Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Rhodanos

amazon.de publiceert sinds enige tijd de verhouding in aantallen verkocht hd-dvds en blu-ray's tot nu toe.
Tot voor kort was de verhouding stabiel 39 op 61. Inmiddels is de verhouding 40 op 60, dus een lichte toename voor hd-dvd en een lichte afname voor blu-ray. Anders gezegd is de verhouding nu 1 op 1,5.

denada

Ik ben misschien ook wel Jan met de Pet.. zojuist ratatoulle aan het bewonderen geweest die mijn xbox360 aan het afspelen was op mijn panasonic plasma 42pv70, en eigenlijk kon ik de haren gewoon tellen, zo scherp...

kan ik hier nu nog echt veel winst op halen als ik nu een bluray speler aan zou sluiten op mijn tv en de bluray van ratatouille zou afspelen? Is dit echt voor de gemiddelde Jan met de Pet wel zichtbaar beter?

reza

Citaat van: riwi op december 12, 2007, 18:48:35
Djeez, vanmiddag stonden ze al de deur om hem te brengen  8) Dat is snel zeg : maandagavond besteld woensdag middag op de stoep vanuit de VS  :o  Ik was er natuurlijk niet, en morgen ook niet als ze om dezelfde tijd komen. Heb m'n omvormer ook nog niet binnen dus.

Das indd heel erg snel ::)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Fico

Citaat van: denada op december 12, 2007, 22:46:40
Ik ben misschien ook wel Jan met de Pet.. zojuist ratatoulle aan het bewonderen geweest die mijn xbox360 aan het afspelen was op mijn panasonic plasma 42pv70, en eigenlijk kon ik de haren gewoon tellen, zo scherp...

kan ik hier nu nog echt veel winst op halen als ik nu een bluray speler aan zou sluiten op mijn tv en de bluray van ratatouille zou afspelen? Is dit echt voor de gemiddelde Jan met de Pet wel zichtbaar beter?

Dat is echt nog een verschil van dag en nacht  8)

Of zoals ze zeggen op Euro1080:

"It's like having cataracts removed from your eyes!"
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

denada

Voor de mensen die ooit bij amazon.com hd dvds bestellen, er is een nieuwe actie ingegaan :

buy one, get one free!

http://www.amazon.com/gp/feature.html?ie=UTF8&plgroup=1&docId=1000175031&plpage=1

Ettepet

Over goedkoop een Regio A Blu-Ray speler in huis halen gesproken...

Iemand interesse om samen een nieuwe US PS3 40GB te bestellen?  Ik laat ze overkomen, volledig verzekerd enz.  Kosten circa 535 euro (incl. shipment + douane/btw).  Koerier, volgende week in huis.  Regio Delft/Den Haag (afhalen).  Scheelt 35 euro per stuk met los over laten komen voor ons, vond dat wel een leuke oplossing.  Winkel zit goed, koeriersservice zit ook goed.  Nadere gegevens natuurlijk te verkrijgen bij mij.  Wel snel zijn!  Ik ga binnen paar uur bestellen.. ;)

Geen omvormer nodig, enkel een andere stroomstekker/stroomsnoer.  Verzekerd van degelijke software updates (o.a. tot profile 2.0!).  Regio 1 + Regio A + Regiovrij.  Geen PAL SD, wel HDMI.  Ik doe het zelf puur voor US (+ regiovrije) Blu-Ray en RCE R1 SD, maar kan verwacht ik wel mijn NL 60GB PS3 wegdoen hierna.  :)

Sorry voor deze korte onderbreking van dit topic.. ;D
---
edit: kosten blijken wat hoger uit te vallen, ben daarover nog in onderhandeling. ;-)

kermit

Citaat van: riwi op december 12, 2007, 18:48:35
Djeez, vanmiddag stonden ze al de deur om hem te brengen  8) Dat is snel zeg : maandagavond besteld woensdag middag op de stoep vanuit de VS  :o  Ik was er natuurlijk niet, en morgen ook niet als ze om dezelfde tijd komen. Heb m'n omvormer ook nog niet binnen dus.
;D ;D ;D. Ik zei dinsdagavond nog aan je om alvast de omvormer te bestellen.

riwi

Citaat van: kermit op december 13, 2007, 18:53:19
;D ;D ;D. Ik zei dinsdagavond nog aan je om alvast de omvormer te bestellen.

Ik heb vanmiddag een andere omvormer gescored in de buurt hier. Ik heb de andere bestelling afgezegd, hopelijk kan dat nog anders pech gehad, dan heb ik 2 omvormers :)
Moest wel eerst de firmware updaten van de Samsung 1400, en het duurde wel even voordat ik netwerk verbinding kon maken (onlogische handelingen noodzakelijk alvorens hij via DHCP een IP adres kreeg). Laatste is nu 1.2 (S/W 071026.01_XAA).

Hij doet het nu goed. Decoding van TrueHD naar analoge kabels werkt. Zometeen even een PCM uncompressed disc proberen.

Beeld flikkert soms even op de TV (1080i), een soort hdmi hapering? Straks even op de projector kijken of 1080p/24 ook werkt (zou moeten werken). Laad tijd valt ook wel mee. Pirates2 java disc duurde wel even (minuutje), David Gilmour regio A disc speelt  8). Speler start in ong. 20 - 30 seconden
De Samsung 1400 kan nu ook alle audioformaten (inc. DTS HD MA) via HDMI bitstream naar een decoderende versterker sturen. Hij kan Dolby+ en DolbyTrueHD zelf decoden (DTS-HD en DTS-HD-MA niet helaas).

Ik heb nu in totaal €425 betaald (dollarkoers, verzendkosten, invoer en btw speler $349).
Momenteel is de Samsung $299 dus ong. €380 all in. De PS3 is waarschijnlijk sneller en stabieler maar mist analoge uitgangen die voor mij wel erg handig zijn ivm de vele PCM uncompressed tracks.

@ettepet : weet je zeker dat de US PS3 geschikt is voor 110-240V? De NL Samsung 1400 is namelijk wel 110-240V, maar de US Samsung moet perse 110-120V hebben. Ik heb het niet na gezocht over de PS3.

kermit

Citaat van: riwi op december 13, 2007, 20:32:06
Ik heb vanmiddag een andere omvormer gescored in de buurt hier. Ik heb de andere bestelling afgezegd, hopelijk kan dat nog anders pech gehad, dan heb ik 2 omvormers :)
Moest wel eerst de firmware updaten van de Samsung 1400, en het duurde wel even voordat ik netwerk verbinding kon maken (onlogische handelingen noodzakelijk alvorens hij via DHCP een IP adres kreeg). Laatste is nu 1.2 (S/W 071026.01_XAA).

Hij doet het nu goed. Decoding van TrueHD naar analoge kabels werkt. Zometeen even een PCM uncompressed disc proberen.

Beeld flikkert soms even op de TV (1080i), een soort hdmi hapering? Straks even op de projector kijken of 1080p/24 ook werkt (zou moeten werken). Laad tijd valt ook wel mee. Pirates2 java disc duurde wel even (minuutje), David Gilmour regio A disc speelt  8). Speler start in ong. 20 - 30 seconden
De Samsung 1400 kan nu ook alle audioformaten (inc. DTS HD MA) via HDMI bitstream naar een decoderende versterker sturen. Hij kan Dolby+ en DolbyTrueHD zelf decoden (DTS-HD en DTS-HD-MA niet helaas).

Ik heb nu in totaal €425 betaald (dollarkoers, verzendkosten, invoer en btw speler $349).
Momenteel is de Samsung $299 dus ong. €380 all in. De PS3 is waarschijnlijk sneller en stabieler maar mist analoge uitgangen die voor mij wel erg handig zijn ivm de vele PCM uncompressed tracks.

@ettepet : weet je zeker dat de US PS3 geschikt is voor 110-240V? De NL Samsung 1400 is namelijk wel 110-240V, maar de US Samsung moet perse 110-120V hebben. Ik heb het niet na gezocht over de PS3.
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Heb je al een vergelijking gemaakt tussen de ps3 en de Samsung qua beeldkwaliteit? Ben toch wel benieuwd daar ik ook interesse heb in een amerikaanse bluray machine. Het enige wat mij zou tegenzitten is de lange opstart tijd.

fireman

Vraagje met betrekking tot de spelers. Of het nu HD of Blu wordt.

Kan zo'n speler alle "oude" schijfjes blijven spelen? Dus de huidige CD's/DVD's/RW's/plussen of minnen/etc...

En wanneer is het duidelijk of het HD of Blu wordt?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

denada

Citaat van: Fireman op december 13, 2007, 22:39:39
Vraagje met betrekking tot de spelers. Of het nu HD of Blu wordt.

Kan zo'n speler alle "oude" schijfjes blijven spelen? Dus de huidige CD's/DVD's/RW's/plussen of minnen/etc...

En wanneer is het duidelijk of het HD of Blu wordt?

1/ Ligt net zoals bij dvdspelers aan de speler, sommige merken gaan beter om met gebrande dvds dan andere

2/ Als 1 van de 2 de handdoek in de ring gooit?

Ettepet

Citaat van: riwi op december 13, 2007, 20:32:06

Klopt.  Maar de PS3 krijgt over enige tijd ondermeer een software-update voor het doorkopelen van alle (!!) geluidsformaten via HDMI.

Afgezien dat je processor/versterker (goede) ondersteuning moet hebben voor meerkanaals analoog in jouw geval is de geluidskwaliteit en stabiliteit via analoog ook maar afwachten.  Ik schat Toshiba (XE1) daarbij duidelijk hoger in, en Sony nog een paar treedjes hoger.

Toshiba heeft bijvoorbeeld een work-around gemaakt voor het bass-management en phantom-speaker probleem bij de XE1, het is maar twijfelachtig wat Samsung hiervan bakt.  Ik heb het idee dat als er serieuze tekortkomingen zijn in componenten ze eerder een nieuw apparaat gaan uitbrengen.  En dan is het nog maar de vraag of ze jouw probleem als serieus zien, de doorsnee koper gaat dit namelijk ver boven de pet.  Die gebruikt HDMI, p/diff of stereo. :)

Verder kan de PS3 zeker na de updates heel wat meer (spelletjes, mediacenter), is deze 40GB PS3 redelijk zuinig en worden bijvoorbeeld de nieuwere films (met BD+) en Pirates of the Caribbean niet rete traag. :-\

Niet dat de Samsung BD1400 een miskoop is ofzo.  Hij is niet duur, zeker niet voor wat ie biedt.

Ik las al wat van problemen met een niet vlekkeloos werkende 1080p/24.  Als dat het voornaamste is verwacht ik dat het snel opgelost is. ;)

Citeer@ettepet : weet je zeker dat de US PS3 geschikt is voor 110-240V? De NL Samsung 1400 is namelijk wel 110-240V, maar de US Samsung moet perse 110-120V hebben. Ik heb het niet na gezocht over de PS3.

Ik verwacht dat dit geen enkel probleem zal zijn, maar vraag het toch nog even na voor de volledigheid (link).  Ik was ook nergens enge verhalen tegengekomen van opgeblazen voedingen o.i.d., terwijl er toch diverse mensen de afgelopen weken eentje uit de VS meenamen.  Zal de feedback hierop nog laten weten. :)

Update: 'k zag dat er al iemand geantwoord heeft. ;)

riwi

Citaat van: kermit op december 13, 2007, 22:10:06
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Heb je al een vergelijking gemaakt tussen de ps3 en de Samsung qua beeldkwaliteit? Ben toch wel benieuwd daar ik ook interesse heb in een amerikaanse bluray machine. Het enige wat mij zou tegenzitten is de lange opstart tijd.

Weinig verschil in beeld volgens mij tussen ps3 en samsung. uncompressed PCM klinkt wel mooier en ruimer dan DD track (Harry Potter 5). Het subwoofer kanaal (6 kanaals analoog uit) lijkt te zacht te klinken, dat moet ik nog uit zoeken want dat is niet goed.
Eerste beelden beginnen 25 seconden na inleggen disk. Je kan tijdens het starten van de disc op stop drukken dan gaat ie niet verder. Je kan ook gewoon eject drukken, het laadje gaat vrij vlot open. Hij maakt meer schijf geluid dan de ps3 (bij het starten en zoeken op een disk). Eenmaal spelend ruist/bromt ie zachtjes, een best stuk stiller dan de PS3, maar niet geluidloos.
Ik ga wel m'n disken labelen met een post-it of zo met de regio erop ("A" , "B" of "A+B" ) :)
Ik zal m'n ervaringen wel verzamelen in een aparte thread en de BD of HD-DVD oorlogs-thread niet verder vervuilen  ;)

riwi

De PS3 is zonder meer stabieler dan de 1400. Maar Samsung komt ook regelmatig met updates uit die het allemaal weer beter maken  ;)
De 24Hz werkte prima, iets beter dan de PS3 eigenlijk. De Samsung doet ook de menu's in 24p, bij de PS3 schakelt ie telkens van 60Hz naar 24Hz en weer terug bij het starten van de film, copy right meldingen etc.

Citaat van: Ettepet op december 14, 2007, 00:22:19
Klopt.  Maar de PS3 krijgt over enige tijd ondermeer een software-update voor het doorkopelen van alle (!!) geluidsformaten via HDMI.
Afgezien dat je processor/versterker (goede) ondersteuning moet hebben voor meerkanaals analoog in jouw geval is de geluidskwaliteit en stabiliteit via analoog ook maar afwachten.  Ik schat Toshiba (XE1) daarbij duidelijk hoger in, en Sony nog een paar treedjes hoger.
Ik wist niet dat de PS3 ook DTS HD etc kon outputten. Met de volgende update dan waarschijnlijk.

De audiofiele kwaiteiten van de Samsung zijn inderdaad twijfelachtiger. Het subkanaal speelt volgens mij gewoon 10dB te zacht. Als er over een jaar nog eens een echt goede speler komt dan koop ik die wel. Op dit moment is het het nog niet waard om veel geld in een speler te stoppen. Ik zie het als een tijdelijke oplossing (net als de PS3) om snel regio A te kunnen spelen en ook alvast (meer) te kunnen genieten van uncompressed PCM. De Sony S300 was ook een optie, maar die kan geen TrueHD decoden, dan moet je naar de Sony S500 die wat meer kost.
De perfect speler is er gewoon nog niet.
Als de 1400 goed presteert is dat misschien ook een indicatie voor de kwaliteit van de 5000 met HDDVD die mij ook interesant lijkt.

Pinguins

Citaat van: riwi op december 14, 2007, 00:36:43

De audiofiele kwaiteiten van de Samsung zijn inderdaad twijfelachtiger. Het subkanaal speelt volgens mij gewoon 10dB te zacht.
Via de analoge outputs van m'n Pioneer BDP-LX70A is 't subkanaal ook te zacht. Dit was ook al zo bij m'n DVD speler, de Pioneer 868i.

williams

CiteerKlopt.  Maar de PS3 krijgt over enige tijd ondermeer een software-update voor het doorkopelen van alle (!!) geluidsformaten via HDMI
weet je dit zeker
als dit zo is dan ga ik ook een ps3 halen
ik zat nu ook aan de samsung te denken of de nieuwe panasonic ,maar als de ps3 ook alle nieuwe geluids formaten over hdmi kan gaan doorsturen dan wordt het de ps3 voor mij
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Ettepet

Nou, heb van diverse kanten bevestigd gekregen dat ook het nieuwe model hier rechtstreeks op het stopcontact kan worden aangesloten.  Kost alleen een ander snoer of andere stroomstekker. 8)

Had wel te horen gekregen dat de kosten wat hoger uitkwamen, is nu 1070 euro voor 2 stuks.  Mogelijk krijg ik die prijs nog iets lager vanwege connecties. ;)

Ettepet

Citaat van: williams op december 14, 2007, 10:04:02
weet je dit zeker

Ze waren samen met mensen achter de geluidsstandaarden zelf bezig het e.e.a. te implementeren las ik.  Volgens mij kun je anders straks niet profile 1.1 compliant zijn.  Maar goed voor het precieze verhaal kun je beter avsforum in de gaten houden lijkt me.

Sony wil dat de PS3 nog iets van 10 jaar meegaat, en heeft een overdaad aan processorkracht om dit soort zaken linksom of rechtsom op te kunnen lossen. ;)

Citeerals dit zo is dan ga ik ook een ps3 halen
ik zat nu ook aan de samsung te denken of de nieuwe panasonic ,maar als de ps3 ook alle nieuwe geluids formaten over hdmi kan gaan doorsturen dan wordt het de ps3 voor mij

Interesse in een Amerikaanse PS3, of wil je er hier eentje hebben?

Dat laatste is makkelijk natuurlijk.  Maar een Amerikaanse PS3 is ook na veel contact hierover met winkels en vragen op forums vrijwel onmogelijk gebleken.  Degenen die ik hierover hoorden gingen er uiteindelijk allemaal eentje halen bij een bezoek aan de VS.

williams

ik zie voor mezelf geen voordeel er een uit amerika te halen
heb zelf nog een helleboel regio 2 films staan en deze zijn helaas ook niet op mijn hd dvd speler af te spelen
dus ik denk buiten het prijsverschil (wat wel meevalt) dat het niet verstandig is om deze nog uit amerika te halen
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Ettepet

Als het alleen zou gaan om goedkopere schijfjes is het niet echt productief, nee. ;)

Ik heb zelf liefst de mogelijkheid van Amerikaanse titels omdat:
1. Er vééél meer US-titels zijn dan hier, en voorlopig blijft dat zo.
2. Films meestal eerder uitkomen daar, maar een enkele keer hier (UK dan met name).
3. Titels vaak ruim voordeliger zijn (nog afgezien van alle BOGOF-acties in de VS).
4. Ze in de praktijk in de VS vaak betere versies hebben (andersom komt ook voor).
5. Titels hier relatief vaak regiovrij zijn, dus kun je kiezen!  8)
6. Het opsturen vrij snel gaat, valt me op.
7. Je al gedwongen wordt via internet te kopen in ons land omdat winkels hier weinig hebben liggen en met dat aanbod vaak 2x zo duur zijn!  :o

Je ziet ze nu bezig hier met goedkopere titels (16 Blocks enz.) die vrijwel allemaal kwalitatief knudde zijn.  Basic Instinct heeft pitch-problemen, Ratatouille komt pas in februari uit...

Waar is de film Mr. Brooks?  Ik heb 'em al een tijdje.  Of Dave Matthews and Tim Reynolds, of Curse of the Golden Flower, of The Lives of Others?  Kosten gemiddeld 20 euro nu, individueel vanuit Amerika verstuurd!  Ga maar eens wachten wat deze kosten als ze hier over een paar maanden dan eindelijk uitkomen. :(  En wat ze hebben verwijderd om plaats te maken voor o.a. Russisch en Zweeds geluid of omdat ze lopen te prutsen.  Ik heb liever de keuze om bij beide markten te kunnen kopen.

Zo, moest dat even kwijt... ;D
---

edit: En om enigszins on-topic te blijven:  Met HD-DVD heb ik een belangrijk deel van bovenstaande problemen niet! 8)

Pinguins

Citaat van: Ettepet op december 14, 2007, 16:06:12edit: En om enigszins on-topic te blijven:  Met HD-DVD heb ik een belangrijk deel van bovenstaande problemen niet! 8)
Precies. Jammer dat er Blu-ray exclusive studio's zijn. Maar ja, Fox zal met name om de regiocodering wel Blu-ray hebben gekozen.

williams

je verhaal is duidelijk en ik ben het grotendeels met je eens
alleen voor mezelf heb ik toch liever een ps3 van hier i.v.m garantie en mijn regio 2 films
verder zijn er toch  veel regiovrije films op blu ray die hier ook af te spelen zijn
dat er hier nog minder aanbod dat is duidelijk ,maar daar komt op temijn wel verandering in
zelf heb ik ook niet zo problemen met de films uit amerika ,maar daar ik regelmatig mensen over de vloer hebt die een filmpje komen kijken vind ik het ook fijn als ik nederlandse ondertitels kan aanbieden
in ieder geval bedankt voor je aanbod om samen een ps3 uit amerika te halen

Randal

CiteerPc-fabrikanten twijfelen nog steeds tussen blu-ray en hd-dvd

Door de voortdurende strijd tussen het blu-ray- en hdvd-formaat twijfelen een aantal grote pc-fabrikanten nog steeds over welke optische drives in nieuwe pc's ingebouwd moeten worden.

