Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Teejoo

Citaat van: frenkelh op oktober  6, 2007, 12:28:38
En zo blijft het voorlopig nodig regelmatig een Firmware update uit te voeren om dit soort problemen op te lossen,...HD DVD had heir in het begin nog veel meer last van (oa met Warner Combo's), maar die lijken de laatste tijd alles beter onder controle te hebben.
Aan de ander kant worden "Silver Surfer" en "Day After Tomorrow" zeer goed beoordeeld op het gebied van Beeld en Geluid, dus als het eenmaal draaid zit het wel snor.
Dat is ook zo, maar het gaat mij er meer om (en dat geld voor beide formaten) dat al die interactieve dingen maar lekker gebruiken voor de extra's. Maar niet voor het menu of de film. Dan zijn er ook geen problemen. Bij beide pirates films waren toch ook zoveel problemen omdat de spelers zich verslikten in dat sprekend doodshoofd in het menu. Dan denk ik, laat die flauwekul toch, dan heb je nooit problemen.

Spekkie99

Citaat van: ajbalmere op oktober  6, 2007, 13:54:35
Waarvoor zou je voor een uitgeklede PS3 gaan als je voor 599,00 een dedicated Sony BR speler kunt aanschaffen.....

Als je puur voor de films en muziek gaat is dit toch de betere optie....

af en toe lekker gamen tussen de films door... ;D
zolang de PS3 niet onder doet voor dedicated spelers... >:D
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

PjotrrrNL

Citaat van: ajbalmere op oktober  6, 2007, 13:54:35
Waarvoor zou je voor een uitgeklede PS3 gaan als je voor 599,00 een dedicated Sony BR speler kunt aanschaffen.....

Als je puur voor de films en muziek gaat is dit toch de betere optie....

Omdat de 40Gb PS3 maar 399 kost en nog steeds prima geschikt is om af en toe een spelletje mee te spelen.

Reken maar dat dit een boost in de verkoop van de PS3 geeft de komende maanden.
En wie eenmaal een PS3 heeft staan gaat natuurlijk ook wel een Blu-Ray schijfje kopen.

(Beeldkwaliteit van de PS3 is zeker ook niet minder dan de Blu-Ray spelers van 600 euro...)

Leuke combi dus voor 399 euri, daar haal je geen XBox met HD-DVD drive voor.....

mgwlee

maar is dan de 400 euro versie net zo goed als de iets duurdere , ok je mist wat poorten en zo (wat mis je eigenlijk nog meer) maar het is gewoon een blue ray spelen en je kan ermee gamen en ook online dus ik denk zelf dat ik dan voor de 40 gb ga.
Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

ajbeefde

Citaat van: PjotrrrNL op oktober  6, 2007, 15:00:21
Omdat de 40Gb PS3 maar 399 kost en nog steeds prima geschikt is om af en toe een spelletje mee te spelen.

Reken maar dat dit een boost in de verkoop van de PS3 geeft de komende maanden.
En wie eenmaal een PS3 heeft staan gaat natuurlijk ook wel een Blu-Ray schijfje kopen.

(Beeldkwaliteit van de PS3 is zeker ook niet minder dan de Blu-Ray spelers van 600 euro...)

Leuke combi dus voor 399 euri, daar haal je geen XBox met HD-DVD drive voor.....

Maar als je een filmpje wilt kijken zit je niet te wachten op allerlei bijgeluiden van de ps3.... of is dat nu eindelijk ook onder controle bij de units die nu in de winkel liggen?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

PjotrrrNL

Ach, eeni eder moet zijn eigen afweging maken.
De PS3 is een stuk stiller dan de XBox, en in een kast hoor je 'm echt niet meer met een beetje 'bioscoopgeluid' uit je HT...

Ik wilde vooral duidelijk maken dat dit een leuke 'boost' kan opleveren voor de verkoopcijfers van het Blu-Ray kamp.

ajbeefde

Citaat van: PjotrrrNL op oktober  6, 2007, 17:57:24

Ik wilde vooral duidelijk maken dat dit een leuke 'boost' kan opleveren voor de verkoopcijfers van het Blu-Ray kamp.

Begreep ik al..... maar voor de niet gamers is er nu een mooi en betaalbaar alternatief....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

EdwinB

Citaat van: PjotrrrNL op oktober  6, 2007, 15:00:21

Verwacht ik niet, in tegenstelling tot de film-liefhebbers op dit forum die de PS3 kopen als goedkoop alternatief om Blu-ray af te spelen en dan nog af en toe een spelletje kopen gaan gamers niet Blu-ray films kopen omdat ze toevallig een PS3 hebben staan.

Ik ken een aantal mensen met een PS3 die dit apparaat hebben gekocht om the gamen en die lachen om Blu-ray. Een BD schijfje kopen voor 30 euro terwijl de dvd een tientje kost of gewoon te downloaden is? Ze verklaren je voor gek waar je bij staat.

addy

Denk er ook over om de psp 3 te kopen, en een bleu ray film zou ik dan toch zeker wel willen hebben
om de beeldkwalieteit eens te mogen zien.

Gr Ad

PjotrrrNL

Citaat van: EdwinB op oktober  7, 2007, 16:47:10
Verwacht ik niet, in tegenstelling tot de film-liefhebbers op dit forum die de PS3 kopen als goedkoop alternatief om Blu-ray af te spelen en dan nog af en toe een spelletje kopen gaan gamers niet Blu-ray films kopen omdat ze toevallig een PS3 hebben staan.

Ik ken een aantal mensen met een PS3 die dit apparaat hebben gekocht om the gamen en die lachen om Blu-ray. Een BD schijfje kopen voor 30 euro terwijl de dvd een tientje kost of gewoon te downloaden is? Ze verklaren je voor gek waar je bij staat.

Een gamer die een Full HD scherm heeft staan zal toch wel eens nieuwsgierig kunnen worden naar een filmpje in hoge kwaliteit...

Sony trekt met deze prijs in elk geval wel een hoop gamende filmliefhebbers (of andersom) naar het Blu-Raykamp!

frenkelh

Citaat van: EdwinB op oktober  7, 2007, 16:47:10

Dat blijf je altijd houden als early adaptor.
Zij die 600 Euro voor hun PS3 betaalde worden ook door vele uitgelachen waar ze bij staan,...vooral nu bekend is dat je er al één voor 400 Euro kan krijgen,...en dat binnen een half jaar na de introductie.

Voor het geval Games je niets intresseren,...de nieuwe Samsung BD speler (BDP-1400) is al te koop voor 380 Euro, en dus goedkoper dan de nieuwe PS3.
En daarme komen de prijzen van HD DVD en BD spelers er dicht bij elkaar te liggen, wat natuurlijk niet gunstig is voor HD DVD.

eddy135

Citaat van: frenkelh op oktober  7, 2007, 18:20:18
Dat blijf je altijd houden als early adaptor.
Zij die 600 Euro voor hun PS3 betaalde worden ook door vele uitgelachen waar ze bij staan,...vooral nu bekend is dat je er al één voor 400 Euro kan krijgen,...en dat binnen een half jaar na de introductie.

Dat zal wel loslopen met dat uitlachen, denk ik.
Als je ps-2 spellen wilt blijven spelen, zal je toch de duurdere moeten kopen.
Ik denk dat veel gamers daarmee op hun bek gaan; da's pas lachen man.  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

EdwinB

Citaat van: PjotrrrNL op oktober  7, 2007, 17:16:37
Een gamer die een Full HD scherm heeft staan zal toch wel eens nieuwsgierig kunnen worden naar een filmpje in hoge kwaliteit...

Dat zijn dan over het algemeen 28"/32" LCD schermpjes. Wees je er van bewust dat maar een zeer beperkt aantal mensen, de mensen welke dit forum bezoeken  :), echt grote HD schermen/beamers en 5.1/7.1 geluidsinstallaties hebben. Groot verschil ga je niet zien op deze kleine LCD schermen en over de geluidsinstallatie van de gemiddelde mens zullen we het maar helemaal niet hebben.

Ik ben zelf gek op HD en probeer mensen er enthousiast voor te maken maar echt veel interesse is er niet van de gewone consument. Wanneer een BD of HD-DVD schijfje even duur kost als een dvd dan gaat het misschien ooit lopen maar ik ben bang dat dit nog wel jaren gaat duren.

EdwinB

Citaat van: eddy135 op oktober  7, 2007, 18:26:54
Als je ps-2 spellen wilt blijven spelen, zal je toch de duurdere moeten kopen.
Ik denk dat veel gamers daarmee op hun bek gaan; da's pas lachen man.  ;D

Dat zou inderdaad wel eens misser voor Sony kunnen worden. Al jaren roepen ze dat de PS3 100% compatible is met de PS2 en nu halen ze deze feature compleet weg uit het goedkope model.

Ik verwacht niet dat ze dit luidkeels gaan lopen verkondigen en het zou dus zo maar kunnen dat mensen raar opkijken wanneer ze een PS2 spel in hun PS3 stoppen.

Ach, kan de consumentenbond weer eens gaan lopen schreeuwen...  ;)

Fico

Citaat van: frenkelh op oktober  7, 2007, 18:20:18
Voor het geval Games je niets intresseren,...de nieuwe Samsung BD speler (BDP-1400) is al te koop voor 380 Euro, en dus goedkoper dan de nieuwe PS3.

Kan deze ook Blu-ray films weergeven in 1080p24?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

frenkelh

Citaat van: Fico op oktober  7, 2007, 22:21:52
Kan deze ook Blu-ray films weergeven in 1080p24?

In de VS is deze speler al even op de markt, en daar is 1080p24 mogelijk,...en ik verwacht dat het hier in Europa ook zo zal zijn.

Fico

Citaat van: frenkelh op oktober  8, 2007, 06:55:59
In de VS is deze speler al even op de markt, en daar is 1080p24 mogelijk,...en ik verwacht dat het hier in Europa ook zo zal zijn.

Staat ook al op de website ;)
http://www.samsung.com/nl/products/dvd/bluray/bd_p1400.asp

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

willem focus

Hoi,

Zijn er al ontwikkelingen die wijzen op de komst van een HDDVD/Blueray recorder-speler?
Als ik dan toch de stap in de richting van HD ga maken, dan liefst meteen alles inéén! ;D

Weet er iemand iets over te melden?

Groeten....Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

Grample

Citaat van: willem focus op oktober 10, 2007, 21:09:57
Hoi,

Zijn er al ontwikkelingen die wijzen op de komst van een HDDVD/Blueray recorder-speler?
Als ik dan toch de stap in de richting van HD ga maken, dan liefst meteen alles inéén! ;D

Weet er iemand iets over te melden?

Groeten....Willem ;)

Ze zijn er wel (Blu-Ray iig), in Japen zijn er zelfs paar van Sony uit en ook paar nieuwe geintroduceerd maar op US en Europese markt nog noks te krijgen.

willem focus

Citaat van: Grample op oktober 10, 2007, 22:38:36
Ze zijn er wel (Blu-Ray iig), in Japen zijn er zelfs paar van Sony uit en ook paar nieuwe geintroduceerd maar op US en Europese markt nog noks te krijgen.

OK,

Dat zou kunnen betekenen dat er binnen een jaar hier ook één en ander te verkrijgen zou moeten zijn....toch?
Als ik toch iets nieuws moet kopen, dan wacht ik nog liever op een dergelijk type speler.

Groeten...Willem ;)
Pioneer PDP-428XD/Cambridge 650R/ Pioneer-DVR 545HX/PioneerDV-585A/Infinity Beta 40/Infinity C250/Infinity Beta 10/Infinity SW10/Samsung DCB-H360R/Oppo BDP83/Iphone3GS

Grample

Citaat van: willem focus op oktober 10, 2007, 22:41:57
OK,

Dat zou kunnen betekenen dat er binnen een jaar hier ook één en ander te verkrijgen zou moeten zijn....toch?
Als ik toch iets nieuws moet kopen, dan wacht ik nog liever op een dergelijk type speler.

Groeten...Willem ;)

Of ze binnen een jaar hier in Europa te koop zullen zijn is natuurlijk niet zeker en reken maar op dat ze in het begin echt duur zullen zijn !

Check hier en hier btw voor Sony en Sharp recorders.

Shorty

Citaat van: willem focus op oktober 10, 2007, 22:41:57
OK,

Groeten...Willem ;)

Ik denk dat Grample je vraag verkeerd begrepen had: jij wilde weten of er combi (HD-DVD+BluRay) recorders op de markt gaan verschijnen. De Sony BR-recorders waar G. het over heeft doen (natuurlijk) alleen BluRay.

VrGr,

Bart J.

denada

Citaat van: Shorty op oktober 11, 2007, 10:05:45
Ik denk dat Grample je vraag verkeerd begrepen had: jij wilde weten of er combi (HD-DVD+BluRay) recorders op de markt gaan verschijnen. De Sony BR-recorders waar G. het over heeft doen (natuurlijk) alleen BluRay.

VrGr,

Bart J.

Ik ben benieuwd of deze uberhaupt ooit gaan komen, het werkt natuurlijk wel net iets anders dan toen er een dvd-r en dvd+r standaard was, die konden overweg met dezelfde laser, HD DVD en Bluray hebben allebei een andere nodig.

Randal

Citaat van: denada op oktober 11, 2007, 10:45:15
Ik ben benieuwd of deze uberhaupt ooit gaan komen, het werkt natuurlijk wel net iets anders dan toen er een dvd-r en dvd+r standaard was, die konden overweg met dezelfde laser, HD DVD en Bluray hebben allebei een andere nodig.

Waar haal je dat vandaan?
Volgens mij kan dat gewoon met 1 laser, de Numerical aperture (NA) verschilt, de NA van BluRay(0,85) is hoger dan bij HD-DVD(0,60). Blu-ray is dus nauwkeuriger, en kan dus meer data bevatten.
Er is daarvoor de "aperture control" element, die de wavelengte selecteert.

redfox001

Citaat van: Randal op oktober 11, 2007, 11:17:47
Waar haal je dat vandaan?
Volgens mij kan dat gewoon met 1 laser, de Numerical aperture (NA) verschilt, de NA van BluRay(0,85) is hoger dan bij HD-DVD(0,60). Blu-ray is dus nauwkeuriger, en kan dus meer data bevatten.
Er is daarvoor de "aperture control" element, die de wavelengte selecteert.

Meer data ben ik het niet mee eens. Blu-ray loopt eerder tegen de grenzen van de techniek aan waardoor het veel moeillijker is om de data uberhaupt op zo'n klein plekje te bewaren. Maar misschien krijgen ze het hoge uitval percentage nog onder controle al moet daar wel een prijs bij horen lijkt me.