Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Pinguins

Ik vind de digitalbits ook bevooroordeeld. Natuurlijk maakt Blu-ray meer kans maar er kan nog vanalles gebeuren. Zo hameren ze er meerdere keren met arrogante hoofdletters op dat de enige HD DVD exclusive studio Universal is, wat nu dus is verandert (ook al is dat misschien tijdelijk). Zo kunnen er meer zaken veranderen, hoe onwaarschijnlijk ook. Een goede site is volkomen objectief.

Rhodanos

The Digital Bits is geen objectieve nieuwsbron, wat ze zelf ook keer op keer melden. The Digital Bits heeft al begin dit jaar gekozen voor blu-ray als standaardformaat.
En het artikel stamt uit juni dit jaar, en is geactualiseerd begin oktober, dus toch al wat verouderd.

Een meer objectieve bron van informatie is m.i.:
http://www.highdefdigest.com/

redfox001

He binnenkort staan Toshiba en de x-box niet meer helemaal alleen  ;D

http://www.onkyousa.com/news.cfm?id=119
Volgens wat ik lees heeft hij ook 24p maar het duurt nog wel even voor hij in Europa is vrees ik.

Spaceknarf

redfox001

Nog wat informatie om het moeillijker te maken, de consumentenbond heeft een test gedaan van blu-ray en hd-dvd spelers en ik mag hun resultaten natuurlijk niet publiceren maar wel een tipje van de sluier:

De samsung bd-p1000, panasonic dmp-bd10eg en de toshiba hd-e1 scoren gelijk in beeld kwaliteit. De toshiba is het hoogst in geluid kwaliteit. De samsung heeft overall het beste oordeel.

redfox001

Wat ik trouwens niet snap is dat het dvd forum officieel voor hd-dvd heeft gekozen maar o.a. Sony is een lid van dat forum.

http://www.dvdforum.org/about-memberlist.htm

Wat betekent de keuze van dit forum voor het formaat?

Spaceknarf

Niets. Zie daarover het Wikipedia-artikel over HD-DVD:
Citeer[...] the DVD Forum's Steering Committee announced in April that it was pursuing its own blue-laser high-definition solution. In August, Toshiba and NEC announced their competing standard Advanced Optical Disc. It was finally adopted by the DVD forum and renamed to HD DVD the next year, after being voted down twice by Blu-ray Disc Association members, prompting the U.S. Department of Justice to make preliminary investigations into the situation. Three new members had to be invited and the voting rules changed before the vote finally passed.

Oftewel Sony heeft in het DVD forum tegen gestemd, maar het werd toch doorgedrukt.

redfox001

Citaat van: Spaceknarf op november  9, 2007, 13:05:03
Niets. Zie daarover het Wikipedia-artikel over HD-DVD:
Oftewel Sony heeft in het DVD forum tegen gestemd, maar het werd toch doorgedrukt.

Klink logisch  ;D

Dit las ik ook:
Please note that the "+RW" format, also known as DVD+RW was neither developed nor approved by the DVD Forum. The approved recordable formats are DVD-R, DVD-RW and DVD-RAM.

Sony en Philips hebben de DVD+R er door gedrukt maar het is uitgelopen op een combi  ;)

borkaenjo@work

Citaat van: stagefreak op november  9, 2007, 12:28:54
Nog wat informatie om het moeillijker te maken, de consumentenbond heeft een test gedaan van blu-ray en hd-dvd spelers en ik mag hun resultaten natuurlijk niet publiceren maar wel een tipje van de sluier:

De samsung bd-p1000, panasonic dmp-bd10eg en de toshiba hd-e1 scoren gelijk in beeld kwaliteit. De toshiba is het hoogst in geluid kwaliteit. De samsung heeft overall het beste oordeel.

Wie heeft er bij de consumentenbond getest?  ::)
Deze resultaten druisen volgens mij tegen alle op het net te vinden gegevens in.

redfox001

Citaat van: borkaenjo@work op november  9, 2007, 16:42:10
Wie heeft er bij de consumentenbond getest?  ::)
Deze resultaten druisen volgens mij tegen alle op het net te vinden gegevens in.

De consumentenbodn test natuurlijk geluid en beeld wel op een andere manier dan een high end forum dat doet maar het zegt wel veel over wat de gemiddelde consument gaat doen.

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica_communicatie/elektronica/blu-ray_en_hd-dvd/hoe_wij_testen/

Teejoo

Ik vind die Joshua Zyber altijd goed stukken schrijven. Duidelijk, no-nonsense en gewoon hoe het is.

Pinguins

Citaat van: Joshua ZyberAs far as I'm concerned, the whole thing seems pretty silly. At the end of the day, I just want to watch movies in High Definition. Naturally, it would probably make life a lot easier and less confusing for everyone if all titles could be watched on a single format, but it didn't work out that way. As a result, I bought players of both types so that I can keep up with the broadest selection of content, and I don't regret it for a minute. So long as the movies keep coming, I'm glad to have both. To look at it a different way, the format war has actually been a tremendous benefit to consumers, forcing both sides to increase quality and drive down prices to stay competitive with one another. Imagine where we might be right now if one side had rolled over and played dead at the start of all this; we'd be stuck watching sub-par quality software on players starting at $1,500 MSRP, with nothing pushing that status to change.

Dit is ook mijn standpunt.

redfox001

Citaat van: Rhodanos op november  9, 2007, 23:15:33
Wat betekent dit voor de nabije toekomst:
http://www.highdefdigest.com/news/show/Joshua_Zyber/Commentary:_Living_in_Fear_of_the_Niche/1154  ofwel

As a dyed-in-the-wool videophile, I naturally found the whole situation appalling, but as the movie started my wife gave me a dirty look that said, "Not one word. Keep your mouth shut and pretend to enjoy yourself!"

LOL  ;D

CineSmurf

Ik zat even te zoeken naar de nieuwe HP dvd Order of the Phoenix. Wat valt me op bij de eerste de beste webwinkel (Bol in dit geval, maar ik neem aan dat het overal ongeveer hetzelfde zal zijn):

DVD: 23 euro
Blu Ray: 25 euro
HD DVD: 30 euro

Ik kan het allemaal spelen, maar mijn conclusie zou dus zijn om de Blu Ray te kopen. Het prijsverschil tussen de DVD en de Blu Ray is verwaarloosbaar. HD DVD meer geld voor hetzelfde.

Is dit exemplarisch voor waar het naar toe gaat? (Dat zou mij uitstekend bevallen)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Rob_Dingen

Hoi

In de regel is blu ray tot nu toe duurder.

Rob

CineSmurf

Citaat van: Rob_Dingen op november 11, 2007, 10:32:58
Hoi

In de regel is blu ray tot nu toe duurder.

Rob

Waar dan? Ik kijk even alleen naar Nederland en naar een paar films van Warner (dat is de enige die op beide formaten uitbrengt, toch). Een niet al te uitvoerige test bij (volgens mij de twee grootste Nederlandse spelers) Bol en Free record shop.

300: Even duur
Music & Lyrics: bij Bol even duur, bij FRS HDDVD 3 euro duurder
Blood diamond: even duur.

Ik weet het: geen wetenschappelijk onderzoek, maar een steekproef van 4, waarbij 2 maal bij één van de twee blu ray goedkoper is.

Heb jij gefundeerde cijfers dan dat HDDVD goedkoper is? Ik zie namelijk het tegenovergestelde...

If it sounds like a duck and looks like a duck, ....

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

squeek

@cinesmurf

hmm ja, ik denk niet dat je hiermee een punt maakt of zo, dat hd dvd duurder is in software. kom vaak titels tegen die op bd duurder uitvallen. vooral in de winkel vindt ik zelf.

om even terug te komen op toshiba, ik heb gister die hd-e1 opgehaald bij cinedream voor 199€  ;D met vijf films. om echt eerlijk te zijn ben ik met HD DVD nu begonnen omdat gewoon de prijs van de speler betaalbaar is. bedoeling is dus wel dat hier ook nog een blu ray speler komt te staan want ik wil echt niet moete kiezen.
je zou kunnen afvragen waarom ik dan geen alles speler koop, maar dat is simpel, momenteel kost zo eentje van LG 1400 euro, en heeft ie nog eens problemen met de interactieve menu's van HD DVD.(gelezen in fwd) en als ik nu nog de goedkoopste blu-ray speler koop (ps3) dan ben ik er met minder dan de helft vanaf!!

nu ja, voor mij is het natuurlijk te hopen dat beide formaten blijven bestaan anders zit ik met een speler op overschot  :D ik heb enkel de indruk dat de meeste artikels, discussies en aanverwanten die te vinden zijn erg weinig beeld schetst van wat er gaat gebeuren want ik dennk niet dat iemand de toekomst kan voorspellen voor één van de beide formaten. als HD DVD bezitter nu weet ik ook wel dat blu-ray er erg sterk voorstaat, maar ik denk absoluut niet dat HD DVD een zwakke positie heeft momenteel. en zeker niet als zij meer van deze stunten gaan doen met prijsverlagingen van spelers. en buiten toshiba gaan er meer HD DVD spelers komen van neutralere fabrikanten. onder andere samsung heeft aangekondigt een dual speler uit te brengen. onkyo heeft een model klaar ( dv-hd805 ) en denon heeft een blu-ray speler maar produceert mss ook nog een HD DVD speler. bron : fwd nr14

ik denk dat de fabrikanten het zelf niet goed weten wat er gaat gebeuren.laat staan wij.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

CineSmurf

Citaat van: squeek op november 11, 2007, 11:25:09
@cinesmurf

hmm ja, ik denk niet dat je hiermee een punt maakt of zo, dat hd dvd duurder is in software. kom vaak titels tegen die op bd duurder uitvallen. vooral in de winkel vindt ik zelf.
greetz

Probeerde verder geen punt te maken. Het viel me gewoon op. Ik koop inderdaad nauwelijks in winkels, dus daar kan ik weinig over zeggen.

squeek

Citaat van: CineSmurf op november 11, 2007, 11:35:49
Probeerde verder geen punt te maken. Het viel me gewoon op. Ik koop inderdaad nauwelijks in winkels, dus daar kan ik weinig over zeggen.

niet slecht bedoeld hoor  :D trouwens, ik denk dat als je het voor de prijs moet doen van de software dat je al heel erg veel blu'ray's moet kopen om dat verschil eruit te halen ten opzichte van de kost van de spelers. lijkt me dan toch zo.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Rhodanos

Vergelijking prijs Harry Potter 5 bij bol com, waarbij de hd-dvd versie duurder is.

CiteerIs dit exemplarisch voor waar het naar toe gaat? (Dat zou mij uitstekend bevallen)

Nee, hier gaat het om een titel van Warner. Standaard kosten de blu-ray en hd-dvd daarvan hetzelfde. Er zijn uitzonderingen. Dit is toevallig zo'n uitzondering.

Marcel_T.

Ik wil graag even gebruik maken van dit populaire topic. Ik heb een vraag gesteld over de Blu-ray van John Legend in het Blu-ray Releases board. Misschien dat iemand hier het antwoord weet (kan ik mijn Blu-ray collectie weer uitbreiden).  ;D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66826.0
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Rhodanos

Volgens de database van dvdprofiler, zou de disk regiovrij moeten zijn.

Marcel_T.

Ik ken dvdprofiler niet, is die lijst een beetje betrouwbaar?

Het liefst zou ik het van iemand hier horen die de disc zelf heeft. Damned regiocodering ook!   >:(
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

riwi

http://www.allaboutbluray.co.uk/?n=modules/regiona

Hier staat ie ook als "Yes" dus dat hij zou afspelen in een regio B speler