Wilson Benesch Trinity Show bij BB&G op 5 en 6 oktober!

Gestart door garmtz, september 28, 2007, 15:09:43

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

garmtz

Wilson Benesch Trinity Show bij Beter Beeld & Geluid

De ontwikkelingen bij Wilson Benesch staan niet stil; dat was het eerste wat opviel tijdens de High End show in München waar de Trinity zich voor het eerst aan het publiek voorstelde. Verschillende technologieën zijn in deze luidspreker samen gebracht. Zo heeft de Trinity de opvolger gekregen van de TacTic drivers, de W.B. One. Dit is een 'wide bandwith' woofer die ongefilterd wordt toegepast. Naast deze nieuwe woofer heeft Wilson Benesch tevens een zeer geavanceerde super tweeter ontwikkeld genaamd: Sphere. Deze supertweeter wordt toegepast boven de befaamde softdome tweeter en loopt door tot 100.000 Hz!

De nieuwe Wilson Benesch Trinity is leverbaar in zilver of satijn zwart afwerking.

Tevens zijn er tegen meerprijs fraaie hout finishes verkrijgbaar zoals: satijn kersen, maple, eiken of hooglans: wortelnoten, rood tulp, rood 'birds eye maple', walnoten of ebony walnoten.

Verkoopprijs van de Trinity in standaard finish is 7.800,- euro per paar inclusief stands.   

Beter Beeld & Geluid houdt een show met deze speaker op 5 en 6 oktober a.s. van 11:00-17:00 uur. Voor extra laagondersteuning wordt een Velodyne DD-18 ingezet. De elektronica waarmee dit alles wordt aangestuurd blijft nog even geheim... ;)

Iedereen is uiteraard welkom om deze zeer bijzondere speaker te komen beluisteren! Wij hebben al een voorproefje gekregen bij Art's Audio in Naaldwijk en het moet gezegd worden: de geluidskwaliteit is subliem!

Een extra bijzonderheid van deze show is uiteraard dat het onze eerste officiele show is in ons nieuwe onderkomen aan de 1e Oosterstraat in Hilversum. DE gelegenheid om dus met eigen ogen het pand van binnen eens te bekijken!

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

bmateijsen

El Penumbra

TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

diceman

Citaat van: bmateijsen op september 28, 2007, 18:01:53
Wanneer de Lexicon's er zijn ;).

Volgens mij lees ik hier, ;D dat de gebruikte versterking op conto komt van lexicon  ;)( zou wel mooi zijn) :D, lees: stille hint/hoop.

Durk

heel mooi..

als mijn college een beetje vroeg stopt, dan wip ik wellicht nog even langs!
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Nee hoor, de Trinity wordt in Stereo neergezet en daar gebruiken we geen Lexicon voor.
Binnenkort zal echter wel een aparte Lexicon show plaats vinden met de nieuwe RV-5 en MV-5 als deze zijn ingespeeld.

Citaat van: diceman op september 28, 2007, 20:42:53
Volgens mij lees ik hier, ;D dat de gebruikte versterking op conto komt van lexicon  ;)( zou wel mooi zijn) :D, lees: stille hint/hoop.

VDM

Citaat van: garmtz op september 28, 2007, 15:09:43
Iedereen is uiteraard welkom om deze zeer bijzondere speaker te komen beluisteren! Wij hebben al een voorproefje gekregen bij Art's Audio in Naaldwijk en het moet gezegd worden: de geluidskwaliteit is subliem!

Hoe klinkt de Trinity ivm de Arc? Ben erg benieuwd  O0

garmtz

De Trinity is echt een klasse apart in het middenhoog en hoog. Ken weinig speakers (los van electrostaten) die zo luchtig, gemakkelijk en open spelen in dat gebied, ZEKER niet als je de prijs van de Trinity speakers in ogenschouw neemt. Ik denk dat de Arc wel een klein voordeel heeft in het laag, dat in mijn herinnering iets dieper doorloopt bij dit model.

eric_audio

Leuk!!

Als ik in de gelegenheid kom ik langs. Zal dan wel vrijdag worden, omdat er op zaterdag al gezinsactiviteiten gepland staan.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

EdoE

In hoeverre zijn de stands van de Trinity bestand tegen omverlopen door hyperactieve kleine kinderen?

Cheers,

Edo (zoekt het geluid van WB met stands zo stevig als die van de Guarneri's)

bmateijsen

Wanneer je een houtenprofiel aan de onderkant maakt, dan zullen ze minder makkelijk omvallen.
Echter iedere monitor heeft de meeste massa aan kilo's aan de bovenkant zitten. (helaas)

Citaat van: EdoE op oktober  1, 2007, 15:28:13
In hoeverre zijn de stands van de Trinity bestand tegen omverlopen door hyperactieve kleine kinderen?

Cheers,

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

bmateijsen

Daar zijn we nog niet helemaal uit ;).
Wordt binnenkort vanzelf bekend gemaakt.

Groet,

Bjorn

Citaat van: advr op oktober  1, 2007, 15:46:51
wat gaan jullie als aansturing gebruiken? 8)

EdoE

Citaat van: bmateijsen op oktober  1, 2007, 15:40:01
Wanneer je een houtenprofiel aan de onderkant maakt, dan zullen ze minder makkelijk omvallen.

Maar dat is, ehm... spuuglelijk...

Joris1971

bmateijsen

Zolang het houten frame onder de voet wegvalt, zie je er niets van.
Het alternatief is een hek rondom de luidspreker ;).

Citaat van: EdoE op oktober  1, 2007, 15:50:00
Maar dat is, ehm... spuuglelijk...

bmateijsen

Over smaak valt te twisten, maar ik zie niet wat jou reactie nu toevoegd.  :-X

Citaat van: Joris1971 op oktober  1, 2007, 16:18:00
ik vind ze zoiezo spuuglelijk  ;D

Staaled

Citaat van: EdoE op oktober  1, 2007, 15:28:13

Cheers,

Ik ken alleen de ARC's icm de WB stand,maar die loop je echt niet 123 omver.
De speakers zitten bovendien vast aan de stand gemonteerd.

Verders laten zoals het is: een plaatje :-*

salut,Hipster.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

EdoE

Citaat van: bmateijsen op oktober  1, 2007, 17:00:35
Zolang het houten frame onder de voet wegvalt, zie je er niets van.

Je ziet zoiets toch in feite altijd? Of begrijp ik je verkeerd?

Citeer
Het alternatief is een hek rondom de luidspreker ;).

Een hek om mijn zoon is voor het behoud van onze spullen in het algemeen helemaal geen gek idee...

Cheers,

Edo (vindt zijn zoon echter belangrijker)

EdoE

Citaat van: Hipster op oktober  1, 2007, 17:07:17
Ik ken alleen de ARC's icm de WB stand,maar die loop je echt niet 123 omver.

Voor sommige kids zijn de Arcs appeltje-eitje om om te gooien...

bmateijsen

Tuurlijk zie je zoiets altijd, tenzij je het netjes doet en de vorm van de voet vast houdt.
Het enige wat je dan blijft zien is het als je met je neus op de vloer gaat liggen, dat er aan de onderkant hout onder zit.

Citaat van: EdoE op oktober  1, 2007, 17:09:11
Je ziet zoiets toch in feite altijd? Of begrijp ik je verkeerd?

Een hek om mijn zoon is voor het behoud van onze spullen in het algemeen helemaal geen gek idee...

Cheers,

Edo (vindt zijn zoon echter belangrijker)

EdoE

Citaat van: bmateijsen op oktober  1, 2007, 17:11:49
Tuurlijk zie je zoiets altijd, tenzij je het netjes doet en de vorm van de voet vast houdt.
Het enige wat je dan blijft zien is het als je met je neus op de vloer gaat liggen, dat er aan de onderkant hout onder zit.

OK, maar dan kom je ook weer niet tot heel veel kilo's... Dan zou ik al iets uit graniet moeten laten maken...

Is zo'n voet-onder-een-voet trouwens überhaupt bevorderlijk of schadelijk voor de prestaties?

bmateijsen

Citaat van: EdoE op oktober  1, 2007, 17:13:41
OK, maar dan kom je ook weer niet tot heel veel kilo's... Dan zou ik al iets uit graniet moeten laten maken...

Voor kilo's zou ik de stand dan evt. laten vullen. Ik denk dat met name stabiliteit belangrijk is, zodat de kleine hem niet omloopt.

CiteerIs zo'n voet-onder-een-voet trouwens überhaupt bevorderlijk of schadelijk voor de prestaties?

Het zal wanneer je dit op de juiste manier doet en stabiliteit toevoegd, de prestaties weinig schaden. Bevorderlijk is het denk ik niet.

EdoE

Citaat van: bmateijsen op oktober  1, 2007, 17:19:52
Voor kilo's zou ik de stand dan evt. laten vullen. Ik denk dat met name stabiliteit belangrijk is, zodat de kleine hem niet omloopt.

Het zal wanneer je dit op de juiste manier doet en stabiliteit toevoegd, de prestaties weinig schaden. Bevorderlijk is het denk ik niet.

Klinkt voor mij even als "nero assoluto" onder voet...

Thanks...