit is.
Nu geen transcoding meer als ik eens een geripte DVD-A 2.0 track wil spelen of 24/192 vinyl rip....

Zijn er nog gebruikers van de EDO (Enhanced Digital Output) pluging/app ?
Al nadelen gevonden ?


Nu nog even terug de TT 3.0 (toolkit) erop zetten om de Touch gewoon verder te strippen (vb scherm volledig af etc)
de EDO draait hier al tijden helemaal top. Geen nadelen, aannemende dat je geen analoge output nodig hebt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Kingpin

Citaat van: Onder013 op januari  4, 2014, 18:52:06
Ik heb de server priority op max gezet en het beschikbare geheugen ook op max: goed hoorbare verbetering.
Lijkt me sterk dat dit hoorbare verbeteringen met zich meebrengt.
In de standaard settings heeft LMS op een simpele Qnap al geen problemen, deze neemt nog geen 3% van het gehele CPU voor z'n rekening.
Kun je zo nakijken op je NAS met top.

Enigste wat dit voor voordeel heeft is dat de stream niet onderbroken wordt door andere applicaties die eventueel voorrang krijgen.
In het ergste geval loopt je buffer van je streamer leeg en stopt de streamer met spelen.
Maar geluidsverbetering omdat LMS een hogere prioriteit krijgt ... Dat zou betekenen dat het signaal meer of minder 'vervormt' bij het wijzigen van deze setting, en geloof me dat doet het echt niet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jvanhambelgium

Citaat van: doorofnight op januari  4, 2014, 18:24:41
Als ik 24bit vinyl rips draai via de SQBT en via de coax-kabel, dan vindt transcoding plaats? Wat is dat? En wat is het nadeel, dat je een app installeert die niet transcodeert.. Wat gebeurt er dan wel/niet?

24bit rips niet zozeer, wel als je rips maakt op 192kHz.
De standaard touch doet "maar" 24bit / 96kHz standaard.

Als je een 24/192 "track" kiest in de Logitech Mediaserver kan er (afhangkelijk van je instelling) automatisch downsampling gebeuren naar 24bits/96kHz. Met de EDO plugin/app lost je dit op.

De *hardware* van de Touch heeft vanaf dag 1 al 24/192 mogelijkheden gehad, maar de ontwikkelaars hebben gekozen om 24/96 als "max" te handhaven.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

DofN

Citaat van: jvanhambelgium op januari  4, 2014, 19:16:53
24bit rips niet zozeer, wel als je rips maakt op 192kHz.
De standaard touch doet "maar" 24bit / 96kHz standaard.

Als je een 24/192 "track" kiest in de Logitech Mediaserver kan er (afhangkelijk van je instelling) automatisch downsampling gebeuren naar 24bits/96kHz. Met de EDO plugin/app lost je dit op.

De *hardware* van de Touch heeft vanaf dag 1 al 24/192 mogelijkheden gehad, maar de ontwikkelaars hebben gekozen om 24/96 als "max" te handhaven.

Helder, dank je wel voor de uitleg. Ik heb de EDO plugin geïnstalleerd en zal eens op zoek gaan naar 24/192 tracks.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

jvanhambelgium

Citaat van: doorofnight op januari  4, 2014, 20:08:32
Helder, dank je wel voor de uitleg. Ik heb de EDO plugin geïnstalleerd en zal eens op zoek gaan naar 24/192 tracks.


Euh ... hopelijk gebruik je de Touch op z'n DIGITAL OUT ??
Want anders gaat het niet werken !
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)