Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alexw

Hallo Frank,

Ik heb de laatste paar jaar (va eind 2007) doorgelezen en deze vraag blijft in mijn hoofd hangen.
In je initiele post geef je aan dat de service van Panasonic zeer slecht is etc. Toch zie ik je in de doorgelezen posts enthousiast zijn over juist Panasonic.

Heb ik in het eerste deel tot eind 2007 wellicht een update van deze mening gemist, of ...... (kan speculeren over allerlei oorzaken maar hoor graag de echte reden)

Thx, ik sta namelijk op het punt een 50" te selecteren, waarbij service ook meetelt.

eduard


J.A.F._Doorhof

Sinds 2007 is er inderdaad behoorlijk veel veranderd ook op service.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk


J.A.F._Doorhof

Service ja.
Projectoren blijf ik minder vinden dan Epson, JVC, Sony.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Je klacht betrof de service voor de projectoren, plasma was anders. Goed te horen dat mensen niet meer daarom de Panasonics links hoeven te laten liggen.

Alexw

Fijn te horen dat er inderdaad verbetering is in Panasonic's service.

Heb namelijk zojuist de Pan. 50VT20 bekeken bij MM en was zover de omstandigheden het daar toelaten toch onder de indruk (2D).
Ophangen wordt inderdaad lastig wegens de onhandige lokatie van de aansluitingen.

Er viel me echter 1 ding op bij het 3D kijken, het kan komen door de omgeving en de TL verlichting, of door de input (kan interlaced geweest zijn, was helaas niet te achterhalen)
maar ik had naar een paar seconde meteen de reactie dat ik zo geen 3D wil kijken. Het knipperde like hell! (door de bril uiteraard)

Kan iemand hier iets over verklaren, ik snap de 3D techniek en had dit echt niet verwacht. Andere 3D toestellen gaven een rustiger beeld.
Ik besef dat allerlei factoren/instelling onbekend zijn die de oorzaak zouden kunnen zijn, helaas was er geen "kundige" medewerker te vinden om e.e.a. te achterhalen.


Multimediaknaller

Garantie?

Koop dan nooit een Philips of een Sony  :unhappy:

Automaat

Bij beide merken heb ik nooit terug hoeven vallen op garantie.
Dus op je smiley na klopt je bericht.
Reading the HTForum is learning every day!!

JCL

Philips hele slechte ervaringen mee (heb nooit iets gehad van hun wat niet brak was of snel stuk ging). Sony alleen maar hele positieve ervaringen mee. Lekker subjectief natuurlijk. Denk over het algemeen dat ze beide prima spullen maken.

Automaat

Dat zal altijd zo blijven: waar de één bij zweert, daar spuugt de ander op.
Reading the HTForum is learning every day!!

EdoE

Maareh... wanneer komt er nou eens een einde aan de posterization in genuanceerde kleurverlopen?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdoE

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 23, 2012, 13:19:03
Zodra ze de digitale opties afzweren.

Uitschakelen is (nog steeds) niet genoeg?

denoontje

Frank

Topic is al weer tijden oud, maar wat is op dit moment voor jou qua beeld het beste wat je tegenkomt?

Vandaag eens door wat winkels gelopen, maar alles staat natuurlijk enorm niet ok afgesteld.
Kom er wel achter dat een pana vt50/60 het voor mij niet gaat worden, doordat ik het beeld wat zie flikkeren en dit zal er denk ik niet uit te kalibreren zijn.

Zal dus naar led moeten gaan.

Maar wil wel zo'n zwart mogelijk beeld.
Het koppelen aan de nas zodat ik ook mijn foto's kan bekijken is toch wel gewenst.
Liefst een zwarte of matte dunne bezel ook.

thx


J.A.F._Doorhof

Samsung is op dit moment nog steeds erg goed. Op plasma is er weinig keuze meer ;(
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

m9

beoordelen in een donkere ruimte zonder tl verlichting, anders heeft het weinig zin.

J.A.F._Doorhof

Beoordelen in een ruimte waarin de koper gaat kijken....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

#943
Al is dat wat lastig als de toestellen in een winkel staan.
Ze zullen niet zo snel enkele toestellen aan je meegeven, zodat je thuis kan
kijken of het beeld goed is.


@ Denoontje

De 60ZT60 schijnt een goed scherm te wezen, evenals de VT60 en de Samsung Plasma.
Al moet ik wel zeggen dat de Panasonics ook wat nadelen hebben, tegenover de huidige LED / UHD schermen.
De beeldkwaliteit is geweldig, maar niet alles is rozengeur en maneschijn. Ik meende iets gelezen te hebben over
beeldverwerking (Je kan af en toe duidelijke moiré of trapjesvorming zien op bijna horizontale lijnen, en oa. de Ruisonderdrukking is matig te noemen)
Ook lees ik veel verhalen over het fan geluid, maar daar schijnt een fix voor te wezen, zodat het geluid tot een minimum word beperkt.

Verder komen de Samsung F8000 (55 inch) goed uit de reviews, en de Sony W905A word ook geroemd.
Al is van die laatste de kijkhoek wat matig tegenover de andere schermen.
Wel word het contrast en de keluren geprezen van de Sony, net zoals bij de X9.
Maar je moet wel uitkijken met de settings. Wat UHD betreft; komen de X9 van Sony en de F9000
ook goed uit de reviews. De Sony Scoort met een prachtig beeld, goed geluid en upscaling, maar
heeft een iets mindere zwartwaarde als de Samsung F9000.

Ik ben dan ook benieuwd of iemand hier op het forum enige ervaring heeft met deze schermen, met name
de UHD en LED's (of zou Frank ze willen testen ??   ::)  ;)

Exxar

Ik vind (persoonlijk) de samsung schermen nogal schreeuwerig qua kleur. Leuk om op te vallen in een winkel tussen andere toestellen, maar om langer dan een uur naar te kijken zou het (voor mij) al gauw tè worden. Ik weet dat een bepaald Brits hifi magazine met een grote website ze de hemel in prijst, maar  voor mij werken ze niet. En het bedienen door naar de tv te wuiven vind ik ook nogal belachelijk...
Panasonic maakt heel mooie toestellen, maar er komt ook geregeld een bericht voorbij van problemen met het paneel zelf.
Ik heb zelf voor een Sony (47W805) gekozen omdat ik die het beste gebalanceerd vond. Prachtig beeld zonder schreeuwerig te worden, lekker veel detailweergave en een goede prijs. Het beeld van de 46W905 was misschien iets beter, maar niet om het prijsverschil te verantwoorden.

Ronin79

#945
Heb je nog enig probeem met de kijkhoeken ? Bij de W905 is die wat aan de matige kant.
Al kan dat volgens mij niet zo slecht zijn als de Toshiba's van deze wereld. Dat is gewoon erg.
Mijn ouders hebben een Toshiba, en hun zien het niet ... maar ik kan er niet naar kijken. als je al een paar graden schuiner voor
het scherm gaat zitten, worden de kleuren al fletser. dat afgezien van de notion blur die optreed bij snelle beelden, zoals bij Avatar.

Ze hadden ook niet om advies gevraagd (of misschien aan een nutteloze medewerker, die er vaak toch al niets van snappen),
en gewoon wat in de winkel uitgezocht en gekocht.
Als je tig schermen naast elkaar ziet, met een leuk plaatje erop .... ziet alles er (aardig) goed uit.
Maar als hun er content mee zijn ... mooi toch  ;)

Exxar

Problemen met de kijkhoeken zijn mij eigenlijk niet opgevallen, motion blur of pixelvorming bij panning ook niet. Dinsdag of woensdag ga ik de nieuwe 805 hebben, ik zal het nog laten weten.

Maar inderdaad, bij de gemiddelde dozenschuiver staan alle toestellen gewoon bij elkaar opgesteld op de "demo-instelling". Het is beter bij een echte hifi/home cinema winkel langs te gaan voor deftig advies en toestellen die goed zijn afgeregeld.

Ronin79

#947
Als het dan ook nog eens rustig is in zo'n winkel is, zonder dat ze een radio te hard aan hebben staan
(zoals bij de MM), dan is het helemaal mooi. Kun je in alle rust de spulletjes goed bekijken.

De Sony W905 review:

http://www.trustedreviews.com/sony-bravia-kdl-55w905_TV_review

Ben benieuwd wat je van de 805 vind.

Raphie

Misschien is het goed om de Panasonic 60 serie gebruikservaringen over te laten aan de Panasonic 60 serie eigenaren? ik heb zelf een 65ST60 en herken helemaal niks van wat je de afgelopen dagen allemaal over Panasonic schrijft. Ik hoor geen zoom (behalve op een vol wit scherm bij 100% brightness en contrast) ik hoor geen fans aan of uit slaan. (terwijl ik een halogeenlamp trafo aan de andere kant v/d huiskamer kan horen zoemen)

Het beeld is zwarter dan m'n oude 50" KURO, scherper met mooiere kleuren en meer diepte. LCD beeld kan hier nog steeds niet aan tippen.
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Panasonic maakt inderdaad fantastische schermen.
Inkijkhoek bij een LCD is een ramp, ga maar eens met een plunge patroon wat verschuiven naar de hoeken, je ziet zonder enkel probleem 30-40% meer detail in het zwart dan vlak voor het scherm, zelfde voor kleur, een rood vlak verkleurt behoorlijk tussen de verschillende hoeken.
Nu niet gaan roepen "dat is niet zo met mijn toestel" want ik calibreer ze nagenoeg allemaal, sommige zijn extremer dan anderen maar ze hebben het allemaal.

Een plasma is daar beter in.

Schreeuwerige kleuren bij Samsung is 100% waar, tot je hem laat calibreren, dan is dat effect weg.
Samsung maakt op dit moment enorm goede LCDs.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"