Linnoontje <--Primoontje <--Denoontje

Gestart door denoontje, oktober 17, 2007, 21:25:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

denoontje

als ik ja zeg zal de cardas er ook tussenkomen.

ben evt wel benieuwd naar de Linn silver

advr

de Silver is van hoogwaardiger koper.
die heb ik ook vanaf toonarm naar phonotrap. het wordt er muzikaler op met ook een stap verder in detaillering.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

mmm dan toch een zoektocht starten dan.....kabel is zelf iets van 200 euri geloof ik.

De chakra kan nog opgewaardeerd worden met dynamic voeding en kost ca 550 euri....


Lazybird

@denoontje, Leuk om te lezen dat je weer een stap dichterbij bent. Ik zou alleen ook wat meer gaan beluisteren je bent nu toch bezig. De markt is goed om te kopen :)

@Advr het is ook kwestie van finetunen some klinkt een kopere interlink in systeem beter (warmer).
Zilver heeft inderdaad de neiging om meer nadruk te leggen op het hoog, details.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

denoontje

Citaat van: Lazybird op november 16, 2012, 09:35:22
@denoontje, Leuk om te lezen dat je weer een stap dichterbij bent. Ik zou alleen ook wat meer gaan beluisteren je bent nu toch bezig. De markt is goed om te kopen :)

i know, but my time is limited
en ik moet dit weekend beslissen of ik de combi wil houden.

Lazybird

Als je ziet hoe lang hier sommige items te koop staan zou ik mezelf vooral niet gek laten maken.
Beter een gefundeerde keuze als snel beslissen, anders heb je over 4 maanden weer de itch om iets nieuws te zoeken.

Just my 2 cents
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

denoontje

Citaat van: Lazybird op november 16, 2012, 09:47:27
Als je ziet hoe lang hier sommige items te koop staan zou ik mezelf vooral niet gek laten maken.
Beter een gefundeerde keuze als snel beslissen, anders heb je over 4 maanden weer de itch om iets nieuws te zoeken.

Just my 2 cents

klopt ;-)

advr

Citaat van: denoontje op november 16, 2012, 09:33:58
mmm dan toch een zoektocht starten dan.....kabel is zelf iets van 200 euri geloof ik.

De chakra kan nog opgewaardeerd worden met dynamic voeding en kost ca 550 euri....

de dynamic voeding maakt heel veel uit.... :P :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

#233
Citaat van: denoontje op november 16, 2012, 09:42:59
i know, but my time is limited
en ik moet dit weekend beslissen of ik de combi wil houden.

bij twijfel niet inhalen was het toch... tijdsdruk is niet goed.  ???
ik heb niet het hele verhaal gelezen en weet niet waarom je dit weekend moet beslissen.

als het alleen om finetunen gaat zou je het edit: kunnen doen maar als je het gevoel hebt dat het juist door de bekabeling het goed moet vallen dan is de uitgangspositie niet goed genoeg...

als ik tussen de regels doorlees heb je je twijfels....

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

high-q

Mooi verslag over een nog mooiere opstelling. Ik kan me voorstellen dat je twijfelt als je hoort hoe een dergelijke set presteert. Onlangs zelf ook meegemaakt ... sort off.
Kon in mijn topic je opmerking niet helemaal plaatsen, maar het is nu duidelijk dat ik even langs de huisarts moet voordat Lazybird langs komt ;D

Ben het wel eens met zijn opmerking vwb het beslissen of je gaat upgraden of niet. Zo te lezen ben je naar iets heel specifieks op zoek, dan kan het wel verstandig zijn om eerst ook andere versterkers bijvoorbeeld een kans te geven.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

Akoestische problemen compenseren met €200,- kabels is water naar de zee dragen Linnoontje.  ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Citaat van: RalphH op november 16, 2012, 11:51:04
Akoestische problemen compenseren met €200,- kabels is water naar de zee dragen Linnoontje.  ;)

i know i know

maar wil niet zeggend at ik ze wil proberen ;-)

Het klinkt wellicht allemaal wat negatief nu, maar ik heb wel degelijk lekker geluisterd gisteren hoor. Het is gewoon een andere sound.

tiptop

Dat is een hoop geld voor alleen maar een verandering. :mellow:

Natuurlijk gaat het ook om de beleving en als je er blij mee bent.... ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

denoontje

#238
Wel weer een leuke feature in de set gevonden.
Alles is te bedienen via de ipad. Dus ook de voorversterker.
Dit alles via kinsky linn app.

Mag in iedergeval de set nog een week laten staan.
Topeservice van versnell apeldoorn.
Hij gaat zelfs nog wat extra kabels opsturen om te beluisteren.


@tiptop
Wat bedoel je precies met alleen maar een verandering?


Nu zit ik de hele dag al te luisteren en alles valt wel meer op zijn plek.
Ook op lage niveau's meer lucht en preciezie.
En slechte cd's (rips)worden ook slecht weergegeven.
Het is een zeer gebelanceerd geluid, wat fluwelig. Soms nog wel een scherpkantje, maar ook dat zal een deel akkoestiek zijn en cd, want dat heb ik niet met alles.

nog even wat brakke foto's van de kamer (ivm akoestiek) en de set zoals ie nu er in test bij staat




advr



Prachtig allemaal.... maar die tv, dat kan echt niet meer.... :hehe: :hehe:

Da's het mooie van Linn alles vanaf de luie stoel ;D
Ze zijn niet de enige maar ze zijn er wel ver mee. De apps gaan nu in ieder geval beter dan een paar jaar geleden.

Welke kabels krijg je nog meer?

Veel plezier met luisteren.  :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

#240
audio quest

en ik heb boven een hele dunnen flatscreen  :tongue2: :tongue2:

tja hij wil maar niet stuk!

R


Lazybird

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

#244
Hint graag;-)
Ad, maar wel zo dat de vrouw vhet niet merkt :devil:

Kabels zijn opgestuurd dus ik hoop dat ze binnen zijn voor de luistertest met mark.

denoontje

En kabels waren just in time. Om 2100 kwam de overbuurman ze brengen ....naar verkeerde nummer verstuurd.....
Audioquest cobra voor tussen steamer en voor en voor voor en eind. Tevens 2 netsnoeren.

De cobra tussen streamer en voor : de cardas is beter, iets warmer iets meer upfront. Die wordt dus zeker niet vervangen. Eerder wellicht een set extra voor tussen voor en eind, als de linn blacks niet echt zouden bevallen.

Netsnoeren nog niet aan toegekomen.

Tevens de eindbak van mark op de primare en weer een vergelijk gedaan tussen de linn set, de primare en de primare icm de eindbak.

Steeds viel het op dat de primare vermoeider is, toch scherper hoog, metaliger.
Niet zo prettig nu ik de linn er naast heb staan.
Bijv de 2 mannen op de gitaar (intimi) oftewel rodrigo y gabriela:de gitaar is een nylonsnaar ipv metaal, wat Meer sophisticated geluid.

De versterker van mark gaf wel wat meer laag door, maar de scherpere sound bleef aanwezig. Een eindversterker op de primare is dus niet de way to go.....

Wat op blijft opvallen is dat slechte cd's slecht en plat klinken, bijv pearl jam ten. Dit op beide combi's.
In eerste instantie denk je bij de primare he iets meer juice, maar al snel wordt het wel vermoeiend door het rommelige hoog en mid. De linn maakt er iets minder juice van, maar blijft luisterbaar.

Op dit moment wint de linn het wel voor mij.....

Maar goed nu even de audioquest kabels nog even inspelen, al zijn het gebruikte exemplaren. Wellicht geeft dit nog een ander beeld.


Lazybird

Klinkt alsof de keuze al gemaakt is, is het minder gevuld bij lagere volumes nu naar behoren opgelost?

Je went natuurlijk aan een set ik ben benieuwd als je een dag of twee naar de primare luisterd en weer terug switch wat dan je bevindingen zijn.

Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

denoontje

Citaat van: Lazybird op november 23, 2012, 12:37:26
Klinkt alsof de keuze al gemaakt is, is het minder gevuld bij lagere volumes nu naar behoren opgelost?

Je went natuurlijk aan een set ik ben benieuwd als je een dag of twee naar de primare luisterd en weer terug switch wat dan je bevindingen zijn.



hij is evenwichtiger waardoor je het gevulde hebt, hij geeft ook wat meer bas (wellicht door de eindversterker)

Goed punt om nog eens langer te luisteren naar de primare en dan terug de linn.

thx

denoontje

Van het weeken weer even de primare erop gehad.
Ik moet zeggen dat ik het geluid van de linn toch echt wel fijner vind.

Alle kabels getest, maar de audioquest voegt niets toe, zowel de netkabels als de interlinks.
Een linn black doet het goed en ook de lavardin maakt het evenwichtiger.
Wellicht iets minder dynamiek, maar toch fijner om naar te luisteren.
Maar goed ook dat valt later nog te wisselen.
Ik heb nog wat vragen uitstaan bij de dealer voordat het 100% gaat worden.

Leuke bijkomstigheid.....sluit eenk logitech ir oogje aan op de majik kontrol en je kunt ook de tv hd decoder bedienen....kan die mooi uit het zicht. Zelfs als de set uitstaat doet ie het \0/.

mtissink

Links: Topic -/- Tracks -/- </a>