Upcoming Panasonic G11 HD panel specs!

Gestart door Fico, december 13, 2007, 21:02:42

Vorige topic - Volgende topic

Flexaa

Citaat van: Bengbeng op maart  6, 2008, 22:52:56
Jongen, al zou de Dollar nog maar een kwartje waard zijn, dan nóg rekenen ze 1 op 1.

Pas als de Dollar méér waard wordt dan de Euro, dán weten de importeurs plotseling
wél de rekenmachine te vinden en het prijsverschil in ons nadeel om te rekenen.  ;D

Toch zou ik weleens willen weten, waarom ze dan zo graag veel meer winst willen maken op de toestellen in Europa dan in de USA. Het prijsverschil is toch te groot om niet op te vallen als je netjes omrekent?

aMUSEd

Citaat van: Rick-DTS op maart  6, 2008, 23:02:14
Ik zou niet weten waarom we het hierover niet mogen hebben.
Omdat het off-topic is  ::)

Nahpets

Citaat van: Flexaa op maart  6, 2008, 23:14:53
Toch zou ik weleens willen weten, waarom ze dan zo graag veel meer winst willen maken op de toestellen in Europa dan in de USA. Het prijsverschil is toch te groot om niet op te vallen als je netjes omrekent?

Het opstellen van een prijspolitiek voor een merk/model gaat (veel) verder dan alleen met een rekenmachine een USD->EUR correctie te maken. Zaken die oa in overweging worden genomen zijn:
Wat is de (verwachte) prijs van een vergelijkbaar type van de concurrentie in deze markt/dit land, in EUR dus)?
Wat is mijn positionering tov de concurrentie?
Wat is de verwachte prijsontwikkeling op deze markt voor dit type?
Welke prijsstabiliteit wens ik?
Wat zijn mijn distributiekosten (inclusief dealermarge en marketingkosten)?
Wat is mijn kostprijs (en in welke valuta)?
Wat is de verwachte koersontwikkeling van deze valuta?
Wat zijn mijn rendementseisen?

Een Nederlandse prijs (voor dit soort producten) is praktisch onafhankelijk van de prijs in de US. Wij als consument zien dat anders, maar de importeur/distributeur zal daar geen rekening mee houden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Rick-DTS

Citaat van: aMUSEd op maart  6, 2008, 23:24:33
Omdat het off-topic is  ::)

Daar is niks off topic aan. We hebben het hier over de nieuwe G11 panelen van Panasonic.
Dat er met een koers van € 1,53 zelfs nog meer wordt gevraagd is wel een opmerking waard. Mocht je je er aan storen dan les je het toch niet.
Er staat nergens dat je verplicht bent alles te lezen. Of ik moet iets over het hoofd hebben gezien.........

Rick-DTS

Citaat van: Enno op maart  6, 2008, 23:34:09
Het opstellen van een prijspolitiek voor een merk/model gaat (veel) verder dan alleen met een rekenmachine een USD->EUR correctie te maken. Zaken die oa in overweging worden genomen zijn:
Wat is de (verwachte) prijs van een vergelijkbaar type van de concurrentie in deze markt/dit land, in EUR dus)?

Een Nederlandse prijs (voor dit soort producten) is praktisch onafhankelijk van de prijs in de US. Wij als consument zien dat anders, maar de importeur/distributeur zal daar geen rekening mee houden.
Zie dat is nou eens een nuttige bijdrage of ook weer offtopic

Nederland is natuurlijk een kleine markt dus gezien het bovenstaande misschien wel te verklaren.
Wat dat betreft had er misschien beter voor de Benelux een importeur moeten zijn.

Starred

Citaat van: Enno op maart  6, 2008, 23:34:09

Theoretisch heb je hier helemaal gelijk in.
Het vreemde is echter, en dat is anderen klaarblijkelijk ook opgevallen, dat toen een aantal jaar geleden de dollar steeds meer in waarde steeg, dit effect wel merkbaar direct merkbaar was in de prijs van veel consumenten artikelen (die stegen dus gewoon mee met de dollar). En nu nu de wereld omgedraaid is klaarblijkelijk niet...  ^-^

Nahpets

Citaat van: Starred op maart  6, 2008, 23:41:39

Theoretisch heb je hier helemaal gelijk in.

Maak daar maar praktisch van. Ik kom bij een auto-importeur vandaan waar bovenstaande tot in de kleinste details doorgevoerd werd. Het zal bij een importeur van hoogwaardige LCD/plasma-schermen echt niet veel anders gaan.

Citaat van: Starred op maart  6, 2008, 23:41:39
Het vreemde is echter, en dat is anderen klaarblijkelijk ook opgevallen, dat toen een aantal jaar geleden de dollar steeds meer in waarde steeg, dit effect wel merkbaar direct merkbaar was in de prijs van veel consumenten artikelen (die stegen dus gewoon mee met de dollar). En nu nu de wereld omgedraaid is klaarblijkelijk niet...  ^-^

1 van de vele mysteries van de economie  ;D Nee hoor, heeft in ieder geval te maken met het voorzichtigheidsprincipe en winstmaximalisatie. Zolang je er mee weg kan komen om hogere prijzen te vragen doe je dat. Bijkomend detail zou kunnen zijn dat we ons hier steeds richten op de EUR->USD koers. Panasonic is echter een Japans bedrijf en zou best intern in Yens kunnen rekenen, en die koers is redelijk stabiel tov de EUR.
I love everybody!
some I love to avoid,

Starred

Citaat van: Enno op maart  6, 2008, 23:55:48
1 van de vele mysteries van de economie  ;D Nee hoor, heeft in ieder geval te maken met het voorzichtigheidsprincipe en winstmaximalisatie.

Het 'voorzichtigheidsprincipe'? Volgens mij heb even niet goed opgelet tijdens de economie lessen?

Nahpets

Je pakt verliezen op het moment dat ze zich openbaren, je pakt winst op het moment dat het gerealiseerd is.

In dit geval bedoel ik er mee dat je meteen reageerd op het moment dat je ziet dat je marges verdampen omdat je door koersschommelingen een hoger inkoopprijs krijgt. Als koersschommelingen een hogere marge veroorzaken laat je die situatie zo. Je wilt namelijk voorkomen dat je een prijsverlaging doorvoert die je wellicht een maand later weer terug moet draaien als de koers weer terugvalt.
I love everybody!
some I love to avoid,

Bengbeng

Citaat van: Rick-DTS op maart  6, 2008, 23:40:26
Nederland is natuurlijk een kleine markt dus gezien het bovenstaande misschien wel te verklaren.
Wat dat betreft had er misschien beter voor de Benelux een importeur moeten zijn.

Voor heel Europa.  ;) Midden in Duitsland moet gewoon één gigantisch kantoor
zitten die de volledige inkoop/marketing/voorraadbeheer voor heel Europa regelt.
Het enige wat er landelijk op moet worden nagehouden zijn storing-/reparatiediensten, maar
vaak is dit al uitbesteedt aan externe bedrijven.

In feite werken veel webshops al zo, die slaan de Nederlandse importeur gewoon over en kopen
goedkoper in in Duitsland. Alles centraal geregeld is dé manier om de prijzen omlaag te krijgen.

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

blue-eyes

Citaat van: Rick-DTS op maart  6, 2008, 23:02:14
Ik zou niet weten waarom we het hierover niet mogen hebben. Zelf importeren slaat helemaal nergens op.
Idem dat we dan helemaal niets moeten kopen.
Conclusie : jouw post slaat helemaal nergens op.
Is er niet een ander forum waar je nutteloos iets kan posten?

Ach ja, dat lijkt me een goed advies.
Als de nieuwe leden telkens weer dezelfde discussies voeren, niet weten waar de searchbutton te vinden is, geen economiekennis hebben, etc.

Wat raad je me aan? Dan post jij ook iets nuttigs!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Rick-DTS

Citaat van: Blue-Eyes op maart  7, 2008, 08:41:05
Ach ja, dat lijkt me een goed advies.
Als de nieuwe leden telkens weer dezelfde discussies voeren, niet weten waar de searchbutton te vinden is, geen economiekennis hebben, etc.

