vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johanbicke

lijkt mij een fantastische toepassing. Ikzelf heb mijn hele collectie in Flac of WAV op mijn dune D1 staan. Het grote probleem echter is dat als ik wil zoeken in
mijn 'collectie' dat mijn tv altijd moet aanstaan. Dus zou ik voor de logitech squeezebox oplossing kunnen kiezen. De bedoeling is dat ik via de squeezebox app
op mijn htc desire kan browsen door mijn collectie.

Wat ik mij echter afvraag. Moet ik dan de sqeeuzebox touch kopen (hoewel ik het scherm hiervan niet nodig heb)  of gewoon de squeezebox receiver ?
Heeft het scherm dan nog enige meerwaarde ? of is er een wezenlijk verschil tussen deze apparaten qua geluidskwaliteit ?
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

devkon

Bij installatie van 7.6.0 had ik problemen met afspelen van cue files. Er is per vandaag een nieuwe update 7.6.1 te installeren, die heb ik er handmatig opgezet, en werkt het weer voor mij.

http://downloads.slimdevices.com/nightly/?ver=7.6
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Alco

#552
Ik heb net ook versie 7.6.1 geïnstalleerd, maar helaas.... het heeft niks geholpen.
De cover-art is nog steeds niet te zien!

Begin steeds meer naar de good old CD-speler terug te verlangen.
(nooit geen gedoe met updates, geen verbinding, etc) :sleepy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#553
gloeiendegloeiende.... >:(  Heb ik net i.p.v 7.6.1 op aanraden van iemand op 't SB forum van Slimdevices, een wat oudere 7.5.5. versie geïnstalleerd (dat zou het cover-art probleem verhelpen)...en....
Nu 'ziet' ie keer op keer nog maar 69 albums.  (terwijl 't er zo'n 525 moeten zijn)

zucht.... :dozingoff:

edit: zojuist 7.6.0 weer geïnstalleerd en...het kan nog erger, nu herkent ie na elke scan helemaal niks meer. :devil:
edit: zojuist weer een scan gedaan, nadat ik constateerde dat SB server opeens de C-scan afscande naar muziekbestanden (terwijl 't op de D-schijf staat) en het vakje I-tunes gebruiken stond aangevinkt.

edit nr.3:  inmiddels heeft ie weer zo'n 518 albums gevonden.
(vraag niet hoe en ik dacht dat ik er zo'n 523 had, maar vooruit... de cover-art ziet ie nog steeds niet overigens,
alleen als ik de SB via het Touchscreen gebruik, dan wel!)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#554
GVD,...even was ik weer als een kind zo blij.... had (voor een 2e keer) een oudere SBS versie geinstalleerd.
En....jawelll. alles werkte weer prima als voorheen... incl. de cover-art :smile:, maar... zodra ik ook maar 1 album selecteer...begint ie weer "Er is een update beschikbaar, blablabla"  :unhappy:

Hij doet dan niks meer, totdat ik de update (waar alle ellende mee begonnen is) installeer.

edit: Heb ik 'm net toch maar weer naar 7.6.0 geupdate... wat denk je.... geeft ie weeer de melding dat er een update beschikbaar is. (dan zou je denken 7.6.1)  Wat is die update.... 7.5.4 !?!?! :crazy: :omg: :wacko:

Begin er langzaam maar zeker aardig genoeg van te krijgen. :dozingoff:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Citaat van: Alco op juli 28, 2011, 22:42:19
GVD,...even was ik weer als een kind zo blij.... had (voor een 2e keer) een oudere SBS versie geinstalleerd.
En....jawelll. alles werkte weer prima als voorheen... incl. de cover-art :smile:, maar... zodra ik ook maar 1 album selecteer...begint ie weer "Er is een update beschikbaar, blablabla"  :unhappy:

Hij doet dan niks meer, totdat ik de update (waar alle ellende mee begonnen is) installeer.

edit: Heb ik 'm net toch maar weer naar 7.6.0 geupdate... wat denk je.... geeft ie weeer de melding dat er een update beschikbaar is. (dan zou je denken 7.6.1)  Wat is die update.... 7.5.4 !?!?! :crazy: :omg: :wacko:

Begin er langzaam maar zeker aardig genoeg van te krijgen. :dozingoff:


Wat vervelend! Als alles goed werkt een je gebruikt geen speciale dingen is het vaak verstandiger om helemaal niet up te daten. Of een aantal weken te wachten na een nieuwe release. Ik denk dat de overstap van een sql naar sqllite database deze keer voor meer problemen heeft gezorgd dan meestal het geval is bij een nieuwe release.

Het vragen naar updates kan je uitzetten: settings > advanced > software updates.

Alco

Bedankt voor de tip )p(. Ik had de vraag naar updaten al uitgezet, maar de SB blijft me steeds weer dwingen wel te updaten.
Zodra ik een album oid selecteer of wil afspelen (of inmiddels al als ik de SB aanzet) begint ie weer over een update.
Zolang ik die niet installeer doe de SB niks.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Citaat van: Alco op juli 29, 2011, 07:11:16
Bedankt voor de tip )p(. Ik had de vraag naar updaten al uitgezet, maar de SB blijft me steeds weer dwingen wel te updaten.
Zodra ik een album oid selecteer of wil afspelen (of inmiddels al als ik de SB aanzet) begint ie weer over een update.
Zolang ik die niet installeer doe de SB niks.

Dat zou de sb alleen moeten doen als je met mysqueezebox.com contact maakt omdat die de nieuwe server software gebruikt. Dus als je switched tussen mysqueezebox.com en je locale server zal er steeds opnieuw gevraagd worden om je squeezebox firmware te updaten.

Alco

CitaatDat zou de sb alleen moeten doen als je met mysqueezebox.com contact maakt omdat die de nieuwe server software gebruikt.
Dat klopt.

CitaatDus als je switched tussen mysqueezebox.com en je locale server zal er steeds opnieuw gevraagd worden om je squeezebox firmware te updaten.
Ik heb inmiddels al diverse versies meerdere malen geinstalleerd.
(de SB geeft zelf aan dat 7.5.4 een 'update' is, t.o.v 7.6.0 en 7.6.1)  :huh2: :wacko:

In hoeverre het nog niet aangetast is, is Logitech erg goed bezig om hun reputatie (nog) verder te beschadigen.
(heb wat zitten googlen en 't regent klachten, met voornamelijk dezelfde problemen als ik nu ervaar)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

LittleNinja

Ik heb werkelijk nergens last van... Maar goed, ik  speel met een classic.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Alco

CitaatIk heb werkelijk nergens last van... Maar goed, ik speel met een classic.

Volgens mij had ik hiervoor met de Classic ook zelden dit soort problemen.
De Touch had vaak wel wat storingen na een 'update', maar nog nooit zo vasthoudend en irritant als nu.
Kan 't ding inmiddels nog niet aanzetten of 't begint alweer dat ik moet updaten.

Ik ben er helemaal klaar mee nu. Maarja,...wat nu... :unsure:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

LittleNinja

Even wat anders gaan doen.... ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Alco

#562
CitaatEven wat anders gaan doen.... ;)
Zou voor m'n gemoedstoestand inderdaad wel het beste zijn.

Nouja,... heb in ieder geval weer een doel voor 't weekend. Op zoek naar een nieuwe bron.
(CD-speler of streamer,...hmmm :huh2:)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Softpower

Ik ben blij dat synology niet zo snel is met het updaten van haar package. Ik heb hier nooit last van. We draaien rustig op 7.5.4 (oid)...

Andere vraag. Zag dat door die update de radio en de touch kwalitatief betere bestanden kunnen afspelen. Nu stond er ook een rijtje waarvoor dat niet gold maar daar stond de duet weer niet tussen. Kon die het dan al? Zijn ze die vergeten of wordt het daar ook aan toegevoegd? Ging om apple lossless geloof ik...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Alco

#564
Zo,...zojuist gebeld met Logitech customer support...

Het probleem was bekend, maar op dit moment was er helaas niks aan te doen. :plain:
Men hoopte dat Logitech zsm met een nieuwe, betere update uit komt. (maar wanneer...is niet te zeggen)  
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#565
Nou,..vraag me niet hoe, maar... vooralsnog heb ik 'm weer aan de praat :) (na >10 keer dezelfde updates te hebben geinstalleerd) Heb alleen direct het menu dusdanig vereenvoudigt dat ik geen internetradio meer kan kiezen.
Steeds als ik dat doe (en de SB verbinding maakt met mysqueezeboc.com) dan gaat 't mis en moet ik weer 'updaten'.

't is niet echt een oplossing, maar voorlopig kan ik hier mee leven...
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

jowi

Nou lekker zeg... ik MOEST dus van Logitech 7.6.0 installeren (lekker hoor, geen keuze hebben) en nu is mijn favoriete random play optie verdwenen... voorheen koos ik vaak om bijv. alles van Massive Attack random af te spelen, dan ging ik naar het mapje massive attack, waar verder alle cd's onder staan, drukte op play, en dan ging ie zelf random door alle cd's en nummers heen (wel bij de settings shuffle->song aanzetten natuurlijk). Nu kan dat alleen PER cd, dus niet meer vanaf het niveau erboven. Knap waardeloos.

Alco

Op internetradio (mysqueezebox.com) na werkt alles bij mij nu weer als vanouds.  :smile:

Ik heb in 't menu de mogelijkheid om over te schakelen naar internetradio uitgeschakeld.
Dit om te voorkomen dat ik dat een keer doe, en dat dan al 't gelazer weer opnieuw begint.

Op zich een beetje jammer (moet toch kunnen in principe), maar goed,...
als ik internet radio moet opofferen om muziek vanaf mijn HD/PC af te kunnen spelen, dan heb ik dat er voorlopig wel voor over. :lookaround:

Even heel simpel gedacht.... zou mijn SB Touch het nu dan gewoon moeten blijven doen ?
(die update problemen geeft ie tenslotte alleen als ik over- of inschakel op mysqueezebox.com)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

jowi

Citaat van: jowi op juli 29, 2011, 17:41:05
nu is mijn favoriete random play optie verdwenen
Opgelost door een oudere versie van Squeezebox server te installeren...

dakoota

Hallo,

sinds dit weekend ben ik in het bezit van een squeezebox radio en ik heb het volgende probleem: als ik via de SB mijn muziek (vanaf de PC) besluister en vervolgens terug wil keren naar internetradio is dat niet mogelijk (dat wel zeggen er is geen optie om terug te keren naar internetradio of naar het SB netwerk). Er is geen optie in het algemene menu of een fysieke knop die dat mogelijk maakt. Meestal selecteer ik maar spotify in het algemene menu (terwijl ik geen account heb) om terug te keren naar het sb netwerk. Via internet heb ik mij een ongeluk gezocht (ook in dit forum), maar ik kan nergens iets vinden. Ook bij logitech zelf is niets te vinden (boekje geeft weinig info, site geeft geen info, contactformulier voor support doet het niet etc.etc.) Ik hoop dat iemand mij kan helpen! dat zou tof zijn!
Alvast bedankt :worship:

hifiman

Citaat van: Alco op juli 28, 2011, 20:16:59
De cover-art is nog steeds niet te zien!

Begin steeds meer naar de good old CD-speler terug te verlangen.
Ach, daar had je had ook geen cover-art  ;)

T_I

Citaat van: Audioloog op augustus  4, 2011, 11:28:03Ach, daar had je had ook geen cover-art  ;)

Jawel, gewoon het doosje naast de speler zetten. ;)


Nu heb ik ook meteen een vraag, naast een schot voor open doel die ik niet kon laten liggen.
Ik heb me een SB classic besproken en kan die binnenkort ophalen. Nu ben ik al het een en ander aan het voorbereiden en heb ook een SB server draaien. Deze is blijkbaar nodig voor de configuratie, maar wat ik me afvraag, kan je de SB ook op meerdere servers aanmelden (of op niet SB server streaming servers) en daar naar muziek browsen? (zo ja, volgt natuurlijk de vervolg vraag hoe?)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Midcall

#572
Citaat van: T_I op augustus  5, 2011, 18:59:07
Jawel, gewoon het doosje naast de speler zetten. ;)


Nu heb ik ook meteen een vraag, naast een schot voor open doel die ik niet kon laten liggen.
Ik heb me een SB classic besproken en kan die binnenkort ophalen. Nu ben ik al het een en ander aan het voorbereiden en heb ook een SB server draaien. Deze is blijkbaar nodig voor de configuratie, maar wat ik me afvraag, kan je de SB ook op meerdere servers aanmelden (of op niet SB server streaming servers) en daar naar muziek browsen? (zo ja, volgt natuurlijk de vervolg vraag hoe?)
Ja, maar niet tegelijkertijd. Hoe? Door het (externe) ip-nummer van de server op te geven, waarna hij daar verbinding maakt en toegang hebt tot de files aldaar. Dit kan gewoon met de ab van je squeezebox vanaf je luie stoel.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

T_I

Ah, ok, bedankt. Dat zal ik dan maar eens gaan testen zodra ie binnen is.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

PorscheHD

Even een vraag, ik heb een Classic

Ik heb alle cd's van Pink Floyd, dus alles selecteren en 1 precies dezelfde artiest invullen zodat alles onder Pink Floyd komt. In iTunes staat dit goed maar op de Sqeezebox blijft er, wat ik ook probeer in cd die hij als artiest noemt: pink floyd, dus zonder hoofdletters. Ik vind dit zeer irritant. Iemand ervaring mee? Heb al geprobeerd alles even een andere artiest naam te geven maar dan zit ik ineens met alle cd's verdeeld over 3 namen, de nieuwe bv PINK FLOYD!!, Pink Floyd en pink floyd.......

Hoop dat iemand me kan helpen.  ???