Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Kuipje

Hele interessante discussie, maar wat is nu een verstandige keus als ik een Blu-ray speler wil hebben? Waar op te letten als je de speler wilt gebruiken met een 4280 van Pioneer? Is bijvoorbeeld HDMI1.3 belangrijk? Welke spelers komen in aanmerking? Wat zijn de gebruikerservaringen? Is het wellicht verstandiger om te wachten op combi-spelers (BR/HD)?

Rielplayer

Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

squeek

zalig  ;D the rebellion strikes back!!!

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

manco401

Ik heb onlangs een HD-DVD speler gekocht. De enige echte reden voor mij is dat ze regovrij zijn. En op heden is het interessant shoppen op US webshops, vanwege de dollar.

Voor de rest zie ik weinig significante verschillen tussen de twee formaten.. Blu-ray heeft wat meer interactiviteit bullshit waar niemand geen hol aan heeft. Draai het of keer het, een mens koopt een Blu-ray, HD-DVD hoofdzakelijk om de film in een zo goed mogelijke presentatie te hebben. De rest maakt weinig uit.

Ettepet

Valt me op hoe lekker het bestellen kan zijn via amazon.com.  Krijg complete pakketten met 4 titels zonder problemen door de douane.  Waren wel 2 voor de prijs van 1!  ;D

Robbert54

weet iemand al of en wanneer jurassic park op HD komt?? jurassic park IV staat trouwens gepland voor juli 2008 maar dit zal vast wel weer worden uitgesteld
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fico

Geen idee, ik wacht ook nog steeds op de Blu-ray discs van:
- Pixar Short Films Collection
- Ratatouille

Die Blu-ray van "Pixar Short Films Collection" is blijkbaar al wel beschikbaar in Nederland, maar nog niet België  ??? ??? ???
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

frenkelh

Regio A, B (BD) en Regio 1, 2 (DVD) modificatie voor Sony BD Spelers:
http://www.stegen.com/newsdesk_info.php/newsdesk_id/30?osCsid=62af3e37bb1431e64bb52fad10a9c867
en een Noorse site:
http://www.dvdirect.net/

Doorbraak.... of te mooi om waar te zijn, en zitten er addertjes onder het gras.
Stegen is al jaren een vertrouwde zaak voor het regiovrij maken van DVD spelers dus ik heb er wel vertrouwen in.

Seth__Gekko

Ettepet

Citaat van: Seth__Gekko op december 24, 2007, 10:29:34
Altijd goed nieuws die region hacks.

Tenzij er weer een hele zwik titels wordt uitgesteld hierdoor. ;D

Heb nog niemand op het net gezien met een BD-regiovrije speler, hoor alleen echo's hierover.  Het zou me dan wel verbazen hoe slecht Blu-Ray zijn beveiliging kennelijk op orde heeft op de stand-alone spelers.

Robbert54

weet iemand van jullie of de uk versie van planet earth voor blu-ray nederlands ondertiteld is?? of is geeneen versie dat??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fca

Citaat van: Ettepet op december 24, 2007, 11:39:58
Tenzij er weer een hele zwik titels wordt uitgesteld hierdoor. ;D

Heb nog niemand op het net gezien met een BD-regiovrije speler, hoor alleen echo's hierover.  Het zou me dan wel verbazen hoe slecht Blu-Ray zijn beveiliging kennelijk op orde heeft op de stand-alone spelers.

De stand alone BR spelers zijn niet zomaar beveiligd.
Steegen is er weken mee bezig geweest, het was niet even een software iets.
Alles maar dan ook alles was beveiligd.
Het heeft ettelijke weken geduurd om het voor elkaar te krijgen dus zo makkelijk was het niet.
Ik ben razend benieuwd naar de 1e ervaringen.

Ettepet

Citaat van: fca op december 24, 2007, 14:19:22
De stand alone BR spelers zijn niet zomaar beveiligd.
Steegen is er weken mee bezig geweest, het was niet even een software iets.
Alles maar dan ook alles was beveiligd.
Het heeft ettelijke weken geduurd om het voor elkaar te krijgen dus zo makkelijk was het niet.

Als het goed beveiligd was was het die hele Steegen (en honderd kameraden) niet gelukt.. ;)

Ben ook benieuwd!  Is alleen maar goed voor de prijzen en markt hier. :)

Sol

Citaat van: cip54 op december 24, 2007, 14:02:37
weet iemand van jullie of de uk versie van planet earth voor blu-ray nederlands ondertiteld is?? of is geeneen versie dat??

Heb bij de kijk- en luistersessie bij Vincent ook een Blu-Ray bekeken, volgens mij was dit Planet Earth. MET Nederlands ondertitels. Zal even kijken welke versie dat is.

Edit: De US versie heeft geen NL subs, dus dan zal het de UK versie wel zijn. Of waren het toch EN subs? Nou raak ik zelf in de war... :-X Zal het even aan Vincent vragen!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Reggie2000

Citaat van: cip54 op december 24, 2007, 14:02:37

Toevallig vandaag gekocht bij de MM en dat is de UK versie, heeft geen nederlandse ondertitels, wel engelse.
Pioneer LX5080D | Denon 2808 | B&W CM7 + Center | PS3 | Wii | UPC Digital

fireman

Wie en wanneer wordt er bepaald wat het gaat worden?

En zijn er geen speler die beide kan lezen?

Ik weet nog wel met de Betamax,Video200 en VHS dat de banden fysiek anders waren. Hier alleen de laser. Is dat mogelijk, een speler die beide leest? of alles?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

reza

Er zijn al spelers die allebei kunnen spelen ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

fireman

Citaat van: reza op december 24, 2007, 20:16:53
Er zijn al spelers die allebei kunnen spelen ;)

Welke? Linkje...

Dan ben je van de keuze af. Tenzij je de hoofdprijs moet betalen. Want een Blu-ray speler heb je al voor € 400,-
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

jasper1977

Citaat van: Fico op december 23, 2007, 09:49:50
Die Blu-ray van "Pixar Short Films Collection" is blijkbaar al wel beschikbaar in Nederland, maar nog niet België  ??? ??? ???

ik heb die gisteren zien liggen in de Extrazone bij ons te Lier (Antwerpen) ;-)
Pioneer 506XDE // Toshiba HD E1 // Marantz SR5600 // Wharfedale Evolution // iMac G5

Fico

Citaat van: Reggie2000 op december 24, 2007, 20:06:11
Toevallig vandaag gekocht bij de MM en dat is de UK versie, heeft geen nederlandse ondertitels, wel engelse.

Is die UK versie nou in 1080i of 1080p?

Hoe vind je de beeldkwaliteit? Speelt deze zo vloeiend als een Blu-ray in 1080p24 of zelfs nog beter?

De satelliet uitzendingen van Planet Earth hier op BBC HD in 1080i50 spelen fantastisch goed :)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

Citaat van: jasper1977 op december 24, 2007, 23:33:12
ik heb die gisteren zien liggen in de Extrazone bij ons te Lier (Antwerpen) ;-)

Bedankt voor de tip ;)

Ben je zeker dat het de Blu-ray versie was en niet de DVD?

Reggie2000

Citaat van: Fico op december 25, 2007, 14:25:49
Is die UK versie nou in 1080i of 1080p?

1080i

CiteerHoe vind je de beeldkwaliteit? Speelt deze zo vloeiend als een Blu-ray in 1080p24 of zelfs nog beter?

De satelliet uitzendingen van Planet Earth hier op BBC HD in 1080i50 spelen fantastisch goed :)

Het is de enige blu-ray die ik tot nu toe heb bekeken dus kan het verder nergens mee vergelijken  ;)
Pioneer LX5080D | Denon 2808 | B&W CM7 + Center | PS3 | Wii | UPC Digital

Robbert54

de uk versie is 1080i en de us versie is 1080p maar is de us versie ook regiovrij??

Woonkamer HT
Stereo

koffieleut

Misschien een domme vraag maar hebben alle UK blu-ray discs nederlandse ondertiteling?
Er zijn een aantal prachtige BBC series uit op blu-ray zoals de Tudors. Zou ik best wel met ondertiteling willen.

Fico

Citaat van: cip54 op december 27, 2007, 00:31:09
de uk versie is 1080i en de us versie is 1080p maar is de us versie ook regiovrij??

Wat ik mij plots afvraag; misschien hebben ze voor de US het 1080i@50Hz beeld omgezet in 1080p@60Hz ???

Nou, dan toch maar liever de UK versie in 1080i@50Hz  :D

Ik weet o.a. dat de Amerikaanse Pioneer Plasma TV's geen 50Hz beeldsignalen accepteren (alleen 24 en 60Hz) en de Europese zowel 24, 50 als 60Hz.