Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

THX-UltraII

Gaeje

dit is het begin van het einde van de war vrees ik  :'(

byebye blu ray als winnaar

Lucky.L

Citaat van: cip54 op december  7, 2007, 02:37:04
was hier al bekend dat philips inmiddels ook met een blu-ray speler op de markt komt?
Dan zal het wel HD-DVD gaan worden ;) ;D!

MVG
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

squeek

Citaat van: cip54 op december  7, 2007, 02:37:04
was hier al bekend dat philips inmiddels ook met een blu-ray speler op de markt komt? evenals daewoo..

wat ik heb gelezen is het volgende :

philips bdp7100 bd speler voor 800 euros ongeveer

denon dvd-3800bdci, prijs niet bekend. brengen wsl ook nog een hd dvd speler uit later.

daewoo dbp-1000 bd speler die profiel 2.0 ondersteunt

loewe blutech vision bd speler, geen prijs

onkyo dv-hd805 hd dvd speler

lg een duo speler bh-200

bron : fwd magazine nr 14 ,deze zijn aangekondigd op de IFA beurs berlijn.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Rhodanos

Citeeronkyo dv-hd805 hd dvd speler

Productie hiervan is stopgelegd ivm lage prijzen andere hardware van Toshiba.

Robbert54

k zie de komst van de samsung nog niet zo zeer als het einde van de war hoor. denk dat de films toch ook wel een grote rol spelen. met andere woorden wat gaan de grote filmmaatschappijen doen. als het zo blijft als nu kon het nog wel eens het einde zijn jah. maar denk niet dat het zo blijft...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

boekhour

Citaat van: Rhodanos op december  8, 2007, 23:19:24
Productie hiervan is stopgelegd ivm lage prijzen andere hardware van Toshiba.
Waar heb je dit gelezen of gehoord?
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Rhodanos

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=56171

En via een Duits forum is dit bericht opgedoken:
Originally Posted by Onkyo UK Customer Service
Many thanks for choosing Onkyo.

I don't know the origins of the rumours floating around the internet currently.

The actual facts are that we only brought a limited amount of this DVD player into Europe as our colleagues in the USA took the lion's share. It is a "when it's gone, it's gone" product, but we certainly aren't withdrawing it.

We are delighted with the performance of the player, and it is available at most of our key customers.

Hope this helps.

Kind Regards,

David Anderson
General Manager

Wuppy32

Citaat van: cip54 op december  9, 2007, 03:57:58
k zie de komst van de samsung nog niet zo zeer als het einde van de war hoor. denk dat de films toch ook wel een grote rol spelen. met andere woorden wat gaan de grote filmmaatschappijen doen. als het zo blijft als nu kon het nog wel eens het einde zijn jah. maar denk niet dat het zo blijft...

Als de prijs van deze speler een beetje interessant is dan heeft de consument het voordeel dat ze voorlopig beide kunnen afspelen voor een leuke prijs

EdwinB

Het einde van HD-DVD?

http://www.gamer.nl/doc/43359/Warner-Bros-binnenkort-exclusief-aan-Blu-ray-verbonden

Wanneer bovenstaande waar is kan het wel eens zeer moeilijk worden voor het Toshiba-kamp.

Paul Landsmeer

Citaat van: EdwinB op december 10, 2007, 18:25:44
Het einde van HD-DVD?

http://www.gamer.nl/doc/43359/Warner-Bros-binnenkort-exclusief-aan-Blu-ray-verbonden

Wanneer bovenstaande waar is kan het wel eens zeer moeilijk worden voor het Toshiba-kamp.

"Bovendien is vandaag aan het licht gekomen dat Warner Bros., ook niet bepaald een kleine speler binnen de filmindustrie, erover nadenkt om zich exclusief te verbinden aan het Blu-ray formaat. Op dit moment ondersteunt Warner Bros. nog beide formaten, maar daar zou binnenkort verandering in kunnen komen. Mocht de filmstudio daadwerkelijk beslissen om volledig naar Blu-ray over te stappen, dan heeft Sony maarliefst 70% van de DVD-markt in handen. Waarschijnlijk krijgen we na de kerstperiode het definitieve van Warner Bros. te horen."

