Upcoming Panasonic G11 HD panel specs!

Gestart door Fico, december 13, 2007, 21:02:42

Vorige topic - Volgende topic

EmielH

Zou mij leuk lijken als de laatste van de 7-serie straks met vette korting weggaan voor degenen die niet per se het nieuwste van het nieuwste hoeven te hebben. ;D
Philips 28PW8620 Panasonic TH-42PV70 | Sony STR-DB930 QS | Philips DVD963SA | Oehlbach, Nordost en Ixos

Fico

Citaat van: EmielH op januari 24, 2008, 22:22:55
Zou mij leuk lijken als de laatste van de 7-serie straks met vette korting weggaan voor degenen die niet per se het nieuwste van het nieuwste hoeven te hebben. ;D

Vooral de TH-58PY700 en TH-65PY700 modellen mag voor mijn part een pak goedkoper worden...
Ik vind die in verhouding met de andere formaten eigenlijk toch wel relatief duur  :-\

Goedkoopste prijzen die ik voor deze modellen in Nederland kan terugvinden zijn toch nog respectievelijk €4.499 en €7.599  :o

Als je dat vergelijkt met de TH-50PY700, die je al kan kopen voor slechts €2.529. Toch wel een groot verschil hé  ???
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

ferry34

Citaat van: Robbert54 op januari 22, 2008, 13:26:31
zo vind ik die rand helemaal niet zo dik. best leuk model hoor.

Deze vind ik vele malen mooier, dit is pas een mooie lijst.

http://www.engadget.com/2008/01/07/eyes-on-with-panasonics-1-inch-thin-plasmas/

edit: ik zag dat dit al gepost was en komen pas in 2010....jammer.

Wel een paar dingen over het uiterlijk van de nieuwe pana's

- de foto's die ze laten zien zijn wel op zo'n manier genomen dat je die afwijkende onderlijn bijna niet kan zien. Blijkbaar vond de fotograaf ze ook niet mooi.
- het is natuurlijk wel weer zo dat, wanneer je aan het kijken bent, je echt niet meer naar de randen kijkt.
-die zwarte randen zijn wel dik, ze zijn dikker dan op mijn 50PV70, maar nu zijn ze wel heel mooi glad en in 1 lijn met het beeld. Bij mij zijn de randen dik naar voren toe en ligt de beeldplaat erin. Bij de nieuwe lijkt het zo te zijn dat dit helemaal vlak is en dat is wel weer mooier.
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

ferry34

Citaat van: PeterPan op januari 22, 2008, 20:53:36
Het scherm past altijd overscan toe dus als jij er echte 720p instopt dan gaat het scherm toch nog zo'n 4% van die resolutie weggooien en resterende pixels terug schalen naar de 720 lijnen :(

Gelukkig kan je in het servicemenu heel gemakkelijk een groot gedeelte van die overscan eruit halen. Helaas niet alles, maar ik denk dat t bij mij nog maar 2% is. :)
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

Joep

Dat is mooi, maar overscan blijft dan overscan, dus van een precieze 720p is dan geen sprake, ook niet bij deze nieuwe schermen. Zijn er eigenlijk wel echte 'true 720p' schermen, zoals bij FullHD?

copran

T'is rustig geworden bij dit topic.
Iedereen aan het wachten op de nieuwe panasonics?
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

jaapaap

Citaat van: copran op februari  7, 2008, 10:48:40
T'is rustig geworden bij dit topic.
Iedereen aan het wachten op de nieuwe panasonics?

Hard aan het sparen  8)

Kakels

Panasonic halveert energieverbruik plasma-tv's
Door Olaf van Miltenburg, woensdag 6 februari 2008 17:12, views: 13.471

Panasonic gaat deze lente een plasma-tv uitbrengen die vijftig procent minder energie verbruikt dan de huidige modellen. Tegen 2009 zou de gehele plasma-lijn van het bedrijf hetzelfde verbruik moeten hebben als lcd-televisies.

Veel elektronicafabrikanten hebben in de afgelopen jaren aangegeven de productie van plasma-tv's terug te schroeven of zelfs te staken omdat lcd-tv's veel beter verkopen. Vooral het hoge verbruik van plasma-tv's zou de verkoopcijfers negatief beïnvloeden. Begin januari onthulde Panasonic echter zijn 'Neo PDP'-technologie, die minder gulzige plasma's zou opleveren door het rendement van de belichting te verdubbelen. Het eerste model dat met deze technologie is uitgerust, zal vanaf de lente te koop zijn. "We zijn van plan de line-up daarna uit te breiden zodat het energieverbruik van alle modellen tegen 2009 op het niveau van lcd-tv's ligt", aldus Toshihiro Sakamoto, president van Panasonic AVC Networks.

De technologie is niet alleen ontwikkeld om het imago en de verkopen van plasma op te vijzelen. Veel landen stellen steeds scherpere eisen aan het verbruik van apparatuur. De Japanse overheid is nog vrij mild met zijn bepalingen dat de jaarlijkse stroomconsumptie van lcd-schermen met een diagonaal van 43" niet hoger mag zijn dan 282,5kWh en dat het verbruik van 43"-plasma's de 369,7kWh niet mag overschrijden.

De EU zou zelfs overwegen om het maximaal toegestane verbruik van plasma-schermen gelijk te trekken met dat van lcd-tv's. "Producten die niet voldoen aan de gestelde standaard mogen dan niet meer worden verkocht in Europa", aldus Masaaki Fujita, vice-president van de plasma-bedrijfstak van Panasonic. Als Japan zijn bepalingen gaat aanscherpen, zal dat een vergelijkbare regeling opleveren, zo is de verwachting.

17:33 This Is Vegas gaat GTA achterna 
16:58 'Google wil Chinese markt openbreken met gratis muziekdienst' 

Ads door Google

Kakels

Ik haal dit uit een ander forum vandaan:

"Ik zit al een hele tijd te twijfelen ik een 42PV70 zal halen, of zal wachten tot de nieuwe modellen uitkomen. De voornaamste redenen waarvoor ik wil wachten zijn 1080p zijn en correcte 24hz ondersteuning.

Nu heb ik even wat research gedaan, en de HD-Ready lineup van 2008 is in Japan al gelanceerd. Via de website coneco.net (Japanse prijsvergelijker) heb ik de prijzen van de TH-42PX70 (hier de PV70) en de nieuwe (HD-Ready) TH-42PX80 vergeleken. De TH-42PX70 kost daar omgerekend 820 euro, en de TH-42PX80 kost daar 1190 euro. Dit is toch een prijsverschil van 370 euro, terwijl de px80 geen 1080p en geen 24hz ondersteuning heeft. Waarschijnlijk zullen dan de nieuwe Full-HD panasonics iets van 1600 of meer gaan kosten.

Aangezien mijn maximale budget echt zo'n 1200 euro is, ben ik toch meer geneigd nu een TH-42PV70 te halen. Zal ik hier dan verstandig aan doen? Dit is misschien ook voor meer mensen een beetje een dilemma"

Hoe duur denken jullie dat de 46 inch schermen gaan worden???

jaapaap

Citaat van: Kakels op februari  7, 2008, 11:58:53
Ik haal dit uit een ander forum vandaan:

"Ik zit al een hele tijd te twijfelen ik een 42PV70 zal halen, of zal wachten tot de nieuwe modellen uitkomen. De voornaamste redenen waarvoor ik wil wachten zijn 1080p zijn en correcte 24hz ondersteuning.

Nu heb ik even wat research gedaan, en de HD-Ready lineup van 2008 is in Japan al gelanceerd. Via de website coneco.net (Japanse prijsvergelijker) heb ik de prijzen van de TH-42PX70 (hier de PV70) en de nieuwe (HD-Ready) TH-42PX80 vergeleken. De TH-42PX70 kost daar omgerekend 820 euro, en de TH-42PX80 kost daar 1190 euro. Dit is toch een prijsverschil van 370 euro, terwijl de px80 geen 1080p en geen 24hz ondersteuning heeft. Waarschijnlijk zullen dan de nieuwe Full-HD panasonics iets van 1600 of meer gaan kosten.

Aangezien mijn maximale budget echt zo'n 1200 euro is, ben ik toch meer geneigd nu een TH-42PV70 te halen. Zal ik hier dan verstandig aan doen? Dit is misschien ook voor meer mensen een beetje een dilemma"

Hoe duur denken jullie dat de 46 inch schermen gaan worden???

Als je max budget nu 1200 is, dan kan je toch ff doorsparen voor die 1600 euro.
Als dat echt de prijs wordt want ik schat ze in het begin wel hoger in...,

Die 46 inch zal denk ik tussen de 300/350 euro boven de 42 zitten

Kakels

Citaat van: jaapaap op februari  7, 2008, 12:57:00
Als je max budget nu 1200 is, dan kan je toch ff doorsparen voor die 1600 euro.
Als dat echt de prijs wordt want ik schat ze in het begin wel hoger in...,

Die 46 inch zal denk ik tussen de 300/350 euro boven de 42 zitten

Nee, mijn max zit rond de 2000 voor de 46 inch. Ik hoop eigenlijk dat het een stukje lager wordt...

Kantie

Ik kan niet wachten...Mn 42 inch Hitachi PD9700 is aan 50 inch full HD vervanging toe!!

Dat ding krijg ik dan ook geen reet meer voor  :-\

Michael Dag

Citaat van: Kakels op februari  7, 2008, 11:58:53
Als je om budgetaire redenen op een TH-42PV70 uitkomt, dan zou ik toch even wachten nu...
als de 80 lijn uitkomt, zullen de 70ers in de winkel al goedkoper worden en denk dat er toch
wel een aantal mensen overwegen hun PV70 te vervangen door een 80 of 800  ;)

de PV70 is een TOP toestel voor zijn prijs, dus als de nood echt hoog is, gewoon kopen...  ;D

Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

copran

Sonos gebruiker.

Bengbeng

Panasonic.nl  vertoont de eerste activiteit omtrent de nieuwe modellen  :)

http://www.panasonic.nl/Products_Category.asp?M=602|601|4|1

rechts onder "LCD", er staat alleen verder nog niets achter de link
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jaapaap

Citaat van: Bengbeng op februari  8, 2008, 16:11:37
Panasonic.nl  vertoont de eerste activiteit omtrent de nieuwe modellen  :)

http://www.panasonic.nl/Products_Category.asp?M=602|601|4|1

rechts onder "LCD", er staat alleen verder nog niets achter de link

???
waar bedoel je dan? de site is toch altijd al zo geweest? ik zie geen nieuwe modellen activiteiten....
(of ligt het aan mn vrimibo nr 3 ;) )

Bengbeng

Lol, ze hebben het weggehaald.  ^-^

Onder het vakje "LCD TV's" stond het vakje "nieuwe modellen 2008" met een klein foto'tje
van de PZ800.

PjotrrrNL

Wie weet komt de nieuwe lijn in tegenstelling tot voorgaande jaren eerder dan begin april in de winkels???

MdB

De verkoper gaf als tip om volgende week zaterdag terug te komen voor meer info.
Blijkt tussen nu en volgende week zaterdag een Europeese dealers bijeenkomst te zijn van Panasonic.

De zaak was door zijn huidige voorraad heen en wilde niet meer bestellen in afwachting van deze bijeenkomst.
Beter duur dan niet te koop.

Michael Dag

Citaat van: PjotrrrNL op februari  8, 2008, 18:50:43
Wie weet komt de nieuwe lijn in tegenstelling tot voorgaande jaren eerder dan begin april in de winkels???
en begin april is eigenlijk ook al snel... tuurlijk als je zit te wachten duur alles lang...

maar de modellen en specs zijn bekend, alleen de prijzen nog niet (ook niet in Amerika...)
dat er iets aan de gang is is wel duidelijk uit de aanpassingen op de panasonic site, eerst  geen prijzen
meer voor de huidige modellen en nu dan al verwijzingen naar de 2008 modellen echter nog zonder inhoud...

Ook dit is een interessant berichtje van ene DarkFudge:
CiteerI dont have dates...but a friend of mine that works near me in Secaucus, NJ ( Panasonic's US headquarters) says the pricing on the new 2008 models should shock the world!....well at least shock the HD TV buying world. He couldnt give me any pricing but hinted very heavily at the fact that I should just wait for the 2008 line because the pricing should be quite similar to what your finding the 2007 line now for!...WOW! Im hoping so!

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=0b144782b65a085ec97f3daa0485db01&p=13031110#post13031110

dus gewoon nog even geduld, het wordt een mooi jaar...  ;D
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |

MdB

Citaat van: Michael Dag op februari  8, 2008, 19:13:22
en begin april is eigenlijk ook al snel... tuurlijk als je zit te wachten duur alles lang...

maar de modellen en specs zijn bekend, alleen de prijzen nog niet (ook niet in Amerika...)
dat er iets aan de gang is is wel duidelijk uit de aanpassingen op de panasonic site, eerst  geen prijzen
meer voor de huidige modellen en nu dan al verwijzingen naar de 2008 modellen echter nog zonder inhoud...

Ook dit is een interessant berichtje van ene DarkFudge:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=0b144782b65a085ec97f3daa0485db01&p=13031110#post13031110

dus gewoon nog even geduld, het wordt een mooi jaar...  ;D

Wat betreft de prijzen er wordt gespeculeerd dat de nieuwe Full-HD zo'n 200 euro goedkoper in de markt worden gezet dan de huidige modelen.
Beter duur dan niet te koop.

PjotrrrNL

Panasonic is altijd scherp met de prijzen.
Als er een dealerpresentatie aankomt dan verwacht ik de modellen zo'n vier weken later in de winkels...
Dus misschien half maart dit jaar?

copran

Sonos gebruiker.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Bengbeng

Citaat van: Michael Dag op februari  8, 2008, 19:13:22
de modellen en specs zijn bekend, alleen de prijzen nog niet (ook niet in Amerika...)

Ik zag v/d week ergens op avsforum een medewerker van een grote winkelketen vermeldden dat de 50PZ85
al in hun systeem stond voor $2299,- (niet de adviesprijs maar de verkoopprijs).