Wilson Benesch Trinity Show bij BB&G op 5 en 6 oktober!

Gestart door garmtz, september 28, 2007, 15:09:43

Vorige topic - Volgende topic

Gekoppelde gebeurtenissen

Durk

kun je de stands niet gewoon aan de grond bouten?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

DA BoSS

Citaat van: Durk op oktober  1, 2007, 18:05:04
kun je de stands niet gewoon aan de grond bouten?

wou het net zeggen: keilbouten door de vloer  >:D

Is de Trinity trouwens de opvolger van de Discovery... of is het een nieuwe 'tussenmaat'?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Citaat van: EdoE op oktober  1, 2007, 17:09:11
Een hek om mijn zoon is voor het behoud van onze spullen in het algemeen helemaal geen gek idee...

Cheers,

Edo (vindt zijn zoon echter belangrijker)

zo te horen zal het waarschijnlijk zelfs fout gaan met vloerstaanders :-X

(of begrijp ik je niet goed?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

bmateijsen

Nee hoor, geen opvolger, want dan zou deze ook een isobaric woofer hebben ;).
De Trinity is een compleet nieuw concept met de laatste nieuwe carbon en driver technologieen. En natuurlijk de Sphere.

Citaat van: DA BoSS op oktober  1, 2007, 18:50:42
wou het net zeggen: keilbouten door de vloer  >:D

Is de Trinity trouwens de opvolger van de Discovery... of is het een nieuwe 'tussenmaat'?

Staaled

Citaat van: EdoE op oktober  1, 2007, 17:09:42
Voor sommige kids zijn de Arcs appeltje-eitje om om te gooien...
Dan zou ik -Benesch maar even laten voor wat het is en kiezen voor -audio.
X-matter en 337 kg p.stuk.
Bongo's gratis voor je kleine. ;) ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

EdoE

[lippenbijtmodus] Ik noem het W-woord niet, ik noem het W-woord niet... [/lippenbijtmodus]

Maximus_Aurelius

Sjiek als ik de specificaties lees.Eens kijken of ik tijd heb om dat eens te bewonderen en aan te horen.Eigenlijk alleen al eens kijken of deze in mijn opinie de MBL311E overtreft , qua prijs al zeker ;D maar klank. Is jammer dat jullie niet bepaald in de buurt zitten.Eens kijken of er makkelijk te komen is met de trein , vanuit station is het volgens mij goed te lopen , even plattegrond bekeken :).Ben ik goedkoper uit dan rijden en is wel wat relaxer , zit zo wie zo al enorm veel op de weg  ;)

Maar hoe ik het begrijp heeft deze dus een tweeter en een supertweeter :-* daar hou ik wel van van zo'n speakers maakt het toch wel nog meer ruimtelijk in het klankbeeld.
Daarom ben ik ook gecharmeerd van MBL 300E en de 311E en Piega TP serie en de TC serie.

Mijn gevoel zegt dat een Lavardin versterker deze LS gaan aansturen ;D

P.S even een ander vraagje? ;)
Is de Square one en de two een nieuwe LS van WB of bestaat deze al langer
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Die zijn inderdaad nog niet zo heel oud.

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  1, 2007, 21:40:27
P.S even een ander vraagje? ;)

garmtz

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  1, 2007, 21:40:27
Maar hoe ik het begrijp heeft deze dus een tweeter en een supertweeter :-* daar hou ik wel van van zo'n speakers maakt het toch wel nog meer ruimtelijk in het klankbeeld.
Daarom ben ik ook gecharmeerd van MBL 300E en de 311E en Piega TP serie en de TC serie.

Het is opmerkelijk dat de speaker inderdaad opvallend ruimtelijk klinkt. Dus je theorie kan kloppen... ;)

CiteerMijn gevoel zegt dat een Lavardin versterker deze LS gaan aansturen ;D

Dat zou best eens kunnen ja... ;)

CiteerP.S even een ander vraagje? ;)

Inderdaad vrij nieuw, zoals R al meldt.

eric_audio

Citaat van: eric_audio op september 29, 2007, 12:19:52
Leuk!!

Als ik in de gelegenheid kom ik langs. Zal dan wel vrijdag worden, omdat er op zaterdag al gezinsactiviteiten gepland staan.

Ga het niet redden. TE druk...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

hifiman

Citaat van: garmtz op oktober  2, 2007, 11:06:03
Het is opmerkelijk dat de speaker inderdaad opvallend ruimtelijk klinkt. Dus je theorie kan kloppen... ;)
Met alle respect voor de speakers in kwestie, maar toch is dat raar, tijdens OPNAME worden namelijk al alle frequenties boven 20 kHz weggefilterd (aliasing filter nodig voor A->D conversie). Althans als we het over normale (44.1 kHz) cd's hebben.

