Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Rhodanos

Citeergrappig om te zien dat, onlangs de overstap van een aantal filmmaatschappijen naar HD-DVD exclusief, BR nog steeds de duidelijke winnaar is.

Volgens mij is de dvd nog steeds de grote winnaar kijkend naar de verkoopcijfers. Verder staat in het forum gekoppeld aan het artikel de terechte relativering dat hd-dvd het niet slecht doet in relatie tot de verhouding blu-ray / hd-dvd spelers. De verhouding is overigens 1.85 op 1.

Robbert54

Citaat van: Denniskoi op oktober 25, 2007, 15:55:30
Nou dan heb je zometeen een Xbox met HD-drive erin, dan heb je misschien wel kans dat je schijven kapot gaan. Zo ging het ook met de 360, heb niet zoveel vertrouwen in Xbox.

nou nou, das wel heel pessimistisch zeg. snap het wel een beetje hoor. maar hun console is dan ook een jaar eerder uitgebracht, logisch dat er fouten in kunnen zitten. zolang ze maar toegeven dat ze dan ook fout zitten. ik neem aan dat wanneer xbox met een nieuwe serie komt dat ie dan zonder problemen loopt. en een grotere harde schijf, minder lawaai en geen bekrasde games meer. ik heb mijn console vanaf het begin en nooit wat mee gehad gelukkig. wel ff afkloppen ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frenkelh

De DVD kwam in het voorjaar van 1997 op de markt (VS), en loopt ongeveer parallel, met de introductie van HD DVD/BD, die in het voorjaar van 2006 op de markt kwamen.
In de eerste 3 kwartalen van 1998, zijn er in de VS 12,3 miljoen DVD's verkocht.
In de eerste 3 kwartalen van 2007, zijn er in de VS 2,6 BD's en 1,4 HD DVD's verkocht (samen 4 miljoen).

De DVD had na de zelfde periode na introductie dus ruim 3 keer zo veel verkoop, dan nu HD heeft in de zelfde periode na introductie van de HD formaten.
Ik denk dat de verkopen dus wel wat tegenvallen, al is het niet echt slecht te noemen, gezien de DVD wel heel erg succesvol is, en daarmee bijna niet te evenaren.

Randal

CiteerSamsung stelt blu-ray-speler uit voor hybride-product

Samsung blijkt zijn BD-P2400 blu-ray-speler niet voor de drukke decembermaand op de markt te zullen brengen, omdat het bedrijf zich op de levering van zijn eerste hybridespeler, de BD-UP5000, wil richten.

Begin deze maand verschenen er geruchten dat de introductie van de BD-P2400 geannuleerd zou zijn. Samsung heeft nu gemeld dat de introductie inderdaad niet op 31 oktober zal plaatsvinden maar dat de release verschoven is naar januari volgend jaar. Het model vormt samen met de BD-P1400 de opvolger van de BD-P1200, die al wel in de schappen ligt.

'Na het inventariseren van de line-up van producten en het raadplegen van channelpartners, hebben we besloten om ons op de BD-P1400 en de BD-UP5000 te richten om het aanbod van volgende generatie-modellen efficiënter te maken', zo quote TGDaily uit een verklaring van het Koreaanse bedrijf. De BD-UP5000 zou oorspronkelijk ook eind deze maand uitkomen, maar blijkbaar slaagde Samsung er niet in beide modellen op tijd gereed te krijgen. Half december, dus voor de feestdagen, moet de hybride speler nu beschikbaar komen. Naast blu-ray- en hd-dvd-schijfjes zal dit apparaat overweg kunnen met bd-rom 1.1, de nieuwe blu-ray-specificatie die onder andere picture-in-picture naar de standaard brengt .
Bron: tweakers.net

Randal

Citaat van: Denniskoi op oktober 25, 2007, 15:55:30
Nou dan heb je zometeen een Xbox met HD-drive erin, dan heb je misschien wel kans dat je schijven kapot gaan. Zo ging het ook met de 360, heb niet zoveel vertrouwen in Xbox.

Ik zou zeggen pak een Toshiba HD-DVD speler, zet hem op zijn kantje en probeer wat discs uit.    :P ;D
Er zal nl. vast een loopwerk van Toshiba in komen te zitten... 

Maar het lijkt me een beetje sterk dat ze twee keer dezelfde fout zullen maken...

denada

Citaat van: stagefreak op oktober 25, 2007, 23:33:04
http://www.samsung.com/at/presscenter/ifa07/ifa07_3.asp

Mogelijk €799,-

Dan gaat het over de BD-UP5000 neem ik aan? Dat is op zich we een mooie prijs voor een duo player, als dat ding dan ook beide formaten fatsoenlijk afspeelt, is dat wel een hele veilige keuze denk ik..

eazyQ

Citaat van: frenkelh op oktober 25, 2007, 22:29:04
De DVD kwam in het voorjaar van 1997 op de markt (VS), en loopt ongeveer parallel, met de introductie van HD DVD/BD, die in het voorjaar van 2006 op de markt kwamen.
In de eerste 3 kwartalen van 1998, zijn er in de VS 12,3 miljoen DVD's verkocht.
In de eerste 3 kwartalen van 2007, zijn er in de VS 2,6 BD's en 1,4 HD DVD's verkocht (samen 4 miljoen).

De DVD had na de zelfde periode na introductie dus ruim 3 keer zo veel verkoop, dan nu HD heeft in de zelfde periode na introductie van de HD formaten.
Ik denk dat de verkopen dus wel wat tegenvallen, al is het niet echt slecht te noemen, gezien de DVD wel heel erg succesvol is, en daarmee bijna niet te evenaren.
Beetje kromme vergelijking, om van DVD te genieten had je namelijk alleen een DVD speler nodig en er was eigenlijk geen digitale voorganger. om echt van HD-DVD of Blu-Ray te genieten heb je naast een nieuwe speler ook minimaal een HD-Ready TV nodig maar liever een Full-HD. Daarnaast is er al een digitaal medium wat niet slecht is, de DVD. Dit is dus imho appels  met peren vergelijken.

Paul Landsmeer

Citaat van: stagefreak op oktober 25, 2007, 23:33:04
http://www.samsung.com/at/presscenter/ifa07/ifa07_3.asp

Mogelijk €799,-

Mwah, niet zo'n heel erg spannende prijs, voor dat geld kun je nu al twee losse spelers kopen (hetgeen mijn voorkeur zou hebben in dat geval).

Spaceknarf

Hoe zit het nu eigenlijk met die Blu-ray en HD DVD standaarden? Ik heb gezien dat er een aantal Blu-ray 1.1 spelers aan komen, betekent dat dat de huidige spelers niet alle content van toekomstige BR-discs kunnen spelen? (picture in picture etc.) Of krijgen de bestaande spelers een software update (zoals bv de PS3).
Wordt er nog meer verwacht na BR v1.1 of was dit het?

Is er iets vergelijkbaars gaande bij HD DVD?

Ik zou ook graag een HD-speler willen (om het even welke), maar ik heb geen zin om over 2 jaar weer een nieuwe te moeten kopen omdat de discs dan niet meer volledig af te spelen zijn.

Tim: zo raar is het niet, om die vergelijking te maken. Ik heb zelf ook naar de cijfers zitten kijken, met name om een beetje een idee te krijgen wanneer HD mainstream gaat worden. Misschien dat de cijfers gecombineerd moeten worden met de cijfers van adoptie van breedbeeld-TV :)

redfox001

Citaat van: Paull op oktober 26, 2007, 09:46:11
Mwah, niet zo'n heel erg spannende prijs, voor dat geld kun je nu al twee losse spelers kopen (hetgeen mijn voorkeur zou hebben in dat geval).

En twee van die bakken in je ht inclusief de interlinks en de afstandbedieningen. Ik vind het een heel scherpe begin prijs die hopelijk nog daalt.

Randal

Citaat van: Spaceknarf op oktober 26, 2007, 09:51:32
Hoe zit het nu eigenlijk met die Blu-ray en HD DVD standaarden? Ik heb gezien dat er een aantal Blu-ray 1.1 spelers aan komen, betekent dat dat de huidige spelers niet alle content van toekomstige BR-discs kunnen spelen? (picture in picture etc.) Of krijgen de bestaande spelers een software update (zoals bv de PS3).
Wordt er nog meer verwacht na BR v1.1 of was dit het?

Is er iets vergelijkbaars gaande bij HD DVD?

Ik zou ook graag een HD-speler willen (om het even welke), maar ik heb geen zin om over 2 jaar weer een nieuwe te moeten kopen omdat de discs dan niet meer volledig af te spelen zijn.

....

Ik zou zeggen lees het topic eens door  ;)
Maar goed bij Blu-ray is er inderdaad nog aan de standaardspecs gesleuteld, hetgeen inderdaad betekend dat niet alle oude spelers aan de eisen kunnen voldoen voor het afspelen van alle special feautures. Ik neem aan dat het vooralsnog hierbij blijft.
Bij HD-DVD is HDi vanaf het begin geïmplementeerd, en is dit probleem niet van toepassing.

Helemaal futureproof ben je echter nooit (zie dvd), er zullen vast en zeker opties gaan bijkomen die vervolgens 'standaard' zullen worden...

PjotrrrNL

spotmatic

Citaat van: PjotrrrNL op oktober 26, 2007, 12:09:56
Walmart verkoopt Toshiba A2  HD-DVD speler voor $198,-   :o

Reken dat voor de grap eens om naar euro's zonder verzend- en overige kosten erbij te zetten.  >:(
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Spaceknarf

Citaat van: Randal op oktober 26, 2007, 12:07:58
Ik zou zeggen lees het topic eens door  ;)
Helemaal futureproof ben je echter nooit (zie dvd)
Dank voor je antwoord. Het topic is intussen best lang, dus is een beetje veel leeswerk :o

Wat bedoel je dat je met dvd niet futureproof bent? Voor zover ik weet is daar alleen DTS en DD-EX later bij gekomen, of doel je daar nu juist op :)

eazyQ

cinedream.be had ook Toshiba spelers vanaf 199 incl 5 HDfilms, speciale openingsaanbieding in Belgie, geldig vanaf vandaag en maar 50 stuks beschikbaar, die zullen inmiddels wel op zijn ;) .

Paul Landsmeer

Citaat van: stagefreak op oktober 26, 2007, 11:58:42
En twee van die bakken in je ht inclusief de interlinks en de afstandbedieningen. Ik vind het een heel scherpe begin prijs die hopelijk nog daalt.

Twee 'bakken' betekent wel dat als er 1 speler stuk gaat, je op de ander gewoon verder kunt kijken. Uiteraard hebben de combispelers wel de toekomst, maar scherp kan ik deze prijs toch echt niet noemen, dan had die zo rond de 650 moeten zitten.

eazyQ

Citaat van: Spaceknarf op oktober 26, 2007, 09:51:32

Tim: zo raar is het niet, om die vergelijking te maken. Ik heb zelf ook naar de cijfers zitten kijken, met name om een beetje een idee te krijgen wanneer HD mainstream gaat worden. Misschien dat de cijfers gecombineerd moeten worden met de cijfers van adoptie van breedbeeld-TV :)
Het is niet raar, maar het blijft appels met peren vergelijken. Afgezien van de feiten die ik al noemde is ook bijvoorbeeld de economie sterk veranderd, om maar eens iets te noemen. De vergelijking levert dus echt geen betrouwbaar beeld op van de ontwikkeling van HD-DVD en Blu-Ray en zal dus ook geen uitsluitsel kunnen geven wanneer beide of 1 van beide mainstream zal zijn/worden. Helemaal niet als je geen rekening houdt met de komst van de combospelers, iets wat ten tijde van de DVD ook niet meespeelde.

Teejoo

Citaat van: Paull op oktober 26, 2007, 09:46:11
Nou, ik denk hele volksstammen net niet 2 spelers willen hebben. Niet alleen vanwege de ruimte, maar ook bedieningsgemak en de interlinks en stroomvoorzien. Dit nog verder doortrekken: Als je je projector calibreert speelt de bron hier ook een rol in. Ik moet nu switchen tussen de settings als ik iets via de PS3 speel of via de Denon DVD.

Teejoo

Citaat van: Paull op oktober 26, 2007, 12:24:43
Twee 'bakken' betekent wel dat als er 1 speler stuk gaat, je op de ander gewoon verder kunt kijken. Uiteraard hebben de combispelers wel de toekomst, maar scherp kan ik deze prijs toch echt niet noemen, dan had die zo rond de 650 moeten zitten.
Dan moet je ook 2 combispelers hebben, want anders ben ik nog erg beperkt. Dat is weer het nadeel van 2 formaten. (En dan heb moeten ze ook nog regiovrij zijn voor sd dvd's, want anders werkt het ook niet....wat een elende  ;))

Rhodanos

De Blu-ray standaarden op een rijtje:

BD-Video 1.0:

64 KB of persistent memory required
no HD/SD PiP decoding required
no secondary audio decoding required
no internet capability required

BD-Video 1.1: (per 1 november 2007, volgens mijn geheugen)

256 MB of persistent memory required
HD/SD PiP decoding required
secondary audio decoding required
no internet capability required

BD-Live: (ergens in 2008 van kracht?)

1 GB of persistent memory required
HD/SD PiP decoding required
secondary audio decoding required
internet capability required

PjotrrrNL

Citaat van: spotmatic op oktober 26, 2007, 12:12:58
Reken dat voor de grap eens om naar euro's zonder verzend- en overige kosten erbij te zetten.  >:(

Dat wil ik niet weten!   ::)

Randal

Citaat van: Spaceknarf op oktober 26, 2007, 12:14:13
Dank voor je antwoord. Het topic is intussen best lang, dus is een beetje veel leeswerk :o

Wat bedoel je dat je met dvd niet futureproof bent? Voor zover ik weet is daar alleen DTS en DD-EX later bij gekomen, of doel je daar nu juist op :)
Yep, oa. DTS en Progressive scan

THX-UltraII

on-topic:

ondanks de verschuiving van Paramount & Dreamworks naar HD-DVD exclusief had ik verwacht dat HD-DVD BR zou gaan overtreffen met de verkoop van schijfjes. Zojuist lees ik dat, ondanks dat Transformers op HD-DVD is uitgebracht, de winst voor deze week nog steeds voor BR is. Het is echter wel een minimaal verschil, maar toch......

Kijkend naar de release lijst komt voor BR POTC3 eraan. Daarintegen zal Shrek3 op HD-DVD ook wel knallen. Ik verwacht dat het heel belangrijk wordt voor de 2 kampen wat er met de kerst allemaal onder de boom zal liggen!

Vooralsnog ben ik een dual-format aanhanger. Op deze manier concurreren ze elkaar plat met prijzen qua speler en hopelijk ook snel de schijfjes zelf. Dus Samsung, kom maar op met de 5000!  :D

stoffels

Citaat van: Tim Radges op oktober 26, 2007, 12:23:56
cinedream.be had ook Toshiba spelers vanaf 199 incl 5 HDfilms, speciale openingsaanbieding in Belgie, geldig vanaf vandaag en maar 50 stuks beschikbaar, die zullen inmiddels wel op zijn ;) .

199 ???? ik denk 299 €