Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Teejoo

Je weet dat deze bouwgelijk is aan de Toschiba EX1? Dus wellicht is dit qua prijs interessanter.

papaleo

Citaat van: Wuppy32 op oktober  3, 2007, 19:19:35
Ik ben al in het bezit een Panasonic blu ray speler, maar ik moet zeggen er zijn ook een hoop  HD DVD titels die ik graag zou willen hebben.

Aangezien Samsung zijn hybride speler heeft geannuleerd zit ik te lijkt mij de nieuwe Onkyo HD DVD speler wel wat om naast de Pana te hebben

http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5775825.html

Voorlopig zou de strijd wel blijven tussen beide kampen denk ik zo

Oooh....,bedoel je dat de BD-UP5000 van de baan is?
Daar zit ik op te wachten...... :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

frenkelh

Citaat van: papaleo op oktober  3, 2007, 19:31:58
Oooh....,bedoel je dat de BD-UP5000 van de baan is?
Daar zit ik op te wachten...... :-\

Volgens mij is die aleen vertraagd tot volgend jaar.
Ik dacht ergens in Januari, maar het zou me niet verbazen als die pas in het voorjaar goed beschikbaar is.

In de VS is de Samsung BDP-2400 wel geanuleerd, maar dat is een BD only speler, en ik weet niet of die uberhaubt ook op de Europeese markt zou verschijnen.

Wuppy32

Citaat van: Teejoo op oktober  3, 2007, 19:24:24
Je weet dat deze bouwgelijk is aan de Toschiba EX1? Dus wellicht is dit qua prijs interessanter.

Volgens mij zijn de spec's van de Onkyo beter/nieuwer dan de Toshiba...o.a. HQV scaler / HDMI 1.3  ???

Teejoo

THX-UltraII

sinds het uitstel van de Samsung 5000 naar December US (dus reken op februari/maart EU) overweeg ik alsnog een separate HD en BR speler omdat ik niet kan wachten  :)

De ps3 kan nog wel even door bij me als BR speler. Als DTS-MA decoding en 2.0 profiel kunnen worden gerealiseerd door een kerstupdate  ;) is het misschien zelfs wel een keeper voor de lange termijn.
Als HD speler overweeg ik de Toshiba HD-EP30. Iemand al een mening over deze aankomende speler van Toshiba?

Fico

Citaat van: THX-ultraII op oktober  4, 2007, 08:50:15
De ps3 kan nog wel even door bij me als BR speler. Als DTS-MA decoding en 2.0 profiel kunnen worden gerealiseerd door een kerstupdate  ;) is het misschien zelfs wel een keeper voor de lange termijn.

Dat ze daar nog maar even mee wachten... ;)
Anders gaat de verleiding weer te groot worden om mijn receiver te upgraden... ;D ;D ;D
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Randal

Even offtopic mbt PS3:
Door verschillende bronnen wordt gemeld dat er een uitgeklede ps3 komt (399 euro) : Géén cardreader, minder USB-poorten (-2), 40GB harde schijf.
Maar het opvallenste nieuws komt van het Italiaanse blad gamestore die meldt dat de goedkopere versie géén HDMI zal hebben!   ::)

daxie

Pure marketing dus.

Zorgen dat je een model hebt dat in dezelfde prijscategorie zit als de xbox, maar hem zodanig strippen dat je eigenlijk toch de duurdere wil kopen.

Alhoewel ik het weglaten van hdmi een brug te ver vindt. Zo verliezen ze de kopers die een ps3 als blu-ray speler willen kopen, maar de extra harde schijfruimte dus niet nodig hebben.

Raphie

Is juist een goede stap, maakt HDMI tot een upsell, daar geeft men wel 100 euro extra voor uit, voor alleen een beetje schijfruimte niet.
Vind je hem met HDMI nog steeds te duur, dan koop je hem toch lekker niet?
JBL PRX Power!

EdwinB

Citaat van: Randal op oktober  4, 2007, 14:30:21
Maar het opvallenste nieuws komt van het Italiaanse blad gamestore die meldt dat de goedkopere versie géén HDMI zal hebben!

Dit lijkt me eerlijk gezegd erg onwaarschijnlijk, het zou betekenen dat Sony de standaard HDMI aansluiting op de PS3 verwijderd net nu Microsoft HDMI standaard maakt op de Xbox 360...  ???

Rhodanos

En dat terwijl er ook nog een Blu-ray meegeleverd wordt.

neptune

Het wordt 10-10 bekend gemaakt.
Dat van de goedkope versie lijkt te kloppen, het weghalen van dhmi lijkt een misinterpretatie te zijn, dus waarschijnlijk toch voor 399 een 'kale' PS3 met Bluray en hdmi
zet hier iets neer

Robbert54

snap dat niet. heb ik toch liever voor die 200 euro extra alles erop en eraan. mag alleen wel standaard een hdmi kabel bijzitten! mag ook wel eens gaan kijken naar een nieuwe xbox, de mijne begint echt rare geluiden te maken als de koeling (straaljager) aangaat :o

iemand nog meer info gevonden over dat er een nieuwe hd-dvd add on komt voor de xbox? heb nog niet weer wat kunnen vinden namelijk.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frenkelh

Citaat van: cip54 op oktober  4, 2007, 21:02:07
snap dat niet. heb ik toch liever voor die 200 euro extra alles erop en eraan. mag alleen wel standaard een hdmi kabel bijzitten! mag ook wel eens gaan kijken naar een nieuwe xbox, de mijne begint echt rare geluiden te maken als de koeling (straaljager) aangaat :o

iemand nog meer info gevonden over dat er een nieuwe hd-dvd add on komt voor de xbox? heb nog niet weer wat kunnen vinden namelijk.

naar verluid gaat de prijs van de "normale" PS3 100 Euro omlaag (dus 499,-).
Dan is het verschil met de "Budget" uitvoering nog maar 100 Euro.

Jammer dat de PS3 niet via IR AB te bedienen is, zodat universel afstandsbediengen niet bruikbaar zijn.
Dat is voor mij toch wel een rede verder te kijken naar een stand alone.

Robbert54

Citaat van: frenkelh op oktober  4, 2007, 21:38:51
naar verluid gaat de prijs van de "normale" PS3 100 Euro omlaag (dus 499,-).
Dan is het verschil met de "Budget" uitvoering nog maar 100 Euro.

Jammer dat de PS3 niet via IR AB te bedienen is, zodat universel afstandsbediengen niet bruikbaar zijn.
Dat is voor mij toch wel een rede verder te kijken naar een stand alone.

moet je teejoo even een pm sturen die had iets gevonden zodat de ps3 gewoon via IR te bedienen is!

las net op die psonly site dat blu-ray nu ook met een prototype is gekomen van een 100gb disc!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Teejoo

Voor ir lijkt me deze http://www.automatedhome.co.uk/Remotes/PS3-IR-Remote-Control-at-Last.html[/url] wel gemakkelijk: Via Ebay heel goedkoop.

Randal

CiteerHd-dvd-recorders Toshiba zetten mpeg-2 om naar h.264

Drie komende hd-dvd-recorders van Toshiba zijn in staat om hd-signaal in mpeg2-formaat te transcoderen naar h.264. Met de zogeheten 'HD Rec'-technologie is het zo mogelijk twee uur hd-content op een gewone dvd te branden.

Toshiba toonde de recorders op de Ceatec-beurs in Japan. De mogelijkheid van de drie modellen om mpeg-2 naar het efficiëntere h.264-compressieformaat om te zetten, zorgt ervoor dat er meer hd-content op de harde schijf of beschrijfbare hd-dvd's past. Volgens Toshiba kan er, dankzij het half september gestandaardiseerde HD Rec-formaat, zes uur aan hd-materiaal op een hd-dvd-r-schijfje gebrand worden.

Van de getoonde recorders in Tokio kan het high-end-model RD-X7 op 1080p-formaat 24 frames per seconde uitsturen. De andere twee modellen, de RD-A101 en de RD-A201, leken een dergelijke uitvoer niet te kunnen leveren, aldus PCWorld. Het is niet bekend wanneer de recorders op de markt komen.
Bron: tweakers.net

Paul Landsmeer

Citeer
HD DVD Getting More Looks on Netflix Site Than Blu-ray

Of 14 million visitors to online DVD renter Netflix's website each month, only 48,000 viewed its pages devoted to releases in high-definition HD DVD or Blu-ray discs, according to Compete.com. Examining the data, the website High-Def Disc News commented Thursday, "Curiously, although those who looked at Blu-ray titles outnumbered those looking at HD-DVD by a factor of 1.8 to 1, among those who set an hi-def format as their preferred disc format, HD-DVD was chosen over Blu-ray by a factor of 2.4 to 1." In August, Netflix CEO Reed Hastings said that his company was "agnostic" in the battle between the two formats for allegiance but indicated that customer demand was "pretty evenly split between them, [but it's] tiny, like a percent or something." The new figures would indicate that, at least judging from the number of visitors to Netflix's HDTV pages, it's even tinier -- just a third of a percent.

Bron: IMDB.com

Teejoo

Kijk, hier baal ik nou van: Fox Speaks Out on 'Silver Surfer,' 'Day After Tomorrow' Blu-ray Playback Problems. Door al die flauwekul eromheen loopt zo'n disc dus niet goed op alle spelers. Citaat van Fox: "We are releasing more and more advanced interactive titles, and consumers should lobby their hardware manufacturers to release firmware upgrades post haste,"
Ondanks dat ik zelf een PS3 heb, vind ik dit niet kunnen. Dat alle extra's het niet goed doen ok, maar het is triest dat je niet gewoon de film kunt kijken.

zie: http://bluray.highdefdigest.com/news/show/Fox/Technical_Glitches/Fox_Speaks_Out_on_Silver_Surfer,_Day_After_Tomorrow_Blu-ray_Playback_Problems/1042

williams

nou dat zijn weer wat min punten voor  het blu ray kamp
het is toch te gek voor woorden dat sommige fox titels op bepaalde spelers het niet doen
dit lijkt ook de reden te zijn waarvoor master and comander iedere keer wordt uitgesteld
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

frenkelh

En zo blijft het voorlopig nodig regelmatig een Firmware update uit te voeren om dit soort problemen op te lossen,...HD DVD had heir in het begin nog veel meer last van (oa met Warner Combo's), maar die lijken de laatste tijd alles beter onder controle te hebben.
Aan de ander kant worden "Silver Surfer" en "Day After Tomorrow" zeer goed beoordeeld op het gebied van Beeld en Geluid, dus als het eenmaal draaid zit het wel snor.

Verder heeft HD DVD in de VS, dankzijn "Knocked Up", weer een goede week achter de rug (laatste week van September), met een marktaandeel van 46%.

PjotrrrNL

De 'uitgeklede' PS3 ligt vanaf 8 oktober in de winkel, met enkel een kleinere hardisk, geen cardreader en twee i.p.v. vier USB 2.0 poorten een aantrekkelijke keuze voor wie een Blu-Ray speler met HDMI 1080/24p en goede upgrademogelijkheden zoekt...
HD-DVD gaat het moeilijk krijgen met de feestdagen.

Rhodanos

Hm, je kunt al een hd-dvd speler kopen van rond de €300,-- en met 7 gratis discs. Zie:
http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=54203&page=2.

ajbeefde

Citaat van: PjotrrrNL op oktober  6, 2007, 12:34:13
De 'uitgeklede' PS3 ligt vanaf 8 oktober in de winkel, met enkel een kleinere hardisk, geen cardreader en twee i.p.v. vier USB 2.0 poorten een aantrekkelijke keuze voor wie een Blu-Ray speler met HDMI 1080/24p en goede upgrademogelijkheden zoekt...
HD-DVD gaat het moeilijk krijgen met de feestdagen.

Waarvoor zou je voor een uitgeklede PS3 gaan als je voor 599,00 een dedicated Sony BR speler kunt aanschaffen.....

Als je puur voor de films en muziek gaat is dit toch de betere optie....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.