Upcoming Panasonic G11 HD panel specs!

Gestart door Fico, december 13, 2007, 21:02:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

PjotrrrNL

Hier hangt een 42PV70 met glasplaat, geen coating.
Naar mijn mening het mooiste beeld van de 2007 modellen, en met de luxaflex naar beneden geen problemen....

Bengbeng

#151
Citaat van: cip54 op januari  6, 2008, 23:47:09
ben toch wel huiver over die antireflectiie.. had toch iets meer van het uiterlijk verwacht.. maar ja, als ie helemaal strak was geweest was ook weer net een pioneer. ze moeten wel origineel blijven natuurlijk.

De huidige PY70, zie onderstaand, maar dan met iets gelikter afgewerkte zij-speakers (á la Samsung)
had niet verkeerd geweest...




Man, kijk naar het verschil in rand dikte, dat gaat Panasonic toch niet menen? De nieuwe
lijkt wel een CRT tv  :o :-X



Edit; naja, zo erg als de 42PV500 is het nou ook weer niet; :D



Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

PjotrrrNL

#152


PZ800 (In Nederland PY800?)



PZ85 (PY80?)



PZ80, instapmodel (PV80?)


Ramius

Not bad at all, alleen spijtig van die spoiler  ;D

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

PjotrrrNL

#154
Yep, het had mooier gekund...

Begrijp nu wel de prijsverlaging op de HD Ready Pioneers in de USA.
Panasonic komt nu met vrijwel alleen Full HD plasma's dit voorjaar met een blacklevel en contrast dat dichtbij een Pioneer Kuro zit...

Spoiler/lip/hangbuik of dikke randen zijn helaas nodig bij vast ingebouwde speakers....

Bengbeng

#155
Citaat van: Ramius op januari  7, 2008, 00:20:03
Not bad at all, alleen spijtig van die spoiler  ;D



Lijkt een beetje op de Loewe Aconda  ;D



De randen zijn ook bijna net zo dik.  :-X

Laten we hopen dat de nieuwe Panny dusdanig goed is dat Pioneer flink
zal moeten zakken met haar prijzen. Ik heb namelijk toch liever het Pioneer design in m'n kamer
staan dan wat ik tot nu toe van deze nieuwe Panasonic's gezien heb...
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

PjotrrrNL

#156
Gelukkig is Panasonic goedkoper dan Loewe  ;D

Mooi of niet, de prijs/kwaliteit verhouding zal weer super zijn.....

Ben vooral benieuwd naar de 800 serie (qua design nog te pruimen) met 'bijna Kuro' blacklevels en contrast EN 1080/24p.

Ramius

Ben wel benieuwd hoe de 800/850 geprijsd zal worden, die wordt tenslotte ook als Premium product op ons los gelaten ::)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Rick-DTS

Daar ben ik ook wel heel nieuwsgierig naar. Alle prijzen trouwens.

PjotrrrNL

#159
Citaat van: Ramius op januari  7, 2008, 00:37:11
Ben wel benieuwd hoe de 800/850 geprijsd zal worden, die wordt tenslotte ook als Premium product op ons los gelaten ::)

Panasonic kennende zal de 800 net zo duur zijn als de bestaande Full HD's, maar de prijzen worden gewoonlijk pas in maart bekend gemaakt....

Fico

#160
Citaat van: Bengbeng op januari  6, 2008, 21:23:26
"one sheet of glass design" lees ik bij de specs.

Houdt dat in dat ze van de extra voorzet ruit zijn afgestapt?  :P

@Fico, dat zou goed nieuws zijn voor jou!  ;D

Ik ben niet 100% zeker of ze daarmee nu een soort "Direct Colour" Filter mee bedoelen dat op het effectieve plasmaglas is opgedampt of een design à la Loewe Individual waarbij één extra grote glasplaat het schermoppervlak + de schermrand omvat (zoals op het plaatje hieronder)

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Citaat van: Fico op januari  7, 2008, 01:30:37
Ik ben niet 100% zeker of ze daarmee nu een soort "Direct Colour" Filter mee bedoelen dat op het effectieve plasmaglas is opgedampt of een design à la Loewe Individual waarbij één extra grote glasplaat het schermoppervlak + de schermrand omvat (zoals op het plaatje hieronder)

Overduidelijk het laatste.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Het wordt dus nog even afwachten om te zien wat dat "one sheet of glass design" als effect gaat hebben op de kijkhoek.

De zetels in onze woonkamer staan in een L, en als ik familievideo's laat zien als we bezoek hebben zitten sommige familieleden te kijken met een kijkhoek van >120°. Op de huidige Panasonic schermen krijg je dan door dat extra voorzetglas, vooral bij witte objecten op een zwarte achtergrond, spookbeelden zoals hieronder weergegeven.



Hieronder kan je ook goed zien wat ik eigenlijk bedoel...

Panasonic TH-42PV500


Pioneer PDP-436XDE
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Veel is ook afhankelijk van hoe ver het voorzetglas van het panel verwijderd is. Als het glas
bijna tegen het panel aanzit heb je er vrijwel geen last van.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Citaat van: Bengbeng op januari  7, 2008, 02:13:10
Veel is ook afhankelijk van hoe ver het voorzetglas van het panel verwijderd is. Als het glas
bijna tegen het panel aanzit heb je er vrijwel geen last van.

Ik zie het op ELKE Panasonic, zelfs de PY70/PY700 reeks  :-\

Als ze dat nadeel ook hebben weggewerkt én alle zaken die zijn aangekondigd ook nog kunnen waarmaken, zou die nieuwe PZ850 serie wel eens enorm interessant kunnen worden  ;)

BTW, ik lees hier net op areadvd dat de PZ850 ook over een "Pro Setting"-menu zou beschikken  :o

CiteerBei den Plasmas der Z850-Serie gibt es ein neues "Pro Setting"-Menü, über das sich die Bilddarstellung mit Hilfe von Kalibrierungssoftware optimieren lässt. Die Modelle der PZ800-Serie sind außerdem THX-zertifiziert. Sie verfügen über einen speziellen THX Movie Mode, in dem Bildparameter wie Gamma, Helligkeit und Farbe den Standards angepasst werden, die auch bei der Produktion in Authoring-Studios genutzt werden.

Bron: http://www.areadvd.de/news/2008/200801/06_01_2008_07_Panasonic_Flat.shtml
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fatalfelix

#165
Citaat van: Fico op januari  7, 2008, 02:25:15
Ik zie het op ELKE Panasonic, zelfs de PY70/PY700 reeks  :-\


Dan mag je mij vertellen waar jij ze hebt gezien  :o. Heb de afgelopen 2-3 weken tig Pana's en Pio's vanuit verschillende hoeken gezien en die reflectie was er bij de Pana's echt niet. Mischien bij de oudere types zoals de pv500 die op de afbeelding werd afgebeeld, maar de PY70/700 is natuurlijk wel een aantal generaties verder...

Hoe wil je de reflectie overens verklaren gezien de PY reeks een mat scherm heeft ipv een soort glascoating  ??? Mischien moet je in vervolg gewoon je glimmende zonnebril afzetten in de winkel  ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Robbert54

Citaat van: Fatalfelix op januari  7, 2008, 15:11:01
Dan mag je mij vertellen waar jij ze hebt gezien  :o. Heb de afgelopen 2-3 weken tig Pana's en Pio's vanuit verschillende hoeken gezien en die reflectie was er bij de Pana's echt niet. Mischien bij de oudere types zoals de pv500 die op de afbeelding werd afgebeeld, maar de PY70/700 is natuurlijk wel een aantal generaties verder...

Hoe wil je de reflectie overens verklaren gezien de PY reeks een mat scherm heeft ipv een soort glascoating  ??? Mischien moet je in vervolg gewoon je glimmende zonnebril afzetten in de winkel  ;D
fico heeft gelijk die zit nog op alle pana's het is alleen niet bij elk beeld even duidelijk. meest duidelijk is het op de voorbeelde: dus wit op zwart bijvoorbeeld. mat glas heeft geen invloed op 2 glasplaten.. matglas is voor de reflectie van buiten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ramius

Citaat van: cip54 op januari  7, 2008, 15:26:23
fico heeft gelijk die zit nog op alle pana's het is alleen niet bij elk beeld even duidelijk. meest duidelijk is het op de voorbeelde: dus wit op zwart bijvoorbeeld. mat glas heeft geen invloed op 2 glasplaten.. matglas is voor de reflectie van buiten

Vooral ook bij de aftitteling van films heb ik ook meer dan eens gezien. Het is alleen storend als je niet echt recht voor je scherm kan zitten... ;)
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

TheSpeedSkater

Waren de Pro panels van Panasonic ook op de beurs aanwezig?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Ramius

Citaat van: TheSpeedSkater op januari  7, 2008, 16:21:46
Waren de Pro panels van Panasonic ook op de beurs aanwezig?

Dat denk ik niet, die komen toch altijd een hele tijd later op de markt :)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Bengbeng

#171
Citaat van: Ramius op januari  7, 2008, 16:17:34
Vooral ook bij de aftitteling van films heb ik ook meer dan eens gezien. Het is alleen storend als je niet echt recht voor je scherm kan zitten... ;)

Het fenomeen zie ik pas als storend onder een dusdanige kijkhoek
waaronder ik zowiezo geen tv wil kijken, oftewel, ik heb me er nooit één seconde
aan gestoord.
Of de nieuwe Pannies wel of niet last hebben van deze issue weegt bij mij dan ook totaal niet mee
bij een eventuele aanschaf. Leuk meegenomen als het er niet meer zou zijn, maar verder totaal niet boeiend.  :)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Ramius

Je hebt daar zeker en vast een punt, zelf ga ik ook zo niet naar een film zitten kijken ;)
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

PjotrrrNL

#173
Inmiddels staan de nieuwe producten van Panasonic ook hier:

http://www.panasonic.com/cesshow/index.html

Die 150" plasma heeft een resolutie van 4096x2160, niet verkeerd met die schermmaat.
Scherm komt overigens dit jaar nog niet op de markt...Kunnen we nog even sparen voor een nog onbekende prijs.  ;D

Ook het 'Lifewall' concept wordt uitgelegd. Het idee is om in de toekomst een complete muur in de woonkamer te vervangen met een plasmascherm... :o


Groot genoeg?  ;D

Video 150":
http://www.engadget.com/2008/01/07/video-panasonics-150-inch-plasma-defies-reality/

PjotrrrNL

#174
Vanaf april ook modellen met een netwerkaansluiting voor fotoweergave over je thuisnetwerk of rechtstreekse internettoegang tot YouTube:

'Panasonic's new Viera CAST HDTVs are just an Ethernet cable away from displaying YouTube and all your Picasa photos, and Mahalo Daily's Veronica Belmont got a chance to play with one on the CES show floor -- check out the video after the break!'

Video:
http://www.engadget.com/2008/01/07/video-hands-on-with-panasonics-viera-cast-network-hdtvs/

Vanaf 2010 komt Panasonic ook met minder dan 25mm dikke plasma's met een 50% lager energieverbruik.

Video:
http://www.engadget.com/2008/01/07/video-panasonics-ultrathin-plasma-displays/

En die Pio van 9mm is ook dikker in het middendeel... ;)