Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Fico

Citaat van: stagefreak op oktober 11, 2007, 11:52:30
Meer data ben ik het niet mee eens. Blu-ray loopt eerder tegen de grenzen van de techniek aan waardoor het veel moeillijker is om de data uberhaupt op zo'n klein plekje te bewaren. Maar misschien krijgen ze het hoge uitval percentage nog onder controle al moet daar wel een prijs bij horen lijkt me.

Oh ja? Lees dit dan maar eens ;)

CiteerNieuws | 8 oktober 2007 - Hitachi heeft bekend gemaakt dat hun onlangs ontwikkelde Blu-ray disc met een capaciteit van maarliefst 100GB speelbaar is op de PlayStation 3. Het enige wat men hiervoor hoeft te doen is het downloaden van een firmware update. Deze nieuwe schijf is gebaseerd op de quad layer technologie, waarbij elke laag uit 25GB bestaat.

Ontwikkelaars verwelkomen deze 100GB schijf natuurlijk met open armen gezien de extra schijfruimte ook automatisch betekent dat er meer content geplaatst kan worden. Naast deze nieuwe schijf heeft Hitachi ook aangegeven dat men op dit moment bezig is met een eight layer schijf met een capaciteit van 200GB.

Bron: http://www.insidegamer.nl/hardware/playstation3/nieuws/17766/100GB-Blu-ray-schijf-ook-te-gebruiken-op-de-PlayStation-3.html
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

J.A.F._Doorhof

Laten ze eerst eens beginnen met meer extra's bij de films voordat ze beginnen over meer ruimte.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Randal

CiteerStudy: Industry Must Do More to Sell High-Def Disc

A new consumer study has found that 73% of respondents who owned a HDTV were satisfied with their current standard DVD player and felt no need to replace it with a high-definition player.

The report, compiled by Port Washington, N.Y.-based The NPD Group, found that 52% of HDTV owners were aware of Blu-ray and HD DVD but only 11% expressed a strong desire to buy a HD player in the next six months.

About 62% said they would wait for a price reduction before making a change, if at all.

The study, conducted June 18 to 28, included 5,500 adults, including 542 owners of high-def packaged media players.

When breaking down the data, The NPD Group found that among respondents, 29% were aware of HD DVD, compared to 20% for Blu-ray. Those who purchased Blu-ray did so because of a perceived technological advantage, while those who purchased HD DVD did so primarily based on price.

"The format war continues to be a primary operative issue when it comes to determining the long-term viability for high-definition technology," said Ross Rubin, director, industry analysis, consumer electronics. "As HDTV penetration continues to grow, manufacturers and studios will need to do a better job imparting the benefits of these formats to a consumer base that still reports a high satisfaction with the current DVD standard."

Indeed, nearly 20% of respondents said they had learned about HD packaged media through a family member or friend. About 40% of Blu-ray and 42% HD DVD respondents said they had become aware of the formats through TV advertising.

Rubin said failure by studios and retailers to educate the consumer would result in failure for both sides of the format war.

"The clock is ticking as every major digital lifestyle stakeholder is blazing a direct path to the living room," Rubin said.

Scarcity of Content

NPD's research concluded that a lack of available content in HD had contributed to 64% of respondents with either a Blu-ray or HD DVD player purchasing standard-definition DVDs.

Russ Crupnick, VP and senior entertainment industry analyst, said the relative lack of new HD packaged media was hampering positive word-of-mouth from early adopters. He said the industry should take that as an opportunity.

The report found that 23% of early adopters plan to upgrade their standard DVD collections to HD. About 63% said they plan to buy upcoming new releases in HD, compared to 37% who will continue to buy standard DVD new releases.

"Once consumers become convinced of the superiority of high-def, and find a way to navigate the format issues, there will be a great deal of pent-up demand for HD DVD or Blu-ray content," Crupnick said.
Bron: homemediamagazine.com

Raimond

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 11, 2007, 13:08:00
Laten ze eerst eens beginnen met meer extra's bij de films voordat ze beginnen over meer ruimte.
extra's boeien me niet zo veel eerlijk gezegd,maar als ze maar mooie uitvoeringen maken,zoals b.v de Lord of the rings extended editions bij DVD ,in plaats van alleen een blauw doosje ::).
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

denada

Citaat van: Raimond op oktober 11, 2007, 14:18:55
extra's boeien me niet zo veel eerlijk gezegd,maar als ze maar mooie uitvoeringen maken,zoals b.v de Lord of the rings extended editions bij DVD ,in plaats van alleen een blauw doosje ::).

Het gaat er mij eigenlijk vooral om dat ik een film kijk in de best mogelijke beeld- en geluidskwaliteit, ik heb liever een supertransfer zonder extras, dan een hele dvd vol met allerlei zaken die ik toch maximaal 1x bekijk.

Raimond

zekers,maare beide is het mooist,je betaald er genoeg geld voor,dus kunnen ze we wat mooist(top beeld,geluid,verpakking) er van maken.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Shorty

Laat ze eerst maar eens het volledige kleurenspectrum van een film op een schijfje zetten.  >:(

VrGr,

Bart J.

Teejoo

Citaat van: denada op oktober 11, 2007, 14:57:30
Het gaat er mij eigenlijk vooral om dat ik een film kijk in de best mogelijke beeld- en geluidskwaliteit, ik heb liever een supertransfer zonder extras, dan een hele dvd vol met allerlei zaken die ik toch maximaal 1x bekijk.
...en dan tegen een concurrerende prijs. Dan kies je als consument wel voor de HD versie, ipv DVD. Bij de spelers zijn ze al goed bezig. En gelijktijdig beschikbaar met de dvd release.

Robbert54

ja ik baal ook van die lelijke rode en blauwe doosjes. kijk naar 300. mooie metalcase voor dvd. en dan zo'n lelijke blauwe case voor blu-ray. die rode van hd-dvd staat er dan tenminste nog een beetje bij.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

J.A.F._Doorhof

Ik betaal het liefst voor content niet voor verpakking :D
Terug naar LD's gewoon karton :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fico

Citaat van: Shorty op oktober 11, 2007, 15:26:02
Laat ze eerst maar eens het volledige kleurenspectrum van een film op een schijfje zetten.  >:(

VrGr,

Bart J.

Zou dat wel ooit mogelijk zijn? Als ze de films in 30- of 36-bit deep color gaan uitbrengen gaan de huidige spelers er toch niet meer mee overweg kunnen? Of wel?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Shorty

Alles kan!  ;D Ik meen ergens gelezen te hebben dat die extra kleurinformatie versleuteld kan worden op dezelfde manier zoals dat met geluidsformaten gaat: als je receiver de nieuwste Dolby of DTS-stream niet kan ontcijferen dan kan het apparaat altijd een oudere versie daarvan decoderen.
Elke andere methode gaat natuurlijk op grote bezwaren stuiten....
Maar het betekent wel dat elke film opnieuw gedigitaliseerd zal moeten worden, want tot nu toe wordt alle kleur in 8-bits opgeslagen (dacht ik).   :P

VrGr,

Bart J.

Ettepet

Wat tof zou zijn is als ze die extra kleurendiepte niet in gaan zetten voor alleen maar meer kleurdetail maar voor een groter kleurenpallet.  En dat de weergever of speler de grotere kleurendriehoek om kan zetten naar het beperkte kleurendriehoekje waar we al tientallen jaren tegenaan zitten te staren.

CineSmurf

Citaat van: cip54 op oktober 11, 2007, 18:33:50
ja ik baal ook van die lelijke rode en blauwe doosjes. kijk naar 300. mooie metalcase voor dvd. en dan zo'n lelijke blauwe case voor blu-ray. die rode van hd-dvd staat er dan tenminste nog een beetje bij.

Vooral dat ze niet in mijn DVD rek passen is erg irritant.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Sol

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 11, 2007, 13:08:00

Wat mij betreft mogen ze dat achterwege laten, hoor. Die extra's kijk ik toch nooit..  ^-^

Maar waar die extra ruimte natuurlijk al helemaal mooi te pas komt, zijn de PS3-games. 8)
Stel je eens voor wat voor f*cking vette games je zou kunnen maken met die 100GB-schijfjes. >:D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Randal

Citaat van: Sol op oktober 12, 2007, 12:19:28
Wat mij betreft mogen ze dat achterwege laten, hoor. Die extra's kijk ik toch nooit..  ^-^

Maar waar die extra ruimte natuurlijk al helemaal mooi te pas komt, zijn de PS3-games. 8)
Stel je eens voor wat voor f*cking vette games je zou kunnen maken met die 100GB-schijfjes. >:D
Ik geloof niet dat de games daar beter door worden, de hardware blijft hetzelfde...
Ze krijgen hooguit wat meer extra's, en natuurlijk worden de (soms irritante) filmpjes tussendoor ook steeds langer...  ;)

denada

Citaat van: Randal op oktober 12, 2007, 12:37:32
Ik geloof niet dat de games daar beter door worden, de hardware blijft hetzelfde...
Ze krijgen hooguit wat meer extra's, en natuurlijk worden de (soms irritante) filmpjes tussendoor ook steeds langer...  ;)

Even offtopic, maar de ontwikkelaars van het spel assassins creed hadden moeite om alles op een dvd9 te krijgen voor de xbox360, op een bluray schijfje hadden ze ruimte genoeg :) .. wat wel weer jammer is, is dat de ps3 weer lastig deed met het aansturen van het interne geheugen, maar dat even helemaal offtopic en terzijde :)

Robbert54

Citaat van: denada op oktober 12, 2007, 17:42:12
Even offtopic, maar de ontwikkelaars van het spel assassins creed hadden moeite om alles op een dvd9 te krijgen voor de xbox360, op een bluray schijfje hadden ze ruimte genoeg :) .. wat wel weer jammer is, is dat de ps3 weer lastig deed met het aansturen van het interne geheugen, maar dat even helemaal offtopic en terzijde :)

:o moet ik nou A.C.  halen voor de ps3 of voor de xbox??? waar zou die beter op lopen??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denada

Citaat van: cip54 op oktober 12, 2007, 18:31:13
:o moet ik nou A.C.  halen voor de ps3 of voor de xbox??? waar zou die beter op lopen??

maar weer offtopic dan :) ik zou em gewoon voor de x360 halen, op de ps3 hebben ze echt heel veel moeite om het allemaal strak te laten lopen..

Paul Landsmeer

Kom op mensen, het gaat hier over HD, voor de 360/PS3 bestaan al genoeg andere topics.

Robbert54

rustig jochie. even een vraag stellen tussen door mag toch wel. t is drie berichtjes in totaal. nah ja definitief back to topic.

nu spiderman aan het kijken op blu ray. and it looks beautifull! mooie aanbieding ook bij rodisc.

nu ik nog hd-dvd heb op de xbox merk ik dat ik toch meer blu-ray kijk puur omdat die xbox zo veel lawaai maakt. wel jammer. koop dus puur door he geluid van de speler meer blu-ray

Woonkamer HT
Stereo

CineSmurf

Inmiddels heb ik in mijn HTPC een BR drive (pioneer) en een HDDVD drive (toshiba) geinstalleerd. Ik kan dus beide kijken.

Wat me wel opvalt is dat de meeste films (in elk geval die ik leuk vind) op BR uitkomen, of op beide formaten. Tot nu toe is Bourne de enige die alleen op HDDVD te krijgen was.

Uiteindelijk denk ik dus nog steeds dat beide formaten naast elkaar blijven bestaan, met een voorkeur voor BR. Ik sluit ook nog steeds niet uit dat in de VS HDDVD dominant wordt en in Europa BR.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Hertog_Martin

De PS3 verkoopt naar mijn idee zeer goed sinds de prijsverlaging, dit is enorm in het voordeel van blu-ray.

Daarnaast is Universal de enige hddvd exclusive die toch ook wel zullen inzien dat ze zich daarmee in de vingers snijden.

Ik denk dat blu-ray binnen een jaar hd-dvd aan de kant heeft gezet.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Rhodanos

CiteerDaarnaast is Universal de enige hddvd exclusive die toch ook wel zullen inzien dat ze zich daarmee in de vingers snijden.

Paramount is tot in elk geval voorjaar 2009 ook hd-dvd exlusive.

Randal

Citaat van: Hertog_Martin op oktober 14, 2007, 13:55:20
De PS3 verkoopt naar mijn idee zeer goed sinds de prijsverlaging, dit is enorm in het voordeel van blu-ray.

Daarnaast is Universal de enige hddvd exclusive die toch ook wel zullen inzien dat ze zich daarmee in de vingers snijden.

Ik denk dat blu-ray binnen een jaar hd-dvd aan de kant heeft gezet.

Naar jouw idee, is dat op feiten berust?