Wie kan mijn epson tw1000 hier bij mij thuis calibreren?

Gestart door john2910, september 16, 2007, 16:03:58

Vorige topic - Volgende topic

john2910

tiptop

De eigenaar van dit forum doet DE calibraties in Nederland ;)

Via de banners of naam ITC of ISF referral kom je in de pagina's die daar over gaan. :)

Je zit nu in de juiste thread. Moet je alleen nog het topic uitkiezen waar de isf tours in staan. Dan kan je een afspraak maken :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

J.A.F._Doorhof

Projectoren doen we allemaal in Emmeloord.
Het moet namelijk 100% verduisterd zijn voor een goede calibratie.

Kosten in Emmeloord bedragen 80,00.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

john2910

Hallo mijn htroom kan helemaal verduisterd worden,ik zoek graag iemand die het hier bij mij thuis kan doen.
Ik wil niet mijn hele setup afbreken.
Hopelijk heeft u hier begrip voor.
Dus als er iemand is hier die dat goed kan voor de epson tw1000 dan hoor ik het graag.
Mvg cees

Bart_M

J.A.F._Doorhof

Op zich niet en wel.

Probleem is dat als er licht binnen valt in de ruimte de kleurtemperatuur van het licht meegenomen word in de meting.
Dit betekend dat er overdags met mooi weer een andere calibratie uit komt dan smiddags met wat wolkjes.

Als iemand rode gordijnen heeft hangen dan krijg je dit ook terug in het beeld, wissel je gordijnen of doe je ze open en dicht klopt de calibratie niet meer.

Vandaar dat we hebben besloten te kiezen voor een PERFECTE calibratie in een volledig gesloten ruimte.
De projector is dan perfect, valt er licht binnen dan krijg je de infectie op het beeld van DAT moment, valt er ander licht binnen is het beeld weer anders, maar gezien het feit dat de projector perfect gecalibreerd is geeft je altijd een goed gemiddelde.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sjors

Frank,

even puur ter info, als je (zoals mijn HT ruimte)  de boel nou volledig kan verduisteren, dan is het dan geen probleem ?

Groet, Sjors

john2910

Maar als iemand toch bij je thuis in de htroom de projector calibreerd,
dan zit je denk ik boven dat gemiddelde toch?
Het is immers de ruimte waar altijd de films worden bekeken.
Ps ook volledig verduisterd.
mvg cees

guitarman

voor geld is alles te koop lijkt me, nou ja.... in ieder geval een thuiscallibratie  ;D
Marantz SR8500, Marantz DV7600, B&W ASW750 sub, 5 x B&W VM1, Epson TW620 ISF, Projecta Cinelpro.

J.A.F._Doorhof

Als de ruimte echt 100% donker is dan kan dat inderdaad, je betaald dan de tour prijs.
Waarbij ik moet opmerken dat als er toch licht binnen valt ik toch de tour prijs moet rekenen.
Custom installer

john2910

J.A.F._Doorhof

Tour prijzen bedragen 200,00 inclusief BTW en voorrijkosten.

Zie oa het board waar je nu inzit :D
Daar vind je alle informatie over de tarieven en hoe in te schrijven.
Custom installer

Joris1971

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken