Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Daar hebben we andere topics over, dit is een aankoop topic voor TV's  ;)
Dus met een zak(je) geld naar de winkel en wat kan ik het beste nu vandaag de dag nieuw kopen...
JBL PRX Power!

JCL

J.A.F._Doorhof

@Raphie,
Als jij net zoveel TV's ziet als ik mag je die opmerking plaatsen.

MET ALLE RESPECT, maar je weet totaal niet waar je over praat.
De CRT techniek is nog steeds op BEELDgebied zonder twijfel heer en meester.
Zelfs de nieuwste Plasma's en LCD's halen gewoon niet de CR en kleurechtheid en rust van een CRT.

Als ik perse groot wil dan kies ik voor de panasonic Plasma of de Pioneer (voorkeur voor de panasonic heel licht)

Wil ik geen enkele concessie doen in beeldkwaliteit dan CRT.

Ik zie letterlijk elke TV die er op de markt is en mag ze allemaal calibreren en vaak reviewen, heb nu bv de nieuwe Samsung en Philips HDTV CRT's staan en heb ook de JVC een paar keer gezien.

Op CRT gebied is op dit moment gewoon een Loewe, Philips, Panasonic en Sony nog steeds beter dan Plasma of LCD op BEELDKWALITEIT.
Ga je kijken naar focusuniformity of kleuruniformity dan wint de Plasma/LCD maar als je puur naar de film ervaring kijkt (zelfde formaat) dan wint CRT het nog steeds.

En ja, ze zijn MINDER te koop maar CRT is nog lang niet dood zoals jij doet geloven.
Sterker er komen nog steeds nieuwe modellen uit, Philips, Samsung en JVC hebben bv net weer nieuwe units op de markt waarvan de Philips een absolute aanrader is (hoewel hij HD weergeeft als 576P).

Je moet goed denken aan HOE ik de rijtjes maak.
Ik kijk puur naar absolute beeldkwaliteit. Ga je kijken naar formaat dan houd CRT gewoon op bij 36".

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Raphie

Dan zijn we het toch eens? tot 32" onder de 1.000 euro wint CRT hands down, daarboven wordt het toch plasma of LCD
JBL PRX Power!

Liebaart

Ja, zie je? Dat is nu net wat ik bedoel. Dit topic is reeds lang een topic geworden over welk systeem nu beter is dan het andere. DAT is nu net wat ik NIET zoek. Ik wil gewoon eens een topic zien voor mensen die voor zichzelf uitgemaakt hebben dat ze een LCD willen kopen, die daarvoor trouwens ook absoluut niet het grootste model hoeft te zijn. Persoonlijk kijk ik uit naar een 26 of 27".
Dus, zou dit kunnen? Een TECHNISCH topic over op welke manier ik kan zien in een winkel of aan de specs of een LCD toestel de moeite is of niet?

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

JCL

Citaat van: Liebaart op augustus 24, 2006, 15:50:37
Ja, zie je? Dat is nu net wat ik bedoel. Dit topic is reeds lang een topic geworden over welk systeem nu beter is dan het andere. DAT is nu net wat ik NIET zoek. Ik wil gewoon eens een topic zien voor mensen die voor zichzelf uitgemaakt hebben dat ze een LCD willen kopen, die daarvoor trouwens ook absoluut niet het grootste model hoeft te zijn. Persoonlijk kijk ik uit naar een 26 of 27".
Dus, zou dit kunnen? Een TECHNISCH topic over op welke manier ik kan zien in een winkel of aan de specs of een LCD toestel de moeite is of niet?

Ik zou zeggen maak een voorzettje dan stromen de reacties gegarandeerd binnen ;)

donaldk

Heb onlangs nog overwogen (heel lichtjes en eventjes maar, maar toch...) om een 40" Loewe BB te kopen (staat hier nog wat tips over in een van de mooie dingen op andere sites topics). Probleem met die maat is vaak dat de rondlopende voorkant erg veel reflecties in het blikveld werpt. Ik kon voor de Loewe hierover geen info vinden, maar de iets recentere Amerikaanse Thompson's 38" en de 40" opvolger hadden hier extreem veel last van.

Mitsubishi heeft jarenlang 42" 4:3 CRT's op de markt gebracht, door de 4:3 verhouding wordt de horizontale ronding niet zo extreem als bij een 16:9 model, ook de afbuiging is minder problematisch.

Al deze maten moet je bij vergelijking met LCD?Plasma wel verminderen met twee inch, want het zijn de buismaten en niet die van het phosphor oppervlak.

Inderdaad het nadeel van directview crt, ze zijn zo klein.

"In the end, this TV's Achilles heel is its size. For most home theaters, 34 inches just doesn't cut it anymore. For the money, this is a good set for a bedroom or other smaller room".
http://www.hometheatermag.com/crtdisplays/105toshiba/

eddie

Frank Doorhof Is meester in het tv/kijk gebied
wat hij meld en steld is gewoon waar!
omtrend het verhaal dat crt op dit moment nog steeds de beste weegave heeft geef ik hem 1000 % gelijk!
ik zelf heb een loewe breedbeeld geloof mij ... geen van die leuke lcd'tjes kunnen eraan tippen!
ik denk dat men het niet red met lcd/plasma techniek maar meer met de volgende generatie tv's ben effe vergeten hoe dat type ookalweer heet....

Allure

Citaat van: eddie op augustus 29, 2006, 14:48:41
ik denk dat men het niet red met lcd/plasma techniek maar meer met de volgende generatie tv's ben effe vergeten hoe dat type ookalweer heet....

Je doelt waarschijnlijk op SED-tv's, welke de beeldkwaliteit van CRT belooft te combineren met de platheid en hoge resolutie van LCD en plasma.
Als het werkt: fantastisch. Nu de feiten: SED is al regelmatig aangekondigd, maar wordt voortdurend uitgesteld. Als je voortdurend moet wachten op aangekondige, veelbelovende technieken koop je NOOIT iets nieuws - er zit immers altijd iets aan te komen wat nóg beter is! :-)

CRT's zijn nog steeds beter dan LCD's en plasma's, maar echt grote maten (37inch en groter) zijn niet mogelijk. Daarnaast is de techniek achter plasma en LCD nog bij lange na niet uitontwikkeld, dus het kan best zijn dat over een paar jaar CRT wel degelijk definitief ingehaald is. En daar komt dan het voordeel van de ruimtebesparing door de platheid nog bij. En dan kan SED het nog heel moeilijk krijgen, want die zullen in eerste instantie waarschijnlijk duurder zijn dan plasma's/LCD en wellicht niet eens zoveel beter.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

JCL

en het feit dat High-def nauwelijks voorkomt bij CRT (TV's) en nog zeldzamer in de juiste vorm.

WhistlerNL

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 29, 2002, 09:41:55
Ten aanzien van HDTV is er nog niets, alleen projectoren.
Ten aanzien van PS is er nog niets, op een enkele TV na die waarschijnlijk alleen NTSC 480P ondersteund daar PAL 576P nog steeds officieel niet mag, laat staan 720P en hoger.
Pixelplus heb ik al een mening over gegeven, en die is positief.
De ingangen van de TV kun je gewoon opvragen via het net, en zijn voor bijna alle TV's wel hetzelfde nml. Composite, S-video en RGB en een enkeling component.

MvrGr.
Frank

Wat zou de beste keuze zijn voor mijn scenario.

--
LCD/PLasma moet 37'' of 42'' zijn
het liefs 1080p
tv kijken boeit me niet
speel voornamelijk dvd af uit usa en japan deze zijn dus altijd ntsc
naast mijn grote film hobby speel ik ook graag xbox 360
--

Alvast bedankt!

JCL

je quote nu wel een stukje uit 2002 he... ;)

1080P heb je schermen van Toshiba, Sony en Samsung. Waar je goed op moet letten is dat je een scherm koopt wat dan wel 1080P is en niet 1080i zoals b.v. de Phillips panelen.

Overgens is de discussie welke TV het beste bij jou past er eentje om te voeren in een appart topic ;)

donaldk

Citaat van: JCL op augustus 29, 2006, 16:10:24
en het feit dat High-def nauwelijks voorkomt bij CRT (TV's) en nog zeldzamer in de juiste vorm.

En vooral voor de juiste prijs. De Sony heeft in de VS een listprice van 43K.

WhistlerNL

Citaat van: JCL op augustus 29, 2006, 16:28:51
je quote nu wel een stukje uit 2002 he... ;)

1080P heb je schermen van Toshiba, Sony en Samsung. Waar je goed op moet letten is dat je een scherm koopt wat dan wel 1080P is en niet 1080i zoals b.v. de Phillips panelen.

Overgens is de discussie welke TV het beste bij jou past er eentje om te voeren in een appart topic ;)

Ja klopt hahah ;) Natuurlijk is er veel veranderd sinds 2002 hahaha ;D Maar de vraag is nog steeds allerdaags.....

De discussie over wat nu beter is bemoei ik me niet mee hahah te weinig kennis van zaken, heb nog steeds een tradionele tv :'( Maar hd komt er snel aan ;D Zou gewoon graag advies willen van iemand met kennis erover. Zeker gezien het feit dat ik vooral een ntsc input signaal zal afspelen en ik meer het idee krijg dat alle nieuwe snufjes en volle resoluties op pal berust zijn... Of dit dit allemaal nonesens?

Welke andere topic is dat precies? Kan um niet echt vinden........

J.A.F._Doorhof

1080P zijn nog maar weinig toestellen.
Ik zou dat echt na moeten zoeken.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Pas op Hitachi bijvoorbeeld claimt volledige 1080P resolutie, maar het zijn gewoon lichtelijk aangepaste ALIS panelen, dus 1024*1080 in plaats van 1024*1024 zoals bij de voorgaande modellen. Dit zijn wel erg non-square pixels;-).

Hitachi's 42-inch plasma's eerste met volledige HD-resolutie

Brussel, 28 augustus 2006 – Hitachi Digital Media, onderdeel van de Japanse elektronicagigant Hitachi, introduceert de 42PD8600. Deze plasmatelevisie is samen met de eerder dit jaar geïntroduceerde Picture Master 42PD9700 de eerste plasmatelevisie van 42-inch die de volledige resolutie van een High Definition beeld (1080 x 1024 pixels) ook daadwerkelijk weergeven.

JCL

Citaat van: WhistlerNL op augustus 29, 2006, 22:14:06
Ja klopt hahah ;) Natuurlijk is er veel veranderd sinds 2002 hahaha ;D Maar de vraag is nog steeds allerdaags.....

De discussie over wat nu beter is bemoei ik me niet mee hahah te weinig kennis van zaken, heb nog steeds een tradionele tv :'( Maar hd komt er snel aan ;D Zou gewoon graag advies willen van iemand met kennis erover. Zeker gezien het feit dat ik vooral een ntsc input signaal zal afspelen en ik meer het idee krijg dat alle nieuwe snufjes en volle resoluties op pal berust zijn... Of dit dit allemaal nonesens?

Welke andere topic is dat precies? Kan um niet echt vinden........

gewoon ff zelf een nieuwe aanmaken ;)

belcampo

Hi iedereen,

Frank je meldde op 24 augustus, hierboven:

Ik zie letterlijk elke TV die er op de markt is en mag ze allemaal calibreren en vaak reviewen, heb nu bv de nieuwe
Samsung en Philips HDTV CRT's staan en heb ook de JVC een paar keer gezien.

Ik voel wel wat voor de betaalbare, goed uitziende, althans vind ik, goede specificaties van de Samsung.

Ik zag in een andere thread dat je er 1 afgekeurd hebt en ben benieuwd hoe je met dit laatste exemplaar gevaren bent.

J.A.F._Doorhof

Op zich beter maar nog steeds niet mijn voorkeur, dat is de Philips.
Hoewel de philips downscaled en de Samsung niet kan ik bar weinig verschil zien met 720/1080 materiaal.
De Samsung heeft echter met DVD al problemen om boven de 5Mhz weer te geven, dus laat staan HD.

Dan liever terug scalen maar goed beeld.
Custom installer

Raphie

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 30, 2006, 02:34:41
1080P zijn nog maar weinig toestellen.
Ik zou dat echt na moeten zoeken.

m'n pdp5000ex is volledig 1080p (1920 * 1080)
JBL PRX Power!

JCL

Samsung, Sony, Toshiba doen ook 1080P over iig HDMI en componenten (VGA / DVI verschild). De Phillips toestellen doen het nadrukkelijk NIET alleen 1080i. De 1080P maat begint bij 40".

WhistlerNL

Sharp leek me een mooie optie, op de sharp.de site staan de nieuwe modellen al die volgens mij de komende maand gaan uitkomen (athans dat hoop ik dan)....

Ze beweren allen full HD te zijn en de grote schermen hebben een snelheid van 4ms. Wat vinden jullie van sharp? Zij zijn toch uitvinder van LCD? Dan zou je denken dat het goed spul is wat ze zelf maken!

donaldk

Is dit de nieuwe serie uit wereld's eerste Gen 8 plant?

Sharp maakt goede lcd's en kunnen nu door de nieuwe fabriek weer volop leveren.

PeterPan

Die nieuwe full HD lijn van Sharp ziet er goed uit maar voor zover ik kan zien heeft geen enkele Sharp een component ingang. Ook deze nieuwe serie niet ???
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub: