Upcoming Panasonic G11 HD panel specs!

Gestart door Fico, december 13, 2007, 21:02:42

Vorige topic - Volgende topic

Leon

Wil iemand zo vriendelijk zijn mij het verschil uit te leggen tussen de:

42PV70  en de 42PX80    ???

Groetjes Leonneke

PjotrrrNL

PX80 is 2008 model, nieuwere techniek, beter kontrast, 3e HDMI aansluiting, andere vormgeving etc.....

grabje

PjotrrrNL

Spring 2008, en dat is van 21 maart tot 21 juni...  ;D

grabje

hhmmmm, bummer hoopte zelf dat ze er al snel zouden zijn...

PjotrrrNL

Voor de PX80 stond ook 'spring 2008'. Meestal komen de goedkopere series eerst en de duurdere series en schermen boven de 50" later.
Reken maar op april voor de PX85 serie...

C O U G A R

Citaat van: PjotrrrNL op februari 29, 2008, 18:51:05
Voor de PX80 stond ook 'spring 2008'. Meestal komen de goedkopere series eerst en de duurdere series en schermen boven de 50" later.
Reken maar op april voor de PX85 serie...

IK hoop het wel ,want ik wacht nu eigenlijk al TE lang!
Wacht wachten wachten dan maar ;D

qapla

Citaat van: Leon op februari 29, 2008, 14:38:22
Wil iemand zo vriendelijk zijn mij het verschil uit te leggen tussen de:

42PV70  en de 42PX80    ???

En meestal hebben de px modellen een digitale tuner ingebouwd, daar zijn ze in Engeland en Duitsland erg content mee.

Bengbeng

Citaat van: qapla op maart  1, 2008, 10:39:38
En meestal hebben de px modellen een digitale tuner ingebouwd, daar zijn ze in Engeland en Duitsland erg content mee.

In heel de wereld geloof ik wel. Alleen hier in NL (en België) denken de kabelaars er een soort arrogante monopolie
op na te houden door zich niet volledig aan de DVB-C specs te houden maar hier hun eigen draai aan te geven (waardoor
"normale" apparatuur niet altijd werkt).  :(
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

PjotrrrNL

In de Duitse modellen zitten toch DVB-T tuners?
DVB-C (met kabels) heb je vooral in dichtbevolkte gebieden (zoals nederland).

Gizz

Misschien een domme vraag maar wanner is full hd nou nodig tegenover een hd-ready?

Is het pas nodig na een bepaalde afstand of maakt dat verder niet uit? Ik zit nu zn 3m van het beeld af? wat zou dan beter zijn?

grabje

De enige die dat bepaald ben jijzelf natuurlijk. Ga het eens bekijken op jou afstand. Verder is natuurlijk belangrijk hoe veel echt HD - materiaal je bekijkt. Een plasma van 1024x768 geeft echt al een heel mooi plaatje vanaf 3 mtr hoor. Alleen het upgradevirus zal je sneller komen opzoeken om dan weer naar HD te gaan....

PjotrrrNL

Citaat van: Gizz op maart  1, 2008, 16:55:50
Misschien een domme vraag maar wanner is full hd nou nodig tegenover een hd-ready?

Is het pas nodig na een bepaalde afstand of maakt dat verder niet uit? Ik zit nu zn 3m van het beeld af? wat zou dan beter zijn?

In de meeste gevallen heeft het pas echt zin vanaf 50" en dan een kijkafstand van drie meter...
Zelf kijken/vergelijken blijft echter het advies.  ;D

Flexaa

Alleen Sony heeft toch ingebouwde DVB-C tuners in zijn modellen?

Dirkie

Citaat van: Flexaa op maart  1, 2008, 19:24:21
Alleen Sony heeft toch ingebouwde DVB-C tuners in zijn modellen?

Hitachi

Flexaa

Zou Panasonic in de duurdere modellen met een DVB-C tuner komen? In de USA knallen ze er ook HDTV tuners in, dus kan het hier toch ook?

PjotrrrNL

Zolang UPC nog een andere encryptie toepast als de andere kabelaars is die kans klein.
Daarnaast is de nederlandse markt een kleine markt...

Bengbeng

Citaat van: PjotrrrNL op maart  2, 2008, 11:57:08
Zolang UPC nog een andere encryptie toepast als de andere kabelaars is die kans klein.

UPC is daarentegen wel de enige kabelaar bij wie je nu al een interne DVB-C tuner kunt gebruiken. De digitale
kanalen uit het standaardpakket zijn namelijk ongecodeerd, dit itt bij Zesko.

Peter van Kralingen

Hier in Zeeland, waar we Delta hebben, kan je gewoon de digitale ontvanger van Panasonic gebruiken met je smartcard. Zou dus niet weten waarom het een probleem zou moeten zijn als hij in een tv ingebouwd is. Het is meer een kwestie of de fabrikant het wil.

Ga maandag maar weer eens bellen met Panasonic want halverwege deze week zou de info op hun site moeten staan maar er is nog steeds niets. Vind ik wel een beetje waardeloos eigenlijk...

PjotrrrNL

De digitale ontvangers van o.a. Panasonic werken dus niet voor de zenders buiten het standaardpakket in het UPC gebied vanwege de andere encryptie die UPC gebruikt...
En UPC heeft toch een substantieel deel van de kabelaansluitingen in Nederland.

Zolang er geen standaard is wordt het dus een lastige zaak.

Raphie

Huh?!? Als er iets standaard is, dan is het Nagravision wel?!?  ???
JBL PRX Power!

Peter van Kralingen

Citaat van: PjotrrrNL op maart  2, 2008, 13:23:22
De digitale ontvangers van o.a. Panasonic werken dus niet voor de zenders buiten het standaardpakket in het UPC gebied vanwege de andere encryptie die UPC gebruikt...
En UPC heeft toch een substantieel deel van de kabelaansluitingen in Nederland.

Zolang er geen standaard is wordt het dus een lastige zaak.

Lekker van UPC.

Het is jammer dat onze overheid hier niets mee doet. Deze zouden gewoon vast moeten leggen dat alle providers aan een enkele standaard zouden moeten voldoen. Dat zou beter zijn voor ons allemaal en bevorderd de concurrentie.

PjotrrrNL

Citaat van: Raphie op maart  2, 2008, 13:27:24
Huh?!? Als er iets standaard is, dan is het Nagravision wel?!?  ???

'Let me rephrase myself'  ;D

Zolang beide grote kabelaars zich niet aan dezelfde standaard houden is het lastig voor de leveranciers van de hardware op de toch al kleine nederlandse markt...

Bengbeng

UPC zal Nagravision2 in ieder geval nooit opgeven. Deze codering maakt het mogelijk
om de box aan de smartcard te koppelen, zodat UPC er een eigen lucratief mediabox handeltje
op na kan houden. Dat geven ze nooit op natuurlijk.
Daarnaast is het systeem nog niet gekraakt, dit in tegenstelling tot de Irdeto codering van Zesko waarmee
bijv. cardsharing mogelijk is.

Het laatste punt in ogenschouw nemend, als er iemand moet veranderen om tot een standaard te komen is het Zesko, niet UPC.
Overigens is die standaard helemaal niet nodig, het is geen enkel probleem om diverse coderingen naast elkaar te hebben, mediaboxen kunnen daar prima mee om gaan. Het grote punt is dat de kabelaars zich niet volledig aan de DVB-C specs houden, dát geeft problemen. Vrijwel de hele wereld doet 't, behalve de kabelaars in Nederland en België. Héél apart...

Flexaa

Niks, Ziggo veranderen. Dat zit heel Nederland vast aan brakke boxen waarvan je de zenders geeneens in een eigen volgorde kan plaatsen.