MIT EVO op bezoek bij Peerless Monster

Gestart door Peerless Monster, oktober 14, 2007, 00:30:10

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

Nederlandse vertaling...

Emotie...het oproepen van een primair gevoel door een gebeurtenis of een ervaring..
in ons topic geval dus het luisteren naar bv. een verhaal of muziekstuk....

Belgische emotie heeft dus meer te maken met de opname manier en de opnameruimte.. ???

En om het nog ingewikkelder te maken kennen de belgen echte en fake emotie....waarbij je Waters nu bakken fake emotie toedicht....NOW I AM AT LOST  :o

Wat ben ik toch een blij mens....als het verhaal van Bill Hubbard aan mij verteld wordt in een bushokje...huil ik nog steeds...maar bij jou gaat het pas wat doen in de pyramide van Gizeh.... ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

oud_account_1

Citaat van: 4G op oktober 15, 2007, 19:11:33
Belgisch-Nederlandse vertaling

Amused to death : veel engineered emotie (bergen ervan zelfs), studiowerk, quantiteit ipv kwaliteit, fake ruimte
Preisner : echte emoties, echte ruimte, as-is, less is more
Nu jij blijkbaar de Enige Echte Waarheid te verkondigen hebt, heb ik een tip voor je...
Je kan stickers laten maken met "4G approved: contains True Emotional content" en die beschikbaar stellen aan de leveranciers van de CD's die door jou goedgekeurd zijn.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Del member

Citaat van: squadra op oktober 15, 2007, 19:41:46
Nu jij blijkbaar de Enige Echte Waarheid te verkondigen hebt, heb ik een tip voor je...
Je kan stickers laten maken met "4G approved: contains True Emotional content" en die beschikbaar stellen aan de leveranciers van de CD's die door jou goedgekeurd zijn.

Haha 't gat in de markt .... 4G-TEC approved O0

...ik wou dat ik mee kon lachen...maar ik ben nu truly amused to death.... :'(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

scrutinizer

Citaat van: 4G op oktober 15, 2007, 19:11:33
Belgisch-Nederlandse vertaling

Amused to death : veel engineered emotie (bergen ervan zelfs), studiowerk, quantiteit ipv kwaliteit, fake ruimte
Preisner : echte emoties, echte ruimte, as-is, less is more

Als ik je goed begrijp, 4G.... luister jij dan alleen "klassiek" om van het "studio geprutsel" af te zijn?
Because than you're in for a 'rude awakening'.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

...dat kan het helaas ook niet zijn want ik heb zo een 1500 klassieke cd´s waaronder heel wat cd materiaal waar iets fout gegaan is...maar gelukkig luister ik als eerste naar de content....het is dan een bonus als het goed is opgenomen...... ;)

Ik heb heel wat piano´s van 7 meter breed bij 15 meter lang in mijn collectie...maar I do not give a f%ck as long as Andreas Schiff erachter Chopin zit te spelen.. 8)....maar ja ik ben een nederlander met andere emoties......heb ik zojuist geleerd :P

scrutinizer

Al met al, leuke ervaring, hé Rens?  :D ;)
Want dat was volgens mij het content in jouw openingpost.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op oktober 15, 2007, 20:05:21
Al met al, leuke ervaring hé, Rens?  :D ;)
Want dat was volgens mij het content in jouw openingpost.

Yep.
Maar waar ik nog de meeste indruk van heb, maar dat eigenlijk niks te maken heeft met de kabel.
Is dat door speakerplaatsing je set kan staan of als een kaartenhuis in elkaar zakken.

Ik denk dat mensen hun vooroordelen eens moeten laten varen over bepaalde merken.
Overigens vind ik mijn MIT het nog altijd geweldig doen in mijn set.
Die schuift dadelijk gewoon door richting de Clearaudio.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Kijk een blij mens.......  ;D
Daar heb ik geen medelijden mee  ;)

Peerless Monster

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 15, 2007, 20:21:39
Kijk een blij mens.......  ;D
Daar heb ik geen medelijden mee  ;)

Tsja Erik, ik ben altijd wel een blij mens denk ik.
Gelukkig met hetgeen wat ik heb.
En gelukkiger hoe anderen het nog beter kunnen maken voor me!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Het is je gegund jongen....I Know the Feeling.. ;D

blue-eyes

Citaat van: eric_audio op oktober 15, 2007, 18:32:03
Hier nog een gelukkige MIT gebruiker hoor. Moet eigenlijk ook nog luidsprekerkabels van ze aanschaffen, maar ja, WAF he.....

Hier nog een, valt dus best mee ;)

(Alles van de Magnum series)

Citaat van: Enno op oktober 14, 2007, 12:06:05
Ik denk dat je nu dezelfde fout maakt als de mensen hier op het forum waar je van zegt dat ze denken te weten hoe MIT nu eigenlijk klinkt. Je projecteerd de eigenschappen van deze kabel (de EVO) op het gehele merk (MIT).

Mijn ervaring met MIT is beperkt gebleven tot de Terminator 2, en dat was verreweg de beroerdste kabel die ik in toen in mijn eigen set gehoord heb. Dat wil dus niet zeggen dat MIT onmogelijk een goede kabel kan maken, het heeft alleen mijn enthousiasme weggenomen om een MIT kabel te proberen of aan te raden.

Je 'recensie' is overigens leuk om te lezen en heeft er in ieder geval aan bijgedragen om MIT weer op mijn prospect lijstje te zetten.  :D

Dat moet je zeker doen, de T2 serie is in vergelijking met het hogere segment "bagger`, niet zeggende dat het slecht is!

@Rens: wanneer gaan we eens luisteren ;D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 15, 2007, 20:34:17
Hier nog een, valt dus best mee ;)

(Alles van de Magnum series)

Dat moet je zeker doen, de T2 serie is in vergelijking met het hogere segment "bagger`, niet zeggende dat het slecht is!

@Rens: wanneer gaan we eens luisteren ;D

Nog heel even wachten ;).
Ik heb waarschijnlijk een leuke verassing in het verschiet...
De Nordost staat niet voor niks te koop...