Zeer goedkope serie DVD's (NIEUW)

Gestart door J.A.F._Doorhof, maart 1, 2003, 21:07:35

Vorige topic - Volgende topic

Lone Ranger

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 16, 2003, 12:44:09
Fred,

Hoe bedoel je zelfstandig, je runt zelf een bedrijf ?
Dan snap ik de discussie helemaal niet....

MvrGr.
Frank

Ja Frank,samen met nog iemand.

En het ging me alleen maar om de hoge verzendkosten. ;D ;D

Ik reken alleen de werkelijk gemaakte kosten,want persoonlijk vind ik dat je op verzendkosten niet hoeft te verdienen.
Net zomin als sommige brdrijven kosten rekenen voor het maken van een factuur en het in behandeling nemen van een bestelling (echt waar).
Voor de rest is iedereen daar vrij in natuurlijk,maar het geeft te denken.

Gr.Fred.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

maxtrash

Citaat van: Lone Ranger op april 16, 2003, 13:21:31
En het ging me alleen maar om de hoge verzendkosten. ;D ;D

Ik reken alleen de werkelijk gemaakte kosten,want persoonlijk vind ik dat je op verzendkosten niet hoeft te verdienen.

Of Frank zijn dvd's nu achterop een postduif bindt of via de NPD verstuurt is toch zijn keuze? Hij wil gewoon geen gezeik en stuurt daarom met de NPD en rekent daarvoor de kostprijs.

Ik vind het allemaal wel logisch, de core business van ITC lijkt me niet het verzenden van DVD's. Als je eens iets anders bestelt kun je mooi voor 8 euro wat dvd's mee laten komen. Verder zou ik voor dit soort dvd's in de grabbelbakken van de lokale dvd-boer kijken...

Robbo

Citaat van: Lone Ranger op april 16, 2003, 13:21:31
Net zomin als sommige brdrijven kosten rekenen voor het maken van een factuur en het in behandeling nemen van een bestelling (echt waar).
Voor de rest is iedereen daar vrij in natuurlijk,maar het geeft te denken.

Gr.Fred.

Dat heet het inzichtelijk maken van je kosten.   Niks vreemd aan.  

Je kunt het vergelijken met het prijzen van DVD's incl. of excl. verzending.

Het gaat erom welk bedrag onderaan de streep staat.  En dan zullen bedrijven waar orderkosten in rekening worden gebracht duurder zijn bij kleine bestellingen.   En dat is nou precies de bedoeling !

Maar Fred, ik snap je bedoeling wel.   Je bekijkt het vanuit de positie van de gemiddelde consument.  Terwijl mijn uitgangspunt in eerste instantie (!) bedrijfseconomisch / commercieel is.    Het verbaasd me alleen, aangezien jezelf ondernemer bent, je met dit soort opmerkingen komt.  

Anyway,  ik laat het hierbij.

Rob

Lone Ranger

Ik neem gewoon met iets minder winst genoegen,dat is denk ik het grootste verschil.
Ik reken geen onnodige administratie kosten.
Dat is gewoon verkapt verhogen van de prijs.
Ik laat het er ook maar bij.
Verschil van inzicht zullen we het maar noemen.

Gr.Fred.

J.A.F._Doorhof

Fred,

Als laatste reactie van mijn kant.
WIJ (ITC) rekenen geen verkapte administratie kosten, we rekenen een GEMIDDELDE verzendbijdrage dit omdat het niet te doen is om voor elk pakket apart uit te rekenen wat het tot op de cent nauwkeurig kost, tevens is het in de webshop niet te doen om allemaal verschillende bedragen in te voeren voor elk gewicht of optellingen van gewicht.

Een gemiddeld pakket kost ons € 6,87 over het jaar geteld. We rekenen € 5,00.

Vergeet niet dat we scalers, bekabelingen, DVD's, dB meters etc. etc. versturen door elkaar heen. Geef mij het adres van een expediteur die een pakket van gemiddel 5KG voor minder dan € 5,00 verstuurd en ik switch.

ITC probeert altijd zo eerlijk mogelijk zaken te doen en volledige openheid te geven over de bedrijfsvoering op oa dit forum of naar een ieder die erom vraagt, ik vind het dan jammer dat we zo worden afgeschilderd.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lone Ranger

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 17, 2003, 10:56:48
Fred,

Als laatste reactie van mijn kant.
WIJ (ITC) rekenen geen verkapte administratie kosten, we rekenen een GEMIDDELDE verzendbijdrage dit omdat het niet te doen is om voor elk pakket apart uit te rekenen wat het tot op de cent nauwkeurig kost, tevens is het in de webshop niet te doen om allemaal verschillende bedragen in te voeren voor elk gewicht of optellingen van gewicht.

Een gemiddeld pakket kost ons € 6,87 over het jaar geteld. We rekenen € 5,00.

Vergeet niet dat we scalers, bekabelingen, DVD's, dB meters etc. etc. versturen door elkaar heen. Geef mij het adres van een expediteur die een pakket van gemiddel 5KG voor minder dan € 5,00 verstuurd en ik switch.

ITC probeert altijd zo eerlijk mogelijk zaken te doen en volledige openheid te geven over de bedrijfsvoering op oa dit forum of naar een ieder die erom vraagt, ik vind het dan jammer dat we zo worden afgeschilderd.

MvrGr.
Frank

Beste Frank,

Ik bedoelde alleen dat 5 euro over een dvd'tje van 8 euro veel te veel is.
Dat staat niet in verhouding en moet je gewoon voor eigen risico van de klant op de goedkoopste manier verzenden.Die keuze kun je gewoon aan de klant zelf overlaten.
Voor de rest ben je helemaal niet duur(dat heb ik ooit nooit gezegd) en doe je het op bijna dezelfde wijze dan wij doen.

Terwijl ik alleen maar vroeg waarom jullie (voor deze dvd'tjes) zo veel verzendkosten rekenen.  ::)

Verder moet ik zeggen dat je erg selectief en argwanend leest,want door wie wordt je afgeschilderd op een manier die jij in je hoofd hebt zitten.
Want ik weet niet wat je bedoelt.

Gr.Fred.

J.A.F._Doorhof

Fred,

Ik ben niet helemaal paranoide hoor  ;D, ik weet alleen hoe de gemiddelde lezer in elkaar zit en ik wil op ALLE mogelijke fronten voorkomen dat er misverstanden ontstaan, vandaar mijn verdediging.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Johan Van Gompel

Citaat van: Lone Ranger op april 17, 2003, 12:44:44
Ik bedoelde alleen dat 5 euro over een dvd'tje van 8 euro veel te veel is.
Dat staat niet in verhouding en moet je gewoon voor eigen risico van de klant op de goedkoopste manier verzenden.Die keuze kun je gewoon aan de klant zelf overlaten.

Bekijk het op een andere manier: wat kan Frank er aan doen dat dat DVD'tje maar 8 euro kost? En wat kan hij er aan doen dat een euroneuker enkel dat ene DVD'tje zou bestellen? Bij bv. een Duitse online shop bestel ik gezien de minimum 20 euro verzendingskosten ook niet enkel een DVD'tje. Bij Frank heb ik recent mijn eerste bestelling geplaatst en de verzending naar het verre België bedraagt slechts 10 euro. Mij hoor je dus niet klagen. Verder lijkt het me als je dagelijks bestellingen moet verwerken, verpakken enz. niet meer dan normaal dat je die kosten doorrekent aan de consument.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Lone Ranger

Citaat van: Johan Van Gompel op april 17, 2003, 23:48:30

Bekijk het op een andere manier: wat kan Frank er aan doen dat dat DVD'tje maar 8 euro kost?

Alles.Hij plakt dat prijsje erop  ;D ;D

Maar goed,er is een meningsverschil over verzendkosten bij zeer goedkope artikelen.geeft niet,moet kunnen.

Gr.Fred.

Johan Van Gompel

Citaat van: Lone Ranger op april 18, 2003, 00:10:19
Citaat van: Johan Van Gompel op april 17, 2003, 23:48:30

Bekijk het op een andere manier: wat kan Frank er aan doen dat dat DVD'tje maar 8 euro kost?

Alles.Hij plakt dat prijsje erop  ;D ;D

Maar goed,er is een meningsverschil over verzendkosten bij zeer goedkope artikelen.geeft niet,moet kunnen.

Wel jammer dat dat gepaard moet gaan met zelfglorificatie.
Johan Van Gompel
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Lone Ranger

Citaat van: Johan Van Gompel op april 18, 2003, 00:24:49

Wel jammer dat dat gepaard moet gaan met zelfglorificatie.

Maar dat is niet de bedoeling van Frank.

Gr.Fred.

Johan Van Gompel

Johan Van Gompel

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Tapeshirt

Als je nou geen €5,- wilt betalen voor verzenden ga je ze toch zeker lekker zelf ophalen? Dat is vast goedkoper dan €5,-. Maar goed, persoonlijk heb ik daar niet echt veel tijd voor. Ik doe het anders. Ik ga gewoon persoonlijk afrekenen en laat de spullen opsturen.  ;D Tenminste, vandaag nog wel..

Groet,

Berend

Lone Ranger

Citaat van: Johan Van Gompel op april 18, 2003, 13:50:24
Ik doelde ook niet op Frank.

Dat begreep ik wel,maar enig cynisme is jullie totaal vreemd.