Een tendentieus bericht zonder enige bronvermelding van een site die we rustig in het BD kamp kunnen scharen.

Goed, genoeg gelachen, nu weer serieus.

Paul Landsmeer

Er is blijkbaar toch een bron:

http://www.psu.com/Warner-to-join-Blu-ray-exclusively-News--a0002123-p0.php

"The rumor is that Warner is coming aboard soon," says Michael Burns, vice-chairman of Blu-ray supporter Lionsgate,  "That will make it awfully tough for HD DVD to stay in this game."

Dat is het enige citaat waarop het hele verhaal is gebaseerd. Lachwekkend, dus.

squeek

pfff, ik hoop dat allemaal zever is.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Akosoft

Dit is toch oud nieuws? Een Warner bobo heeft allang gezegd dat ze juist neutraal willen blijven. Stond op highdefdigest meen ik. (te lui om te zoeken) :)

Gaeje

ze hebben trouwens toch eerst de matrix trilogie gelanceerd op hd dvd?

EdwinB

Citaat van: Gaetan op december 10, 2007, 21:37:19
ze hebben trouwens toch eerst de matrix trilogie gelanceerd op hd dvd?

Klopt, en die is zo ver ik weet nog steeds niet op Blu-ray te krijgen.

EdwinB

Hier een wat genuanceerder artikel:

http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/Report:_Warner_Takes_Centerstage_in_High-Def_Format_War/1245

"Athough insiders give Blu-ray the advantage, according to unnamed studio sources quoted by BusinessWeek, Warner is waiting to see which format sells more this holiday before making its decision."

remon123

he he eindelijk is de kogel dan door de kerk  ;D ;D
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

reza

er staat ook in het bericht dat Disney bij Bluray is gekomen? Dat is toch helemaal niet waar? Het was toch anders om dus dat Disney sinds kort heeft gekozen voor HD dvd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Rhodanos

Citeerhe he eindelijk is de kogel dan door de kerk  

Niet echt. Het artikel waarnaar wordt verwezen is zeer speculatief. Het is een wat als verhaal? Bevat verder veel subjectieve inschattingen van de auteurs van het artikel. Er is geen objectief nieuwsfeit aanwezig.

Verder is dit zeer betekent:

CiteerWarner isn't talking, but people close to the situation say the studio is waiting to see which group sells more of the new-fangled DVD players this holiday season. "Warner wants one of the two sides to make a commitment to getting this format into as many hands as possible," says a studio executive with knowledge of its thinking.

Het is in dit soort artikel altijd mensen rond Warner die iets zeggen, maar Warner heeft altijd dan weer als officieel standpunt: we steunen zowel hd-dvd als blu-ray.

Rhodanos

CiteerHet was toch anders om dus dat Disney sinds kort heeft gekozen voor HD dvd.

Disney was altijd en is pro blu-ray. Wel is het zo dat Disney recent de 51 gb variant als lid van de hd-dvd groep heeft goedgekeurs.

reza

Citaat van: Rhodanos op december 10, 2007, 22:37:31
Disney was altijd en is pro blu-ray. Wel is het zo dat Disney recent de 51 gb variant als lid van de hd-dvd groep heeft goedgekeurs.

Dat wist ik. Maar ik dacht dat er meer was?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Gaeje

Citaat van: reza op december 10, 2007, 22:40:15
nee, maar mensen dachten omdat ze die 51 gb variant goedgekeurd hadden dat ze daarom hun films enz ook op HD DVD gingen uitbrengen.
ik denk van niet

Reggie2000

Citaat van: reza op december 10, 2007, 22:40:15

Veel meer stond er niet in het oorspronkelijke artikel maar denk eerder dat sommige mensen er meer in wilde lezen dan dat er in stond  ;)
Pioneer LX5080D | Denon 2808 | B&W CM7 + Center | PS3 | Wii | UPC Digital