Wordt het Blu-ray of HD-DVD? (Deel 4)

Gestart door Randal, augustus 20, 2007, 22:02:36

Vorige topic - Volgende topic

Wat wordt volgens jou de opvolger van de DVD?

Blu-Ray
176 (53%)
HD-DVD
60 (18.1%)
Beide formaten naast elkaar...
71 (21.4%)
Géén van beide
25 (7.5%)

Totaal aantal stemmen: 319

Shorty

Citaat van: Reggie2000 op december 11, 2007, 08:23:16
Veel meer stond er niet in het oorspronkelijke artikel maar denk eerder dat sommige mensen er meer in wilde lezen dan dat er in stond  ;)

Zelfs ik heb het hier destijds niet gemeld!  ;D

VrGr,

Bart J.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

denada

De samsung 1400 bluray speler kost nog maar $269.98 op amazon.com, dat is minder dan 200 euro! heeft het bluray kamp nu ook ingezien dat de prijs omlaag moet?

THX-UltraII

Citaat van: denada op december 11, 2007, 16:00:16
De samsung 1400 bluray speler kost nog maar $269.98 op amazon.com, dat is minder dan 200 euro! heeft het bluray kamp nu ook ingezien dat de prijs omlaag moet?

wat hebben WIJ hieraan? Je kunt op een import 1400 geen regio B discs afspelen.

Robbert54

Citaat van: THX-ultraII op december 11, 2007, 16:34:08
wat hebben WIJ hieraan? Je kunt op een import 1400 geen regio B discs afspelen.

misschien dat ze hier dan ook omlaag gaan.. ::) hoeft natuurlijk niet maar blu-ray richt zich nu ook wel steeds meer op de europese markt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

riwi

Citaat van: denada op december 11, 2007, 16:00:16

Helaas verstuurt amazon niet buiten de VS (deze producten in ieder geval niet) ik heb het geprobeerd met de Sony 300 en de Samsung 1400. Gisteren uiteindelijk de 1400 bij bhphotovideo gekocht voor $349. Ik zie vandaag dat ie al gedaald is naar $299 (zondag was het nog $399). Het lijken wel dag prijzen   ::)

Maakt toch niet uit dat de speler geen regio A kan ??? Je verkoopt gewoon alle pure regio A schijven (Fox titels) daar zijn hier genoeg liefhebbers voor en koopt voortaan alleen nog maar de goedkopere regio B. Voorlopig hou ik de EU-PS3 er gewoon bij.

Dat de prijs omlaag _moet_ ben ik het niet mee eens. De armoedzaaiers die geen speler kunnen betalen zullen ook weinig schijven kopen verwacht ik dus daar is de BD industrie niet bij gebaat met deze mensen als klant.

Ik las ook dat Sony heeft aangekondigd dat de PS3 in december een update krijgt waarmee hij officieel Profile 1.1 is. dat is goed nieuws  8)
http://www.reghardware.co.uk/2007/12/07/ps3_to_get_bd_profile_1dot1/

Rielplayer

Citaat van: riwi op december 11, 2007, 17:19:25
Helaas verstuurt amazon niet buiten de VS (deze producten in ieder geval niet) ik heb het geprobeerd met de Sony 300 en de Samsung 1400. Gisteren uiteindelijk de 1400 bij bhphotovideo gekocht voor $349. Ik zie vandaag dat ie al gedaald is naar $299 (zondag was het nog $399). Het lijken wel dag prijzen   ::)

Maakt toch niet uit dat de speler geen regio A kan ??? Je verkoopt gewoon alle pure regio A schijven (Fox titels) daar zijn hier genoeg liefhebbers voor en koopt voortaan alleen nog maar de goedkopere regio B. Voorlopig hou ik de EU-PS3 er gewoon bij.

Dat de prijs omlaag _moet_ ben ik het niet mee eens. De armoedzaaiers die geen speler kunnen betalen zullen ook weinig schijven kopen verwacht ik dus daar is de BD industrie niet bij gebaat met deze mensen als klant.

Ik las ook dat Sony heeft aangekondigd dat de PS3 in december een update krijgt waarmee hij officieel Profile 1.1 is. dat is goed nieuws  8)
http://www.reghardware.co.uk/2007/12/07/ps3_to_get_bd_profile_1dot1/

wat kost hijnou uiteindelijk in euro's?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

denada

Citaat van: cip54 op december 11, 2007, 16:35:23
misschien dat ze hier dan ook omlaag gaan.. ::) hoeft natuurlijk niet maar blu-ray richt zich nu ook wel steeds meer op de europese markt

Dat bedoel ik er eigenlijk meer mee te zeggen, als de prijzen in de VS omlaag gaan, gebeurd dit meestal ook wel in Europa, hetzij wat later..

denada

Citaat van: (Blue)-Rielplayer op december 11, 2007, 17:42:20
wat kost hijnou uiteindelijk in euro's?

Volgens mij kost ie in NL iets van 370 euro bij de goedkoopste aanbieder..

riwi

Citaat van: denada op december 11, 2007, 17:55:10
Volgens mij kost ie in NL iets van 370 euro bij de goedkoopste aanbieder..
Dat vraagt ie toch niet.

$349 + $93 verzenden = $442 =+- €300 euro  import en BTW erover pak hem beet €400 + de kosten van een 240V -> 120V adapter.
Maar wat ie kost boeit mij minder, als ie de regio A schijven maar afspeelt.

Randal

Citaat van: EdwinB op december 10, 2007, 18:25:44
Het einde van HD-DVD?

http://www.gamer.nl/doc/43359/Warner-Bros-binnenkort-exclusief-aan-Blu-ray-verbonden

Wanneer bovenstaande waar is kan het wel eens zeer moeilijk worden voor het Toshiba-kamp.

Sinds het vertrek van Nickerson, wordt er nogal druk gespeculeerd....

CiteerWarner Bros. on HD DVD, Blu-ray: No changes in support for either format
Web forums were ablaze this morning because of a controversial report  by Rich Greenfield of Pali Research, saying in 2008 Warner Bros. would cease support of HD DVD and become Blu-ray only.  As a syndicated newspaper columnist I have contacts within the industry and found the whole thing suspicious and oddly timed. My PR contacts put me in touch with Jim Noonan, Warner Bros. Senior Vice President and General Manager, for clarification.  I received a response almost immediately and his reply is as follows:

"Dear Mr. Lindich, We have made no decision to change our present policy which is to produce in both HD DVD and Blu-ray."

No denial, no silence as one would expect if change was in the works... I received a quick confirmation that their policy won't be changing.  Nothing surprising here, given Warner's strong support of the HD DVD  format with exclusives such as The Matrix and Batman Begins, as well as Warner's embracing of HD DVD's web interactivity on the new Harry Potter titles.
Bron:soundadviceblog.com

joostpolletje

Ben erg benieuwd of we binnenkort een winnaar hebben.
Ik geloof zelf dat het nog wel even duurt voordat er echt een winnaar uitkomt.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Gaeje

iedereen denkt nu dat het na de kerstkoopjes duidelijk gaat worden, maar dan komt er wel iets anders waar we nog net moeten op wachten voor we de winnaar kennen, etc etc...

ik begin meer en meer te geloven dat het beide formaten naast elkaar wordt. hoe jammer het ook is...

Nosoforos

En hoe langer het duurt, hoe absurder het wordt om nog zo'n formaat door te voeren. Als we over twee jaar eindelijk een "winnaar" zouden hebben, zijn optische media zo ontzettend passé. Ik heb het gevoel dat iedereen er de dupe van gaat worden dat we deze HD discs door de strot geduwd gaan krijgen, omdat er nu inmiddels al zoveel geld in is gestoken. Toch vraag ik me erg af of er wel iemand op HD zit te wachten (behalve iedereen op dit forum). Ik bedoel, naast elkaar vindt ook Jan met de pet HD mooier, maar uiteindelijk denk ik dat het weinigen boeit. De opvolger van de CD was ook geen SACD of DVD Audio, maar MP3. De volgende generatie is niet per se een hogere kwaliteit, maar springt in op ander gebruik van mensen. Portable music maakte dat mp3 de CD verdrongen heeft. Portable video is momenteel een veel interessantere markt dan HD in de woonkamer. Dus ik blijf het gevoel houden dat die discs waar we ons hier zo druk om maken, eigenlijk niet zoveel kans hebben. HD downloads voor wie wil, en overige resoluties al naar gelang waarop je het wil bekijken, voor verschillende prijzen wellicht. 

reza

Citaat van: joostpolletje op december 12, 2007, 10:07:17
Ben erg benieuwd of we binnenkort een winnaar hebben.

Ze zijn allebei toch eigenlijk al winnaar? Ze hebben allebei millioenen spelers,dvd,s en toebehoren verkocht! ik geloof niet dat het na de kerst of volgend jaar of zelfs dat jaar daarop zo zou zijn dat je 1 van de 2 niet meer kan kopen. En dus kan zeggen er blijft er 1 over die Winaar is ::)

Want als je gaat bekijken wie het meest heeft verkocht is dat nu BD. Maar HDdvd bestaat ''nog steeds'' ik ga steeds meer denken dat de 2 formaten ( in ieder geval de aankomende jaren ) Gewoon leker naast elkaar hun werk gaan doen.
Net als je nu een Apple of een HP kan kopen, de 1 verkoopt gewoon wat meer als de ander!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Nosoforos

SACD en DVD Audio hebben ook wel wat verkocht, maar het is nooit een standaard geworden. Ik vraag me gewoon heel erg af of we net zo lang naar HD discs gaan zitten kijken als we nu al naar DVD kijken. We kijken al bijna 10 jaar naar DVD, dan komt er nu eindelijk eens een opvolger, in een tijd dat alles richting internet aan het verschuiven is. Dan denk ik niet dat veel mensen op deze trein gaan stappen. Tegen de tijd dat er echt een beetje goed verkocht is, daalt de verkoop wellicht alweer aangezien iedereen dan aan het downloaden is- tenzij dit actief wordt tegengewerkt en er dus nooit een goede legale manier komt. t zijn maar gedachten, maar ik vind het idee van een nieuw optisch formaat een beetje uit de tijd voelen.

Pinguins

Ik denk niet dat downloaden de fysieke schijfjes gaan verdringen.
Downloaden van muziek bestaat al heel lang en er worden nog steeds CD's verkocht. Dus ook als het internet vele malen sneller wordt waardoor HD films downloaden maar een half uurtje of korter duurt zal 't niet de schijfjes gaan vervangen.
Op den duur komt er wel een ander fysiek medium voor in de plaats wellicht.
Of de filmmaatschappijen moeten downloaden door de strot duwen, waar ik dan helemaal niet blij mee ben.

Akosoft

Wat denkt men veel hier.... ;D

Ik weet alleen wat ik zelf wil. Het zal mij een worst wezen of blu ray, Hd dvd of downloaden cq streamen wint. Als het maar minimaal hd is...maar persoonlijk heb ik toch liever de film tastbaar in de kast staan in een mooie uitvoering. Voor mijzelf hoeft dat downloaden of streamen niet. SAAI!  ;)

biggdiesel

Citaat van: Nosoforos op december 12, 2007, 10:23:05
En hoe langer het duurt, hoe absurder het wordt om nog zo'n formaat door te voeren. Als we over twee jaar eindelijk een "winnaar" zouden hebben, zijn optische media zo ontzettend passé. Ik heb het gevoel dat iedereen er de dupe van gaat worden dat we deze HD discs door de strot geduwd gaan krijgen, omdat er nu inmiddels al zoveel geld in is gestoken. Toch vraag ik me erg af of er wel iemand op HD zit te wachten (behalve iedereen op dit forum). Ik bedoel, naast elkaar vindt ook Jan met de pet HD mooier, maar uiteindelijk denk ik dat het weinigen boeit. De opvolger van de CD was ook geen SACD of DVD Audio, maar MP3. De volgende generatie is niet per se een hogere kwaliteit, maar springt in op ander gebruik van mensen. Portable music maakte dat mp3 de CD verdrongen heeft. Portable video is momenteel een veel interessantere markt dan HD in de woonkamer. Dus ik blijf het gevoel houden dat die discs waar we ons hier zo druk om maken, eigenlijk niet zoveel kans hebben. HD downloads voor wie wil, en overige resoluties al naar gelang waarop je het wil bekijken, voor verschillende prijzen wellicht. 

Misschien geen slecht punt neen.
Vele mensen stellen zich tevreden met dvd-kwaliteit, en dat iedereen weer moet investeren in een blu-ray en /of HD-DVD speler met een receiver die het lossless audioformaat aankan, en ga zo maar voort.
But who cares, as long as we care hehe!!!! O0
i like it, net zoals iedereen hier!
So, long live HD!
Onkyo TX-SR 875 / JBL CSC / XBOX360 + HD-DVD / PS3

Gaeje

voor mij hoeft er ook niet per sé een winnaar te komen, alleen vind ik die studio exclusiviteit zo klote...
er is zowieso al een onder aanbod, en de helft van de films die uitkomt zit dan nog op het verkeerde format (naar mijn gevoel)

moesten ze nu allemaal op allebei uitkomen, dan was ik al een pak blijer.

groet, G.

Pinguins

Citaat van: Gaetan op december 12, 2007, 13:42:30moesten ze nu allemaal op allebei uitkomen, dan was ik al een pak blijer.
En dan nog regiovrij.

joostpolletje

Citaat van: reza op december 12, 2007, 10:27:12
Ze zijn allebei toch eigenlijk al winnaar? Ze hebben allebei millioenen spelers,dvd,s en toebehoren verkocht! ik geloof niet dat het na de kerst of volgend jaar of zelfs dat jaar daarop zo zou zijn dat je 1 van de 2 niet meer kan kopen. En dus kan zeggen er blijft er 1 over die Winaar is ::)

Want als je gaat bekijken wie het meest heeft verkocht is dat nu BD. Maar HDdvd bestaat ''nog steeds'' ik ga steeds meer denken dat de 2 formaten ( in ieder geval de aankomende jaren ) Gewoon leker naast elkaar hun werk gaan doen.
Net als je nu een Apple of een HP kan kopen, de 1 verkoopt gewoon wat meer als de ander!

Ja dit is natuurlijk ook waar. Ook mijn gedachte dat ze voorlopig naast elkaar blijven.
Aangezien er toppers zijn die nu nog exclusive zijn en dus voor de nodige verkoop zorgen.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

Randal

Warner kiest toch voor HD-DVD!!  ;D

CiteerHarry Potter Blunder

Some owners of the 'Harry Potter Limited Edition Gift Set' are reporting that an HD DVD has infiltrated their Blu-ray packaging. Numerous reports are surfacing that owners of the Blu-ray set are finding HD DVD versions of "Goblet of Fire" or "The Order of the Phoenix" in their packaging. So if you picked up the set yesterday, or plan to pick one up soon, make sure to check all the discs for the Blu-ray logo.

If you happen to find an HD DVD, don't panic. Recent university-based studies have shown that HD DVDs are not contagious, and only harmful when viewed with alcohol. The easiest way to remedy the problem is to return the set to the store where you purchased it. Most retailers have extended return policies for the holidays, so even if you receive/give it as a gift later this month, you are covered.
Bron: Bluray.com

riwi

Citaat van: riwi op december 11, 2007, 17:19:25
Gisteren uiteindelijk de 1400 bij bhphotovideo gekocht voor $349. Ik zie vandaag dat ie al gedaald is naar $299 (zondag was het nog $399). Het lijken wel dag prijzen   ::)

Djeez, vanmiddag stonden ze al de deur om hem te brengen  8) Dat is snel zeg : maandagavond besteld woensdag middag op de stoep vanuit de VS  :o  Ik was er natuurlijk niet, en morgen ook niet als ze om dezelfde tijd komen. Heb m'n omvormer ook nog niet binnen dus.

brimbrammer

Citaat van: Nosoforos op december 12, 2007, 10:23:05
Toch vraag ik me erg af of er wel iemand op HD zit te wachten (behalve iedereen op dit forum). Ik bedoel, naast elkaar vindt ook Jan met de pet HD mooier, maar uiteindelijk denk ik dat het weinigen boeit.
Toch meer "jan met de petten" als we verwachten denk ik, teminste dit is wat ik in mijn eigen omgeving merkt.
Mensen die voorheen niets met het betere beeld en geluid van doen hadden gaan plots allemaal overstag na het zien van HD beeld.
Dit mede door de relatief goedkope schermen (die met de huidige prijzen toch voor velen binnen bereik liggen) en de combinatie games en hd in de vorm van de PS3 en XBox360.
Dus in mijn omgeving lijkt ook de jan met de pet het HD te kunnen waarderen.