SUBWOOFER dubbele kast

Gestart door mr TC, december 8, 2007, 22:44:24

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mr TC

Citaat van: apiehapy op april 26, 2008, 17:01:08
Wow TC gaat er nu echt gelikt uit zien.
Nog FF en je kan je zelf er in spiegelen.

Ik ben niet ontevreden, deze week de laatste laklaag, dan uitharden, dan polijsten.
Tijdens het uitharden ga ik hem al op de sokkel met luchtbalgen zetten om te kijken hoe dat gaat.
Dan kan ik zien of de balgen snel hun druk verliezen of niet.
Nu staat de kast midden in de kamer en kan ik er makkelijk bij, wanneer hij op zijn vaste plaats staat gaat dat een stuk moeilijker.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

scrutinizer

Citaat van: mr TC op april 28, 2008, 12:40:50
Ik ben niet ontevreden, deze week de laatste laklaag, dan uitharden, dan polijsten.
Tijdens het uitharden ga ik hem al op de sokkel met luchtbalgen zetten om te kijken hoe dat gaat.
Dan kan ik zien of de balgen snel hun druk verliezen of niet.
Nu staat de kast midden in de kamer en kan ik er makkelijk bij, wanneer hij op zijn vaste plaats staat gaat dat een stuk moeilijker.

Pas je op voor je rug.....

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

mr TC

#302
Citaat van: scrutinizer op april 28, 2008, 12:47:50
Pas je op voor je rug.....

Anton.

Dat zal ik zeker doen Anton, en hulptroepen inschakelen.

Misschien wel leuk om alvast de kabel te laten zien die ik ga gebruiken.
Het is een kabel die werd gemaakt door de PTT(KPN) telecommunicatie.
Een grondkabel om centrales onderling te verbinden.(tegenwoordig glasvezel)
Om overspraak tussen de verschillende duizenden telefoongesprekken te voorkomen werden de aders getwist in setjes van 4.
Er wordt elektrolytisch koper gebruikt dus erg zuiver en nagenoeg geen oxidatie.
Deze kabel is 30 x 4 x 0,5. voor mijn front speakers gebruik ik de 50 x 4 x 0,5.
Mijn gedachte was, wat voor telefoongesprekken effectief is kan misschien ook wel voor audio heilzaam werken.
De kabel vergeleken met, van den Hul en ook een setje NBS kabel van 15.000 gulden.
De van den Hul viel al snel door de mand,
Er waren hele kleine verschillen met de NBS kabel, de NBS kabel was iets gedetailleerder in het hoog en de PTT kabel was een iets strakker in het laag.
Gezien het prijs verschil geen gek experiment.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

......haar mooiste cd.... ;D ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

tijse400

dan hoop ik wel dat je de muziek bedoelt die e op staat. want dat op het plaatje lijk me nou niet echt kwaliteitsdrukwerk :p ;-)
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

mr TC

Citaat van: Erik van Voorst op april 30, 2008, 18:40:08
......haar mooiste cd.... ;D ;)

Heel mooi opgenomen ook!!
Goed te gebruiken om subs te testen!!

Citaat van: tijse400 op april 30, 2008, 19:13:00
dan hoop ik wel dat je de muziek bedoelt die e op staat. want dat op het plaatje lijk me nou niet echt kwaliteitsdrukwerk :p ;-)

Klopt, plaatje van internet afgehaald en vergroot tot 12 bij 12.
Ik schaam me wel een beetje want afdrukken(printen) op hoge kwaliteit is 1 van mijn hobby's.

Wel grappig, ik laat de kabel zien die ik gebruik en als ref. een cd erbij, en op de cd word gereageerd.

Wel logies want van de kabel kan je pas wat zeggen wanneer je deze hebt gehoord. 
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

Veelbelovende kabel.. ;D......
...........en nu heel snel het originele...I won't forget you....kopen...
You owe it to her... ;)

Shirley Horn is inmiddels overleden na een nare ziekteperiode (Amputaties)
Gelukkig heeft ze enorm veel prachtige cd's na gelaten...en ik heb allemaal.. 8) 8).

Als je er per se een van haar wil hebben om echt je subs te testen dan is..... Loving you..... een nog veel betere....check it out Teun ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Citaat van: Erik van Voorst op april 30, 2008, 20:29:25
Veelbelovende kabel.. ;D......
...........en nu heel snel het originele...I won't forget you....kopen...
You owe it to her... ;)

Inmiddels overleden, dus ik spek alleen haar platen maatschappij ermee.
En hier op het forum wordt ook geprobeerd een filter van Niel Patel te kopiƫren, waar leg je de grens????

Ik heb nu meer dan 1000 muziek DVD's via nieuwsgroepen en vaak zijn ze van betere kwaliteit dan het origineel omdat de betere poster gebruik maakt van het programma CCE en er alle fouten uithaal.

Plus dat ik DVD's heb die niet te koop zijn.

Citaat van: Erik van Voorst op april 30, 2008, 20:29:25
Als je er per se een van haar wil hebben om echt je subs te testen dan is..... Loving you..... een nog veel betere....check it out Teun ;)

Ga ik zeker doen. ;)
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

...hahahahahaha...geen speld tussen te krijgen....als schrale troost ...ik kopieer niets....en geen cd's 3000 en geen dvd's 400 en geen filter... ;)

Doe mij een plezier en download .....Loving You..........PRACHTIG E CD O0......vooral het laag van......  The Man You Were....Ode aan Miles  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Citaat van: Erik van Voorst op april 30, 2008, 21:28:36
Doe mij een plezier en download .....Loving You..........PRACHTIG E CD O0......vooral het laag van......  The Man You Were....Ode aan Miles  ;)

Ok omdat jij het ben, koop ik hem. ;)

Maar wat heb jij gedaan met mijn advies, wat betreft:

Moloko-11000 clicks
Chieli Minucci van Shanachie

??? ;D
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Teun..ik beloof dat eens te beluisteren...ben even druk met mijn speakers .....en ook nog veel nieuwe meubels kopen  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Alles staat nu voor derde en laatste keer in de lak.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

...ben je alweer thuis....lekker dichtbij... :P

Ziet er uit als een spiegeltje... 8)....trouwens een mooi plafond...jammer van die lamp  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Citaat van: Erik van Voorst op mei  6, 2008, 16:47:40
...jammer van die lamp  ;D

We zijn niet allemaal zo rijk als jij Eric .... ;D

Dit is wel lekker weer, maar mijn lak droogt voor geen meter.
Na drie dagen blijven mijn vingerafdrukken er nog steeds in staan!!
En met de weersverwachtingen voor de komende tijd zal van uitharden nauwelijks spraken zijn.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Rob G

Hoe is dit te verklaren? Ik zou juist denken juist dat de lak nu wel goed droogt door de warmte en lage luchtvochtigheid.

tijse400

Volgens mij komt dat doordat de buitenste laagje zo hard droog en dus zo dicht wordt, dat de oplosmidellen in de verf eronder niet meer makkelijk kan verdampen. je hebt dan dus een soort velletje op de lak. de vingerafdrukken blijven er dan in zichtbaarm, maar je krijgt niet meteen verf aan je vingers.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

mr TC

Citaat van: tijse400 op mei  9, 2008, 11:34:00
Volgens mij komt dat doordat de buitenste laagje zo hard droog en dus zo dicht wordt, dat de oplosmidellen in de verf eronder niet meer makkelijk kan verdampen. je hebt dan dus een soort velletje op de lak. de vingerafdrukken blijven er dan in zichtbaarm, maar je krijgt niet meteen verf aan je vingers.

Klopt, de lak geeft niet af, en de vingerafdrukken trekken voor 90% weer weg.

In de tussen tijd is de lak zover gedroogd dat er geen vingerafdrukken meer achterblijven.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mr TC

Sokkel gemonteerd zonder tussenplaat omdat de lak daarvan nog niet droog genoeg is.
Sokkel met luchtbalgen onder de kast vast gezet met lijmtangen zodat ik de kast kan kantelen.

Nu heb ik 2 problemen.
2 luchtbalgen verliezen druk.
En wanneer ik met de voetpomp de balgen op druk hebt gebracht en de aansluiting van de voetpomp los draai ontsnap er lucht tijdens het ontkoppelen.
Dit gebeurt ook wanneer je bv een auto band oppompt, alleen het volume van de luchtbalgen is zo klein dat het beetje lucht wat ontsnapt tot gevolg heeft dat de druk van de balgen bijna volledig wegvalt.

Dat wordt dus dinsdag bellen naar de leverancier.

Gelukkig ontdek ik het nu (met dank aan Anton) en niet wanneer hij op zijn plek staat, nu heb ik nog de ruimte om iets te doen.

Al met al weer een vertraging, ik loop nu bijna een maand uit op mijn planning. >:D
En dat begint een beetje te irriteren, ik wil nu wel eens horen waarvoor ik al deze moeite doe.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

WallyWally

Om dat lekken bij het afkoppelen te voorkomen zou ik een terugslagklepje net achter de vulleiding plaatsen.
Ik weet niet of je vaak de balgen moet opblazen en ontluchten, want dat laatste wordt dan lastiger omdat dit niet meer via het vulpunt gaat.
Hiervoor zou ik dan een extra ontluchtingspunt maken tussen de balg en de terugslagklep.

Als het nodig is wil ik je wel een schets mailen

mr TC

Citaat van: WallyWally op mei 10, 2008, 14:18:07
Om dat lekken bij het afkoppelen te voorkomen zou ik een terugslagklepje net achter de vulleiding plaatsen.
Ik weet niet of je vaak de balgen moet opblazen en ontluchten, want dat laatste wordt dan lastiger omdat dit niet meer via het vulpunt gaat.
Hiervoor zou ik dan een extra ontluchtingspunt maken tussen de balg en de terugslagklep.

Als het nodig is wil ik je wel een schets mailen

Bedankt voor je reactie, zelf zat ik aan drukkraantjes te denken zodat ik de balgen ook weer leeg kan laten lopen.

Maar mijn eerste probleem is de drukverlies van 2 balgen.
Zijn het de balgen zelf of lek hij op een aansluiting???
Dit moet ik eerst zien uit te vogelen.

Voor het monteren moet ik de balgen indrukken, dit lukt alleen wanneer ik het ventiel ingedrukt houd.
Wanneer de balgen ingedrukt zijn laat ik het ventiel los en blijven ze in hun positie staan.
2 balgen komen echter na verloop van tijd +/- 3uur weer naar buiten, dus is er ergens een lek.
De 2 andere balgen doen dat niet, ook niet na een paar dagen.

Het kan dus wel alleen moet ik nog de puntjes op de i zetten.
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

WallyWally

#320
Het is misschien wat knoeien, maar een spuitflesje met wat zeepsop om het lek te zoeken.
Hoeft echt niet met sloten tegelijk. Ik gebuikte vaak zo'n knijpfles met zo'n gebogen rietje (werden vaak ook voor het sporten gebruikt en bij scheikunde.....maar dat laaste is wel erg lang geleden.... ;D

Er hoeft maar net een koppeling niet stevig genoeg, of juist te stevig te zitten.
Geeft je net wat extra info voor als je de leverancier gaat bellen.

Dat kraantje is een erg goed idee.


Erik van Voorst (in memoriam)

.....blijft humoristisch...
Kan ik vanavond je sub horen....neen ik heb een lekke band....(positief bedoeld)... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

De lekkages gevonden!!!
En idd WallyWally gewoon een kwastje met zeepsop.
Ze lekte op het schroefdraad van de ventielen, deze ingetaped en geen lekkages meer!!

Dus Eric geen lekke band!!
En ik denk dat dit beter ontkoppeld dan ebben houten blokken. ;) ;D
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Erik van Voorst (in memoriam)

...hahahahahaha ;D

Je maakt er een beetje een wedstrijdje van..... >:D

Ebben blokken doen natuurlijk compleet andere dingen dan een "lucht" (ont)koppeling.... ;)

Wacht maar totdat jij ook ebben  "ontdekt" .... :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....