Onder andere HP, Sony, Acer en Asustek hebben voor 2008 blauwelaserdrives op de roadmap staan, maar aarzelen om duidelijke keuzes te maken, meldt Digitimes. De twijfel zou zijn gegroeid door het onverwachte succes van Toshiba's HD-A2 hd-dvd-speler, waardoor het hd-dvd-kamp weer marktaandeel wist te veroveren. De standalone hd-dvd-speler werd bij de Amerikaanse supermarktketen tijdelijk voor honderd dollar verkocht. Om de verwarring nog verder te vergroten sprak een Sony-topman vorige maand nog van een patstelling tussen de twee hd-formaten.

Een ander dilemma voor de pc-fabrikanten is de keuze voor de juiste hd-drive. Dual-format-drives van onder andere LG ondersteunen weliswaar beide formaten, maar zijn duurder dan een drive die uitsluitend blu-ray of hd-dvd ondersteunt. Bovendien vrezen de fabrikanten voor plotseling dalende prijzen, waardoor overeenkomsten met leveranciers van hd-drives duur uit kunnen vallen. Volgens Digitimes is een gestage prijsdaling in 2008 onvermijdelijk, onder meer omdat Japanse fabrikanten de productie van blauwelaserpickups hebben verhoogd.

Om de twijfel bij pc-fabrikanten nog wat te vergroten komt Sony met een nieuwe blu-ray-brander op de markt. De BWU-200S kan single- en double-layer blu-ray-schijfjes branden op viervoudige snelheid. Hierdoor is een 50GB BD-R in ongeveer 45 minuten gevuld. Verder kan de drive op dubbele snelheid re-writeable blu-ray-discs branden. De BWU-200S is voorzien van een sata-interface, terwijl voorganger BWU-100A het nog met een parallele aansluiting moest doen, zo meldt Computerbase.

Bron:tweakers.net

Ettepet

Citaat van: williams op december 14, 2007, 17:44:30
je verhaal is duidelijk en ik ben het grotendeels met je eens
alleen voor mezelf heb ik toch liever een ps3 van hier i.v.m garantie en mijn regio 2 films
verder zijn er toch  veel regiovrije films op blu ray die hier ook af te spelen zijn
dat er hier nog minder aanbod dat is duidelijk ,maar daar komt op temijn wel verandering in
zelf heb ik ook niet zo problemen met de films uit amerika ,maar daar ik regelmatig mensen over de vloer hebt die een filmpje komen kijken vind ik het ook fijn als ik nederlandse ondertitels kan aanbieden
in ieder geval bedankt voor je aanbod om samen een ps3 uit amerika te halen

Geen probleem hoor.  Ik ben alleen maandenlang hiertegenaan gelopen en mee beziggeweest. ;)

Ettepet

Citaat van: Ettepet op december 14, 2007, 16:06:12
Ik heb zelf liefst de mogelijkheid van Amerikaanse titels omdat:
1. Er vééél meer US-titels zijn dan hier, en voorlopig blijft dat zo.
2. Films meestal eerder uitkomen daar, maar een enkele keer hier (UK dan met name).
3. Titels vaak ruim voordeliger zijn (nog afgezien van alle BOGOF-acties in de VS).
4. Ze in de praktijk in de VS vaak betere versies hebben (andersom komt ook voor).
5. Titels hier relatief vaak regiovrij zijn, dus kun je kiezen!  8)
6. Het opsturen vrij snel gaat, valt me op.
7. Je al gedwongen wordt via internet te kopen in ons land omdat winkels hier weinig hebben liggen en met dat aanbod vaak 2x zo duur zijn!  :o

Had er nog eentje:

8. Er zijn veel meer (en goede!) reviews van Amerikaanse titels, zowel van gebruikers als op review-sites.

Ik vond het volgende wel grappig, zag het net.  Met al die ruimte op zo'n schijfje krijgen de Amerikanen nu zelfs zeer gangbare titels met Nederlands en Vlaams gesproken versies erop:

http://bluray.highdefdigest.com/290/harrypotterandthechamberofsecrets.html