Paulie's Stereo and Home Theater in the Living Room. Nwe fotoos 02-04-10

Gestart door pacific, oktober 21, 2007, 15:15:26

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: Paulie op februari 19, 2008, 07:22:16
@ Scrutinizer, Audiofiel, ADVR en Midcall juliie hebben PM.

Zal ik even een Meet en Greet aanmaken........

Paul

PM ;D
nog niets gezien, ik denk dat ik iets ergens gemist heb. zal de meet en greet eens bekijken ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Paulie

Citaat van: advr op februari 19, 2008, 07:35:43
PM ;D
nog niets gezien, ik denk dat ik iets ergens gemist heb. zal de meet en greet eens bekijken ;D

Ad.

Foutje bedankt....
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

hifiman

Als er nog plaats is voor een stuk taart (en zijn bezorger) voor bij de koffie tijdens deze meet & greet morgen dan hoor ik het gaarne ;D

Audiofiel

Helaas zal ondergetekende er morgen niet bij zijn. Ik ben door de griep geveld, 2 dagen 40 graden, nu 39 en dalende... :-[

Ik wens de andere aanwezigen veel luisterplezier. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari 22, 2008, 15:20:20
Helaas zal ondergetekende er morgen niet bij zijn. Ik ben door de griep geveld, 2 dagen 40 graden, nu 39 en dalende... :-[

Ik wens de andere aanwezigen veel luisterplezier. :D
Beterschap Arjen!  :-*  ;)

Paulie

@audiofiel nogmaals sterkte man ik weet wat het is om 40 graden koorts te hebben daar wordt je absoluut niet vrolijk van maar die afspraak komt goed.

@audioloog hoor ik daar gebak...... :):) ik laat het je vanavond even weten want er is nog een nieuwe gegadigde namelijk
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

hifiman

Citaat van: Paulie op februari 22, 2008, 15:25:05
@audioloog hoor ik daar gebak...... :):) ik laat het je vanavond even weten want er is nog een nieuwe gegadigde namelijk
Is prima Paulie, ik ben uiteraard een beetje "laat" met interesse tonen  ;D
Ik hoor het nog wel.

Groetjes,

Ronald

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op februari 22, 2008, 15:22:24
Beterschap Arjen!  :-*  ;)

Thanks. Gelukkig ben ik zelf al iets herstellende, maar Ursula is nu precies de sigaar en zal vannacht denk ik het lastigste slapen (hele nacht rillen van de koorts en zo). De kleine was, zoals altijd, de eerste die ziek was en door de kinderopvang de bron van de griep. :P

Citaat van: Paulie op februari 22, 2008, 15:25:05
@audiofiel nogmaals sterkte man ik weet wat het is om 40 graden koorts te hebben daar wordt je absoluut niet vrolijk van maar die afspraak komt goed.

Als je nee zegt, krijg je er spijt van, Paul. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op februari 22, 2008, 15:28:02
Als je nee zegt, krijg je er spijt van, Paul. ;D
Ach zo fantastisch is dat C1000 gebak nou ook weer niet  >:D (oeps wat zeg ik nou :P)

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op februari 22, 2008, 15:29:20
Ach zo fantastisch is dat C1000 gebak nou ook weer niet  >:D (oeps wat zeg ik nou :P)

Hmmm, ik had waarschijnlijk jouw zelfgebakken krentenbrood voor ogen... ;D

Paulie

@audioloog ik heb morgen toch weer een huis vol dus we moeten even een andere datum plannen misschien gezellig om samen met Arjen te komen.

hifiman

Citaat van: Paulie op februari 22, 2008, 21:12:15
@audioloog ik heb morgen toch weer een huis vol dus we moeten even een andere datum plannen misschien gezellig om samen met Arjen te komen.
Geen punt Paulie! En inderdaad, wellicht kunnen Arjen en ik een keer samen bij je langskomen.  :)

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Paulie

@Richi, @audioloog, @Audiofiel en Audiotwin jullie staan in de vervolg planning give me a date.....

Paulie

Zo dat was me het dagje wel zeg. Wat ging er vooraf aan deze dag. Een week van hoofdpijn, waarom heel eenvoudig de set klonk niet meer zoals het moest de laatste week bezorgde me veel hoofdbrekens en ik kon er niet de vinger tussen krijgen waar het probleem zat. Filter ertussen, filter eruit, andere buizen in de pre. De DAC via de buizen uitgang of toch maar via de transistor uitgang.

Kortom erg onzeker ging ik vanmorgen de meet en greet in. Anton kwam samen met een zeer goede vriend van hem Peter, daarnaast was Midcall/ arjen aanwezig. Tja allemaal Genesis/infinity liefhebbers dus dat zat wel goed. De vriend van Anton speelt met Infinity RS-1B's zo ongeveer de God father van alle servo systemen van Infinity maar ook van Genesis, kortom we hadden kritisch publiek.

Na veel gepraat te hebben was het tijd voor muziek. Na wat verschillende nrs beluisterd te hebben. Gaf Anton en ook Peter aan na aandringen van mij :):). Dat zij het maar zo zo vond klinken ik gaf aan dat ik vond dat het systeem veel druk opbouwd in het middengebied leek veel op staande golf. Waardoor veel verloren ging. Anton vroeg aan mij of ik het goed vond als hij met de speakers en de plaatsing en instellingen aan de slag mocht.

Nu dat heb ik geweten. Het leek af en toe een regendans :):). Speaker naar links speaker naar rechts. Naast de speaker staan en deze zijdelings kantelen en op basis daarvan snel horen wat deze verschuiving van je geluid in het gehele spectrum doet. Daarnaast bleek 1 speaker door de akoestiek veel harder te klinken dan de ander. Dus er werd veel aan knoppen gedraait en zijdelings gekanteld en continue muziek luisterend. Na 1 uur intensief bezig zijn en alle woofers en midwoofers nog even een tikje aandraaien en de linker tweeter stapje terug en de rechter tweeter een stapje naar voren kwam het geluid meer in balans. Daarnaast werden speakers in zijn geheel ongeveer 30 CM verder van de linkerzijwand geplaatst om een betere balans te krijgen. Daarna werd nog aan de kantelfrequentie gedraaid en de volume knop van de bas.

Dit resulteerd uiteindelijk in een enorme stap vooruit. Plaatsing was veel beter meer onderscheid tussen de instrumenten daarnaast nagenoeg geen toe-in waardoor er ook veel geluid zich aan de buitenzijde van de speakers was. De dynamiek was drastisch toegenomen. Nils Lofgren met Acoustic Live stond in mijn woonkamer met een power en en detaillering die ik bij nog niet eerder had gehoord. meer rust in het totaal beeld en veel meer balans.

Kortom dit was een enerverende dag met een zeeeeer positief eindresultaat waar ik zowel Antom maar ook Peter voor wil bedanken voor hun inbreng en het delen van hun enorme kennis.

Dit wordt vervolgd maar laat alles nog even op me inwerken.

hifiman

Leuk Paulie!  :) Dus onze scrutinizer is weer lekker bezig geweest begrijp ik :D  8)
Is de nieuwe speaker opstelling WAF-technisch gezien geen probleem?

hifiman

Citaat van: Paulie op februari 23, 2008, 23:12:48
Zo dat was me het dagje wel zeg. Wat ging er vooraf aan deze dag. Een week van hoofdpijn, waarom heel eenvoudig de set klonk niet meer zoals het moest de laatste week bezorgde me veel hoofdbrekens en ik kon er niet de vinger tussen krijgen waar het probleem zat. Filter ertussen, filter eruit, andere buizen in de pre. De DAC via de buizen uitgang of toch maar via de transistor uitgang.
Is dit nu dan opgelost door nieuwe plaatsing Paulie? Ik neem aan dat er nog wat anders aan de hand was (als je de speakers tenminste in de tijd tussen tevreden en ontevreden niet verplaatst had)  ::)

Richi

Leuk om te lezen Paul, dat het niet voor niets was gisteren. Ik kom snel met data waarop ik zou kunnen. :P
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Paulie

Het probleem is dat je dus op de manual afgaat die zeer beperkt is en doordat je ergens een probleem heb kun je niet meer traceren wanneer het niet was. Tevens verplaats je zo af en toe en doe je teveel stappen tegelijk en dan zijn de rapen gaar :(:(

Anton gaf ook aan dat de manual een lachertje is. Om een idee te geven in mijn ruimte is het cross over van 85 naar 75 gegaan iets wat je niet doet als je de handleiding leest. Ook staan de tweeters in volume verschillend dit om de ruimte te compenseren.

Allemaal zaken die ik nooit zelf zou doen maar die wel een uiterst gebalanceerd geluid leveren met iets minder laag maar wel een enorm dynamiek en de stemmen zijn ook op maat dus groots is groots en klein is klein. Ruimtelijke opnames worden ook ruimtelijk neergezet.

Intieme opnames worden ook echt intiem. Mijn middengebied heeft nu veel minder last van de ruimte waardoor details beter neergezet worden.

Kortom er wordt hier veel geluisterd en genoten van de muziek.

scrutinizer

Hoi Paul,

Even aansluitend aan de meet van gisteren.....prettig gezelschap.....goede koffie....lekkere broodjes....genoeg discussie materiaal en O,ja muziek ......hetgeen waar alles om draait in onze hobby ( zoniet dan doen we iets verkeerd).
Maar de apparatuur is niet altijd gewillig,.... dan maar een vrouw :-X ;).
Anyway, It's good to know dat ik een stukje heb kunnen toevoegen in jouw belevingswereld van muziek. ;)
Word vervolgd..... en plezier met je mooie aanwinst. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Erik van Voorst (in memoriam)

Leuk leesvoer en gezegend zij een kritisch publiek (Anton/Peter)..........want je weet zelf toch wel zo langzamerhand dat je mooie spullen hebt staan.....nu nog die...uhhh....." extra percentages" ... eruit.... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Paulie

Citaat van: Erik van Voorst op februari 24, 2008, 19:53:19
Leuk leesvoer en gezegend zij een kritisch publiek (Anton/Peter)..........want je weet zelf toch wel zo langzamerhand dat je mooie spullen hebt staan.....nu nog die...uhhh....." extra percentages" ... eruit.... O0

Tja dat is het probleem met de spullen je weet wat je heb en wat het kan maar wat is er maximaal uit je ruimte icm je apparatuur te halen. Het was een leerzame dag vooral ook omdat Peter en Anton elkaar al heel lang kennen en feilloos de problemen uit systemen  naar voren kunnen halen en dit kunnen vertalen naar de ruimte. Maar volgens mij heb jij ook al meerdere bezoeken gehad van bovenstaande duo  ;) ;D

scrutinizer

Hoi Paul,

Alles al wat ingedaald :).......hoe zijn je ervaringen, nu alles wat langer tegen de kurk gelegen heeft?

By the way, dat was een mooi stukje "Bluegrass" met Jerry Douglas op Dobro. 8)

groet,

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Paulie

Citaat van: scrutinizer op februari 26, 2008, 01:02:42
Hoi Paul,

Alles al wat ingedaald :).......hoe zijn je ervaringen, nu alles wat langer tegen de kurk gelegen heeft?

By the way, dat was een mooi stukje "Bluegrass" met Jerry Douglas op Dobro. 8)

groet,

Anton.

Ik heb zondag nog wel geluisterd en die ervaring was zeer positief ik hoop vanavond nog wat tijd te vinden om weer te luisteren.  De cd met Jerry Douglas was skip Hob & whobble erg mooie muziek er wordt met zoveel plezier gespeeld en zo ongelofelijk goed synchroon en ook een erg mooie opname beter dan de andere cd's die ik van oa hem en zijn vrienden heb. Weer is wat anders dan de geijkte muziek zeg maar :).