MIT EVO op bezoek bij Peerless Monster

Gestart door Peerless Monster, oktober 14, 2007, 00:30:10

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Peerless Monster op oktober 15, 2007, 14:58:26
Een beetje schelden?
Het lijkt Joris1971 wel ;D ;D ;D

Waters schold niet eens...wees Bob er alleen op dat hij voor weinig te koop was....
Citaat:...each man has his price Bob and yours was pretty low...... ;D

Bach was ook te koop en al snel had hij een koffie-cantate in elkaar gedraaid als hij behoefte had aan wat eurootjes...achteraf gelukkig maar want we hebben nu lekker veel van hem..... 8)

Geen Dag Zonder Bach... ;D

PS

On topic....er staat nog een vraag open..van mij...waarom heb je medelijden met de eigenaar van een EVO kabel.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Peerless Monster

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 15, 2007, 15:13:27
Waters schold niet eens...wees Bob er alleen op dat hij voor weinig te koop was....
Citaat:...each man has his price Bob and yours was pretty low...... ;D

Bach was ook te koop en al snel had hij een koffie-cantate in elkaar gedraaid als hij behoefte had aan wat eurootjes...achteraf gelukkig maar want we hebben nu lekker veel van hem..... 8)

Geen Dag Zonder Bach... ;D

Ik verbaasde me er over hoe laatst Joris in iedere reply gewoon ene scheldwoord had zitten.
Beetje verborgen misschien, maar dat deed me er even aan denken Erik.

Bach herken je gewoon vaak.
Ik ken niet al te veel van de man.
Maar 2 melodien zeg ik altijd met linker en rechterhand op de piano.
Is ook erg moeilijk om te spelen. (ik speelde vroeger vaak klassiek en als ik bij mijn ouders ben wil ik dat nog steeds doen, alleen mijn vader is door flink oefenen uiteindelijk toch beter geworden dan ik). Hij kan met zijn Yamaha (een echte piano, geen electrische) je toch wel betrekken. Leuk is dat als iemand het goed kan.
Maar ik wist niet dat het zo'n schurk was overigens.
Maar goed geld moet ergens vandaan komen zeg ik ook.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Del member

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 15, 2007, 14:44:54
Een van de grootste EGO trippers uit de geschiedenis was "jouw" Johan Sebastiaan Bach....die heeft zichzelf talloze malen laten wegkopen bij kerken rekende woekerprijzen om orgels te repareren omdat hij zichzelf de beste vond (was ook zo) en dreef iedere opdrachtgever tegen zich in het harnas omdat hij zijn werken steeds aan de duurst betaalde verkocht....daar kan Roger Waters nog een puntje aan zuigen die scheld alleen een beetje op Bob..... ;)....

Groetjes

Heb ik nu de indruk dat je er echt niks van snapt ?

Ik heb van Bach bvb "BACH The Essential Collection" liggen met welbekenden zoals Ton Koopman, Michel Corboz, John Eliot Gardiner. BWV 248 - het Christmass Oratorium zuigt gewoon op deze CD, er zit geen energie in ik val ervan in slaap. De andere stukjes op deze dubbel cd zijn redelijk en het klavecimbel is zeker referentiekwaliteit ik dit soort uitvoeringen ook al live gehoord zonder electronische versterking. Zet ik daarentegen de versie van Philippe Herreweghe op dan krijg ik bergen energie !

Het is uiteindelijk de bezieling van de uitvoerende dirigent die in héél grote mate bijdraagt tot die ervaring. Dit heeft niks maar dan ook niks met het EGO van Bach te maken. Ik heb hier een hele reeks SACD's liggen die perfect zijn opgenomen maar waarbij het eindresultaat niet meer dan "gedjingel" is. Ik zal jullie de namen onthouden (maar neem maar aan dat het gerenommeerde SACD labels zijn).

LexiconLogan

4G kun je mij even een must have opname PM-en? Altijd leuk! Dankje
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

...ik snap het wel...maar lees jij je mails eens terug dan snap je waarna ik refereer.... :-X

Ik verzin geen EGO...dat noem jij en laat het meewegen in je besluit om muziek mooi te vinden...ik geef aan dat dit los ervan staat door je fijntjes te wijzen op een groot componist en zijn financiele gedachtegang (pretty low) ten aanzien van zijn liturgische en wereldlijke muziek  ;)

Ik begrijp je verhaal wel over uitvoeringen.....hoewel ik er nooit van in slaap val ...ik blijf respect tonen naar de dirigent en zijn visie.... ;)

Bach the essential collection... :o...you must be joking...

Een essentiele collectie van Bach past niet eens in mijn kamer...alleen de titel is al afstotelijk.. >:D

4G...zou je mijn vraag willen beantwoorden...ik ben echt wel nieuwsgierig naar je onderbouwing over je uitlating naar de kabel met zijn eigenaar.... ::)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Del member

Citaat van: Lexicon Logan op oktober 15, 2007, 15:24:02
4G kun je mij even een must have opname PM-en? Altijd leuk! Dankje

http://www.muziekcentrum.be/cdb/details/document.asp?id=3183

Dit moet niet geheim blijven :)

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Del member

.....................en toen werd het stil.

Okay dat is ook een antwoord  ;D

Peerless Monster

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 15, 2007, 16:07:48

Dat is niet om te lachen Erik. ;D
Ik wil ook even serieus een antwoord van 4G.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

LexiconLogan

Even tussen de loopgraven door ;D, Waar kan ik die CD kopen?  ;)
Encore merci

Peerless Monster

Citaat van: Lexicon Logan op oktober 15, 2007, 16:10:37
Even tussen de loopgraven door ;D, Waar kan ik die CD kopen?  ;)
Encore merci

Welke CD Lex?
ATD?

Ik heb ff een pm gestuurd.
Commerciele links plaatsen mag niet.

Del member

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 15, 2007, 16:07:48

Volgens mij ben jij de enige die zich aan m'n eerste reactie hier stoort ... volgens mij zegt dat meer over jou dan over mij.
Ik hoef mezelf niet te herhalen want de antwoorden staan reeds in deze topic.

..rare discussies kun jij voeren zeg...Ik vraag om een onderbouwing omdat je ronduit beledigend bent...that is all...... ;)

Tot overmaat van ramp ben je in de opvolgende mails alweer respectloos ditmaal op uitvoerende artiesten en dirigenten en orkestleden.....daar mag ik dan toch ook op reageren... ;)

Het is totaal niet ter zake doende dat ik de enige bent die zich eraan stoort.....het blijft respectloos....mee eens toch.. :-\

scrutinizer

Citaat van: 4G op oktober 15, 2007, 16:14:11
Volgens mij ben jij de enige die zich aan m'n eerste reactie hier stoort ... volgens mij zegt dat meer over jou dan over mij.
Ik hoef mezelf niet te herhalen want de antwoorden staan reeds in deze topic.

Niet helemaal!!!!
En vind ik jou replay nogal kort door de bocht, en van weinig emphatie getuigen voor de Topicstarter en zijn beleving van muziek. :'(
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

garmtz

Ik snap de laatste posts van 4G ook niet en (dus) ook hun doel niet... Amused to Death geen emotie... :-X

Peerless Monster

Citaat van: garmtz op oktober 15, 2007, 17:20:09
Ik snap de laatste posts van 4G ook niet en (dus) ook hun doel niet... Amused to Death geen emotie... :-X

Het blijft natuurlijk een mening Garmt.
Ik moet die van jou ook accepteren... ;)

DA BoSS

laten we dan maar aannemen dat ie geen betere onderbouwing in huis heeft.
't is bij hem louter een gevoelskwestie geloof ik, deze bash?
(of deel van een soort van holistische kijk op het geheel, die mij ook niet helemaal duidelijk is)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

eric_audio

Citaat van: Peerless Monster op oktober 14, 2007, 10:21:34
MIT is naar mijn mening hier een ondergewaardeerd merk, die juist hele mooie producten heeft gemaakt.

Hier nog een gelukkige MIT gebruiker hoor. Moet eigenlijk ook nog luidsprekerkabels van ze aanschaffen, maar ja, WAF he.....
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Peerless Monster

Citaat van: eric_audio op oktober 15, 2007, 18:32:03
Hier nog een gelukkige MIT gebruiker hoor. Moet eigenlijk ook nog luidsprekerkabels van ze aanschaffen, maar ja, WAF he.....

Je hebt ook de oudere serie van MIT.
Die hebben geen kastjes.

Del member

Citaat van: Peerless Monster op oktober 15, 2007, 17:32:52
Het blijft natuurlijk een mening Garmt.
Ik moet die van jou ook accepteren... ;)

1) ivm de kabel

Er zijn hier een aantal mensen die redelijk gevoelig zijn voor kleine verschillen in audio weergave. Jij bent daar zeker één van. Ook ik. Een kabel kan wonderen doen ja.
Alleen vind ik dat voor je 5000 EUR aan een kabel gaat uitgeven voor dat bedrag eerst iets aan je akoestiek mag doen. En als het een maand duurt alvorens je alles aan je kabel ontdekt hebt dan vind ik dat niet down to earth ... je hoort een aantal verschillen .. en je gaat die verschillen steeds dikker in de verf zetten en bij elke nieuwe cd die je dan opnieuw luistert hoor je wat je wil horen.

Ik vind dat een kabel na het vergelijken van slechts één of twee tracks duidelijk moet zijn, maar das dan mijn mening. En eenmaal die kabel er tussen zit best vergeten dat dat zo is en terug genieten van de muziek. Ga je weer te veel switchen tussen meerdere kabels op een tijd van pakweg een paar uur dan zit de kans er dik in dat je alles door mekaar begint te halen en plots een dropveter er ook goed uitkomt. Ons brein is zo makkelijk te foolen als er een beetje luisterstress is.

2) ivm amused to death

Amused to death vind ik eigenlijk geen referentie het is te gemaakt. Het is fake. En ja er zit bergen emotie in ... maar quantiteit ipv kwaliteit. Er zijn kunstwerkjes totaal onbekend "out there" met tenminste een echte akoestiek en zodanige energie dat je er kippevel van krijgt. Zo sterk dat je het gevoel krijgt dat je bij de opname erbij wou zijn. En dan kom je paar weken later een vriendin tegen die ooit in die plek geweest is. De muziek van Preisner en Banco de Gaia hebben deze kwaliteiten omdat het echte locaties zijn.

Maar om nu in een studio te gaan luisteren samen met de producer van Roger Waters, het zou me niet bekoren. Het blijft natuurlijk een gevoelskwestie en een gevoel uitschrijven is een mentaal ding en dat ontkracht dan weer het gevoel. Om deze thread niet oneindig lang te maken wou ik dit even kwijt.

Audiofiel

Citaat van: 4G op oktober 15, 2007, 16:14:11
Volgens mij ben jij de enige die zich aan m'n eerste reactie hier stoort ...

Geenszins. En dat geldt niet alleen voor dit topic... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Citaat van: 4G op oktober 15, 2007, 00:54:16
Omdat er ook geen emotie in zit - althans echte emotie - wel een behoorlijk staaltje studiogeknutsel.

I Know......ik snap het weer niet...je bedoelde hier juist bakken met emotie.... ::)

Peerless Monster

Citaat van: 4G op oktober 15, 2007, 18:43:09
1) ivm de kabel

Er zijn hier een aantal mensen die redelijk gevoelig zijn voor kleine verschillen in audio weergave. Jij bent daar zeker één van. Ook ik. Een kabel kan wonderen doen ja.
Alleen vind ik dat voor je 5000 EUR aan een kabel gaat uitgeven voor dat bedrag eerst iets aan je akoestiek mag doen. En als het een maand duurt alvorens je alles aan je kabel ontdekt hebt dan vind ik dat niet down to earth ... je hoort een aantal verschillen .. en je gaat die verschillen steeds dikker in de verf zetten en bij elke nieuwe cd die je dan opnieuw luistert hoor je wat je wil horen.

Ik vind dat een kabel na het vergelijken van slechts één of twee tracks duidelijk moet zijn, maar das dan mijn mening. En eenmaal die kabel er tussen zit best vergeten dat dat zo is en terug genieten van de muziek. Ga je weer te veel switchen tussen meerdere kabels op een tijd van pakweg een paar uur dan zit de kans er dik in dat je alles door mekaar begint te halen en plots een dropveter er ook goed uitkomt. Ons brein is zo makkelijk te foolen als er een beetje luisterstress is.

2) ivm amused to death

Amused to death vind ik eigenlijk geen referentie het is te gemaakt. Het is fake. En ja er zit bergen emotie in ... maar quantiteit ipv kwaliteit. Er zijn kunstwerkjes totaal onbekend "out there" met tenminste een echte akoestiek en zodanige energie dat je er kippevel van krijgt. Zo sterk dat je het gevoel krijgt dat je bij de opname erbij wou zijn. En dan kom je paar weken later een vriendin tegen die ooit in die plek geweest is. De muziek van Preisner en Banco de Gaia hebben deze kwaliteiten omdat het echte locaties zijn.

Maar om nu in een studio te gaan luisteren samen met de producer van Roger Waters, het zou me niet bekoren. Het blijft natuurlijk een gevoelskwestie en een gevoel uitschrijven is een mentaal ding en dat ontkracht dan weer het gevoel. Om deze thread niet oneindig lang te maken wou ik dit even kwijt.

4G ik ga geen 5+K uitgeven aan een kabel.
Dat zeg ik in mijn stuk zo'n 3 keer.
Tegen de eigenaar heb ik het volgende gezegd: 5+K kan ik er niet aan uitgeven.
Als dit nu een 1000 euro zou zijn, zou ik het meteen uitgeven.
Je moet het kunnen relativeren zo'n hoog bedrag.
Maar wat de kabel doet in je set, is wat anders.
Het maakt je set tot leven.
Het klinkt zoals het behoort de klinken.
Ik heb mijn set nooit zo horen zingen als afgelopen woensdag.

Dat is niet in geld uit te drukken.
In die paar nummers dat ik echt aandachtig heb zitten luisteren is dat geen hersenspinsel.
Ik weet hoe mijn set klinkt. Ik weet wat het kan.
En als je set 10 stappen voorruit gaat dan hoor je dat meteen in 2 nummers.
Net of je van een versterker van 100 euro naar eentje van 1000 euro gaat.

Wat betreft ATD. Dat lijkt me een mening.
Ik vind het heerlijk om naar te luisteren.
Vooral technisch, maar emotioneel kan het me ook raken.
De geest met zijn lage stem. Indruk maakt ie!!

Del member

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 15, 2007, 18:59:40

I Know......ik snap het weer niet...je bedoelde hier juist bakken met emotie.... ::)

Belgisch-Nederlandse vertaling

Amused to death : veel engineered emotie (bergen ervan zelfs), studiowerk, quantiteit ipv kwaliteit, fake ruimte
Preisner : echte emoties, echte ruimte, as-is, less is more