Upcoming Panasonic G11 HD panel specs!

Gestart door Fico, december 13, 2007, 21:02:42

Vorige topic - Volgende topic

DaCore

Is toch eingelijk heel normaal dat deze schermen voor een lagere prijs uitkomen.
De HD-ready reeks wordt als het ware vervangen door de full-hd reeks, dus tenzij ze
zichzelf uit de markt willen prijzen zullen de nieuwe schermen ook richting de prijs
van de hd-ready schermen van nu moeten gaan (de instap versies wel te verstaan).

mbman

Citaat van: PjotrrrNL op februari  8, 2008, 19:42:02
Panasonic is altijd scherp met de prijzen.
Als er een dealerpresentatie aankomt dan verwacht ik de modellen zo'n vier weken later in de winkels...
Dus misschien half maart dit jaar?

de 42PX80 kan in de winkel staan vanaf 20/2 ongeveer ;)

dealerpresentatie is 25/2.

Panasonic heeft het zo niet voor buying groups en independents, dus verwacht maar dat ketens als Krefel, Mediamarkt, ... ze eerder zullen hebben dan de andere ;)

Bengbeng

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

bigbro

Dag ,

Xit te wachten op de TH-58PZ850. Het huidige model heb ik geinstalleerd bij mijn zwager. Ik wil alleen een 58 inch zonder het matte antireflexscherm. Dit veroorzaakt toch een melkachtig effect. Weten jullie of de 58 inch Panna ook met een (normaal) glanzend scherm geleverd gaat worden?

gr

Bigbro

david8812

Goedemorgen,

Weet een van jullie, op welke site ik de afmetingen van de nieuwe schermen kan vinden?
dit ivm het maken van een voorzetwandje waar het scherm in gaat vallen..

met vriendelijke groet David Hansen.
Espon EMP-TW100, Kingpin-velvet Screen, PS3
Logitech Z-5500 Digital,     Monster cable HDMI

Bengbeng

Citaat van: bigbro op februari 12, 2008, 07:15:08
Dag ,

Xit te wachten op de TH-58PZ850. Het huidige model heb ik geinstalleerd bij mijn zwager. Ik wil alleen een 58 inch zonder het matte antireflexscherm. Dit veroorzaakt toch een melkachtig effect. Weten jullie of de 58 inch Panna ook met een (normaal) glanzend scherm geleverd gaat worden?

gr

Bigbro

Die matte antireflexschermen worden niet meer gebruikt bij de nieuwe schermen. De 58" versie komt overigens nog niet dit voorjaar uit, maar pas na de zomer.

Fico

Citaat van: Bengbeng op februari 12, 2008, 03:40:31
1080p24 @ 48hz.

http://img112.imageshack.us/my.php?image=24pyv3.jpg

48 Hz lijkt me wel een beetje laag voor een plasmascherm  :-\

72 Hz of zelf een 96 Hz lijkt me een betere optie. Ik snap niet waarom ze dat nou doen?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Shorty

Citeer48 Hz lijkt me wel een beetje laag voor een plasmascherm   :-\

Kan iemand mij eens uitleggen waarom 24 Hz in de bioscoop geen enkel probleem is, maar 48 Hz volgens sommigen 't laag' zou zijn?  ???

VrGr,

Bart J.

Fico

Citaat van: Shorty op februari 12, 2008, 13:43:07
Kan iemand mij eens uitleggen waarom 24 Hz in de bioscoop geen enkel probleem is, maar 48 Hz volgens sommigen 't laag' zou zijn?  ???

Omdat het andere technologie is misschien?

Vergelijk het met een klassieke CRT PC Monitor, die moet toch volgens de VESA norm ook op 72 Hz progressive staan?

Met klassieke projectie en LCD zie ik met 48 Hz ook geen probleem hoor  ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Shorty

CiteerOmdat het andere technologie is misschien?

Of die 24 beelden per seconde nu door een scherm weerkaatst worden, of door dat scherm zelf vertoond worden zal mijn ogen en hersens verder worst wezen. Toch?

VrGr,

Bart J.

Fico

Citaat van: Shorty op februari 12, 2008, 13:57:23
Of die 24 beelden per seconde nu door een scherm weerkaatst worden, of door dat scherm zelf vertoond worden zal mijn ogen en hersens verder worst wezen. Toch?

Bij een projector blijft de kamp continue branden en worden de frames 24 keer per seconde gewoon 'gewisseld'.

Bij een plasma gaan alle plasmacellen aan en uit. Indien dit aan 24 keer per seconde zou gebeuren zou hier niet naar te kijken zijn.
De VESA norm geeft aan dat voor phosphor-based schermen, er een refresh rate moet gehanteerd worden van min. 72 Hz (progressive) om eye-strain te voorkomen.