Gr.Fred.

Lone Ranger

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 18, 2003, 20:15:56
::)zucht.

Vervelend Frank???.

Dat bedoelde ik met enige vorm van kritiek of wat dan ook jouw kant op,wordt niet geaccepteerd.Ook niet door jouw zelf.

Let maar op.

Gr.Fred.

bmateijsen

Fred,

Wat kan jij blijven zeuren zeg......
Je hoeft die DVD's niet te kopen.. en je blijft nu ook zo doorhameren....

Groet Bjorn

J.A.F._Doorhof

Speciale aanbieding voor Fred,

Geen verzendkosten !!!!
maar tel dan wel € 5,00 per DVD erbij.

EN NU KAPPE !!!

MvrGr.
Frank
Custom installer

Lone Ranger

Citaat van: bmateijsen op april 19, 2003, 11:55:31
Fred,

Wat kan jij blijven zeuren zeg......
Je hoeft die DVD's niet te kopen.. en je blijft nu ook zo doorhameren....

Groet Bjorn

Wat een ellende hé.Het leven is je niet gunstig gezind,geloof ik.
Misschien dat het voor je gemoedsrust beter is om dit topic niet meer te lezen.
En dat terwijl ik het voor het grootste gedeelte met Frank eens ben,alleen de verzendkosten van 5 euro op een artikel van 8 euro vind ik te hoog.
Dat was/is mijn mening en wordt helaas niet gewaardeerd.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn,maar respecteer elkaars mening.

Voor de rest geen enkele vorm van kritiek op de winkel/handelswijze van Frank.Ik vind de service zelfs heel goed,is hij niet (te) duur.

Gr.Fred.

Lone Ranger

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 19, 2003, 12:03:26
Speciale aanbieding voor Fred,

Geen verzendkosten !!!!
maar tel dan wel € 5,00 per DVD erbij.

EN NU KAPPE !!!

MvrGr.
Frank

Grappig Frank,probeer je mij voor lul te zetten of zo.

Probeer het nog eens.

Gr.Fred.

bmateijsen

Fred,

Daar gaat  het niet om... als het om een algemeen onderwerp verzendkosten was, had dan een nieuwe topic geopend.
Nu blijf je doorhameren om dat je het niet eens bent met Frank op 1 punt verzendkosten. En dat doe je op een zeer kinderachtige manier...

Dan kan je beter je punt niet maken...is mijn idee... hiermee maak je je gewoon niet populair, nogmaals je hoeft ze niet te kopen.

Groet Bjorn

J.A.F._Doorhof

Wat dacht je van een BAN, zou dat leuk zijn.

Zover wil ik niet gaan, maar dit gaat wel VEEL te ver.
De mensen die mij en mijn bedrijf goed kennen weten dat ik NOOIT iets oneerlijk zal doen, dus ook dit niet.

De tijd die ik vrijwillig en gratis in dit forum steek is hier ook een bewijs van, ik wordt er gewoon XXXXXziek van dat om de zoveel tijd dit soort posts de kop op steken dat ik oneerlijk zaken zou doen of commerciele bijbedoelingen heb in bepaalde activiteiten.

Deze thread is een voorbeeld van het feit dat ik MEER dan genoeg heb uitgelegt hoe de vork in de steel zit, je zet jezelf voor lul door er blijkbaar niets van te snappen.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Lone Ranger

Citaat van: bmateijsen op april 19, 2003, 12:09:10
Fred,

Daar gaat  het niet om... als het om een algemeen onderwerp verzendkosten was, had dan een nieuwe topic geopend.
Nu blijf je doorhameren om dat je het niet eens bent met Frank op 1 punt verzendkosten. En dat doe je op een zeer kinderachtige manier...

Dan kan je beter je punt niet maken...is mijn idee... hiermee maak je je gewoon niet populair, nogmaals je hoeft ze niet te kopen.

Groet Bjorn

Ik ben hier niet om me populair te maken.
we moeten wel objectief blijven.
Ik reageer gewoon op een bericht,zoals ik ook nu weer reageer.
Mijn mening was van het begin aan duidelijk.

Gr.Fred.

J.A.F._Doorhof

Tja,

En wij hebben een andere bedrijfsvoering die wat meer gericht is op verschillende artikelen, vergeet niet dat wij normaliter NOOIT iets doen met DVD's, behalve de HT-Tune up's die in 90% van de gevallen verkocht worden met een dB meter en dan ook voor € 5,00 verzend worden.

Het ene bedrijf is het andere niet.
En ophalen kan dus altijd en dan is het gratis.

Laat het hier aub bij, de beide meningen zijn geuit, ik wil mijn "kostbare" tijd graag voor andere topics gebruiken.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken