laagkasten voor onder m`n monitors

Gestart door dre73, juli 15, 2007, 10:53:52

Vorige topic - Volgende topic

dre73

ik ben begonnen met laagkasten voor onder m`n monitors er komt een eton 8-472/32 in.
de kasten zijn van 30mm mdf.
er volgen nog foto`s van de bracing.

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

dre73

gelijk maar een plaatje van de huidige monitors ;

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Bart_M

snikkeltje

Mooie woofer die eton's, maar gaat niet veel dieper dan die scanspeak units toch?

Hoe worden ze trouwens ingezet, als subkasten met subamp, of ga je van 2-weg naar 3-weg?
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

fgroen

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Wijx wondere wereld

Citaat van: snikkeltje op juli 17, 2007, 10:47:34
Mooie woofer die eton's, maar gaat niet veel dieper dan die scanspeak units toch?

Hoe worden ze trouwens ingezet, als subkasten met subamp, of ga je van 2-weg naar 3-weg?

Subs worden een stuk leuker
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

dre73

stiekem is de sub ook in behandeling ;D

het midden van de scan-speak is erg mooi maar het laag vind ik wat minder.
er komt dus een 2,5 of een 3 weg voor met de eton in bas-reflex.

snikkeltje

Dat midden gaat alleen maar beter worden als je die scanspeak straks ontlast van het laag door die Eton's.

Dit wordt weer wat moois dus!
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

dre73

hier zijn de vorderingen:

mikekiwi

Kijk... een echte klusser kan niet zonder ducktape... ;)

Ben erg benieuwd naar het resultaat, zowel optisch als qua klank!

PaulSQ

Maak er anders serie productie van, ik bestel een setje ;D

Ziet er weer zeer goed uit
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

dre73

productie? ;D
had ik de tijd er maar voor.

aMUSEd

Wat een mooie constructie.. mooi werk Dre!

dre73

CiteerWah mot die feespluk doahr?

omdat bart zo zit te zeiken ;D
heb ik de faseplug eraf gehaald(weer)en de nodige nummers beluisterd en vind `m met plug gewoon wat puntiger klinken.
maar ik zal `m er maar wat langer af laten,en bart nog een kansje geven.
bart:wat zijn de verbeteringen met vilt om de tweeter?

tevens wat dingen aan het filter veranderd,wat een aanzienlijke verbetering heeft opgeleverd:een stuk dynamischer en het geheel klinkt een stuk losser.

R

Bart_M

Citaat van: dre73 op juli 22, 2007, 11:38:31
omdat bart zo zit te zeiken ;D
heb ik de faseplug eraf gehaald(weer)en de nodige nummers beluisterd en vind `m met plug gewoon wat puntiger klinken.
maar ik zal `m er maar wat langer af laten,en bart nog een kansje geven.
Doe dat nog eens. ;)

Citeer
bart:wat zijn de verbeteringen met vilt om de tweeter?

Ik kreeg er wat meer resolutie van terug en de respons werd nog vlakker. Door de grootte van het gat te variëren, kan je nog wat tunen.

dre73

vandaag een aangepast filter geprobeerd en gelijk maar laten staan ;D
er komen steeds minder componenten in en het gaat ook steeds beter klinken 8)

Bart_M

Op welke afstand heb je gemeten en was dit recht voor de speaker of off-axis? Die tweeter valt echt gigantisch af bij jou.

dre73

volgens mij heeft jeroen gemeten op 1m afstand en onder 15 graden(maar hang me er niet aan op ;D)

jeroen_d

Citaat van: Bart_M op juli 22, 2007, 20:39:51
Op welke afstand heb je gemeten en was dit recht voor de speaker of off-axis? Die tweeter valt echt gigantisch af bij jou.
Er zit een beetje hoogafval van de mic in, maar het is voornamelijk de tweeter. Wat je ervoor terug krijgt is een waanzinnig mooi afstraalgedrag. Ik heb dat nog nooit zo mooi gemeten bij een dome tweeter van dit formaat (maar goed dit is dan ook een geinverteerde titanium dome). Op 60 graden wordt in vergelijking met andere dome tweeters het hoog veel beter gehandhaafd. Het gevolg is dat deze tweeter beslist niet mat klinkt. Ik vind het zelfs een van de betere tweeters die ik ken, erg natuurlijk van klank en vol leven. Een SS9700 meet veel meer hoog on-axis boven 10kHz maar klinkt niet zo mooi, juist alsof er minder hoog is dan bij deze. Zwart=0graden, blauw=15graden, rood=30graden, groen=45graden, violet=60graden.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal. Albert Einstein (1879 - 1955)

NielsLu

Heb je al meer foto's van de bouw?  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

dre73

er zijn nog wel wat foto`s,maar dat gaat over loodbitumen en demping dus die laat ik nog even waaien.
maar komende week gaat `t gas erop 8)
ik zit te wachten op een freesje,dan kan ik er tegenaan.

fgroen

Citaat van: dre73 op juli 27, 2007, 13:02:39
maar komende week gaat `t gas erop 8)

Ga je ze niet fineren of verven?  ???  ;D

Ben benieuwd!!!
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

dre73

het grote plan is om ze te fineren met hooglans zwarte formica.
voordelen:
-eenvoudig aan te brengen
-niet duur in verhouding met spuitwerk/houtfineer
-krasvast

alleen moet je wel zeer scherpe frezen hebben anders kunnen er randjes afbreken.
en dat je altijd kopkanten van je matriaal blijft zien is wel jammer.

Interficior

Met nieuwe mesjes gebruiken.

Óf ruim afknippen/snijden (~5mm) en dit er dan afschuren en dan rest afplakken. Schuin afschuren is itt tot bloemschikken echt een no-no
Take it or lease it