vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

quattronl

Citaat van: WickedGame op november 18, 2011, 08:59:55
Hmm nou het is gelukt, het is allemaal gescand en het werkt weer naar behoren. Een upgrade van Classic naar Touch ging software matig niet helemaal vlekkenloos als ik mij had voorgesteld. Maar goed het werkt.

Wel bizar het verschil tussen een DS207+ en een DS209II+. De laatste is van mij en deed er 1 uurtje over om alles te scannen en verwerken. De DS207+ had er bijna 6 uur voor nodig.
Da's dus het verschil tussen een 500Mhz, 128Mb apparaat en een met 1.06Ghz en 512Mb  8)
Maar mooi dat alles weer werkt.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Oeffel

Heb een vraag over instellingen in een Squeezebox Radio (zal hoogstwaarschijnlijk universeel zijn voor alle squeezebox producten).

Sinds kort heb ik een nieuwe mediaspeler waarbij ik ook een NAS heb aangeschaft. An sich werkt die hele connectie goed, zeker nu ik statische IP adressen heb ingesteld voor alle gebruikte apparatuur.

Ik krijg het idee dat er IP-adres conflicten ontstaan bij de overige apparatuur die door de router een IP-adres toebedeeld krijgen. Bijv. pc/laptop/squeezebox.
Zodoende leek het me een goed plan om ook via de squeezebox radio ook een vast adres in te gaan stellen.
Echter ondanks verschillende pogingen gisteren lukt het me van geen kant om dat adequaat in te stellen.
Heb het nu voor elkaar dat ik de hele verbinding ben verloren met het draadloos netwerk.
De squeezebox server draait op ip adres: 192.168.1.200. Wat uiteraard het adres vd NAS is, daar staat de server per slot v rekening op. Maar neem toch aan dat het ipadres op de squeezebox niet hetzelfde moet zijn als die vd NAS.
Ik heb geprobeerd om een willekeurig ip-adres op te geven dat niet in de range valt waarin de router ip-adressen uitdeelt maar geen effect.
De andere gegevens van DNS heb ik ook correct ingevoerd, zoals de pc ze me geeft via de UPC connectie.
Kan iemand hulp bieden??
Heb wel een vriend die me kan helpen maar wil niet iedere keer huilend bij em aankloppen

Ik ben geen pc-wizard dus bij uitleg het liefst stap voor stap en enigszins in 'Jip en Janneke taal'

HELP

WickedGame

Iemand een tip of programma waarme ik heel snel covers kan omzetten van bmp naar jpg en dan direct als cover.jpg?

Wijx wondere wereld

Citaat van: Oeffel op november 18, 2011, 13:17:15
Heb een vraag over instellingen in een Squeezebox Radio (zal hoogstwaarschijnlijk universeel zijn voor alle squeezebox producten).

Sinds kort heb ik een nieuwe mediaspeler waarbij ik ook een NAS heb aangeschaft. An sich werkt die hele connectie goed, zeker nu ik statische IP adressen heb ingesteld voor alle gebruikte apparatuur.

Ik krijg het idee dat er IP-adres conflicten ontstaan bij de overige apparatuur die door de router een IP-adres toebedeeld krijgen. Bijv. pc/laptop/squeezebox.
Zodoende leek het me een goed plan om ook via de squeezebox radio ook een vast adres in te gaan stellen.
Echter ondanks verschillende pogingen gisteren lukt het me van geen kant om dat adequaat in te stellen.
Heb het nu voor elkaar dat ik de hele verbinding ben verloren met het draadloos netwerk.
De squeezebox server draait op ip adres: 192.168.1.200. Wat uiteraard het adres vd NAS is, daar staat de server per slot v rekening op. Maar neem toch aan dat het ipadres op de squeezebox niet hetzelfde moet zijn als die vd NAS.
Ik heb geprobeerd om een willekeurig ip-adres op te geven dat niet in de range valt waarin de router ip-adressen uitdeelt maar geen effect.
De andere gegevens van DNS heb ik ook correct ingevoerd, zoals de pc ze me geeft via de UPC connectie.
Kan iemand hulp bieden??
Heb wel een vriend die me kan helpen maar wil niet iedere keer huilend bij em aankloppen

Ik ben geen pc-wizard dus bij uitleg het liefst stap voor stap en enigszins in 'Jip en Janneke taal'

HELP

Waarom statisch? Router alles laten regelen. Apparaten loskoppelen, router van de stroom en 1 voor 1 de apparaten aansluiten
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Oeffel

Citaat van: Wijx wondere wereld op november 19, 2011, 14:34:59
Waarom statisch? Router alles laten regelen. Apparaten loskoppelen, router van de stroom en 1 voor 1 de apparaten aansluiten

Denk dat je gelijk hebt, heb het echter toch voor elkaar gekregen om een statisch adres uit te delen.
Werkt nu als een motherfucker..

Vind het wel prettig dat de range van uitdelen los staat van andere apparatuur die via wi-fi verbinding maken (telefoons v vrienden bijv.)
Weet nu dus ook zeker dat ik geen conflicten meer krijg.
Toch bedankt voor je reply..

dennism

Citaat van: Oeffel op november 18, 2011, 13:17:15
Heb een vraag over instellingen in een Squeezebox Radio (zal hoogstwaarschijnlijk universeel zijn voor alle squeezebox producten).

Sinds kort heb ik een nieuwe mediaspeler waarbij ik ook een NAS heb aangeschaft. An sich werkt die hele connectie goed, zeker nu ik statische IP adressen heb ingesteld voor alle gebruikte apparatuur.

Ik krijg het idee dat er IP-adres conflicten ontstaan bij de overige apparatuur die door de router een IP-adres toebedeeld krijgen. Bijv. pc/laptop/squeezebox.
Zodoende leek het me een goed plan om ook via de squeezebox radio ook een vast adres in te gaan stellen.
Echter ondanks verschillende pogingen gisteren lukt het me van geen kant om dat adequaat in te stellen.
Heb het nu voor elkaar dat ik de hele verbinding ben verloren met het draadloos netwerk.
De squeezebox server draait op ip adres: 192.168.1.200. Wat uiteraard het adres vd NAS is, daar staat de server per slot v rekening op. Maar neem toch aan dat het ipadres op de squeezebox niet hetzelfde moet zijn als die vd NAS.
Ik heb geprobeerd om een willekeurig ip-adres op te geven dat niet in de range valt waarin de router ip-adressen uitdeelt maar geen effect.
De andere gegevens van DNS heb ik ook correct ingevoerd, zoals de pc ze me geeft via de UPC connectie.
Kan iemand hulp bieden??
Heb wel een vriend die me kan helpen maar wil niet iedere keer huilend bij em aankloppen

Ik ben geen pc-wizard dus bij uitleg het liefst stap voor stap en enigszins in 'Jip en Janneke taal'

HELP

een goede stelregel is Servers/services een statisch IP te geven en clients een dynamisch adres.

Binnen een thuisgebruik netwerk zal dit dan ongeveer op het volgende uitkomen:

Statisch:

Router
Nas/Mediaserver

Dynamisch:

Pc's
Mediaspelers
Tablets/telefoons
AV receiver
TV

Mocht je clients toch een statisch IP willen geven doe dit dan via een DHCP reservering op MAC adres op je DHCP server. Hierdoor vermijd je conflicten mocht je vergeten dat je een bepaald IP al statisch aan een device gegeven hebt, en ditzelfde IP op een ander apparaat weer probeerd te gebruiken aangezien een beetje fatsoenlijke router aangeeft dat IP xxx dan al gereserveerd is voor device yyy. IP nummers moeten namelijk uniek zijn, anders krijg je problemen binnen je netwerk.

MovieMax

CitaatIemand een tip of programma waarme ik heel snel covers kan omzetten van bmp naar jpg en dan direct als cover.jpg?

Ik gebruik XNvieuw. Gaat niet automatisch, maar gratis en werkt. Openen met XNVieuw en save as... cover.jpg
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

WickedGame

Goed covers staan er allemaal goed in, heb direct maar de NAS geupdate naar DSM3.2 en SB server package van Synology naar 7.6.1

Maar nu ik op 7.6.1 zit en ik start een nummer dan hoor je een tik/plop bij elke cd wat ik start. Iemand die dit ook heeft of op te lossen valt? Had het met het andere package 7.5.3 niet. Pas na de upgrade flikt die dat.

Het is opzich geen hard plopje, maar netjes is het niet.

quattronl

Nope, geen geplop hier met 7.6.1 en DSM3.2
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

WickedGame

Citaat van: quattronl op november 22, 2011, 10:37:32
Nope, geen geplop hier met 7.6.1 en DSM3.2

Hmm, dan toch maar eens zoeken waarom dit plots gebeurt. Gaat overigens om een SB Classic.

Kingpin

Het valt me op dat wanneer ik de Touch "uitzet" (wat blijkbaar niet kan, standby is het betere woord) dan gaat mijn QNAP NAS niet meer in de standby mode.
Iemand hier ervaring mee om dit op te lossen?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

quattronl

Citaat van: Kingpin op november 23, 2011, 12:01:37
Het valt me op dat wanneer ik de Touch "uitzet" (wat blijkbaar niet kan, standby is het betere woord) dan gaat mijn QNAP NAS niet meer in de standby mode.
Iemand hier ervaring mee om dit op te lossen?
Blijft de software (Squeezeserver) op je NAS niet constant zoeken naar je Touch? Als die dan uitstaat....
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Kingpin

Citaat van: quattronl op november 23, 2011, 12:58:12
Blijft de software (Squeezeserver) op je NAS niet constant zoeken naar je Touch? Als die dan uitstaat....
Dat gevoel krijg ik wel. Want als ik de NAS herstart is het ok.
Bij m'n vorige releases kon ik apart SSOTS opstarten om te kijken wat de instellingen waren, maar blijkbaar kan ik dat nu niet meer en kom ik alleen in Squeezebox Server.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Zee

Ik meen me te herinneren dat als je de "date & time" screensaver hebt gedefinieerd voor als de SB standby staat dat dan je NAS niet in standby gaat.  Ik heb zelf een 'leeg' scherm als hij uit staat en mijn QNAP gaat perfect in stand by.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Kingpin

Citaat van: Zee op november 23, 2011, 16:30:47
Ik meen me te herinneren dat als je de "date & time" screensaver hebt gedefinieerd voor als de SB standby staat dat dan je NAS niet in standby gaat.  Ik heb zelf een 'leeg' scherm als hij uit staat en mijn QNAP gaat perfect in stand by.
Vanavond ff proberen, dat zou idd heel goed kunnen zijn.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vanzomereng

ff een vraagje.

Heb al mijn CD,s al geript en wou dit niet graag overdoen    ( = klere job)

Nu constateer ik, met name bij shuffle/randomplay, dat niet alle CD,s even "hard" zijn opgenomen,
waardoor ik weleens het volume moet bijregelen. 
Is er een functionaliteit m.b.t. SB of SB-software, welke dit bij weergave "nog recht" kan trekken   
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

devkon

#766
Citaat van: VANZOMERENG op november 23, 2011, 22:26:53
Nu constateer ik, met name bij shuffle/randomplay, dat niet alle CD,s even "hard" zijn opgenomen,
waardoor ik weleens het volume moet bijregelen.  
Is er een functionaliteit m.b.t. SB of SB-software, welke dit bij weergave "nog recht" kan trekken  

Ik weet niet of er een normalize functie is binnen SB, maar je zou het met software kunnen doen in een batch. dbPowerAmp kan dat bijvoorbeeld. Duurt natuurlijk wel lang afhankelijk van de hoeveelheid CD's en de snelheid van je PC/netwerk/..., maar dat wachten is beter dan dat je zelf aan de bak moet.  :smile:

Kanttekening : betekent wel dat je je originele geluidsbestanden wijzigt, en dat moet je willen.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

WickedGame

Guttegut, Synology heeft de support op de 207+ NAS stop gezet. Dus geen nieuwe DSM's meer en ook geen Squeezebox packages meer. Is er nu nog een mogelijkheid om bijvoorbeeld naar 7.6.1 te upgraden?

Of moet ik mijn ouders maar eens adviseren de 207+ behuizing te verkopen en een nieuwere snellere behuizing/NAS te kopen.

mtissink

Citaat van: WickedGame op november 24, 2011, 10:35:35
Guttegut, Synology heeft de support op de 207+ NAS stop gezet. Dus geen nieuwe DSM's meer en ook geen Squeezebox packages meer. Is er nu nog een mogelijkheid om bijvoorbeeld naar 7.6.1 te upgraden?

Of moet ik mijn ouders maar eens adviseren de 207+ behuizing te verkopen en een nieuwere snellere behuizing/NAS te kopen.
Volgens mij kan je nog steeds de .spk's van deze site erop gooien?
http://synoblog.superzebulon.org/

Edit: ow, ik zie dat ze daar geen squeezeserver aanbieden....
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

WickedGame

Citaat van: mtissink op november 24, 2011, 10:40:03
Volgens mij kan je nog steeds de .spk's van deze site erop gooien?
http://synoblog.superzebulon.org/

Edit: ow, ik zie dat ze daar geen squeezeserver aanbieden....

Helaas inderdaad geen Squeezeserver... vanwaar 7.6.1 omdat nu 7.5.3 draait maar deze bugs heeft met covers. Daarnaast is er voor 7.6.1 overgestapt naar een andere SQL manier en dit resulteert in sneller scannen. Iets wat geen overbodige luxe is bij een 207+ die hardware technisch wat outdated raakt.

SSODS is een optie maar ook daarvan is al een hele tijd geen update meer.

Kingpin

Citaat van: WickedGame op november 24, 2011, 10:35:35
Guttegut, Synology heeft de support op de 207+ NAS stop gezet. Dus geen nieuwe DSM's meer en ook geen Squeezebox packages meer. Is er nu nog een mogelijkheid om bijvoorbeeld naar 7.6.1 te upgraden?

Of moet ik mijn ouders maar eens adviseren de 207+ behuizing te verkopen en een nieuwere snellere behuizing/NAS te kopen.
Kun je niet de standalone SSODS(SSOTS) met de squeezeboxserver los installeren ipv de package?


Gisteren de nieuwste Firmware op de nas gezet (aardig wat features erbij) en 7.6.1 geinstalleerd, bevalt tot nu toe erg goed. Voorheen kon ik in SBS de output op fixed zetten maar dan kon ik nog het volume regelen, oftewel dit werkte niet.
Nu met 7.6.1 werkt het wel goed, kan volume op de Touch niet meer regelen en staat nu bij fixed wel goed.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WickedGame

Citaat van: Kingpin op november 24, 2011, 12:10:10
Kun je niet de standalone SSODS(SSOTS) met de squeezeboxserver los installeren ipv de package?


Gisteren de nieuwste Firmware op de nas gezet (aardig wat features erbij) en 7.6.1 geinstalleerd, bevalt tot nu toe erg goed. Voorheen kon ik in SBS de output op fixed zetten maar dan kon ik nog het volume regelen, oftewel dit werkte niet.
Nu met 7.6.1 werkt het wel goed, kan volume op de Touch niet meer regelen en staat nu bij fixed wel goed.

SSODS is een optie, maar volgens mij is ook daar de support van opgeheven voor de oudere ARM structuur. Tenzij ik er echt naast zit... Als ik er niet naast zit zou ik naar 7.6.1 over kunnen stappen. Maar via het SB forum spraken ze over geen support meer, wel dat er wat slimmerds bezig waren de ontwikkelingen van flip flip over te nemen, verbeteren etc.

Kingpin

Citaat van: WickedGame op november 24, 2011, 15:05:11
SSODS is een optie, maar volgens mij is ook daar de support van opgeheven voor de oudere ARM structuur. Tenzij ik er echt naast zit... Als ik er niet naast zit zou ik naar 7.6.1 over kunnen stappen. Maar via het SB forum spraken ze over geen support meer, wel dat er wat slimmerds bezig waren de ontwikkelingen van flip flip over te nemen, verbeteren etc.

Je kon wel eens gelijk hebben:

Citaat...Anyway, the whole point of 7.6.1 is that it is a much "slimmer" version of Squeezebox Server with less complex database software (SQLite rather than MySQL) that is quicker to scan and more responsive to queries from the players and controllers.

Synology simply don't want to expend time and resources supporting older hardware which is, of course, entirely up to them. Presumably they hope that us consumers all go out and buy a shiny new Synology NAS. However the danger for them is that we dump our Synology and buy something else.

Voor de QNAP wordt de arm x09 series ook niet meer ondersteunt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WickedGame

Citaat van: Kingpin op november 24, 2011, 16:44:14
Je kon wel eens gelijk hebben:

Voor de QNAP wordt de arm x09 series ook niet meer ondersteunt.

Iemand blijkt de SSODS te hebben getweaked zodat je toch nog een 7.6.1 Squeezecenter kan installeren op een x07 Synology.

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=69986&page=72

Voordeel van 7.6.1 is het SQlite ipv MySql wat een flinke performance winst oplevert. Ga vanavond eens kijken of ik dit kan installeren bij mijn ouders op de NAS.

Kingpin

#774
Citaat van: WickedGame op november 25, 2011, 12:11:07
...Voordeel van 7.6.1 is het SQlite ipv MySql wat een flinke performance winst oplevert. Ga vanavond eens kijken of ik dit kan installeren bij mijn ouders op de NAS.
Ja 7.6.1 is een echte verbetering, scanning en image taggen etc gaat heel erg snel in verhouding tot voorgaande releases.
Wat me ook opviel tov voorgaande releases is als je zelf een verzamel mapje maakt met nummers erin deze bij de voorgaande release opsplitst in meerdere mappen met een max aantal songs.
Dus als je 1 map maakt met bv "POP" dan zie je ineens in je display 3 mappen met "POP" waarbij de nummers zijn verdeelt .. en dat wil je niet.
Bij 7.6.1 is dit weer netjes 1 map "POP" met de bijbehorende nummers zoals ze zijn opgeslagen op de server.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack