Eerste indrukken Telenet HD Digicorder

Gestart door Fico, november 26, 2007, 02:50:02

Vorige topic - Volgende topic

Bengbeng

Citaat van: Wimpie007 op maart 23, 2008, 15:58:59
De digicorder hier loopt ook vrij regelmatig vast.  De ene keer duurt het een week of 3, de volgende keer kan je na 2 dagen de stekker al weer uittrekken.
Je wordt er aan gewend... :(

Ik loste dit in het begin met mijn Pace decoder op door 'm op een tijdklok te zetten, dusdanig ingesteld dat
's nachts even de stroom van de decoder afging. Zo is het net of iemand één keer dag de stekker er even voor je uittrekt.  ;)

Later met nieuwere firmware was het niet meer nodig.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Wimpie007

Hmm, kan niet direct een uur verzinnen waarop de tv niet mogelijk in gebruik is eigenlijk.
Ik kijk vaak 's nachts tijdens het weekend of als ik niet kan slapen.  Verder staat ie door de dag heel de tijd aan.
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Bengbeng

Citaat van: Wimpie007 op maart 23, 2008, 19:00:53
Hmm, kan niet direct een uur verzinnen waarop de tv niet mogelijk in gebruik is eigenlijk.
Ik kijk vaak 's nachts tijdens het weekend of als ik niet kan slapen.  Verder staat ie door de dag heel de tijd aan.

1 seconde de stroom eraf is al voldoende.  ;) Je wilt toch niet beweren dat ergens rond 6.20u s'ochtends de receiver niet voor één seconde even uit mag. :D En tegenwoordig zijn die tijdsklokken dusdanig te programmeren dat je iedere dag een ander tijdstip van uitgaan in kunt stellen.

Ro-Co

Bedankt voor jullie feedback.
@Ramius: die problemen worden hier besproken: http://www.digitalcafe.be
@Wimpie007: je moet inderdaad telkens 50€ activatie van je smartcard betalen
@Bengbeng: zo'n klok is inderdaad de workaround die ze op het Telenet forum ook voorstellen, maar het is toch nog altijd een lapmiddel hé.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

lapino

Ik heb de digicorder sinds vandaag ook maar de mijne maakt écht wel lawaai. De interne fan draait niet, het is blijkbaar de (draaien van?) harddisk die zoveel lawaai produceert, klinkt echt als een fan alhoewel die niet draait. Het is hoorbaar tot zelfs op 5m afstand met volume op normale stand. Is dit normaal??

Ro-Co

Ik vind dat niet normaal, de mijne hoor je op 1m al niet meer. Er zijn echter mensen op het Telenet forum die er ook last van hebben en trukjes hebben bedacht om het lawaai te verminderen.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+

mikeske

die van mij hoor ik ook totaal niet.

Voor wie het nog niet gezien heeft, vt4 is nu ook beschikbaar in HD  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Ro-Co

Citaat van: mikeske op juni  7, 2008, 12:43:51
die van mij hoor ik ook totaal niet.

Voor wie het nog niet gezien heeft, vt4 is nu ook beschikbaar in HD  ;)

Inderdaad, alsook TF1 HD op kanaal 150. Dat kanaal 99 zal gebruikt worden om 3 maanden de sport uit te zenden eerst op VT4 en dan één HD. Heb je die handige sportkalender al gekregen?

lapino

Citaat van: Ro-Co op juni  7, 2008, 12:24:29
Ik vind dat niet normaal, de mijne hoor je op 1m al niet meer. Er zijn echter mensen op het Telenet forum die er ook last van hebben en trukjes hebben bedacht om het lawaai te verminderen.

Dan is er duidelijk iets niet normaal hier. Mijn HD digicorder maakt in elk geval véél meer lawaai dan mijn oude digicorder. Welke truukjes zouden er dan zijn om hem stiller te maken? Het is geen trillingslawaai, dus op zachte voetjes zetten en zo maakt geen bal uit.

mikeske

Citaat van: Ro-Co op juni  7, 2008, 12:52:40
Inderdaad, alsook TF1 HD op kanaal 150. Dat kanaal 99 zal gebruikt worden om 3 maanden de sport uit te zenden eerst op VT4 en dan één HD. Heb je die handige sportkalender al gekregen?

yup, maar TF1 kijk ik niet naar  :P
De sportkalender heb ik ook gekregen.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

muzikant

Deze avond heb ik twee voetbalmatchen gezien op VT4HD (1080i) op mijn Mitsubishi HC6000 projector en vond het beeld echt goed,met het geluid in Dolby Digital 5.1

pietnoeck

Weliwwaar een dubbele posting, maar hebben jullie die HD-box zelf mogen installeren of moest daar iemand voor langskomen. Kon ere gisteren namelijk geen meenemen en de volgende installatiedatum is vanaf 26/6 !

stoffels

ik twijfel nog tussen de hd versie of de gewone digicorder, heb net een pana plasma gekocht en mijn sd beeld kwaliteit is er op achteruit gegaan.

ik zou kiezen voor hd om dat ik een digitale verbinding heb tussen mijn digicorder en mijn plasma en dus niet over een scart

anderzijds zou ik kiezen voor standaard digicorder omdat het aanbod zich beperkt tot één zender die iet of wat de moeite is (natgeo).

wat denken jullie hiervan?

Kan ik natgeo hd ook verkrijgen via satteliet (free to air)

road rebel

klopt het dat het verschil tussen SD en HD digicorder 2€/maand is?

Ramius

Nu kan je opteren voor een HD-digicorder voor 8 euro of voor een gewone HD-decoder (zonder harde schijf) voor 6 euro... Dan beschik je gelijk ook over een HDMI-aansluiting en dat is toch altijd een pluspunt in combinatie met een flatscreen. En je krijgt er tijdelijk een paar gratis HD-zenders bovenop.  ;D

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

tomvbugg

Pfff ik heb ook serieus last van het lawaai, ik hoor hem over heel mijn woonkamer...

Als hij af staat maakt hij ook nog serieus lawaai niet te doen feitelijk....  >:(

Ik lees hier nogal weinig over bij de rest hier... 

Vonribben

Hebben HD digicorder afgeleverd. Echt storend geluid.Het is precies of harde schijf blijft doordraaien.
Omruilen ander toestel of is dit voor telenet nomaal?

Ramius

Op Audioforum.be staat een topic over de kwaliteit van de HD uitzendingen. Naar aanleiding hiervan heb ik zelf ook eens eventjes een testje gedaan en hieronder vinden jullie mijn verslag. Zelf maak ik een vergelijking tussen een goede dvd-speler en de HDcorder en de film waar het over gaat is "Pirates of the Caribbian". Dit zijn natuurlijk mijn persoonlijke bevindingen en in een andere opstelling kan het misschien heel anders ervaren worden... ;)

CiteerZomaar vergelijken tussen twee of drie mediums is altijd als dansen op een slappe koord, er zijn teveel parameters die een invloed hebben op de uiteindelijke kwaliteit.

De kwaliteit van de opname is volgens mij veel belangrijker dan het feit of het nu DVD, BD of een uitzending is. In het geval van de "Pirates" is de opname toch van een goede kwaliteit en hiermee kan je dan toch een redelik vergelijk maken.

Dan heb je nog de spelers en de weergevers die een belangrijke invloed hebben omdat daar tegenwoordig zoveel instelmogelijkheden op staan dat je al gauw ergens een verkeerde instelling lopen hebt die misschien het hele plaatje naar de knoppen helpt. Daarom vermeld ik hier eerst even hoe ik vergeleken heb :

-DVD op Denon DVD-3930, HDMI aangesloten en upscaled tot 1080p naar de receiver (deze gebruik ik als HDMI-switch)
-Telenet HD Digicorder, HDMI aangesloten en uitgestuurd op 1080i naar de receiver
-BD kan ik niets over zeggen, ik wacht nog steeds tot er eens een serieuze speler op de markt komt en dat wordt toch telkens weer uitgesteld!
-scherm is 1920*1080 en krijgt zijn feed via de receiver over HDMI natuurlijk en ik kan hier kiezen tussen de interne scaler ofwel sla ik die over en gebruik de "Dot-by-dot" instelling.

Zowel de DVD als Telenet HD geven een schitterend plaatje. Zeer veel detail, mooie kleuren, snelheid (geen motionblur). Zowel de HD-box als de DVD-speler handelen de upscaling voortreffelijk! Dat de 3930 het goed doet is normaal omdat daar namelijk een Realta-chip in zit, zowat het beste wat er te krijgen is voor home-theatre. Maar wat mij vooral verbaast is dat de HD-box het ook voortreffelijk doet wat lang niet evident is. Wat het scherm betreft krijg ik meestal nog een beter plaatje als ik dus de "Dot-by-dot" stand kies zowel met echte 1080i als upscaled programma's. Eerlijk gezegd had ik het anders verwacht omdat de Pioneer toch aanzien wordt als het scherm met de beste software aan boord, maar ja zo zie je maar... een pluim voor Telenet dan maar...

In mijn situatie zoals hierboven beschreven vind ik persoonlijk de versie van Telenet beter. Bij de DVD zie je dat dit medium echt aan het einde van zijn mogelijkheden zit. De rek voor verbetering is er duidelijk uit, hier zit je echt aan het uiterste van wat mogelijk is met SD-content. Alles zit wel goed maar sommige dingen zoals detaillering zijn een beetje té opgetrokken door de scaler en dat oogt dan ook een beetje minder natuurlijk en geeft een voor mij te digitaal beeld. Telenet geeft in mijn ogen een meer filmisch beeld dat vloeiender overkomt, minder digitaal dus, prettiger om kijken...

Volgens wat ik gehoord heb zou de 1080p BD-versie ook van een zeer goede kwaliteit zijn en zou deze op een goede speler de 1080i van Telenet nog overtreffen en hier zitten we nog maar in het begin van de ontwikkelingen van dit medium... het gaat de goede kant op.

P.S. Eén serieuze negatieve voetnoot voor wat betreft het geluid!
Alleen al hiervoor kijk ik liever een DVD met een supermooie 5.1 DTS track erop. Op Prime HD zijn de meeste films nog steeds in stereo, zelfs de hele recente.. en zelfs als het dan eens 5.1 is trekt het nog nergens op! Hier staan ze bij TELENET echt nog nergens, allee mannen hier is nog veel werk aan de winkel!!!

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Gerritv_be

Citeer
P.S. Eén serieuze negatieve voetnoot voor wat betreft het geluid!
Alleen al hiervoor kijk ik liever een DVD met een supermooie 5.1 DTS track erop. Op Prime HD zijn de meeste films nog steeds in stereo, zelfs de hele recente.. en zelfs als het dan eens 5.1 is trekt het nog nergens op! Hier staan ze bij TELENET echt nog nergens, allee mannen hier is nog veel werk aan de winkel!!!

Stuurt telenet dan een herwerkte 5.1 track op?
Zou verwachten dat het dezelfde is als op dvd.

Is het nu enkel mogelijk op de hd versie van de digicorder dd 5.1 te ontvangen?
Zou straf zijn want de gewone digicorder zou dit ook moeten kunnen (dolby vlag in instellingen)
Ze zouden een dd5.1 of dd2.0 logo bij de film info moeten zetten.
HT: Panasonic DP-UB424EGK | Yamaha RX-V1067 | Philips 65OLED803 | pureAV PF-40 | Dyn. Evoke 50, focus 200c, B&W N805
Music: Daphile Lenovo Netbook <-usb-> Topping D90LE <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Evoke 50 
PC audio: ifi zen dac | DT 770 Pro

Bengbeng

Citaat van: Ramius-Telenet HD Digicorder, HDMI aangesloten en uitgestuurd op 1080i naar de receiver

Dat HD filmkanaal zendt toch in 720p uit is het niet?

In dat geval lijkt het me niet zo verstandig om de HDTV decoder 1080i uit te laten sturen. Je gaat
een oorspronkelijk progressive signaal interlacen (720p>1080i) en de Pioneer plasma op haar beurt moet weer
de-interlacen (1080i>1080p).

Beter zou dus zijn om in dat geval de HD decoder 720p uit te laten sturen.

(een beetje late reactie ook van mijn kant.  :) :-X )

Ramius

Citaat van: Gerritv_be op augustus 31, 2008, 19:27:06
Stuurt telenet dan een herwerkte 5.1 track op?
Zou verwachten dat het dezelfde is als op dvd.
Is het nu enkel mogelijk op de hd versie van de digicorder dd 5.1 te ontvangen?
Zou straf zijn want de gewone digicorder zou dit ook moeten kunnen (dolby vlag in instellingen)
Ze zouden een dd5.1 of dd2.0 logo bij de film info moeten zetten.

Op mijn Denon receiver kan ik perfect zien welk audiosignaal er binnenkomt, pcm of Dolby 2.0 of Dolby 5.1. Maar soudtracks zijn veel gedetailleerder bij dvd dan bij tv, dit verschil zal volgens mij volledig aan het apparaat liggen, mijn Denon dvd-speler is toch wel een van de beste spelers op de markt. Vandaar ook dat bij mij het verschil ook zo groot is...

Citaat van: Bengbeng op augustus 31, 2008, 21:01:15
Dat HD filmkanaal zendt toch in 720p uit is het niet?
In dat geval lijkt het me niet zo verstandig om de HDTV decoder 1080i uit te laten sturen. Je gaat
een oorspronkelijk progressive signaal interlacen (720p>1080i) en de Pioneer plasma op haar beurt moet weer
de-interlacen (1080i>1080p).
Beter zou dus zijn om in dat geval de HD decoder 720p uit te laten sturen.

Ik zou het graag zelf ook wel willen weten maar ik kan nergens vinden wat ze nu juist uitsturen (720p of 1080i). Feit is dat 1080i veel beter presteert op mijn scherm dan 720p en dan vooral in Dot by dot modus.

Grtz
Ramius
Pioneer |KRP-500M|

Pieter-Jan

Wordt er met de SD-film-uitzendingen op standaardzenders (VTM/2BE/VT4, ...) ook een 5.1 signaal meegestuurd op de HD-digicorder, of is dat enkel binnen het prime-pakket?

Heb voorlopig nog een gewone digicorder, maar zou de overstap overwegen als ze 5.1 zouden meezenden met SD uitzendingen ...

Greetz ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

- Bill -

Ondertussen heeft telenet weer nieuwe paks uit (shake).. Tot vandaag zat ik met de volgende situatie: internet(expresnet), tel(gewoon geen freephone) aan 50€ per maand met gold shake betaal ik 50€ per maand voor freephone, huur HD-digicorder en internet...

nadeel: dat ik nu van 20mb/s naar 12mb/sec ga, wat wsl niet merkbaar zal zijn
voordeel: 30gb ipv 20gb, gratis bellen in de daluren, HD-TV

Dit kost mij slecht 50€ activatie van de smartcard

ik zou zeggen bekijk het eens!  O0
temp. set up:
amp: Marantz SR7005
speakers: B&W 686
Sub: Velodyne SPL 1200 Ultra

Wimpie007

Whoa, nieuw snelste internet-abbo :)
25/1 MBit, 100GB limiet...

Hier thuis eens navragen of ze een upgrade zien zitten :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Mario D

Citaat van: - Bill - op september 19, 2008, 00:04:30
Ondertussen heeft telenet weer nieuwe paks uit (shake).. Tot vandaag zat ik met de volgende situatie: internet(expresnet), tel(gewoon geen freephone) aan 50€ per maand met gold shake betaal ik 50€ per maand voor freephone, huur HD-digicorder en internet...

nadeel: dat ik nu van 20mb/s naar 12mb/sec ga, wat wsl niet merkbaar zal zijn
voordeel: 30gb ipv 20gb, gratis bellen in de daluren, HD-TV

Dit kost mij slecht 50€ activatie van de smartcard

ik zou zeggen bekijk het eens!  O0

Ik heb me ook zo een shake genomen maar dan die van 58 Euro. (wat ik voorheen ook al betaalde)
Voor hetzelfde bedrag nu sneller internet en HD-Digicorder.  :D
4.1| LG OLED 65c4 | B&W 804D3-707S2 | SvS SB-4000 | Arcam AVR5 | Sony UBP-X800m2