vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Toevallig draait hier de Linux variant :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alco

#426
Via Windows XP vind ie een nieuw album ook direkt. :tongue2: ;)

... alleen balen dat de Touch 'm ook alleen als nieuw album indeeld.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

PietB

veel info trouwen op engelstalig forum, www.Slimdevices.com
Maar neem aan dat je daar al een kijkje hebt genomen?
De cache wissen heb je zeker ook al 's geprobeerd?

Alco

#428
CitaatMaar neem aan dat je daar al een kijkje hebt genomen?
Yep,..heb daar ook een topicje gestart, maar de 'gouden tip' zit er nog niet bij. ;)
Ook daar zij iemand dat 'nieuwe' albums, eveneens in de gewone map zouden moeten voorkomen.
(net als bij m'n SB3 het geval was)

CitaatDe cache wissen heb je zeker ook al 's geprobeerd?
yep
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Bolle

Ok ook net voor de bijl gegaan en SB Touch besteld als vervanging van mijn SB3. Hoop dat ik geen problemen heb!
Overigens leuke aanbieding, 249 EUR incl verzenden (zoeken via Tweakers pricewatch).
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Zee

Wat is voor jullie de belangrijkste reden geweest van de SB3 op een Touch over te gaan?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

rbormans

Citaat van: Zee op september  6, 2010, 14:44:57
Wat is voor jullie de belangrijkste reden geweest van de SB3 op een Touch over te gaan?
ik heb beiden in gebruik
de touch bedient handiger en ziet er leuker uit met de hoesjes
de classic is beter leesbaar vanaf afstand

Citaat van: Bolle op september  6, 2010, 12:37:17
Ok ook net voor de bijl gegaan en SB Touch besteld als vervanging van mijn SB3. Hoop dat ik geen problemen heb!
nee, echt plug en play als je al een SB had

rbormans

Citaat van: Alco op september  6, 2010, 10:39:13
Yep,..heb daar ook een topicje gestart, maar de 'gouden tip' zit er nog niet bij. ;)
Ook daar zij iemand dat 'nieuwe' albums, eveneens in de gewone map zouden moeten voorkomen.
(net als bij m'n SB3 het geval was)
yep
je hebt ook maar 1 computer draaien met SB server ?
en staat al de muziek op dezelfde locatie als de server software (zodat het geen connectie probleem is of een rechten probleem) ?

Midcall

Citaat van: Zee op september  6, 2010, 14:44:57
Wat is voor jullie de belangrijkste reden geweest van de SB3 op een Touch over te gaan?
De mogelijkheid om hi-res audiobestanden te kunnen afspelen en de sterk verbeterde digitale output, waardoor hij beter klinkt dan de oude.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Ejorne

Citaat van: Midcall op september  6, 2010, 15:34:16
De mogelijkheid om hi-res audiobestanden te kunnen afspelen en de sterk verbeterde digitale output, waardoor hij beter klinkt dan de oude.

Jep, dat is voor mij de rede dat ik de SB3 nooit heb aangeschaft maar de Touch er hier toch wel gaat komen...  8)

Zee

wat is de hoogste resolutie die de touch kan afspelen?
Ik meen dat de SB3 alleen 16/44.1  (of misschien nog 48) aan kan?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

rbormans


Alco

#437
CitaatWat is voor jullie de belangrijkste reden geweest van de SB3 op een Touch over te gaan?

Klankmatig betere uitgangen. (zowel analoog als digitaal)
Mogelijkheid om HD rechtstreeks op SB Touch aan te sluiten.

Citaatje hebt ook maar 1 computer draaien met SB server ?
en staat al de muziek op dezelfde locatie als de server software
Ja, ik heb 1 PC en daar draait SB server op.
M'n muziek collectie staat op de D-schijf, de server software op de C-schijf.

Ik moet zeggen dat de leesbaarheid (iets kleinere letters) van de Touch me meevalt.
Het ligt ook aan welke achtergrond je hebt op 't display. (ik heb gewoon sober wit op zwart)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

rbormans

#438
Citaat van: Midcall op september  6, 2010, 15:34:16
De mogelijkheid om hi-res audiobestanden te kunnen afspelen en de sterk verbeterde digitale output, waardoor hij beter klinkt dan de oude.
Dat is idd ook een voordeel, al heb ik zelf niet zo veel hi-res bestanden

Citaat van: Alco op september  6, 2010, 15:56:22
Ja, ik heb 1 PC en daar draait SB server op.
M'n muziek collectie staat op de D-schijf, de server software op de C-schijf.
ok, dat zal het niet zijn dan

Bolle

Citaat van: Zee op september  6, 2010, 15:52:34
wat is de hoogste resolutie die de touch kan afspelen?
Ik meen dat de SB3 alleen 16/44.1  (of misschien nog 48) aan kan?