Ik wil binnenkort ook graag een keer langkomen  :)  (maar dat zal dit weekend niet gaan lukken vrees ik)

R

Vandaag even een kleine sneak gehad!!! Ik was toch in de buurt.

Ongelooflijk de moeite waard.. Dus voor wie kan, echt even doen!!!

Mannen nogmaals proficiat met de prachtige zaak 8)

Maximus_Aurelius

Citaat van: R op oktober  4, 2007, 18:51:06
Vandaag even een kleine sneak gehad!!! Ik was toch in de buurt.

Ongelooflijk de moeite waard.. Dus voor wie kan, echt even doen!!!

Mannen nogmaals proficiat met de prachtige zaak 8)

Ik ga zaterdag eens buurten en even de LS beoordelen  ;)
We komen lekker met de trein  ;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

)p(

Citaat van: Audioloog op oktober  4, 2007, 18:48:54
Met alle respect voor de speakers in kwestie, maar toch is dat raar, tijdens OPNAME worden namelijk al alle frequenties boven 20 kHz weggefilterd (aliasing filter nodig voor A->D conversie). Althans als we het over normale (44.1 kHz) cd's hebben.

Ik wil binnenkort ook graag een keer langkomen  :)  (maar dat zal dit weekend niet gaan lukken vrees ik)

De overname freq waar ze al mee gaan doen ligt waarschijnlijk een stuk lager. Dat is in iedergeval zo op de hyper tweeters van mijn kefs. Je kan het ook goed horen als je er een paar bekertjes op zet. Het geheel klinkt dan minder open en sprankelend. Yup ook blind getest...voor de dbt fanatici onder ons  ;D

peter

garmtz

De 'normale' tweeter wordt inderdaad eerder afgekapt dan bij 20k. Als je je handen voor de tweeter hoort om het geluid af te schermen, hoor je de supertweeter ook met CD duidelijk werken als je je oor er dichtbij houdt. En het mooie is: er zit echt definitie in dat allerhoogste hoog! Mooie tweeter, die Sphere! 8)

bmateijsen

Even een paar snelle foto's gemaakt van de demo-setup voor de Trinity Show!

bmateijsen

en de laatste...

Maximus_Aurelius

Mijn gevoel is uitgekomen volgens mij ;D
Ik zie er een Lavardin versterker onder in het rack staan :) Dus daar worden de WB's mee aangestuurd.

We zullen morgen eens komen luisteren en beoordelen. :-*

Alvast succes voor vandaag.

P.S Ik zie dat de aansluitterminals voor de LS kabel op de stand zitten , lekker onderaan is een voordeel ten opzichte van de andere monitor LS.Bespaard je wel weer LS kabel uit in lengte  :P
Of zitten daar niet de aansluit terminals?

bmateijsen

De set zoals deze nu draait:

Wilson Benesch Trinity
Lavardin IT versterker
Resolution Audio Opus 21 cd-speler
Wilson Benesch Full Circle draaitafel
Lehman Black Cube SE phono-pre
Cardas Cross luidsprekerkabels
Lavardin interlink tussen Opus 21 en Lavardin
Supra Sword tussen phono pre en Lavardin

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

DA BoSS

kan je morgen gewoon onaangekondigd binnenlopen, of moet je je eerst even van te voren aanmelden?

R

Volgens mij kun je zo binnen lopen.

Citaat van: DA BoSS op oktober  5, 2007, 16:24:28
kan je morgen gewoon onaangekondigd binnenlopen, of moet je je eerst even van te voren aanmelden?

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op september 28, 2007, 15:09:43

Iedereen is uiteraard welkom om deze zeer bijzondere speaker te komen beluisteren! Wij hebben al een voorproefje gekregen bij Art's Audio in Naaldwijk en het moet gezegd worden: de geluidskwaliteit is subliem!

Een extra bijzonderheid van deze show is uiteraard dat het onze eerste officiele show is in ons nieuwe onderkomen aan de 1e Oosterstraat in Hilversum. DE gelegenheid om dus met eigen ogen het pand van binnen eens te bekijken!

@DaBoss volgens mij kun je onaangekondigd binnenlopen , als ik dit zo lees wat Garmtz geschreven heeft.

bmateijsen

Je kan niet zo naar binnen lopen, je zal namelijk eerst moeten aanbellen ;).

Groet,

Bjorn

Citaat van: DA BoSS op oktober  5, 2007, 16:24:28

DA BoSS