Eerste indrukken Telenet HD Digicorder

Gestart door Fico, november 26, 2007, 02:50:02

Vorige topic - Volgende topic

Ramius

Citaat van: Michael Dag op januari 19, 2008, 20:56:25
Formule 1 wordt zowieso veel leuker dit jaar zonder Traction control... kan niet wachten tot de eerste
regen race... 8) 8)

Back to basics O0 O0 O0
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

LittleNinja

Ik heb ook geen ene moer met voetbal.. dus geef mij ook maar F1.

Nu ben ik wel voorstander van alle nieuwe technologien in de auto(race)wereld, maar hopelijk maakt het dan nog duidelijker wie er de betere coureurs zijn...  8)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

JeKa

Citaat van: LittleNinja op januari 20, 2008, 09:37:35
Ik heb ook geen ene moer met voetbal.. dus geef mij ook maar F1.

Nu ben ik wel voorstander van alle nieuwe technologien in de auto(race)wereld, maar hopelijk maakt het dan nog duidelijker wie er de betere coureurs zijn...  8)

Voetbal is een primaire levensbehoefte!

teske

hebben jullie nog geen voetbalwedstrijd op PRIMIsportHDgezien?
meestal is het gewoon digitaal maar af en toe (vooral weekend) zenden ze toch uit in HD,e dan ziet het er echt superstrak uit  O0

ivm DD via HD recorder,ik heb nu al een paar films getest en de meeste films zijn idd gewoon stereo ipv DD 5.1
RV bv was overlaatst dan weer wel in DD 5.1,maar andere grote films als MI3,Jarhead dan weer niet  :-\
Wel heb ik nog geen last gehad van 3 kanalen die wegvalen,ofwel volledige 5.1 ofwel stereo.

Bengbeng

Citaat van: teske op januari 24, 2008, 11:43:30
hebben jullie nog geen voetbalwedstrijd op PRIMIsportHDgezien?
meestal is het gewoon digitaal maar af en toe (vooral weekend) zenden ze toch uit in HD,e dan ziet het er echt superstrak uit  O0

Ik neem aan dat dit de Engelse Premier League is? Ben benieuwd of Telenet het in 1080i of 720p uitzendt? (UPC NL zendt het namelijk in 720p uit, terwijl de satelliet bronzender - SkyHD- waar het signaal vanaf wordt gehaald 1080i is.  :-\
Discovery-HD zendt UPC wel weer gewoon in 1080i uit, dus het is geen beperking ofzo)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

teske

premier league,maar ook de NL competitie heb ik al in HD gezien.

Bengbeng

Zendt Telenet Primesport-HD in 720p of 1080i uit?

LittleNinja

Del member

Zit VTM al in het HD pakket van telenet ?

JeKa

LittleNinja

Ramius

Citaat van: Ramius op januari 13, 2008, 12:21:43
Mijn decoder is nu zowel met een HDMI als een toslink aangesloten en heb tot nu toe nog geen enkele keer een 5.1 signaal binnengekregen op mijn receiver... ::)

Update...

Vandaag voor het eerst Dolby Digital 5.1 binnengekregen op de decoder en via HDMI naar de receiver gestuurd. ;D  Werkt perfect en heb de toslink nu verwijderd. 8)

Klein minpuntje toch, nog steeds krijg ik het audio signaal op het " Prime HD " kanaal tamelijk zwak binnen en geeft de receiver nog steeds " offset -4 db " weer. ::)

Pioneer |KRP-500M|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Ro-Co

Het is inderdaad opgelost, was één of ander Dolby apparaat bij Telenet dat in een "foute State" was blijven hangen. Voor meer info kijk hier ook eens http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=2371&page=2.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

Ramius

Citaat van: Ro-Co op januari 29, 2008, 10:40:12
Het is inderdaad opgelost, was één of ander Dolby apparaat bij Telenet dat in een "foute State" was blijven hangen. Voor meer info kijk hier ook eens http://www.digitalcafe.be/showthread.php?t=2371&page=2.

Goed hé, opgelost O0 O0

Btw, heb nooit enige reactie gekregen op het mailtje dat ik verstuurd heb. >:(

Pioneer |KRP-500M|

Bengbeng

Citaat van: Bengbeng op januari 27, 2008, 12:53:40
Zendt Telenet Primesport-HD in 720p of 1080i uit?

Niemand die dit weet?  ::)

Ramius

Citaat van: Bengbeng op januari 29, 2008, 17:52:34
Niemand die dit weet?  ::)

Heb echt geen idee ::)... vraag me zelfs af of/waar je dit ergens zou kunnen terugvinden.  ;)

Pioneer |KRP-500M|

Bengbeng

Citaat van: Ramius op januari 29, 2008, 18:22:38
Heb echt geen idee ::)... vraag me zelfs af of/waar je dit ergens zou kunnen terugvinden.  ;)

Als je de zender kunt ontvangen zie je dit op je tv, rechtsbovenin bij Pioneer.  :)

Ramius

Citaat van: Bengbeng op januari 29, 2008, 21:10:01
Als je de zender kunt ontvangen zie je dit op je tv, rechtsbovenin bij Pioneer.  :)

Ja, natuurlijk komt dat er op maar... dat is wel het format dat de interne scaler van de digibox uitstuurt : 576i, 576p, 720p of 1080i. Deze instelling kan je zelf bepalen maar is niet afzonderlijk per kanaal instelbaar en zodoende verandert die waarde niet op het scherm van de Pioneer. Welk signaal afgeleverd wordt aan de digibox kan ik persoonlijk zo niet zien, misschien weet er iemand anders hier meer over want dat zou ik ook wel willen weten... ;)

Pioneer |KRP-500M|

Ro-Co

Goed nieuws voor de gebruikers van een HD Digibox van Telenet, de tarieven zijn verlaagd.
Huur HD Digicorder 8€/maand flexview en HD startpakket inbegrepen. Activatie zou ook van 75 naar 50€ zijn gegaan Bron: http://telenet.be/499/0/1/nl/thuis/televisie/tarieven/digitale-televisie.html.

@Bengbeng: op welke resolutie HD Sport wordt doorgegeven kan ik ook nergens vinden, maar ik heb er wel eens naar gekeken, gewoon om de kwaliteit te beoordelen (ben geen sportfanaat) en volgens mij is dat 1080i. Dit is trouwens ook zowat de norm in broadcast, heb van mijn zoon nog niet gehoord dat een HD zender in 720p via satelliet zou uitzenden, waarom zou Telenet dan een 1080i signaal gaan downscalen???
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+

stoffels

Citaat van: Ro-Co op februari  4, 2008, 12:39:36
Goed nieuws voor de gebruikers van een HD Digibox van Telenet, de tarieven zijn verlaagd.
Huur HD Digicorder 8€/maand flexview en HD startpakket inbegrepen. Activatie zou ook van 75 naar 50€ zijn gegaan Bron: http://telenet.be/499/0/1/nl/thuis/televisie/tarieven/digitale-televisie.html.

das goed nieuws, maar het is nog teveel tenopzichte van het povere aanbod.
in de hd start zit er nat geo in en dan die exqi die maar programma's aanbied tussen 18u en 24u.

waar is bbc hd ?

Bengbeng

Citaat van: Ro-Co op februari  4, 2008, 12:39:36
@Bengbeng: op welke resolutie HD Sport wordt doorgegeven kan ik ook nergens vinden, maar ik heb er wel eens naar gekeken, gewoon om de kwaliteit te beoordelen (ben geen sportfanaat) en volgens mij is dat 1080i. Dit is trouwens ook zowat de norm in broadcast, heb van mijn zoon nog niet gehoord dat een HD zender in 720p via satelliet zou uitzenden, waarom zou Telenet dan een 1080i signaal gaan downscalen???

Sport1-HD in Nederland lijkt dat wel te doen. Wij hebben een 720p signaal, terwijl ik
een vermoeden heb dat de bron - hoe Sport1-HD het aangeleverd krijgt - 1080i is.

Hoe komt de kwaliteit op jou over trouwens? Zie je nogal wat compressie ruis in de
grasmat als de camera beweegt tijdens het spel of is de grasmat spik en span alsof
je zelf in het stadion aanwezig bent.  :)

Ro-Co

Kunnen de gebruikers van een HD Digicorder van Telenet mij misschien wat feedback geven. Op het Telenet forum zijn er nogal wat klachten ivb het vastlopen van dit toestel. Ikzelf heb hier helemaal geen last van, maar zou er toch graag eens zicht op hebben omdat ik dit toestel nogal eens durf aan te raden en ik wil achteraf geen verwijten krijgen.

Ramius

Pioneer |KRP-500M|

ACQUA

Mijn oude digibox begeeft het ook af en toe, momenteel heb ik verschillende keren gebeld naar Telenet om over te stappen maar telkens weer moet ik die 50euro ophoesten voor de activiatie van digitale tv, wat ik al heb  >:(

ACQUA

Wimpie007

De digicorder hier loopt ook vrij regelmatig vast.  De ene keer duurt het een week of 3, de volgende keer kan je na 2 dagen de stekker al weer uittrekken.
Je wordt er aan gewend... :(
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...