vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Welk merk router/type heb je?

Je zult moeten connecten (via een browser) naar de router en inloggen met een admin account. Dan onder security oid, zul je zien dat er voor een bepaalde encryptie is gekozen, bijv. WPA. Hierbij hoort een soort van wachtwoord die je dan moet invoeren in de SB Touch, evenals met de naam van je netwerk.
Deze zal je opnieuw moeten invoeren, of als je deze kan aflezen gebruiken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alco

#401
Een Belkin Wireless 54G router. Heb 'm van iemand overgenomen, begin 2008.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

blue-eyes

#402
weet je het IP adres van je router? Doe dan: http://ipadres


volgens mij is het standaard wachtwoord van Belkin: geen wachtwoord (dus dat niet overtypen, maar leeglaten :D).



Zoek dan iets dergelijks:  Wireless > Security, en dan naar Pre-shared Key (PSK). Daar staat je wachtwoord die je zoekt. Het kan zijn dat je sterretjes ziet ingevuld, maar haal dan het vinkje weg en je ziet de tekens.
Schrijf deze op, en vergeet deze niet!


p.s. wederom uit mijn hoofd, geen garantie, wellicht even zoeken.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ejorne

Citaat van: Blue-Eyes op september  4, 2010, 23:34:32
weet je het IP adres van je router? Doe dan: http://ipadres

houdt anders het windowsvlaggetje op je toetsenbord (links tussen de ctrl en de alt key) tegelijk ingedrukt met de toets 'r'.
In het uitvoeren venster typ je: cmd
dan druk je op enter.

In het zwarte scermpje toets je vervolgens: ipconfig
en dan weer enter.

Het adres van je router is hetzelfde als je bij je dns server en gateway ziet staan.

Alco

#404
Bedankt voor jullie hulp dusver heren... het heeft nog niet mogen baten helaas.
Wat betreft 't draadloos aansluiten, die hoop heb ik al opgegeven, maar dat vind ik 't vervelendste niet.

Ik zit nu te klooien met 't menu... je kunt bij 'Instellingen' -> 'Hoofdmenu' diverse toepassingen aanvinken die je dan wel/niet in je display wilt zien verschijnen wanneer je de SB Touch aanzet. Gisteravond leek 't even goed te gaan, maar nu staan er weer allerlei dingen in die NIET zijn aangevinkt (bijv. zoeken naar artiesten, zoeken op genre,etc) en toch verschijnen ze steeds weer in beeld.
Wat internetradio betreft hetzelde... ik wil geen 'lokaal', 'aanraders van personeel' e.d. in beeld, maar aan-  of uitvinken via instellingen, lijkt weinig uit te makenl... ze blijven in beeld komen. :-\

Wat ik ook erg irri vind is dat veel albums opeens niet meer in m'n gewone muziekmap staan, bij de andere albums.
(wel op de PC uiteraard)  Die staat nu opeens allemaal, door elkaar in 'nieuwe muziek'. (is niks nieuws aan :sarcasm: )

Ik krijg 't idee dat de Touch soms gewoon maar doet waar ie zelf zin in heeft...
Net bijvoorbeeld doe ik 'm weer aan en is alle text opeens in 't Engels. (gisteravond en eerder vandaag nog in Nederlands)  :mad:

Wat was 't leven dan toch simpel in de 80/90's  ;) ::)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

blue-eyes

Heb je niemand in de buurt die je kan helpen met de router? Is echt niet zo moeilijk in te stellen.
Of diegene die het de vorige maal heeft gedaan?


Of je PC op afstand laten overnemen door iemand, bijv. door het progje TEAMVIEWER te laten installeren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alco

#406
CitaatHeb je niemand in de buurt die je kan helpen met de router? Is echt niet zo moeilijk in te stellen.
Of diegene die het de vorige maal heeft gedaan?

