Upcoming Panasonic G11 HD panel specs!

Gestart door Fico, december 13, 2007, 21:02:42

Vorige topic - Volgende topic

qapla

Bedankt voor de vertaling Bigbro :)

Vandaag bericht gekregen dat mijn 37pv70F is vervangen door een 37pv70FA en dat deze binnen is. E-care zal morgen wel bellen voor een afspraak. Ik had stilletjes gehoopt op een 37px80 omdat het zolang duurde. Maar ik ben toch blij, want ik ben dat 28inch tvtje van Loewe zat. Mooi beeld, maar zo klein!. Gelukkig heb ik eventueel een liefhebber voor de 37pv70, dus dikke kans dat er dit jaar toch een andere Panasonic plasma gaat komen. Nog even minstens een half jaartje wachten denk ik.

Fico

Citaat van: qapla op februari 21, 2008, 17:28:19
De eerste test van de 42px80. Jammer dat mijn Duits zo rampzalig is. Het ziet er iig veelbelovend uit!http://av-magazin.de/Einleitung_Panasonic_TH-42PX80.2082.0.html

Mooie foto's ook daar van de TH-42PX80  8) 8) 8)

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

iceme

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

PjotrrrNL

Dit zijn de HD Ready instappers, de duurdere modellen krijgen wel een veelvoud van 24p weergave heb ik begrepen.

Bengbeng

Na het lezen van de review had ik verwacht dat avmagazine voor de uiteindelijke beeldkwaliteit
meer punten zou geven dan de eerder geteste 50PZ700, maar deze laatste
scoort hier toch nog hoger. "Überrägend" vs "Sehr gut". Op welk punt
wordt de PX80 dan afgerekend? De neiging tot noise in donkere scenes? (=één van de weinige echte kritiekpunten die ik lees. En de voor verbetering vatbare de-interlacing, maar dit "Panasonic kwaaltje" zou de PZ700 ook moeten hebben).

En jammer dat avmagazine nooit een Kuro heeft getest, tenminste, ik kan geen test hierover vinden
op hun site. ik zou graag lezen hoe het scherm zich verhoudt tot die "referentie". En dan vooral
op punten als "3-D looking" en hoe blacklevels zich verhouden in een donkere ruimte.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Bengbeng

Voor de Zweedse taalkenners onder ons...

http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200802/21/20080221144243_MKF808/20080221144243_MKF808.dbp.asp

@Fico, ik zie in deze review dat iig de PX80 nog een extra voorzetglas gebruikt...

Bengbeng

copran

Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.

Joep

Ben ik de enige die de nieuwe vormgeving triest vind "kijken"? De op de uiteinden naar beneden hangende sierstrip doen de tv een beetje zielig overkomen..

I see faces..

Fico

Citaat van: Joep op februari 23, 2008, 00:20:08
Ben ik de enige die de nieuwe vormgeving triest vind "kijken"? De op de uiteinden naar beneden hangende sierstrip doen de tv een beetje zielig overkomen..

I see faces..

Was mij inderdaad eerlijk gezegd ook al opgevallen  :(

Bovendien hebben ze die HDMI connectoren ook niet al te best geplaatst. Ik vraag mij eerlijk gezegd af hoe je daar in godsnaam ooit een premium quality HDMI kabel moet inpluggen als je scherm aan de muur hangt ??? ??? ???
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

Citaat van: Bengbeng op februari 22, 2008, 15:41:29
@Fico, ik zie in deze review dat iig de PX80 nog een extra voorzetglas gebruikt...

Helaas wel  :(

Blijkbaar tilt Panasonic niet zo erg aan dit 'probleem'.
Tja, zolang er niemand in je woonkamer erg schuin op het scherm hoeft te kijken is er natuurlijk geen probleem.

Er is echter ook wel 1 groot voordeel aan dat voorzetglas hé. Voor mensen met kleine kinderen, zoals ik, biedt dat voorzetglas wel een extra bescherming voor je Plasma TV. Het kan altijd gebeuren dat een bepaald stuk speelgoed of kinderhand het schermoppervlak raakt en dan ben met zo'n voorzetglas misschien wel beter af.

Fico

Citaat van: PjotrrrNL op februari 22, 2008, 13:28:09
Dit zijn de HD Ready instappers, de duurdere modellen krijgen wel een veelvoud van 24p weergave heb ik begrepen.

Dus de TH-42PX80 geeft een 1080p24 bron (99% van de Blu-ray discs) nog steeds weer met 3:2 pulldown in 60Hz ???  :o :( :(

PjotrrrNL

Tja, er moet natuurlijk wel meerwaarde in de dure lijn zitten t.o.v. de budgetlijn... ;)
Het glas is bij de 2008 modellen zelfs versterkt, dat schijnt nu heel veel te kunnen hebben.

aMUSEd

Citaat van: Fico op februari 23, 2008, 08:52:26
Bovendien hebben ze die HDMI connectoren ook niet al te best geplaatst. Ik vraag mij eerlijk gezegd af hoe je daar in godsnaam ooit een premium quality HDMI kabel moet inpluggen als je scherm aan de muur hangt ??? ??? ???
Bij de pv70 is dat niet heel handig gedaan.. op de foto lijkt me het probleem ook aanwezig.

stil

In duitsland wordt nu  met de volgende prijzen geadverteerd:

42px80 1009,50€
37px 80 898,50€

De tweedehands prijzen/ prijzen voor de 7 serie komen  m.i hiermee stevig mee onder druk te staan.

grt.
Stil

Bengbeng

Citaat van: stil op februari 23, 2008, 14:18:22
De tweedehands prijzen/ prijzen voor de 7 serie komen  m.i hiermee stevig mee onder druk te staan.

Welnee joh. Als je hier bij vraag/aanbod ziet wat de mensen nog steeds durven vragen
voor een 2e hands plasma...  ;D  ;)

(dat ze het er voor krijgen is wat anders maar de vraagprijs is vaak belachelijk  :-X )

Bengbeng

Citaat van: Fico op februari 23, 2008, 08:58:36
Helaas wel  :(

Blijkbaar tilt Panasonic niet zo erg aan dit 'probleem'.
Tja, zolang er niemand in je woonkamer erg schuin op het scherm hoeft te kijken is er natuurlijk geen probleem.

Er is echter ook wel 1 groot voordeel aan dat voorzetglas hé. Voor mensen met kleine kinderen, zoals ik, biedt dat voorzetglas wel een extra bescherming voor je Plasma TV. Het kan altijd gebeuren dat een bepaald stuk speelgoed of kinderhand het schermoppervlak raakt en dan ben met zo'n voorzetglas misschien wel beter af.

Ik vermoed dat het extra voorzetglas inderdaad hoofdzakelijk voor protectie is. Als Panasonic zou willen, kunnen ze een voorzetglas toepassen zonder spookbeelden te genereren, als het voorzetglas maar dicht genoeg tegen het plasmaglas wordt aangezet. Maar te dichtbij of er tegenaan vermindert de protectie, want klappen op het voorzetglas worden dan alsnog doorgegeven aan het plasmaglas. Dat Panasonic bewust een halve centimeter ruimte er tussen houdt geeft eigenlijk al aan dat het voor protectie bedoeld is.

PjotrrrNL

Citaat van: Bengbeng op februari 23, 2008, 15:07:12
Welnee joh. Als je hier bij vraag/aanbod ziet wat de mensen nog steeds durven vragen
voor een 2e hands plasma...  ;D  ;)

(dat ze het er voor krijgen is wat anders maar de vraagprijs is vaak belachelijk  :-X )

Mijn 42PV70 is net verkocht voor 790 incl. beugel en dan heb je voor tweederde nieuwprijs echt wat moois aan de muur hoor!  ;D

Die HDMI aansluitingen zitten wat verzonken in de achterwand, scherm hangt met beugel ook 5cm van de muur, dus dat is geen enkel probleem....

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

PjotrrrNL

fca

790 euro :o :o :o :o :o
Is die muurbeugel van goud ;D
Pjotr dat is een wereldprijs, gefeliciteerd. O0

PjotrrrNL

Vind ik niet, een paar weken terug waren ze vrijwel niet onder de 1100 te vinden...
Beugel kost 65 euri.
Je hebt als bonus een mooi ingespeeld scherm, plasma is na 1000 speeluren op zijn mooist.

En tweederde nieuwaarde bij een produkt van 10 maanden oud in nieuwstaat is redelijk toch?

Bengbeng

Citaat van: PjotrrrNL op februari 23, 2008, 15:37:13
Mijn 42PV70 is net verkocht voor 790 incl. beugel en dan heb je voor tweederde nieuwprijs echt wat moois aan de muur hoor!  ;D

Netjes.

Ik doelde eigenlijk meer op wat mensen durven te vragen voor bijv. een 4 jaar oude Philips, of een Pioneer 435, daar wordt
zonder blikken of blozen 1500 euro voor gevraagd.  ;D

Die mensen gaan uit van de toenmalige nieuwprijs (die astronomisch was) en halen daar dan de helft van af ofzo, en dan denken ze nog dat ze een koopje aanbieden.  :)