SUBWOOFER dubbele kast

Gestart door mr TC, december 8, 2007, 22:44:24

Vorige topic - Volgende topic

mr TC

Citaat van: daxie op augustus 19, 2008, 18:02:44
Als een speaker in staat is lagere tonen makkelijker weer te geven (als zijn "eigen" respons als lager gaat), dan wordt de regio boven de laagste regionen strakker weergegeven.

Bij de eerste meting werd de 20Hz 40db minder weergegeven dan de 100Hz.
Bij de meting op de luisterspot weer de 20Hz 1,2 harder weer gegeven dan de 100Hz.

De vraag is, wanneer meet je zijn "eigen" respons??

Citaat van: daxie op augustus 19, 2008, 18:02:44
Met andere woorden, you can never have too much headroom.

Ik denk niet dat ik daar een tekort aan heb. ;D
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

daxie

Citaat van: mr TC op augustus 20, 2008, 13:48:06
De vraag is, wanneer meet je zijn "eigen" respons??

Free air...

scrutinizer

Hoi Teun,

Het doet goed om te zien (en te hebben gezien) dat dit een mooi project is geweest en niet geheel onbelangrijk ....alles voldoet aan 'jouw' wensen.

Proficiat!!!

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

mr TC

Dank je, Anton.

En ik hoop dat jij en Eric tijd vrij kunnen maken voor een luisteravond, ik heb nog een Macallan staan van 12 jaar, dus dat komt helemaal goed!! :)

Teun.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Krijg ik vanmiddag de naamplaatjes binnen, is mijn naam verkeerd gespeld en 400W PK i.p.v. 4000W PK.

Zou Tijse400 dan toch gelijk krijgen, dat er een vloek rust op de naam Black Pearl?? ;D

Gelukkig had ik de tekst gemaild, zodat ik kon aantonen dat de fout niet bij mij lag.

Kosten 175 euro!!!

WMC

Citaat van: mr TC op augustus 22, 2008, 18:13:07
Krijg ik vanmiddag de naamplaatjes binnen, is mijn naam verkeerd gespeld en 400W PK i.p.v. 4000W PK.

Zou Tijse400 dan toch gelijk krijgen, dat er een vloek rust op de naam Black Pearl?? ;D

Gelukkig had ik de tekst gemaild, zodat ik kon aantonen dat de fout niet bij mij lag.

Kosten 175 euro!!!

Dan heb je ook wel echt het IQ van een paddestoel. Een fout maken is nog tot daar aan toe, maar vervolgens niet controleren of de tekst wel klopt met wat er toegestuurd is, is gewoon erg dom.

Geluk dat je de tekst hebt gemaild inderdaad!
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

solitaire

Citaat van: mr TC op augustus 22, 2008, 18:13:07

Kosten 175 euro!!!

Maar dan heb je ook wel iets unieks  :-*

Met 'verhaal', want de spellingsfout maakt het naamplaatje tot meer dan 'alleen' een naamplaatje  8)

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

tijse400

dus zie het als extra service. die foutenmakerij....
heb je ook weer eens wat te vertellen :)
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

mr TC

Citaat van: WMC op augustus 22, 2008, 18:55:10
Dan heb je ook wel echt het IQ van een paddestoel. Een fout maken is nog tot daar aan toe, maar vervolgens niet controleren of de tekst wel klopt met wat er toegestuurd is, is gewoon erg dom.

Geluk dat je de tekst hebt gemaild inderdaad!

De tekst was overgeschreven en gefaxt, daar is de fout ontstaan, dus niet bij de makers van de plaatjes.

Citaat van: solitaire op augustus 22, 2008, 19:04:33
Maar dan heb je ook wel iets unieks  :-*

Met 'verhaal', want de spellingsfout maakt het naamplaatje tot meer dan 'alleen' een naamplaatje  8)

W.

De grote plaat is van RVS en de letters zijn er met laser opgebracht.
Het ziet er erg netjes uit.

http://mijnnaamplaat.nl/

Citaat van: tijse400 op augustus 22, 2008, 19:14:34
dus zie het als extra service. die foutenmakerij....
heb je ook weer eens wat te vertellen :)

Idd, het wordt zonder extra kosten opnieuw gedaan.
Maar hierdoor kon ik het niet op tijd af krijgen voor de inwijdingsavond.

Teun.

mr TC

De inwijdingsavond.

Erg gezellig, en het dochtertje, Iris 6jaar. van Arnold en Helen, had een tekening voor mij gemaakt, alles klopt, vooral de grote glimlach op mijn gezicht. :)

mr TC

En een oorkonde van mijn vrienden.

Tijdens de avond, waarbij ook de buren aanwezig waren, ben ik ook bij hun gaan luisteren naar de invloed van mijn sub.
Conclusie: daar wil je niet wonen.
Ook de balgen leeg laten lopen om te kijken naar het verschil.
Het verschil is er wel, maar wat er overblijft is nog steeds onacceptabel.
Dus voor mij geen >120db meer, de relatie tussen mij en de buren is goed en dat moet zo blijven!!

Ook heb ik geconstateerd dat mijn accu sneller leeg loopt dan dat ik gewend was met 2 subs.
Het enige wat ik kan bekenken is dat met 1 sub de impedantie op de uitgang van mijn sub versterker gehalveerd wordt en daardoor de dempingfactor omhoog gaat.

Ik had al eerder het vermoede van een relatie tussen opgenomen vermogen en een hoge dempingfactor, en dit lijkt mijn vermoede te bevestigen.

Teun.

solitaire

mwoa: met mijn "volhardend en oplossingsgericht" zit ik aardig op een lijn  8)

privĂ© vraag: is M.E.G.A. Bas een dame toevallig ... zou je me eens met haar in contact kunnen brengen  :-[ >:D ;)

W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik van Voorst (in memoriam)

Mega = (maybe) Man Entertaining Girl Art.....misschien heb je een kansje... :-X

Daar wil je niet wonen.....dus maar goed dat je buren daar hun onderkomen hebben... ;D

Ik kom snel met Anton luisteren...

Groetjes
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Citaat van: solitaire op augustus 23, 2008, 18:18:36
mwoa: met mijn "volhardend en oplossingsgericht" zit ik aardig op een lijn  8)

Lastig omdat van jezelf te zeggen, maar ik krijg dat wel vaker te horen. :)

Citaat van: solitaire op augustus 23, 2008, 18:18:36

privĂ© vraag: is M.E.G.A. Bas een dame toevallig ... zou je me eens met haar in contact kunnen brengen  :-[ >:D ;)

Een vrouw die met >120db aan je hoofd begint te zeuren... volgens mij wil je dat niet!!! :) ;)

Citaat van: Erik van Voorst op augustus 23, 2008, 21:20:20

Ik kom snel met Anton luisteren...

Top, bel maar wanneer jullie tijd hebben.

Groetjes,

Teun.

Maartje

Citaat van: mr TC op augustus  3, 2008, 23:54:23
En nog een.

Kan je voortaan wat aantrekken  ;D
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

cwjongz

Kan je voortaan wat aantrekken

Hmm....ik vind 't wel leuk

bigrick

maak je ook een op aanvraag ? ;D

zeer vette subwoofer + kast  O0

rick
Jbl Synthesis LS80,LS60, LS Center, LS120P
Harman Kardon AVR 350
Jbl Urei 6260 Jbl Urei 6290

mr TC

Citaat van: bigrick op september 10, 2008, 23:15:29
maak je ook een op aanvraag ? ;D

Nee op aanvraag zit er niet in, ik denk dat zelfs met een laag uurloontarief hij erg duur wordt. ;)

Citaat van: bigrick op september 10, 2008, 23:15:29
zeer vette subwoofer + kast  O0
rick

Ik ben er zelf ook erg tevreden mee.
En de luchtbalgen houden zich nog steeds prima.

Ik heb de nieuwe naamplaat binnen gekregen, deze met de juiste tekst,
Maar nog geen tijd gehad om ze te monteren.
Zodra dat gebeurt is zal ik een fotootje plaatsen.

Teun

apiehapy

O0 Daar ben ik zeer benieuwd naar, dan is de Sub af en wat betrefd de 120db, ja dat kon je weten kijk maar naar je gang ;D

mr TC

Citaat van: apiehapy op september 17, 2008, 14:55:44
O0 Daar ben ik zeer benieuwd naar, dan is de Sub af

Tja, wanneer is mijn sub echt af???
Naamplaatjes zijn leuk, maar heeft natuurlijk weinig met de prestatie van de sub te maken.
Natuurlijk ben ik tevreden over de prestaties van mijn sub.......maarrrrrrrrrr, er zijn nog een paar puntjes die om aandacht vragen.
Allereerst het feit dat mijn accu nu sneller leeg wordt getrokken.
Is de accu niet goed meer??
Heb ik hem 1 of meerdere keren te ver ontladen, waardoor zijn capaciteit is teruggelopen, of heeft hij meer moeite met de 3ohm belasting i.p.v. de 6ohm belasting die hij voorheen had?
Ik ben hierover in conclaaf met intercel voor een betere voeding.
Er zijn verschillende opties:
Een accu erbij, wanneer mijn accu toch nog goed blijkt te zijn.
Twee nieuwe accu's.
Of een nieuwe accu met een grotere capaciteit.
In het laatste geval wil ik dan wel een accu die ook een hogere kortsluitstroom heeft zodat mijn buffering minder belast wordt.
Dit omdat de interne weerstand van de accu zijn spanning is, minus de spanningsval gedeeld door de kortsluitstroom.
Dus hoe hoger de kortsluitstroom hoe sneller de accu.

Het tweede punt is, omdat de sub zo snel is, kwam hij uit het lood te liggen met de front speakers.
De speaker kabels van de front speakers liepen via een aansluitblok omdat ze te dik zijn om rechtstreeks op de AV-versterker aan te sluiten.
Daarom heeft mijn vriend Jack mijn AV-versterker aangepast zodat de kabels rechtstreeks aangesloten kunnen worden, dus een overgangs weerstand minder.
De aanpassing is dusdanig gedaan dat het ook weer in de oude situatie terug gebracht kan worden.
Met het gewenste resultaat, meer harmonie tussen sub en fronts.

mr TC

apiehapy

O0 Zoals ik al eerder had gezegd je blijft bezig met "Black Pearl" net zo lang tot jij zegt ja dit is hem.
Dus veel luistersessies, ben ook benieuwd wat Eric en Anton er van vinden als ze komen luisteren naar je subwoofer.
Misschien hebben zij ook nog een idee, je weet nooit.  O0

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Teun...hoe bedoel je uit het lood.....(heb je ook een delay-functie op je AV versterker...)

We komen zeker langs het is alleen even druk...binnenkort weer eens een hele week vrij dus..... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Citaat van: Erik van Voorst op september 19, 2008, 19:51:55
Hoi Teun...hoe bedoel je uit het lood.....(heb je ook een delay-functie op je AV versterker...)

De uitdrukking, uit het lood is wat overdreven, het blijft moeilijk om wat je hoort goed onder woorden te brengen.
Wat ik er mee bedoel is dat, gehoormatig, de sub sneller was dan de fronts.
En dit bij stereo direct, dan moeten alle functies, dus ook de equalizer uit staan.
Wat de sub betreft heb ik behalve het verschuiven van de kantelfrequentie ook nog de functie "peakcontrol" en die zet ik altijd op 0db.
Het is een 7 kanaal mosfet versterker waar ik nog steeds erg tevreden over ben.

http://www.hi-fiworld.co.uk/hfw/reviewshtml/pioneervsaax10.html

Citaat van: Erik van Voorst op september 19, 2008, 19:51:55
We komen zeker langs het is alleen even druk...binnenkort weer eens een hele week vrij dus..... ;)

Doe rustig aan, mijn sub loopt niet (meer) weg.
En ondertussen is via intercel mij een "iets" zwaardere accu geadviseerd.
2140 A 5sec. de volgende stap is een kerncentrale.
En dan gaat de buffering ook omhoog, dus een paar farad erbij.

Nog ff en ik kom in het programma: Mijn man heeft een hobby. ;D ;D

slobberbone

:o Maar dat is een serieuze accu, nog even en energieleverancier vraagt opslagcappaciteit bij jouw aan  ;D

Wacht met spanning af als Erik de Sub heeft beluisterd en een review geeft.

Wat mij wel bezig houd wat heeft dit nu allemaal gekost totaal  ???