Eerste indrukken Telenet HD Digicorder

Gestart door Fico, november 26, 2007, 02:50:02

Vorige topic - Volgende topic

Ramius

Mijn decoder is nu zowel met een HDMI als een toslink aangesloten en heb tot nu toe nog geen enkele keer een 5.1 signaal binnengekregen op mijn receiver... ::)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

stoffels

Fico

Citaat van: Ramius op januari 13, 2008, 12:21:43
Mijn decoder is nu zowel met een HDMI als een toslink aangesloten en heb tot nu toe nog geen enkele keer een 5.1 signaal binnengekregen op mijn receiver... ::)

Ook niet als je hem afstemt op het Telenet HD Infokanaal?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

teske

alle HD films komen bij mij binnen met een 5.1 signaal,
en het infokanaal van telenet is gewoone digitaal hier  >:(

Ramius

Tot nu toe nog bij geen enkele film 5.1 geluid gehad, ik kan makkelijk in de display van mijn receiver zien hoeveel kanalen er digitaal inkomen.

Nog een vraagje...Hoe is jullie HD-recorder interactief aangesloten? ::)

Ik had reeds internet en dus ook al een modem en de technieker heeft hier dus een ethernet-switch/hub (10/100mbps) achter geplaatst om ook mijn decoder op aan te sluiten. Zijn er misschien mensen die in de plaats twee modems hebben? Zou dit misschien geen beter oplossing zijn dan 1 modem met switch vooral voor het interactieve gedeelte dan? Ik stel me die vraag omdat de technieker zelf twijfelde om een tweede modem te plaatsen... ;)

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Ro-Co

@teske: dat jij ALLE HD films in DD 5.1 ontvangt vind ik sterk. Hoe zie jij of er iets in dit formaat binnenkomt. Ik heb nog maar enkele films met surround binnengekregen en heb er zelfs nog op de HDD staan (Plop in de stad, Inside Man, You, Me and Dupree). Het HD info kanaal is inderdaad van de zenderlijst verdwenen en dit zond ALTIJD in DD 5.1 uit, jammer.

@ramius: ik heb nog nooit gehoord dat men een tweede kabelmodem plaatst. Het is inderdaad zo dat er een switch nodig is, de STB's mogen niet achter een Router hangen, want dit gebruiken een andere IP range. Mijn opstelling is dus CableModem -> 5-port switch -> Digibox, HD Digicorder, Router en dan Router -> PC's.
Ik kan ook makkelijk zien welk signaal er op mijn surround systeem binnenkomt, op de display verschijnt Prologic II indien het gewoon stereo is en anders Dolby Digital of DTS.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

Ramius

Citaat van: Ro-Co op januari 14, 2008, 13:34:06
Mijn opstelling is dus CableModem -> 5-port switch -> Digibox, HD Digicorder, Router en dan Router -> PC's.

Dat is op dezelfde manier opgebouwd als bij mij : Modem -> Switch -> HD Digicorder + Accesspoint -> Wifi -> Laptop. Lijkt me dus correct dan... ;)

@teske: dat jij ALLE HD films in DD 5.1 ontvangt vind ik sterk. Hoe zie jij of er iets in dit formaat binnenkomt. Ik heb nog maar enkele films met surround binnengekregen en heb er zelfs nog op de HDD staan (Plop in de stad, Inside Man, You, Me and Dupree). Het HD info kanaal is inderdaad van de zenderlijst verdwenen en dit zond ALTIJD in DD 5.1 uit, jammer.
Ik kan ook makkelijk zien welk signaal er op mijn surround systeem binnenkomt, op de display verschijnt Prologic II indien het gewoon stereo is en anders Dolby Digital of DTS.

Ok, dan weet ik genoeg... als ze dan nog eens een filmpje in 5.1 uitzenden zal ik het wel merken. :D

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|

teske

@teske: dat jij ALLE HD films in DD 5.1 ontvangt vind ik sterk. Hoe zie jij of er iets in dit formaat binnenkomt. Ik heb nog maar enkele films met surround binnengekregen en heb er zelfs nog op de HDD staan (Plop

Ik heb de HD recorder nog maar 2 dagen é,en zover ik de films getest heb ontvang ik bij allen een 5.1 signaal.
Hoe ik dat zie?Heel gemakkelijk,dan komt er Dolby Digital op m'n versterker te staan als die dit signaal ontvangt,bij stereo gewoon STRAIGHT.
Kan zijn dat dit niet alle films is ze,bij mij tot nu toe wel,maar ik zeg het heb hem nog maar 2 dagen en kijk dit niet constant na omdat ik dit elke keer moet instellen in het menu om een DD signaal te sturen,en dan heb ik geen geluid meer via HDMI op m'n tv.

Del member

Geeft deze digibox hd ook een beter beeld met SD uitzendingen ? Iemand uit de familie neemt m'n 37' LCD fullhd over, alleen vrees ik dat TV er niet super gaat uitzien analoog.

Ramius

Citaat van: teske op januari 14, 2008, 14:25:01
Ik heb de HD recorder nog maar 2 dagen é,en zover ik de films getest heb ontvang ik bij allen een 5.1 signaal.
Hoe ik dat zie?Heel gemakkelijk,dan komt er Dolby Digital op m'n versterker te staan als die dit signaal ontvangt,bij stereo gewoon STRAIGHT.

Bij sommige films krijg ik ook de melding dat er een 2-kanaals Dolby Digital signaal binnenkomt maar meestal zie ik een gewoon stereo signaal, dus geen meerkanaals. ;) Wat mij verder nog opvalt is dat er op het display van de receiver " -4 Offset" komt te staan bij DD en dat het geluid ook minder luid is dan bij gewone stereo en ik bijgevolg het volume van de receiver flink moet hoger zetten. ::) Is er nog iemand met dit probleem? ::) Kan je eventueel het uitgangsvolume van de HD Digicorder ergens in het menu regelen misschien? ::)

Pioneer |KRP-500M|

Spekkie99

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Ramius

Citaat van: Spekkie99 op januari 14, 2008, 15:28:17
DD 2.0 = gewoon stereo  ;D

Ja, maar er is een verschil tussen 2.0 DD en 2.0 PCM...  ;)
Pioneer |KRP-500M|

teske

Citaat van: Klinkt Beter op januari 14, 2008, 14:36:12
Geeft deze digibox hd ook een beter beeld met SD uitzendingen ? Iemand uit de familie neemt m'n 37' LCD fullhd over, alleen vrees ik dat TV er niet super gaat uitzien analoog.

de gewone digicorder geeft zowieso een beter beeld dan analoog.
De HD recorder geeft naar mijn mening een nog net iets scherper digitaal beeld dan de digicorder.Nie veel,maar als ik ze naast elkaar vergelijk zie ik toch een verschil qua scherpte.
HD is zowieso prachtig natuurlijk

Ramius

Ik heb nog maar enkele films met surround binnengekregen en heb er zelfs nog op de HDD staan (Plop in de stad, Inside Man, You, Me and Dupree).

Deze twee films heb ik in tussentijd ook eens gekeken in HD en hierbij had ik normaal stereo geluid als ik PCM naar de receiver stuur. :) Van de moment dat ik dus voor Dolby Digital kies vallen alle dialogen weg :o Dit wijst er volgens mij op dat ik maar twee geluidskanalen van de vijf oorspronkelijke kanalen binnenkrijg, namelijk "Front Links" en "Front Rechts". De andere kanalen, namelijk "Center", "Surround Links", "Surround Rechts" en "LFE" hoor ik niet... ::) Komt daar nog bij dat het geluid fors stiller is (-4 db)  ::)

Heeft er iemand een idee wat er eigenlijk mis gaat?
-kan ik dit ergens in de HD Digicorder zelf instellen ::)
-of krijg ik geen goed signaal binnen ::)
-of is de box gewoon defect ::)

Iemand? ???

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|

Ro-Co

@Ramius: ik heb de laatste dagen hetzelfde voor, met Dolby ingeschald vallen de dialogen weg en krijg ik ook enkel muziek. Mijn Surround versterker schakelt dus niet naar DD 5.1. Er is duidelijk iets mis bij Telenet en ik ga hen seffens eens bellen. Dat het geluidsniveau lager is heb ik ook.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+

Ramius

Ok, dan 'zie' euh 'hoor' ik geen spoken... :D Dan zal het wel bij Telenet liggen.. ;)

Pioneer |KRP-500M|

Fico

Citaat van: Ro-Co op januari 16, 2008, 14:26:57
@Ramius: ik heb de laatste dagen hetzelfde voor, met Dolby ingeschald vallen de dialogen weg en krijg ik ook enkel muziek. Mijn Surround versterker schakelt dus niet naar DD 5.1. Er is duidelijk iets mis bij Telenet en ik ga hen seffens eens bellen. Dat het geluidsniveau lager is heb ik ook.

Ik heb dat hier op mijn Humax HDTV satellietontvanger soms ook als ik van HD kanaal met PCM geluid zap naar een ander HD kanaal met Dolby Digital 5.1 geluid. Wat ik dan doe is even snel heen en weer terug zappen en dat lost bij mij het probleem op. Ik heb dit sinds mijn laatste firmware update 1.0.0.13 :(
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

Hoe is trouwens een HDTV voetbalwedstrijd op Prime Sport HD? Iemand
al wat gezien?
Is er nogal wat compressie noise te zien bij horizontale camera bewegingen over het veld
of is het mooi clean?
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Citaat van: Bengbeng op januari 17, 2008, 12:25:04
Hoe is trouwens een HDTV voetbalwedstrijd op Prime Sport HD? Iemand
al wat gezien?
Is er nogal wat compressie noise te zien bij horizontale camera bewegingen over het veld
of is het mooi clean?

Ik denk dat Prime Sport HD op dit moment nog niet in HD wordt uitgezonden  :-\

Ramius

Citaat van: Bengbeng op januari 17, 2008, 12:25:04
Hoe is trouwens een HDTV voetbalwedstrijd op Prime Sport HD?

Ik kijk nooit voetbal maar de uitzendingen op Sporza van de Australian Open zijn in elk geval retestrak. Dit is geen HD-zender...maar toch super 8)

Pioneer |KRP-500M|

Bengbeng

Citaat van: Ramius op januari 18, 2008, 16:41:37
Ik kijk nooit voetbal

Is dit uit onvrede, omdat België wederom geen eindtournooi (EK) heeft gehaald?  ;D >:D

Ramius

Citaat van: Bengbeng op januari 18, 2008, 17:01:35
Is dit uit onvrede, omdat België wederom geen eindtournooi (EK) heeft gehaald?  ;D >:D

LOL  ;D ;D ;D

Had inderdaad een reden kunnen zijn... maar voetbal... I don't give a sh*t  >:D

Ben veel meer benieuwd hoe Formule One er zal gaan uitzien met deze decoder O0

Pioneer |KRP-500M|

Bengbeng

Citaat van: Ramius op januari 19, 2008, 11:15:42
Ben veel meer benieuwd hoe Formule One er zal gaan uitzien met deze decoder O0

Ik kan me de verhalen van ~8 jaar geleden nog voor me halen: "Formule 1 wordt interactief, dus
dat je zelf je eigen camera-standpunt kunt bepalen via de afstandbediening".

Voorlopig nog niets van terecht gekomen. Formule 1 in HDTV heb ik ook nog niets van gehoord.  :(

Ro-Co

Citaat van: Bengbeng op januari 19, 2008, 11:42:03
Ik kan me de verhalen van ~8 jaar geleden nog voor me halen: "Formule 1 wordt interactief, dus

Dat was ook zo, maar kan me niet meer herinneren hoe dat juist werkte, waarschijnlijk via de kanalen waar je films kon huren. Dat was namelijk nog de tijd van de filmnet decoder. Je kon dan een stuk of zes verschillende cameraposities kiezen. Ik gebruik al decoders van de tijd toen men begon met een muziekkanaal.

Is er trouwens nog iemand die de Surround op zijn HD Digicorder getest heeft (denk hier vooral aan Teske). Ik stel ook voor dat iedereen Telenet blijft lastig vallen met dit probleem, want ze blijken er weinig aandacht aan te besteden.

Michael Dag

Citaat van: Bengbeng op januari 19, 2008, 11:42:03
nou ... ik had toen een filmnet abbo, geloof dat dat nu canaal digitaal is en had tijdens de formule 1
de wedstrijd en er was nog een feed met de pits en andere zaken en daar kon je uit kiezen...
er was dus wel wat keuze maar echt interactief ... misschien ooit dat je zelf je auto kan kiezen
van waaruit je de wedstrijd wilt volgen en dan ook nog kan switchen van camera positie  O0

Formule 1 wordt zowieso veel leuker dit jaar zonder Traction control... kan niet wachten tot de eerste
regen race... 8) 8)
Panasonic TX-P42ST50E / DMP-BDT320 / UPC HDTV CI+ | Onkyo TX-SR656 | Monitor Audio RS6 / RSC / RSW-12 / Radius 90 | Monster ILS100-2M / HDMI400-2M |