Wat raad je me aan? Dan post jij ook iets nuttigs!

Over welk nieuw lid heb je het?

blue-eyes

Alle leden met minder dan 550 postings ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Randal

Daar gaan we weer!  8)

Snuf, snuf, ik ruik KOFFIE!!  :P

Wil de echte KOFFIELEUT nu opstaan!   ;D

simonsscj

Citaat van: Enno op maart  7, 2008, 00:08:11
Je pakt verliezen op het moment dat ze zich openbaren, je pakt winst op het moment dat het gerealiseerd is.

In dit geval bedoel ik er mee dat je meteen reageerd op het moment dat je ziet dat je marges verdampen omdat je door koersschommelingen een hoger inkoopprijs krijgt. Als koersschommelingen een hogere marge veroorzaken laat je die situatie zo. Je wilt namelijk voorkomen dat je een prijsverlaging doorvoert die je wellicht een maand later weer terug moet draaien als de koers weer terugvalt.

Pff wat is dit nou weer?
Donder ergens een term neer en verbind er een verklaring aan, voorzichtigheidsprincipe is een basisprincipe wat verbonden is aan verdergaande verslaggevingstechnische aangelegenheden.
Als je goed je best doet kan je vast wel de termen "nominalistisch of substantialistisch winststelsel" ergens in jouw verhaal koppelen....

Nahpets

Citaat van: simonsscj op maart  7, 2008, 09:23:17
Pff wat is dit nou weer?

Uhhh, gewoon een antwoord op een vraag msschien?
I love everybody!
some I love to avoid,

aMUSEd

Mensen, zullen we het weer over de nieuwe panelen van Panasonic hebben.

@ RickDTS
We hebben het hier over de nieuwe panelen van Panasonic.. niet over de oorzaken van prijsverschillen tussen EU en US.
Is het verschil tussen deze zaken jou niet duidelijk?

Flexaa

Weet iemand of de Z850 serie met het ISF calibratie menu ook naar Europa komen? In de USA is dat al bekend, maar hier lees ik er niks over.

TheSpeedSkater

Kan een ISF bedrijf niet altijd in het (verborgen) service menu komen om het scherm te kalibreren?

PjotrrrNL

Ja....Behalve bij de 1% van de 'noname' schermen zonder servicemenu.

TheSpeedSkater

Citaat van: PjotrrrNL op maart  7, 2008, 13:12:08
Ja....Behalve bij de 1% van de 'noname' schermen zonder servicemenu.
Oke, dus dan maakt onderstaande vraag niet uit. Kan bij Panasonic dus altijd in service menu komen.

Citaat van: Flexaa op maart  7, 2008, 11:33:25
Weet iemand of de Z850 serie met het ISF calibratie menu ook naar Europa komen? In de USA is dat al bekend, maar hier lees ik er niks over.

Rick-DTS

Citaat van: Blue-Eyes op maart  7, 2008, 08:53:17
Alle leden met minder dan 550 postings ;D

Ik loop langer op dit forum rond dan jouw mannetje.
Verder wil ik me niet verlagen om met jouw in discussie te gaan.

Rick-DTS

Citaat van: aMUSEd op maart  7, 2008, 09:36:08
Mensen, zullen we het weer over de nieuwe panelen van Panasonic hebben.

@ RickDTS
We hebben het hier over de nieuwe panelen van Panasonic.. niet over de oorzaken van prijsverschillen tussen EU en US.
Is het verschil tussen deze zaken jou niet duidelijk?

Jouw schijnbaar niet !

blue-eyes

Citaat van: Rick-DTS op maart  7, 2008, 15:54:25
Ik loop langer op dit forum rond dan jouw mannetje.
Verder wil ik me niet verlagen om met jouw in discussie te gaan.

Mind the smiley...........

Ik zou me wel wat verlagen, dan kan je wat grotere schoenen aan trekken, en reageer je wellicht wat minder heftig. Pffft.