Hier ook meer informatie:

CiteerFor example, most movie projectors advance from one frame to the next 24 times each second. But each frame is illuminated twice or three times before the next frame is projected using a shutter in front of its lamp. As a result, the movie projector runs at 24 frames per second, but has a 48 or 72 Hz refresh rate.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Refresh_rate

Trip

het aantal frames per seconde hoeft toch niet gelijk te zijn aan het aantal verversingen per seconde.
dus met 48 frames per seconde, en een refresh rate van 96 Hz is er toch niet aan de hand?
(ze moeten we in sync lopen, dus 48 frames/sec op 100 Hz gaat waarschijnlijk niet goed)

Fico

Hier ook nog wat interessante info en een poll over refresh rates en flicker bij Plasma TV's
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=945089

Shorty

Interessante link, Fico.... Zo'n 14% van de deelnemers aan de poll zegt in enige mate last te hebben van plasma-geflikker. Zelf heb ik er geen last van.  :-*

Helaas wordt in de avs-thread niet duidelijk wat de frequentie van het aan- en uitschakelen van de plasmacellen zou zijn. Heeft die frequentie een relatie met de refresh-rate? De foto's die geacht worden het fenomeen te illustreren zijn gemaakt met een sluitertijd van tenminste 1/640ste seconde, dus daar kan geen conclusie uit getrokken worden...

VrGr,

Bart J. 

stuiv

In een filmprojector wordt door een truukje, 1 beeldje tweemaal weergegeven waardoor onze hersenen denken dat het 48 beeldjes zijn.

Maar als je goed kijkt in de bioscoop zie je bij heldere luchten echt wel flikering.

Bengbeng

Citaat van: Fico op februari 12, 2008, 14:36:17
Bij een projector blijft de kamp continue branden en worden de frames 24 keer per seconde gewoon 'gewisseld'.

En het wisselen van het frame gaat ook nog eens vloeiend. Het frame verdwijnt geleidelijk van de lens en maakt
tegelijkertijd plaats voor het nieuwe frame.

Pieter-Jan

Citaat van: Bengbeng op februari 12, 2008, 20:52:16
En het wisselen van het frame gaat ook nog eens vloeiend. Het frame verdwijnt geleidelijk van de lens en maakt
tegelijkertijd plaats voor het nieuwe frame.

Als ik me niet vergis, wordt er gewerkt met een vlinder. Die vlinder gaat idd 2x open en dicht per frame. De frametransfer gebeurt als ik het goed heb tijdens gesloten vlinder. Bij cinema zijn er dus wel 24 frames per seconde, maar die worden wel aan 48 Hz getoond ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

stuiv

Hoi jongens.

Ik ga proberen op een simpele manier uit te leggen hoe een filmprojector werkt.

als eerste de projectie lamp die brandt bij de meeste filmprojectoren constant ( er waren uizonderingen)  ten tweede de vlinder
de vlinder zit tussen de projectie lamp en de film het doel van de vlinder is dat bij het wisselen van een beeldje (film plaatje) er l
geen licht wordt door gelaten, tot dat het volgende film plaatje geheel stil staat dan laat de vlinder weer licht door.

Er wordt dus in 1 sec 24 keer van plaatje gewisseld de vlinder snelheid is zo ontwikkeld dat de projectie lamp 1 film plaatje tweemaal belicht waardoor het lijkt of we naar 48 beelden kijken.

Pieter-Jan

Citaat van: stuiv op februari 12, 2008, 21:59:38
Hoi jongens.

als eerste de projectie lamp die brandt bij de meeste filmprojectoren constant ( er waren uizonderingen)  ten tweede de vlinder
de vlinder zit tussen de projectie lamp en de film het doel van de vlinder is dat bij het wisselen van een beeldje (film plaatje) er l
geen licht wordt door gelaten, tot dat het volgende film plaatje geheel stil staat dan laat de vlinder weer licht door.

Er wordt dus in 1 sec 24 keer van plaatje gewisseld de vlinder snelheid is zo ontwikkeld dat de projectie lamp 1 film plaatje tweemaal belicht waardoor het lijkt of we naar 48 beelden kijken.

Zo is dat idd ... het is voor mij al weer een paar jaartjes geleden ... cursus filmtechniek :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Shorty

Citaat van: stuiv op februari 12, 2008, 21:59:38
Hoi jongens.

Helder & duidelijk! Hartelijk dank... Dus een plasma zou een 24Hz signaal dmv, pakweg, 5:5 pull-down moeten weergeven voor een flikkervrij beeld?

VrGr,

Bart J.

Fico

Citaat van: Shorty op februari 13, 2008, 11:07:47
Helder & duidelijk! Hartelijk dank... Dus een plasma zou een 24Hz signaal dmv, pakweg, 5:5 pull-down moeten weergeven voor een flikkervrij beeld?

3:3 pull-down op mijn PDP-507XD hier, dus 72 Hz, is ook al voldoende voor mij.

Maar of de 2:2 pull-down, dus 48 Hz, van de Panasonic 11G genoeg gaat zijn ???

PjotrrrNL

Afwachten wat voor andere technieken er inzitten....De 10G heeft ook een 100Hz stand (voor 25Hz PAL DVD), wellicht krijgen we voor 24Hz materiaal wel een 96Hz stand???
Met een maandje weten we hopelijk meer... ;D

Ramius

Dan staan de eerste G11's volgende maand in de winkel... ;)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog