Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Fico

Citaat van: mgwlee op oktober 20, 2007, 23:17:58
vandaag de ps3 gehaald en nu snel de trilogie van Spiderman bestellen.

Kon het niet laten en heb het laatste ook maar meteen besteld voor slechts €54,99  O0
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

mgwlee

Citaat van: Fico op oktober 21, 2007, 23:26:21
Kon het niet laten en heb het laatste ook maar meteen besteld voor slechts €54,99  O0

en waar heb je dit gedaan want ik zoek nog een goede winkel waar ik dat kan doen?
Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

Fico

Citaat van: mgwlee op oktober 21, 2007, 23:32:44
en waar heb je dit gedaan want ik zoek nog een goede winkel waar ik dat kan doen?

@mgwlee, je hebt PM.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

mgwlee

Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

Randal

Citeer'Xbox 360 met ingebouwde hd-dvd-speler cruciaal'

Volgens insiders bij Toshiba is Microsoft bezig met het ontwikkelen van een nieuwe Xbox 360-variant. Door de ingebouwde hd-dvd-speler zal het nieuwe apparaat meer als een media center gepositioneerd worden.

Hoewel er al langere tijd geruchten gaan over de komst van een Xbox 360 met ingebouwde hd-dvd-speler, heeft Microsoft deze altijd ontkend. Deze keer is het Toshiba, een van de ontwikkelaars van de hd-dvd-standaard, die de geruchtenstroom opnieuw op gang brengt. De nieuwe Xbox 360 zou mogelijk ook nog voorzien kunnen worden van een dubbele hdtv-tuner en een epg.

'Een Xbox met ingebouwde hd-dvd-speler is cruciaal. Zij (Microsoft, red.) en wij zijn er mee bezig', aldus een senior executive van Toshiba uit Singapore. Scott Browning, directeur marketing van een grote retailer van consumentenelektronica in Australië, bevestigt dit en voegt toe dat Sony veel baat heeft gehad bij de lancering van de PlayStation 3 om het blu-ray-formaat van de grond te krijgen. Deze bewering wordt ondersteund door recent marktonderzoek, waaruit is gebleken dat mensen die een PS3 hebben aangeschaft de blu-ray-speler als belangrijke reden hebben opgegeven.

Microsoft en Toshiba hebben verder nog meer ideeën. Er wordt nagedacht over een open standaard voor docking ports, vergelijkbaar met de docking port die op bijvoorbeeld iPods te vinden is. Ook zijn er plannen bekokstoofd voor een mechanisme om Xbox 360-consoles in het chassis van 40 inch of grotere hdtv's te schuiven, zodat het aansluiten van de console sterk vereenvoudigd wordt.
Bron: tweakers.net

PjotrrrNL

Ondertussen heeft Sony een PS3 voor 399 euro in de winkelschappen met de feestdagen.
Het is maar afwachten wanneer die XBox met HD-DVD er komt, en dan mag die ook wel een stuk stiller worden net als de PS3...

Paul Landsmeer

Ik zou het een rare stap vinden. De 360 is al te lang op de markt om nog significant voordeel te halen uit de integratie van HD-DVD. Het veronderstelt bovendien dat er een groep potentiele 360 kopers bestaat die het apparaat nog niet heeft aangeschaft omwille van het huidige gebrek aan HD playback compatibility, terwijl die groep ofwel een HD-DVD add-on had kunnen kopen (maar dat blijkbaar niet heeft gedaan) ofwel intussen waarschijnlijk heeft gekozen voor een PS3 (vanwege BD).

Deze stap kan dan ook alleen maar werken als de 'HD-DVD 360' op hetzelfde prijspeil blijft als de huidige ('kale') 360 of daar nog onder gaat komen. In dat geval zullen MS en Toshiba geleidelijk gaan profiteren van het toenemend aantal HD/DVD bezitters, net zoals Sony dat doet met de PS3. Wordt het een duurdere 'elite' versie van de 360, dan is dit een kansloos avontuur.

eazyQ

Paull ik ga grotendeels met je mee, alleen is het natuurlijk nog onduidelijk of het apparaat wel gelijk blijft aan de huidige 360 met alleen een ingebouwde HD-DVD speler of dat het een volledig nieuw apparaat wordt waarmee je ook xbox 360 games kan spelen, meer een soort mediaspeler dus dan een echte console. Ik vermoed het laatste, juist om o.a. de door jou genoemde redenen.

Paul Landsmeer

Citaat van: Tim Radges op oktober 22, 2007, 13:10:17
Paull ik ga grotendeels met je mee, alleen is het natuurlijk nog onduidelijk of het apparaat wel gelijk blijft aan de huidige 360 met alleen een ingebouwde HD-DVD speler of dat het een volledig nieuw apparaat wordt waarmee je ook xbox 360 games kan spelen, meer een soort mediaspeler dus dan een echte console. Ik vermoed het laatste, juist om o.a. de door jou genoemde redenen.

De 360 is al een mediaspeler: via Windows Media Center kun je beeld en geluid streamen alsmede foto's bekijken e.d. Bovendien kun je trailers downloaden e.d. De 360 is ook nadrukkelijk door MS gepositioneerd als mediaspeler, naast zijn functie als console.

eazyQ

Citaat van: Paull op oktober 22, 2007, 13:13:29
De 360 is al een mediaspeler: via Windows Media Center kun je beeld en geluid streamen alsmede foto's bekijken e.d. Bovendien kun je trailers downloaden e.d. De 360 is ook nadrukkelijk door MS gepositioneerd als mediaspeler, naast zijn functie als console.
klopt, maar toch staat hij  in de markt meer bekend als console dan als mediaspeler.
we zullen wel zien waarmee MSToshiba nu mee gaan komen...

neptune

360 met hd-dvd: goed idee maar helaas veel te laat.
Ze hebben goed naar de PS3 en sony gekeken...
Die hebben veel problemen met blu-ray tekorten enz. gehad, maar ze wisten dat het voor het formaat Blu-ray een enorme boost zou betekenen en hebben het risico dus bewust genomen, nu wil microsoft met de 360 het ook doen, maar lijkt me te laat. Volgens mij heeft Blu-ray al een zekere voorsprong opgebouwd door de PS3 maar de strijd is zeker nog niet gestreden...
zet hier iets neer

joostpolletje

Citaat van: Randal op oktober 22, 2007, 10:56:52
Bron: tweakers.net

Betreft de HD-DVD ingebouwd bij de 360.

Dit zal een koop zijn als hij veel stiller is. Dat is echt een groot probleem momenteel.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Randal

Er worden al XBOX Falcon's gesignaleerd met 65nm CPU in sommige HALO 3 paketten, deze schijnen al een stuk stiller, koeler en zuiniger te zijn.
De meeste winst wordt verwacht als ook de GPU 65nm wordt. Officieel wordt deze pas begin volgend jaar verwacht, maar je weet nooit...

Geluid lijkt me daarom ook geen issue. Het gaat er meer om hoe snel deze Toshiba-XBOX op de markt wordt gezet en voor welke prijs.

Robbert54

Citaat van: Randal op oktober 22, 2007, 23:50:39
Er worden al XBOX Falcon's gesignaleerd met 65nm CPU in sommige HALO 3 paketten, deze schijnen al een stuk stiller, koeler en zuiniger te zijn.
De meeste winst wordt verwacht als ook de GPU 65nm wordt. Officieel wordt deze pas begin volgend jaar verwacht, maar je weet nooit...

Geluid lijkt me daarom ook geen issue. Het gaat er meer om hoe snel deze Toshiba-XBOX op de markt wordt gezet en voor welke prijs.

nou geluid is zeker wel een issue. het is altijd nog eerst horen en dan geloven. maar ze moeten m wel snel op de markt brengen. dat zou goed zijn voor de concurrentie tussen sony en MS en de concurrentie tussen HD-DVD en BLU-RAY.

als ie uitkomt voor dezelfde prijs als de huidige xbox, dan ga ik m zeker kopen. dan is het echt geen slechte prijs voor een mediaconsole met HD en hopelijk gelijk een grotere hardeschijf
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

joostpolletje

Citaat van: Randal op oktober 22, 2007, 23:50:39

Bron?

Een medewerker van Toshiba zou hebben verklaard dat er wordt gewerkt aan een Xbox 360 met een HD-DVD drive. 'Een Xbox met een ingebouwde HD-DVD speler is belangrijk' aldus de medewerker. Toshiba zou de Xbox 360 'ook als meer dan een gaming machine' zien, en wil daar op inspringen. Het zou zelfs zo moeten zijn dat deze Xbox 360 onder de vlag van Toshiba wordt verkocht.

Er zijn meer kolen op het vuur gegooid, want nu komen er ook berichten naar boven dat er naast deze geintegreerde HD-DVD speler, ook een échte 1080p functie in komt, dat er een HDTV-tuner bijgesloten wordt en een 'Electronic Program Guide' (EPG) om je zenders te programmeren. Als klap op de vuurpijl zou er ook een 'docking station' in de hardware zitten om een MP3-speler in te stoppen, bij voorbaat een Zune natuurlijk.

Deze 'nieuwe' console zou eind 2008 moeten uitkomen, of tegelijk met de Las Vegas Consumer Electronics Show (CES) in januari 2009. Momenteel heeft Microsoft al een HD-DVD speler voor de Xbox 360 in de schappen liggen, maar die werkt op externe basis. Toshiba heeft dit bericht overigens nog niet officieel bevestigd
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Paul Landsmeer

Eind 2008? Begin 2009?! Too little too late, lijkt me.

joostpolletje

Citaat van: Paull op oktober 23, 2007, 22:47:45
Eind 2008? Begin 2009?! Too little too late, lijkt me.

Vind ik ook.. Vooral op het oog dat de Xbox360 er dan 5jaar er is. En er een nieuwe toch weer snel zal komen.

PjotrrrNL

Toshiba ontkent de geruchten:

'Not that a denial means anything these days (right Sony?) what with one country's PR firm operating independently from another; nevertheless, a Toshiba spokesman told Stuff that the uber-speced, Toshiba-branded Xbox 360 console with built-in HD DVD rumor is bogus. "It's got nothing to do with us, " says Tosh, "But we know Microsoft doesn't want to include the HD DVD drive so as not to limit the user's experience." The rumor already sounded a bit too far-fethed from the get-go so we'll take Toshiba's word to be golden on this one.'

http://www.engadget.com/2007/10/24/toshiba-nixes-xbox-360-with-built-in-hd-dvd-rumor/

biggdiesel

Van mij mogen ze gerust naast elkaar blijven bestaan, en dan alleen maar universele spelers uitbrengen.  ;D
Momenteel heeft HD-DVD wel de grootste filmbonzen met de grootste filmkassiekers zoals Universal, Paramount achter zich staan.
Transformers heeft in de states de grootste opening van om het even welke disc om het even welke format gehad.
En schijnt de beste film te zijn om je vette plasma/lcd te testen.
Staat in bestelling bij mij  ;)
Onkyo TX-SR 875 / JBL CSC / XBOX360 + HD-DVD / PS3

PjotrrrNL

Ach, Blu-Rays en HD-DVD's verschijnen ook allemaal in originele kwaliteit/formaat op de nieuwsgroepen, dan heb je helemaal geen speler nodig, alleen een snelle HTPC van 450 euro... ;D

spotmatic

Citaat van: PjotrrrNL op oktober 25, 2007, 14:00:22
Ach, Blu-Rays en HD-DVD's verschijnen ook allemaal in originele kwaliteit/formaat op de nieuwsgroepen, dan heb je helemaal geen speler nodig, alleen een snelle HTPC van 450 euro... ;D

En natuurlijk ook flink veel opslagcapaciteit en een voldoende downloadsnelheid, en zin hebben om te quickparren en unrarren. ;)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

PjotrrrNL

Dat parren, rarren doet GrabIt inmiddels automatisch na download  ;D
En ik kijk de meeste films maar een keer dus die bewaar ik dan ook niet...

Dennistattoo

Nou dan heb je zometeen een Xbox met HD-drive erin, dan heb je misschien wel kans dat je schijven kapot gaan. Zo ging het ook met de 360, heb niet zoveel vertrouwen in Xbox.

Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

THX-UltraII

http://www.highdefdigest.com/news/show/Industry_Forecasts/Disc_Sales/Blu-ray_Disc_Sales_Lead_HD_DVD_by_Nearly_2:1_YTD_Q4_Crucial_For_HD_DVD/1102

grappig om te zien dat, onlangs de overstap van een aantal filmmaatschappijen naar HD-DVD exclusief, BR nog steeds de duidelijke winnaar is. Ben benieuwd wat de decembermaand gaat doen.

Jinsu

Hoi,

Als Blu-Ray niet hun compatibiliteitsproblemen krijgen opgelost niet veel ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.