Lexicon en Wilson Benesch show op 22 - 23 - 24 november

Gestart door garmtz, november 10, 2007, 17:27:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

garmtz

Lexicon en Wilson Benesch show op 22 - 23 - 24 november

Onlangs bracht Lexicon twee nieuwe produkten op de markt: de RV-5 A/V receiver en de MV-5 Music and Cinema Processor. De RV-5 is een voor Lexicon begrippen verrassend betaalbare 8-kanaals receiver  met een aantal opvallende functionaliteiten. Zo kan er direct via USB een PC op worden aangesloten en streaming muziek worden afgespeeld. Met een optionele docking station kan er ook een iPod worden aangesloten en bediend via de RV-5. Uiteraard is de RV-5 ook uitgerust met het beroemde Logic-7® systeem. Verder heeft de RV-5 een volledig geautomatiseerde procedure voor het instellen van de speakers, inclusief het op elkaar afstemmen van het timbre van de individuele kanalen voor een perfecte integratie. De RV-5 heeft de mogelijkheid te schakelen tussen 2 HDMI 1.1 ingangen die ongecomprimeerd 96 Khz/24 bit geluid accepteren en heeft tevens een interne Faroudja DCDi® scaler, die alle composite, S-Video en component ingangen naar HDMI kan 'up-scalen'. De RV-5 kost €4.500.


Lexicon RV-5

De MV-5 heeft alle functionaliteiten van de RV-5, maar zonder diens 7-kanaals eindversterkers. De prijs van de MV-5 is €3.300.

Om deze twee spiksplinternieuwe produkten van Lexicon onder de aandacht te brengen, organiseert Beter Beeld & Geluid op 22 - 23 -24 november een show met deze produkten.

Niet alleen de twee nieuwste produkten zullen aan bod komen, ook worden tijdens deze show demo's gegeven met de MC-12HD Music and Cinema Processor  van €15.800 en de GX-7 eindversterker van €3.490. De MC-12HD is de absolute topprocessor van Lexicon en is met zijn 3 audio-zones, 3 subwooferuitgangen, room eq door middel van 4 microfoons, en zijn uitmuntende geluidskwaliteit het neusje van de zalm op surround-gebied. De GX-7 eindversterker is met zijn 125 W per kanaal meer dan krachtig genoeg om onze surround demoruimte te laten trillen op zijn grondvesten.


Lexicon MC-12HD

Als speakers zullen wij de 'Odyssey' toplijn van Wilson Benesch in gaan zetten. Deze zal bestaan uit de Curve als front-, de Arc als surround- en de Centre als center speaker. Als subwoofer zal een Velodyne DD-18 dienst doen.

Kom dus langs op 22 - 23 -24 november en beleef de nieuwe Lexicon producten op Wilson Benesch speakers in onze showroom in Hilversum. Op de 22e geven wij alleen demonstraties OP AFSPRAAK, de 23e en 24e zijn vrij inloop. Stuur ons hiervoor een mailtje of PM of bel ons even.

Showtijden:

22 november: 15:00 – 21:30 uur (alleen op afspraak!)
23 november: 11:00 – 17:30 uur
24 november: 11:00 – 17:30 uur

Voor een routebeschrijving en contactgegevens, zie www.beterbeeldengeluid.nl.

diceman

Zo mannen, jullie pakken het meteen groots aan  :o  8).

Dat zijn geen halve maatregelen, ik ga zeker een afspraak maken voor een luister sessie.
De RV-5 A/V receiver wordt zéér zeker, mijn volgende aankoop, dus als de luister sessie bevalt, wie weet  ;)

Peerless Monster

#2
Prijzen vallen me mee.
Ik vind het prachtig spul dat Lexicon.
Ik heb 1 keer mogen horen en was zwaar onder de indruk!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Teejoo

Citaat van: Peerless Monster op november 11, 2007, 00:07:56
Prijzen vallen me mee.
Inderdaad, ik vind de processor scherp geprijsd. Ik ben benieuwd hoe jullie de RoomEQ vinden t.o.v. de MC12HD. Wat in elk geval wel super is zijn de 2 subwoofer uitgangen :-). De vraag is dan alleen: gebruik je hem als stereo sub en LF mixen met beide subs of sub 1 als subwoofer en sub 2 als LFE, waardoor je de LFE apart kunt regelen? (Ik neem tenminste aan dat je hem kunt configureren.

bmateijsen

De RoomEQ is niet net als de MC12, je hebt ook maar 1 microfoon.

En met de stereo subwoofers hebben we nog niet gespeeld, omdat de basisset nu staat met een DD-18.
Dat zal de komende maanden wel gebeuren. Eerst maar eens goed inspelen ;).

Jean Sibelius

Ik ben erg benieuwd :D (heb Garmt een PM gestuurd).

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R


eduard

Vraagje kan je de RoomEQ in de MV-5 vergelijken met RoomPerfect van Lyngdorf (DPA-1)?

garmtz

Citaat van: eduard op november 12, 2007, 12:46:42
Vraagje kan je de RoomEQ in de MV-5 vergelijken met RoomPerfect van Lyngdorf (DPA-1)?

Nee, deze zijn absoluut niet vergelijkbaar. Feitelijk hebben de MV-5  en RV-5 geen echte room-eq. Je meet de response van de individuele speakers en die worden dan zo goed mogelijk op elkaar afgestemd. Het zal dus niet de room response aanpakken.

RoomPerfect ligt op een ander niveau qua kwaliteit.

eduard

Duidelijk, ik verwachten het ook niet, maar je weet maar nooit. :)

bmateijsen

Lyngdorf RoomEQ richt zich ook op een andere wijze van correctie dan Lexicon, zelfs bij een MC-12.

Citaat van: eduard op november 12, 2007, 14:26:12
Duidelijk, ik verwachten het ook niet, maar je weet maar nooit. :)

Robert - Jan

Ergens heb ik gelezen dat de MC-4 niet meer geproduceerd wordt. De MV-5 is waarschijnlijk de opvolger van de MC-4?

Citaat van: garmtz op november 10, 2007, 17:27:44

De RV-5 is een voor Lexicon begrippen verrassend betaalbare 8-kanaals receiver  met een aantal opvallende functionaliteiten. ....... De RV-5 kost €4.500.

Mooie prijs, Logic 7, Faroudja DCDi® scaler, up-scalen, automatisch instellen van de speakers, 8 kanaals versterker.... verleidelijk hoor  ;)
Hoe verhoudt deze receiver zich geluidsmatig t.o.v. de MC-4?

If they don't know wine is finer, let them boil water!

garmtz

Je kunt een receiver niet echt vergelijken met een processor, de laatste mist de eindversterking... ;)

Robert - Jan

Dat snap ik, misschien moet ik de vraag wat anders stellen: Hoe verhoudt het process gedeelte van deze receiver zich geluidsmatig t.o.v. de MC-4?
If they don't know wine is finer, let them boil water!

garmtz

Geen idee, we hebben ze (nog) niet 1-op-1 vergeleken met elkaar. Bovendien hebben we nog niet echt een idee hoe de nieuwe produkten klinken, omdat ze amper ingespeeld zijn. Dat zal deze en komende week gaan gebeuren.

LexiconLogan

#16
Hebben jullie de Curve weleens 1-op-1 kunnen vergelijken met de A.C.T.? Kunnen jullie mij de prijslijst van deze speakers misschien eens PM-en?

En hebben jullie de Discovery als demo staan?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

bmateijsen

De Curve is geen match voor de ACT, die is een flink stuk beter namelijk.

Wij hebben alles van WB staan, behalve de Chimera ;).

Ik zal je de prijslijst mailen.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Lexicon Logan op november 18, 2007, 13:12:33
Hebben jullie de Curve weleens 1-op-1 kunnen vergelijken met de A.C.T.? Kunnen jullie mij de prijslijst van deze speakers misschien eens PM-en?

En hebben jullie de Discovery als demo staan?

LexiconLogan

#18
Citaat van: bmateijsen op november 19, 2007, 11:03:17
De Curve is geen match voor de ACT, die is een flink stuk beter namelijk.

Wij hebben alles van WB staan, behalve de Chimera ;).

Ik zal je de prijslijst mailen.

Groet,

Bjorn


Is het mogelijk om de Vantages, Discovery en de Curve een keer rustig te beluisteren?
En hoe groot is het verschil tussen Curve en Discovery?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

garmtz

Citaat van: Lexicon Logan op november 19, 2007, 13:55:04
Is het mogelijk om de Vantages, Discovery en de Curve een keer rustig te beluisteren?

Is mogelijk... Email of PM ons dan gewoon om een afspraak te maken! Ik dacht echter dat je keuze al gevallen was op de Vantages?

CitaatEn hoe groot is het verschil tussen Curve en Discovery?

Relatief groot, vooral in het laag. Per persoon verschilt het natuurlijk altijd wel hoeveel beter deze de ene of de andere speaker vindt.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Jean Sibelius

@ Bjorn en Garmt,

Bedankt voor de uitgebreide demo van de Lexicon MC12-HD.

Wat een O0 ding!!!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

LexiconLogan

Citaat van: Jean Sibelius op november 22, 2007, 23:02:33
@ Bjorn en Garmt,

Bedankt voor de uitgebreide demo van de Lexicon MC12-HD.

Wat een O0 ding!!!
mooi he ;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)