Ik zou niemand weten die mij met de router kan helpen, maar.... heb wel het email adres van degene die mij de vorige keer heeft geholpen kunnen achterhalen!  :smile: (is dus ook degene van wie ik de router heb overgenomen)

Dus,...mail is on its way. :)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

blue-eyes

als je teamviewer installeert kan ik je PC wel hier vandaan overnemen
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bolle

Mocht je je Squeezebox Touch zat zijn  ;)
Na de laatste twee misgegrepen te hebben.... :(
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

PietB

Heb je wel in de SB.settings op de PC eerst alle muziek in je musicfolders laten scannen?

H B

Citaat van: Alco op september  5, 2010, 10:00:35
Ik zou niemand weten die mij met de router kan helpen, maar.... heb wel het email adres van degene die mij de vorige keer heeft geholpen kunnen achterhalen!  :smile: (is dus ook degene van wie ik de router heb overgenomen)

Dus,...mail is on its way. :)

En beantwoord.
In de router inloggen om je wachtwoord te achterhalen is hier al aan de orde gekomen, verder hoop ik dat de nieuwste software versie je verdere problemen oplost, zo niet dan horen we het wel.

H B

#411
Ik heb even verder gezocht voor wat betreft je router en dat is waarschijnlijk een Belkin Wireless G Router type F5D7230 en het standaard adres daarvan is 192.168.2.1 als je dat in je browser intypt moet je er op kunnen inloggen er zit standaard geen wachtwoord op dus om in te loggen vul je niks in.
Eens ingelogd ga je eerst naar het gedeelte "Wireless > Channel and SSID" om te kijken wat de naam is van je draadloze netwerk en dan naar "Wireless > Security" om te kijken wat je wachtwoord is (mezelf kennende staat het in PassPrashe) en met deze gegevens zou je je Touch weer draadloos moeten kunnen verbinden met je netwerk.

Alco

Bedankt voor de reacties en tips allen.  :smile: (ben middagje weg geweest en zie opeens weer enkele tips/adviezen)

CitaatHeb je wel in de SB.settings op de PC eerst alle muziek in je musicfolders laten scannen ?
Bedoel je daar het volgende mee, Piet ?

1. Squeezebox server icoontje in taakbalk met rechtermuisknop aanklikken.
2. klikken op SB 'configuratiescherm'.
3. Dan kom ik in een schermpje waarbij 't tabblad 'status' is geopend.
4. links onderin staat 'opnieuw scannen' met daarbij 3 mogelijkheden, zie plaatje:



Moet ik dan 'collectie wissen en alles opnieuw scannen' doen ? :unsure: (klinkt vrij rigoreus)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

H B

#413
Citaat van: Alco op september  5, 2010, 19:28:08
Bedankt voor de reacties en tips allen.  :smile: (ben middagje weg geweest en zie opeens weer enkele tips/adviezen)
Bedoel je daar het volgende mee, Piet ?

1. Squeezebox server icoontje in taakbalk met rechtermuisknop aanklikken.
2. klikken op SB 'configuratiescherm'.
3. Dan kom ik in een schermpje waarbij 't tabblad 'status' is geopend.
4. links onderin staat 'opnieuw scannen' met daarbij 3 mogelijkheden, zie plaatje:



Moet ik dan 'collectie wissen en alles opnieuw scannen' doen ? :unsure: (klinkt vrij rigoreus)




Scannen heb je al gedaan omdat je van een Classic naar een Touch gaat er word al verwezen naar de juiste mappen en de database is al opgebouwd.
Waarom alles bij jou door elkaar lijkt te staan is mij een raadsel ik heb hier 3 squeezeboxen en het gedrag wat jij beschrijft ben ik nog nooit tegen gekomen.
Wat ik zo wel bedenk als je nu een toepassing wegvinkt klik je dan ook onderin het scherm op toepassen? Als je dat niet doet dan staat hij bij een herstart van de PC er gewoon weer tussen omdat je het niet bevestigd hebt.

Alco

#414
Nou,....bedankt allen en een extra pluim voor H B, :worship: want..... het is gelukt!

Hij maakt inmiddels draadloos contact met de router!  :clapping: :pompom:
(heb ik vanmorgen voor nix m'n laminaat sierplinten met een stanleymesje losgewrikt om vervolgens 3,5 meter CAT5 kabel weg te werken, haha)  :D ;)
Maar goed,... nu heb ik 2 opties, bedraad of wireless. 8)

De vreemde menustructuur is nog wel hetzelfde...  (muziek in 'nieuwe muziek' die vaak allesbehalve nieuw is en waar ik 't ook helemaal niet in wil hebben, maar gewoon bij de rest in 1 en dezelfde map, zoals 't ook op de PC/HD staat!

Ook staan er nog teveel dingen in als 'mijn toepassingen', 'my apps' e.d. (kan ik uitvinken via instellingen->hoofdmenu, maar blijven er later gewoon nog instaan.  
Hetzelfde geld ook voor internetradio. Ik wil eigenlijk alleen kiezen tussen internetradio en m'n (radio)favorieten, maar er staat ook 'lokaal', 'muziek' (kiezen uit -tig genres) etc in... ik krijg 't er niet uit.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Bolle

Citaat van: Alco op september  5, 2010, 19:54:52
De vreemde menustructuur is nog wel hetzelfde...  (muziek in 'nieuwe muziek' die vaak allesbehalve nieuw is en waar ik 't ook helemaal niet in wil hebben, maar gewoon bij de rest in 1 en dezelfde map, zoals 't ook op de PC/HD staat!

Als je via de Squeezebox Touch of via webinterface Squeezeserver door je muziek bladert, doe je dat niet op basis van de mappen zoals het op je PC staat, maar op basis van de informatie in de tags. Dus bv artiest, albums etc. De selectie 'nieuwe muziek' zijn gewoon de x laatste albums die in je collectie staan (ook al staan ze er misschien al langer op). het is dus geen aparte map, maar een selectie van albums.

Volgens mij kan je overigens via de webinterface Squeezeserver ook op map basis door je collectie heen maar dat gebruik in eignelijk nooit.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

blue-eyes

#416
Volgens mij kan je via instellingen - hoofdmenu aangeven wat je wel en niet wilt zien.




============
Edit: op de TOUCH uiteraard ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alco

CitaatVolgens mij kan je via instellingen - hoofdmenu aangeven wat je wel en niet wilt zien.
Klopt.... in theorie.  Je kunt via instellingen -> hoofmenu kiezen uit vele opties die je kunt aan- of uitvinken.
Echter.... sommige dingen die ik bijvoorbeeld uitvink blijven dan ook weg, maar sommige opties (zoals 'Artiesten zoeken' of 'nieuwe muziek',etc) blijven gewoon weer opduiken in 't display, ook al staan ze bij instellingen dus uitgevinkt.

CitaatAls je via de Squeezebox Touch of via webinterface Squeezeserver door je muziek bladert, doe je dat niet op basis van de mappen zoals het op je PC staat, maar op basis van de informatie in de tags. Dus bv artiest, albums etc. De selectie 'nieuwe muziek' zijn gewoon de x laatste albums die in je collectie staan (ook al staan ze er misschien al langer op). het is dus geen aparte map, maar een selectie van albums.
O, hmm,..vreemd, bij m'n SB3 verschenen wel gewoon alle albums onder 1 'mapje' op het display. :unsure: :confused:

Op zich zou ik 't niet zo erg vinden hoor, als er bepaalde albums (ook) in een aparte 'map' "nieuwe muziek" staan, als ze daarnaast dan ook bij de andere albums te vinden zouden zijn.
Nu zoek ik bijvoorbeeld een bepaald album/artiest, en scroll ik van A tot Z en kom opeens tot de ontdekking dat net dat album  daar niet instaat, en moet ik vervolgens weer terug naar hoofdmenu, van daaruit naar 'nieuwe muziek' en dan maar weer zoeken...  beetje omslachtig.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#418
Jemig....de Touch gedraagd zich echt vreemd hoor.

Van 't één of 't andere moment staan de meeste menu-opties in het display opeens in het Engels, i.p.v. Nederlands.
Daar kan ik op zich prima mee leven, maar... net wou ik even door m'n muziek collectie bladeren, en kreeg al 't idee dat ik (veel) sneller dan bij de SB3 van A - Z scrollde. En dat blijkt te kloppen... sommige albums staan er opeens helemaal niet meer in!  :crazy: (zelfs niet in die map 'nieuwe muziek')  
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#419
CitaatWat ik zo wel bedenk als je nu een toepassing wegvinkt klik je dan ook onderin het scherm op toepassen? Als je dat niet doet dan staat hij bij een herstart van de PC er gewoon weer tussen omdat je het niet bevestigd hebt.
'onderin het scherm' ? :unsure: Dat weg/aanvinken doe ik op het display van de Squeezebox, niet op de PC.

Btw,...als ik in dit Sb configuratie scherm (op de PC) nu toch klik op 'Collectie wissen en alles opnieuw scannen' zou dat iets uit maken ?

(ik dacht misschien dat ie dan alsnog alle albums weer in de oude, bekende (goede) volgorde zet, zoals ik die gewend was)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

PietB

Zou ik zeker doen, heeft bij mij poosje terug ook een hoop problemen opgelost  :D
Album art die ik niet te zien kreeg enz.


blue-eyes

Citaat van: PietB op september  5, 2010, 22:01:28
Zou ik zeker doen, heeft bij mij poosje terug ook een hoop problemen opgelost  :D
Album art die ik niet te zien kreeg enz.



Ik heb in Squeezeboxserver dit zo ingesteld dat elke nacht rond 03:00 uur een volledige scan wordt gedraaid. Ik denk de komende weken toch elke avond CD's toe te voegen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

PietB

Citaat van: Blue-Eyes link=topic=68560.msg1782960#msg1782960 date=
Ik heb in Squeezeboxserver dit zo ingesteld dat elke nacht rond 03:00 uur een volledige scan wordt gedraaid. Ik denk de komende weken toch elke avond CD's toe te voegen.

Goed idee, ik doe dit nu eens per week omdat ik af en toe wat toevoeg, maar kun je inderdaad net zo goed automatiseren.

Alco

#423
CitaatZou ik zeker doen, heeft bij mij poosje terug ook een hoop problemen opgelost
Helaas,....ook dat heeft niet mogen baten... zucht. :bored:

Ik begrijp er helemaal nix van.... bij de zogenaamde 'nieuwe muziek' staat alles op alfabetische volgorde van albumtitel (ipv artiest). In die 'virtuele' map staan maar liefst 50 albums, die dus niet bij de rest staan in mijn muziekmap.

Je zou toch zeggen dat wanneer de SB Touch eenmaal verbinding heeft gemaakt met de server, dat ie dan min of meer automatisch alle instellingen/gegevens overneemt, die de SB3 ook had ? :-\

Bij de SB3 had ik nooit zoveel keuzes. (waar ik ook niet op zat te wachten)

Het positieve is toch echter wel de klank van de Touch. Ik had 't al meerdere keren gelezen, dat zowel de analoge als digitale uitgang van de Touch beter was, dan bij de SB3, maar heb vandaag een paar keer een test gedaan.

Ik heb de Touch zowel digitaal aangesloten op de DACmagic als via z'n eigen analoge uitgang.
Het enige wat ik dan tijdens 't afspelen hoefde te doen was via de remote van mijn Naim versterker switchen tussen 2 ingangen. (volume was gelijk)
Het verschil was zo minimaal dat ik (blind) niet kan onderscheiden via welke uitgang de Sb Touch speelt.
(complimenten dus voor de ontwerpers van de Touch!  De SB3 klinkt aanzienlijk beter met de externe DAC)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

JeKa

Citaat van: Blue-Eyes op september  5, 2010, 22:07:43
Ik heb in Squeezeboxserver dit zo ingesteld dat elke nacht rond 03:00 uur een volledige scan wordt gedraaid. Ik denk de komende weken toch elke avond CD's toe te voegen.
Scannen is helemaal niet nodig. Wanneer ik een nieuw album in de muziekmap zet, is deze meteen zichtbaar in SqueezeCenter (op een Mac tenminste, is voor Windows misschien teveel gevraagd  :P).