Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Robbo

Citaat van: Teejoo op november 20, 2007, 10:23:00

- Niet alle (op dit moment geen enkele?) spelers kunnen alle formaten decoden. De nieuwe modellen kunnen het echter wel als bitstream doorsturen.

Wat dat betreft heeft HD-DVD het vanaf het begin beter voor elkaar als Blu-Ray.

Citeer- Ik lees op de engelse en US forums dat er blijkbaar toch verschil is in geluidskwaliteit als de amp de decoding doet. Begrijpen doe ik dit echter niet, want dat zou toch niet moeten kunnen.

Zou kunnen.  HDMI schijnt nogal last te hebben van flinke jitter.   Vanaf 1.3 is hier volgens de specs schijnbaar wel verbetering in gekomen.

Citeer
Ik begrijp verder wel waarom Reza vraagt of hij dit zeker weet. Zoals ik inmiddels eerder heb aangegeven als reactie richting THX-ultraII geeft hij door zijn woordkeuze vaak de indruk dat de amp het signaal decodeerd. Dat is gewoon niet correct.
En als je nu als niet helemaal goed geïnformeerde HT liefhebber een nieuwe processor (amp, receiver) wilt aanschaffen, is het wellicht toch prettig als hij dan ook de nieuwe formaten kan decoderen. Of je moet je er in elk geval bewust van zijn dat je anders goed moet opletten met de speler die je koopt.

En daar is dit forum toch zeker ook voor: mensen zo goed mogenlijk van informatie voorzien zodat ze een goede keuze kunnen maken in de winkel.

Akkoord.   Overigens zie je ook hier weer dat vele mensen zich blindstaren op TrueHD/DTS-HD icm HDMI 1.3   terwijl dat helemaal niet nodig is.

Al de DD+ soundtrack van Transformers gehoord ??    Je zou je bijna afvragen waar Lossless nog verbetering kan geven :)

Randal

Citaat van: Paull op november 19, 2007, 15:00:07
Wel bij een multispeler, zoals stevefilmfreak terecht aanhaalde. Inderdaad gaat het dan voornamelijk nog om prijs, zowel van die multispeler zelf als van de software. Het formaat (BD/HD-DVD) is dan van geen of ondergeschikt belang meer, de speler slikt het toch allemaal.

Dit klopt enkel als je overtuigd bent dat beide formaten naast elkaar blijven bestaan!
Zoniet, dan ben je afhankelijk van de levensduur van het apparaat dat je hebt gekocht...

Ter verduidelijking: Stel dat over één jaar Blu-ray als enigste formaat overblijft, HD-DVD spelers of combispelers worden daarom niet meer gemaakt.
=> Wat moet je dan met je HD-dvd's als je speler het na een paar jaar begeeft, of als je wilt upgraden?!

Teejoo

Citaat van: Randal op november 20, 2007, 15:25:14

=> Wat moet je dan met je HD-dvd's als je speler het na een paar jaar begeeft, of als je wilt upgraden?!

kopieren naar blu-ray..... ;D (zou dat eigenlijk gaan?)

THX-UltraII

Teejoo, vond het in het te koop topic van mij al vreemd dat je een dergelijke post plaatste maar heb het toen even gelaten voor wat het was. Nu wederom een antwoord van jou richting mij wat ik niet goed begrijp:

Ik suggereer NERGENS op dit forum dat een HDMI 1.1 versterker/receiver on-board kan decoderen. Ook die indruk wek ik niet, dat maak jij ervan. Begrijp ook niet zo goed dat jij mijn woorden verdraait.

Met sommige HDMI 1.1 (of 1.2) processors ben je gewoon VOLLEDIG future proof. En tot die versterkers behoort mijn Denon A11 XVA die momenteel te koop staat. Het is zelfs bij mijn versterker mogelijk om de room-correctie, bass-instellingen ed. nog gewoon via de versterker te laten lopen, in tegenstelling tot andere HDMI 1.1 versterkers waar je gebonden bent aan settings in de speler.

Je hebt gelijk dat er momenteel nog geen enkele speler is die alle decoders aan boord heeft maar dit is slechts een kwestie van tijd. En zoveel spelers die ALLE! signalen als bitstream doorgeven zijn er ook nog niet trouwens. Bij het BR kamp geloof ik 2 en bij het HD-DVD kamp sinds de 2.7 update voor de XA2 1.

Teejoo

Citaat van: THX-ultraII op november 20, 2007, 16:55:20
Ik suggereer NERGENS op dit forum dat een HDMI 1.1 versterker/receiver on-board kan decoderen. Ook die indruk wek ik niet, dat maak jij ervan. Begrijp ook niet zo goed dat jij mijn woorden verdraait.

euhm..

Citaat van: Grample op Gisteren om 12:08:38
Om nieuwe formaten (True HD, DTS HD enz) te kunnen afspelen heb je HDMI 1,3 nodig die heeft daar genoeg bandbreedte voor
Citaat van: THX-ultraII op november 19, 2007, 16:37:43
nop, niet waar. HDMI 1.1 en 1.2 lukt het ook gewoon mee
Hier een PS3 staan aangesloten op een HDMI 1.1 versterker. Gewoon volle bak Dolby TrueHD en PCM lossless 5.1 en 7.1 hoor.

Citaat van: THX-ultraII op november 16, 2007, 14:12:39

Deze versterker is qua HDMI zeer zeldzaam:

Over de HDMI 1.1 ingang worden ALLE nieuwe audio signalen die op Blu-Ray en HD-DVD zijn te vinden (PCM lossless, DD+, Dolby TrueHD, DTS-HD en DTS-HD master) ondersteund (tot 7.1)! Deze versterker is dus VOLLEDIG future-proof voor alle nieuwste audio formaten te vinden op Blu-Ray en HD-DVD!! Duidelijke uitleg hierover is te vinden op oa. het AVS-forum of door mij te PM-en.

Maar gelukkig weet je ook hoe je het op een eenduidige manier kan brengen. In eerste instantie ben je volgens mij toch weer suggestief ("de 11 kan ALLES aan, OOK dts-ma en True-HD"), maar uit de rest van je verhaal kun je opmaken hoe de 11 dat dan kan doen: NIET zelf dus!

Citaat van: THX-ultraII op november 13, 2007, 10:28:59
helaas, weer fout :)

De 11 kan ALLES aan, OOK dts-ma en True-HD. De enige vereiste is dat je een SPELER moet hebben die ALLE audio codecs aan board hebben en uit kunnen sturen via de HDMI uitgang.

Ik wil je helemaal niet onderuit halen of zo, en ik heb daarom ook bewust je verkooptopic niet genoemd in mijn eerder opmerking. Ik heb je daarin dacht ik netjes ergens op gewezen, en reagereerde ook in dit topic correct zonder woorden te verdraaien. Ik denk dat de citaten voor zich spreken.
Maar goed, laten we hier nou maar over ophouden en zorg jij nou maar dat je die mooie surroundbak van je verkoopt!  ;)

patrick_vdb

Hoi,

Citaat van: Teejoo op november 20, 2007, 18:56:03
In eerste instantie ben je volgens mij toch weer suggestief

Je drukt het nog mild uit Theo want de AVC11XVA ondersteunt de nieuwe formats zoals Dolby TrueHD of DTS HD MA helemaal niet, enkel LPCM wordt ondersteunt en daarin is het ook geeneens een zeer zeldzaam iets. Ik vind het persoonlijk erg slordig verwoord van de aanbieder waarbij de aanprijzing niet helemaal strookt met de werkelijkheid.

mvrg

Patrick

THX-UltraII

je leest niet goed: NOGMAALS, NERGENS zeg ik dat de A11 kan DECODEREN. Je verdraait mijn woorden dat ik zou suggereren dat de A11 kan decoderen.

Ik laat het hierbij........

patrick_vdb

Citaat van: THX-ultraII op november 20, 2007, 19:17:23
je leest niet goed: NOGMAALS, NERGENS zeg ik dat de A11 kan DECODEREN. Je verdraait mijn woorden dat ik zou suggereren dat de A11 kan decoderen.

Ik laat het hierbij........

Volgens mij beweer ik ook nergens dat jij hebt geschreven dat de A11 kan decoderen?

Wat je wel beweert is dat de A11 de nieuwste formaten welke te vinden zijn op Blu-ray en HD-DVD ondersteunt...ondersteunen is accepteren...en dat doet de A11 absoluut niet dus daarmee vertel je simpelweg een leugen, niets meer en niets minder. 

mvrg

Patrick

THX-UltraII

Citaat van: patrick_vdb op november 20, 2007, 19:23:07
Volgens mij beweer ik ook nergens dat jij hebt geschreven dat de A11 kan decoderen?

Wat je wel beweert is dat de A11 de nieuwste formaten welke te vinden zijn op Blu-ray en HD-DVD ondersteunt...ondersteunen is accepteren...en dat doet de A11 absoluut niet dus daarmee vertel je simpelweg een leugen, niets meer en niets minder. 

mvrg

Patrick

mijn reactie was net te laat en sloeg op de reactie van Teejo. Excuses voor het niet gebruiken van een citaat edelachtbare moderator................

En over jou standpunt dat ik zou liegen (pfff) ga ik al helemaal niet in discussie. Misschien wil je via PM eens een persoonlijke uitleg hoe alle nieuwe formaten werken? (ik kan ook vervelend zijn zie je wel)

Teejoo

Even voordat dit verzand in een oeverloze discussie: volgens mij is het woord suggestief gewoon niet duidelijk...je wekt de indruk dat hij kan decoderen, maar zegt het niet direct.

Lijkt me een goed einde van deze discussie!

THX-UltraII

Citaat van: Teejoo op november 20, 2007, 19:29:25
Even voordat dit verzand in een oeverloze discussie: volgens mij is het woord suggestief gewoon niet duidelijk...je wekt de indruk dat hij kan decoderen, maar zegt het niet direct.

Lijkt me een goed einde van deze discussie!

vooruit dan, je hebt gelijk. Maar vind het irritant als een moderator me uit gaat maken voor leugenaar

Teejoo

En weer back on-topic:

Citaat van: Robbo op november 20, 2007, 13:57:52
Zou kunnen.  HDMI schijnt nogal last te hebben van flinke jitter.   Vanaf 1.3 is hier volgens de specs schijnbaar wel verbetering in gekomen.
Zou dat inderdaad de reden zijn? Ik vond het echt vreemd toen ik het las op zowel internet als in het blad audiovision. Dus het verlies zit hem 'onderweg'. Ik ben benieuwd naar de reacties de komende tijd, aangezien eigenlijk alle nieuwe apparaten dit ondersteunen.

Voor de mensen die alle interactieve zaken willen gebruiken zal dit toch nooit kunnen werken. Deze mix moet toch nog steeds in de speler plaatsvinden?? (fanta mode aan: ze plaatsen natuurlijk voortaan in elke HD speler een kleine bitstream geluidsmix kabouter, die dat gewoon even live fixed! ;D)

patrick_vdb

Hoi THX-ultraII,

Ik heb je niet tot leugenaar betiteld, enkel gezegd dat je een leugen hebt verkondigd. Dat je er direct op een dergelijke wijze op reageert met 'edelachtbare ....' kan ik wel begrijpen gezien de voorgaande discussie die je hierover had met Theo. Gepast vind ik het allerminst, maar goed zand erover.

Mijns inzien kun je gewoon beter open kaart spelen en precies vertellen hoe het een en ander werkt ipv suggestief te zijn in een verkoopadvertentie of reply's in willekeurige topics. Er bestaat immers al voldoende onduidelijkheid omtrent dit onderwerp en je had zelf al kunnen vaststellen dat dergelijke opmerkingen zoals ze eerder door je zijn gemaakt de onduidelijkheid enkel vergroot...terwijl dit niet je bedoeling zal zijn geweest, toch?

mvrg

Patrick

THX-UltraII

Citaat van: patrick_vdb op november 20, 2007, 19:41:54
Hoi THX-ultraII,

Ik heb je niet tot leugenaar betiteld, enkel gezegd dat je een leugen hebt verkondigd. Dat je er direct op een dergelijke wijze op reageert met 'edelachtbare ....' kan ik wel begrijpen gezien de voorgaande discussie die je hierover had met Theo. Gepast vind ik het allerminst, maar goed zand erover.

Mijns inzien kun je gewoon beter open kaart spelen en precies vertellen hoe het een en ander werkt ipv suggestief te zijn in een verkoopadvertentie of reply's in willekeurige topics. Er bestaat immers al voldoende onduidelijkheid omtrent dit onderwerp en je had zelf al kunnen vaststellen dat dergelijke opmerkingen zoals ze eerder door je zijn gemaakt de onduidelijkheid enkel vergroot...terwijl dit niet je bedoeling zal zijn geweest, toch?

mvrg

Patrick

ja, jij hebt gelijk.............

Maarten100

Mooie aanbieding van pioneer.

Weet iemand of dit ook geldt voor de BDP-LX70A?

Als u tussen 12 november en 31 december 2007 een Pioneer BDP-LX70 Blu-ray speler koopt in de Benelux, dan kunt u tot 31 januari 2008 GRATIS 10 Blu-Ray films naar keuze bestellen.

Tube-freak

Citaat van: Maarten100 op november 20, 2007, 20:42:29

Als u tussen 12 november en 31 december 2007 een Pioneer BDP-LX70 Blu-ray speler koopt in de Benelux, dan kunt u tot 31 januari 2008 GRATIS 10 Blu-Ray films naar keuze bestellen.

Geen limiet??   :o
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Maarten100

squeek

spelertje van 1499€, mag je wel wat films bij krijgen dan, niet echt een koopje denk ik dan. al is het toestel wel aantrekkelijk van design en functionaliteit, ze zullen toch nog wat aan de prijs moeten doen voor ik aan blu-ray begin.  hopelijk gebeurt dat snel.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Paul Landsmeer

Citaat van: squeek op november 20, 2007, 21:51:15
spelertje van 1499€, mag je wel wat films bij krijgen dan, niet echt een koopje denk ik dan. al is het toestel wel aantrekkelijk van design en functionaliteit, ze zullen toch nog wat aan de prijs moeten doen voor ik aan blu-ray begin.  hopelijk gebeurt dat snel.

Eens! Voor dat geld kun je beter een speler van rond de 600 EUR aanschaffen, er zelf 10 titels naar keuze bij kopen en een heleboel geld in je zak houden.

Rhodanos

Wat dacht je van deze speler, al te koop voor €379,-- en volgens test van areadvd.de op punt blu-ray gelijkwaardig aan de pioneer en op punt van weergave dvds superieur aan de pioneer: Samsung BD-P1400.

Fico

Al geven ze er 20 Blu-ray discs bij, dan nog vertik ik het om zoveel geld aan een Blu-ray speler te geven waarvan je nu al weet dat je volgend een zéér binnenkort een betere BR-speler kan kopen voor minder dan 1/4 van de prijs  :P

En als je echt niet kan wachten om nu al een Blu-ray speler te kopen, koop dan gewoon een PS3 voor €399 ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

PjotrrrNL

Of een PS3 van 299 euro, die zijn 100 euro stiller ;D...

Fico

Citaat van: PjotrrrNL op november 20, 2007, 23:40:03
Of een PS3 van 299 euro, die zijn 100 euro stiller ;D...

??? ze zijn dan weer goedkoper geworden ???  :o
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Ettepet

Citaat van: Fico op november 20, 2007, 23:49:16
??? ze zijn dan weer goedkoper geworden ???

Nee, Pjotr heeft kennelijk een nieuw patroon ontdekt in marktontwikkeling: goedkoper, dus beter. ;D

Randal

Komt Disney op HD-DVD?!     8)  8)

CiteerDisney schaart zich achter drielaags hd-dvd-formaat

Walt Disney Home Entertainment, een belangrijke speler uit het blu-ray-kamp en tevens lid van het DVD Forum, heeft zijn steun toegezegd aan een specificatie van een drielaags hd-dvd-formaat. De discs krijgen een opslagcapaciteit van 51GB.

De ondersteuning van Disney voor de triple-layer hd-dvd blijkt uit de notulen van een DVD Forum-bijeenkomst die afgelopen september werd gehouden, zo schrijft X-bit labs. De steun van de Hollywood-gigant is opvallend, omdat leden van de Blu-ray Association zich normaalgesproken van de stemming onthouden als specificaties van het concurrerende hd-formaat worden behandeld. Ook bij deze vergadering besloten Hitachi, JVC, Mitsubishi, Panasonic, Philips, Pioneer, Sharp en Sony niet mee te doen bij een stemming over de 'hd-dvd 51GB 1.9'-specificatie. Vorige week nog werd versie 2.0 van dezelfde specificatie door het DVD forum goedgekeurd, maar de einduitslag van deze stemronde is nog niet openbaar.

Het lonken van Walt Disney Home Entertainment naar het nieuwe hd-dvd-formaat kan een indicatie zijn dat zelfs leden van het blu-ray-kamp brood zien in de concurrerende standaard. De format war is al ruim twee jaar aan de gang, zonder dat er een duidelijke winnaar naar voren is gekomen. Sony-topman Howard Stringer noemde de onderlinge strijd onlangs 'een moeilijk gevecht' en sprak zelfs van een patstelling. Vanuit Hollywood wordt het hd-dvd-formaat ondersteund door New Line Cinema, Paramount Pictures, Universal Pictures en Warner Bros; Sony Pictures, Walt Disney, Warner Bros en Twentieth Century Fox hebben zich achter blu-ray geschaard.

Bron:tweakers.net