Paulie's Stereo and Home Theater in the Living Room. Nwe fotoos 02-04-10

Gestart door pacific, oktober 21, 2007, 15:15:26

Vorige topic - Volgende topic

Paulie

Hoi Erik,

Dat klinkt heel herkenbaar en hoor ik van vele andere ook. Ik had veel gehoord over deze speaker en de Genesis V maar had eigenlijk alleen de Genesi 350 SE van Midcall goed gehoord. AFgelopen zondag kort wezen luisteren en al redelijk overtuigd. Nu als je bezig bent met het plaatsen van de speakers merk ik de enorme verschillen vooral de plaatsing en de detaillering.

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiotwin

Wauw,wat een mooie luidsprekers.En dan te bedenken dat ze maar 10 kilometer hiervandaan staan.
Ik durf het bijna niet te vragen maar mag ik een keertje komen .......... ;D

Groeten van alweer een Arjan :)
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Tsja, de Genesis speakers hebben niet voor niets een serieus goede reputatie. Ze behoren tot de top. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

@Audiotwin....... Hoe durf je dat te vragen zeg  ;D ;D

je bent van harte welkom alleen moeten we even een maandje ruimte houden zodat ik de speakers kan afstellen op de ruimte.

Als je me met een maandje helpt herinneren dan plannen we het even in.

Als er nog meer mensen geinteresseerd zijn kunnen we wel een meet & greet houden ofzo....... ;)

Jammer dat ze niet meer in NL verkocht worden......
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Ik meld mij graag als tweede geïnteresseerde voor een luistersessie. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Paulie

Citaat van: Audiofiel op januari 22, 2008, 17:44:15
Ik meld mij graag als tweede geïnteresseerde voor een luistersessie. :D

Hoi Arjen ik had er stilletjes ook op gehoopt..... ;)

Willen jullie in het weekend of door de weeks afspreken. Maakt mij niet uit.

Audiotwin

Citaat van: Paulie op januari 22, 2008, 18:11:34
Hoi Arjen ik had er stilletjes ook op gehoopt..... ;)

Willen jullie in het weekend of door de weeks afspreken. Maakt mij niet uit.

Maakt mij niet uit,ben wel afhankelijk of er oppas voor mijn dochters is.Meestal komt dat wel goed ;)
Ik hoor wel wat het beste uitkomt.
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Maakt mij ook niet uit, hangt af van of ik afspraken heb of niet. :)

Paulie

Zaterdag 23 februari of zaterdag 1 maart overdag.

Shoottttt....

Audiotwin

Tevredenheid!!!

Paulie

Zullen we Zaterdag 23 februari aanhouden. We hebben dan naast Arjen en Arjan ook vermoedelijk Arjen (Midcall).

Als die niet komt dan heb ik nog 1 plaatsje vrij.....

Audiofiel

23-02-2008 staat genoteerd. Kunnen we eindelijk weer eens bijkletsen. :D

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Audiofiel

Paulie

Hoi Anton welke reserve bank. Your in  ;)

Mooi dan zijn we compleet voor de 23e februari laten we zeggen vanaf een uurtje of 11.

advr

Citaat van: Paulie op januari 22, 2008, 16:41:03
Het heeft een hoog woofer gehalte ja. Terwijl het gewoon een 4 weg systeem is. De 3 woofers per kant worden door een eigen versterker voorzien van sap :). Daarnaast zit er bovenop een tweeter en gespiegeld op de achterkant nog 1 maar dan in fase. Dit geeft de voor Genesis zo overbekende plaatsing en staging.

Wat je duidelijk merkt is dat de plaatsing heel belangrijk is, zodra je hiermee aan de slag gaat merk je dat centimeters enorme verschillen uitmaken tussen niet van de speakers loskomen tot een mooie stage opbouwen.

het lijkt me ook door de naar stralende woofers dat ze niet te dicht tegen de achterwand kunnen staan en dat indraaien daardoor ook wel een must is. :P 8)
maar het ziet er geweldig mooi uit, gezien de reacties van anderen moet het prachtig klinken.  :)

veel plezier!! we zien de verslagen wel tegemoet ;D ;D

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Paulie

Zo ik kijk ook uit naar de 23e want dit zijn altijd leuke dagen om mede audio lot genoten te spreken en muziek uit te wisselen.

@Arjen veel en veel te lang geleden hoor  ;)

Ik zal later mijn naw gegevens even mailen naar iedereen.

Kortom er staat mij nog een noeste taak te doen de komende weken.

Tunen en tunen wordt het.....

Paulie

Afgelopen week wat meer bezig geweest met de plaatsing van de speakers. Tevens de speakers op spikes gehad maar dat was geen succes de tweeter/midwoofer kwam te hoog te staan dus uiteindelijk kleine ronde houtjes onder de speaker zodat er alvast een beetje ontkoppeling met de vloer is.  Tevens alle apparatuur in de kast geplaatst en ook de doeken onder de speakers vandaan.

@Anton wat zijn jou ervaringen met spikes onder de Genesis VI en V.

Fotoos volgen later weer.

Luister ervaringen deel ik pas als ik echt het gevoel heb dat alles een beetje op zijn plaats staat en ik weer mijn eigen mono blokken gebruik in plaats van de Pathos monoblokken. Ook zullen er ervaringen gedeeld worden naar aanleiding van de meet en greet van 23 februari.

scrutinizer

Hoi Paul,

Citeer@Anton wat zijn jou ervaringen met spikes onder de Genesis VI en V.
Sorry, ik lees je post met deze vraag wat laat. :-[
Buiten de instabiliteit, en het hoogte verschil (baffeloppervlak vergroting).....voor mijn orgaan geen toegevoegde waarde.
De Genesis filosofie is een 'closed cabinet' met bipolair afstraalgedrag, met deze 'Bessel' karakteristiek i.s.m de mogenlijkheden binnen het electronische filter qua optimalisatie, niet direct een laagweergave met eccessen. :)
Na veel toepassen en luisteren... uitgekomen op 'Ebbenhout' voetjes. (ca 4 a 5 mm hoog ) ;)

grt
Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Richi

Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Paulie

Zo na wat weken lekker bezig te zijn met de Genesis speakers is het tijd voor wat indrukken. Wat allereerst opvalt is hoe nauwkeurig de plaatsing is met de Genesis nog nauwkeuriger dan ik gewend was met de Infinity's. De Genesis speakers staan er bekend om dat als ze goed geplaatst zijn de muziek volledig los komt van de speakers met een mooi stage. Nu dat was nog niet zo makkelijk voor elkaar te krijgen.

Wat je allereerst doet is een beetje de plaats bepalen en dan zet je een cd op met een vrouwenstem en een klein beetje begeleiding. Op basis van deze stem ga je de servo versterker inregelen. Hierop zijn de regeleenheden aanwezig. De kantel frequentie die je standaard op 85hz moet hebben. De 2e is de volume knop die bepaald hoeveel bas je er bij zet of weghaald. Zodra je deze gebruikt merk je dat op een bepaald moment de vrouwen stem donker en zwaar gaat klinken. Dus hier kies je voor de meest natuurgetrouwe weergave van de stem en dat doe je met meerdere cd's met vrouwen stemmen.

Nu heb je globaal de speakers ingeregeld. Nu kun je door de speakers naar voren of naar achteren te plaatsen de front to back stage bepalen (maar ook weer de bas) en ik kan je vertellen dat maakt heeel veeel uit. De stage kan echt heel diep zijn met meerdere lagen. Daarna kun je door je speakers naarbinnen te schuiven of naarbuiten en met toe in je focus bepalen (ook hier zijn enorme verschillen te merken).

heb ik nu de ideale instelling bereikt nee zeker niet. Maar wat doen de speakers nu. Nou dat is eenvoudig kippevel geven ze je. De natuurgetrouwe weergave is zeer mooi. Het laag is super strak en gecontroleerd maar als het laag moet dan gaat het ook tergend laag met een controle waar je bang van wordt. Als je naar een klassiek concert luisterd dan staat die dus ook breed en diep achter de speakers niet alleen er tussen maar ook erachter en links en rechts van de speakers.

De details zijn werkelijk tot op microdetails die ik nooit eerder op mijn  ceedees thuis gehoord heb. Dan te weten dat mijn ruimte nog enorm last heeft van galm en echo zelfs met de basstraps in de hoeken. Als ik dit dus nog is onder de kniee krijg (staat in de planning) dan zal er nog een wereld voor me opengaan want hier bereik je uiteindelijk zo ongeveer 30% als het niet meer is van je eindresultaat mee. Want hoe kun je meer details krijgen en meer rust als je ruimte echoed als de ziekte :):)

Deze speakers zijn met betere apparatuur tot nog meer instaat dus de basis voor een lange weg is gelegd :)

Zo ik ga weer genieten van de muziek......

advr

leuk te lezen dat ze nu al goed bevallen ;D ;D

maar al die parameters maakt het soms ook niet makkelijk de speakers goed af te regelen lijkt me :o 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Paulie

Die parametes maken het zeker niet altijd makkelijk maar je kunt hierdoor toch nog wel fine tunen, op de speakers zelf zitten nog 2 knoppen 1 daarvan is om het midden aan te passen, eigenlijk wat het doet is de stemmen omhoog of omlaag zetten in hoogte. Daarnaast kun je je tweeter ik meen 1 db bijregelen wat voor een harde of juist meer dode ruimte wel gewenst kan zijn.

Maar daar zit ik nog maar even niet aan.

Paulie

Zo van het weekend weer veel geluisterd en nog wat zaken aangepast. Onder andere mijn speakerkabels naar achteren toe lagen dwars door de woonkamer die zijn nu vervangen door ultradunne wirewold kabels netjes langs de wand en in de plint. Ook de verlichting nog aangepast, we hebben nu 2 kleine tafellampjes op het meubel staan.

Daarnaast had ik in beide hoeken van de lange wand waar mijn speakers staan 2 RPG Pro Corners op elkaar staan. Ik heb daar nu nog 4 van bij tijdelijk om te testen. 2 daarvan staan in de linker achterhoek en de andere 2 achter de luisterplek (http://www.rpginc.com/products/procorner/index.htm). Dit heb ik gedaan omdat ik behoorlijk last had van echo in ons appartement. Wat levert het op. De controle over de bass neemt toe de echo/galm is behoorlijk verminderd wat de detaillering en de plaatsing verbeterd.

Daarnaast ben ik nu aan het testen met een in samenwerking met Pacific Audio en haar technische dienst ontwikkeld netfilter/power conditioner. Deze gaat van de week is in de set gezet worden om te kijken wat dat doet.

Kortom de set verbeterd nog wekelijks. Ik had in mijn buizen voorversterker die vlak achter mijn speaker staat last van microfonie en heb de pre buisjes vervangen door JJ EC802S en dat gaf buiten bijna geen microfonie ook een gebalanceerder geluid, zeker het midden gebied heeft hier veel baat bij gehad.

ik zal van de week nog wat fotos plaatsen hoe het er nu bijstaat.

Paul

Paulie

@ Scrutinizer, Audiofiel, Audiotwin en Midcall juliie hebben PM.

Zal ik even een Meet en Greet aanmaken........

Paul