De SB3 kan tot 24/48 aan.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Alco

#440
Ik heb me (voor een 3e keer dit jaar)  zojuist nog een keer geprobeerd aan te melden bij www.squeezebox-forum.nl

Ik dacht... als 't daar niet lukt, dan weet ik 't ook niet meer,... maar (net als de 1e keer een tijd geleden) kan ik me wel registreren, en vervolgens krijg je een welkomst-mailtje, maar kan ik me niet inloggen op het forum.

edit: is inmiddels gelukt! :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

PietB

Bij mij zijn al mijn cd.'s geript naar flac en staan op de Qnap , daar draait de sb-server (ssots)
In de woonkamer is de SBTouch bedraad aangesloten op de versterker, besturing vanaf de bank met Ipod-Touch (iPeng) of iPad (Squeezepad), werkt met beide apps fantastisch.

Zee

Ik gebruik de SB ook middels jRiver Media Centre met de MC2Slim plugin.  Qua gebruiksgemak vind ik dat geen van de alternatieven om de SB te bedienen ook maar in de buurt komt van jRiver.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

H B

Citaat van: Alco op september  6, 2010, 19:55:37
Ik heb me (voor een 3e keer dit jaar)  zojuist nog een keer geprobeerd aan te melden bij www.squeezebox-forum.nl

Ik dacht... als 't daar niet lukt, dan weet ik 't ook niet meer,... maar (net als de 1e keer een tijd geleden) kan ik me wel registreren, en vervolgens krijg je een welkomst-mailtje, maar kan ik me niet inloggen op het forum.

edit: is inmiddels gelukt! :)

Met wat voor soort e-mailadres probeer je daar in te loggen? Als dat hetzelfde adres is dan die je mij gestuurd hebt klopt het inderdaad dat het niet wil yahoo en hotmail adressen kunnen daar geen account aanmaken ivm. spam.
Ik kan als  je dat wil contact met de forum beheerder opnemen om een account voor je te maken.

Alco

#444
CitaatMet wat voor soort e-mailadres probeer je daar in te loggen? Als dat hetzelfde adres is dan die je mij gestuurd hebt klopt het inderdaad dat het niet wil yahoo en hotmail adressen kunnen daar geen account aanmaken ivm. spam.

Bedankt Henk, maar 't is inmiddels gelukt hoor! :)
(wel via Yahoo adres trouwens)

Heb m'n 1e bericht daar inmiddels geplaatst.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

H B

Citaat van: Alco op september  6, 2010, 21:42:18
Bedankt Henk, maar 't is inmiddels gelukt hoor! :)
(wel via Yahoo adres trouwens)

Heb m'n 1e bericht daar inmiddels geplaatst.

OK, zat denk ik half te slapen toen ik je bericht las  ::)

jeepee

#446
Ik heb na heel veel moeite op mijn Qnap nas Squeezecenter 7.32 staan. Ik neem aan dat de Touch alleen met hogere versies draait? Voor mijn een reden om niet de overstap te maken aangezien het installeren van Squeezecenter op de Qnap voor mij een lijdensweg was. Of draait de Touch ook met lagere versies dan de meest recente?

Alco

#447
CitaatOf draait de Touch ook met lagere versies dan de meest recente?
Zoals ik begrepen heb draait de Touch inderdaad niet/minder goed op de oudere versies.

Bij mij draait de Touch nu op de 7.5.1 versie.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Bolle

De SB3 vervangen door de SB Touch, geen centje pijn!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Alco

CitaatDe SB3 vervangen door de SB Touch, geen centje pijn!
Ik wou dat ik 't zelfde kon zeggen...  :-\

Na een rest achterop de Touch en nogmaals opnieuw SBS 7.5.1 installeren, ben ik inmiddels wel (aflkoppen) van 't probleem af dat menu-opties die ik heb uitgevinkt via instellingen, toch steeds weer opnieuw in het display verschijnen.  Nu heb ik een simpel, overzichtelijk menu.
(maar ik kijk niet meer raar op als 't vanavond opeens weer anders is)

Nu nog alle albums in dezelfde map 'Muziekmap' en Alco is 100% happy. :sigh:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)