Aankoop advies voor televisies (MIJN mening, dus geen algemeen topic :-))

Gestart door J.A.F._Doorhof, januari 31, 2002, 12:52:21

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik neem dat wel mee, echter.....
Ik ken GEEN ENKEL toestel dat perfect is jammer genoeg.
Mijn advies baseer ik puur op wat ik gedurende de calibraties tegen kom en zie. En als ik dan naar bv Panasonic, Pioneer en Samsung kijk vallen die toestellen gewoon als zeer positief op.

Dat de technieken problemen hebben, zonder twijfel maar ik zou toch liever een Panasonic plasma gebruiken dan een Hitachi plasma op dit moment.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Raimond

Citaat van: Loonens op september  8, 2010, 23:05:27
Rising blacks is bij de huidige generatie totaal geen issue meer. Deze passen ze hetzelfde aan als Pioneer bij zijn modellen toendertijd en bijvoorbeeld een Samsung.

De Floating blacks, tja. Daarom neem ik ook een V20, die heeft er geen last van :)

ik heb een 42v20,maar deze heeft daar ook last van,floating blacks....Wel moet ik zeggen dat het beeld erg mooi is geworden qua contrast en kleuren,nu deze toch aardig is ingespeeld.Retentie heb ik geen last meer van,ik probeer er nu van te genieten en dat lukt aardig ;D.

Wat Frank zegt,elke tv heeft z'n nadelen,ook de pio's en dus ook de pana's.
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

donaldk

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 12, 2010, 13:15:14
maar ik zou toch liever een Panasonic plasma gebruiken dan een Hitachi plasma op dit moment.

Stond er nog maar een Fujitsu stickertje op ::).

Matthieu

Ik wil een Panasonic VT25 65" met 5 3D brillen in totaal hebben.
Ik ben aan het surfen geweest, maar nog steeds kan ik nergens de Panasonic VT25 65" Plasma kopen.
Moet die nog uitkomen in Nederland?
Gaat de kwaliteit van 65" achteruit ten opzichte van 50" of blijft het even mooi, alleen groter?

demies

ik zoek een 50 inch plasma tv tot maximaal 1000 euro welk type raad je me dan aan.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik zou het niet weten.
Ik ben geen TV verkoper :D ik kan alleen advies geven tov wat ik calibreer, en volgens mij is een 50" plasma nog altijd wat duurder dan 1000.00
hoewel die prijzen hard naar beneden gaan.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

demies

Ik zit nu te twijfelen tussen de volgende 3 tv's

LG 50PK950
panasonic  tx-pf50S20
samsung PS50C6500

Alle 3 deze plasma's zijn 50 inch en onder de 1000 euro.
Maar welke word meesten aangeraden

Matthieu

Frank, zit er verschil in Plasma's wanneer het formaat groter wordt?
Ik bedoel, van een zelfde serie tussen 50" en 65"?
Ik weet niet of je al een 65" Plasma gecalibreerd hebt, anders tussen 42" en 50".
Bij CRT werdt het vaak wat minder als je te groot ging.

J.A.F._Doorhof

Gevoelsmatig zeg ik dan de Panasonic.

@Matthieu,
Vaak zie je dat ze redelijk stabiel blijven op dit moment, soms is de lightoutput van de grotere toestellen iets minder.
Custom installer

skank1

Citaat van: demies op september 16, 2010, 10:19:07
Ik zit nu te twijfelen tussen de volgende 3 tv's

LG 50PK950
panasonic  tx-pf50S20
samsung PS50C6500

Alle 3 deze plasma's zijn 50 inch en onder de 1000 euro.
Maar welke word meesten aangeraden

ik zou de lg nemen, no doubt ;)
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

JeKa

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 16, 2010, 08:45:09
volgens mij is een 50" plasma nog altijd wat duurder dan 1000.00
hoewel die prijzen hard naar beneden gaan.

Man, ik kocht mijn 50" Panasonic een jaar geleden al voor €750,-!  :)

demies

als je plasma's enz insteld ben je toch ook wel een beetje op de hoogte van de prijzen als je hier MIJN mening gaat geven.
Er zijn zat 50 inch tv's onder de 1000 euro te krijgen als je dat al niet eens weet.
Maar goed mijn keuze ging ook al een beetje naar de LG gewoon omdat daar veel meer opzit en panasic voor dat geld helemaal niks levert kwa opties.

J.A.F._Doorhof

@demies,
Calibreren heeft niets te maken met prijzen weten kom op zeg :D
Ik weet wel wat de kwaliteit is bij bepaalde merken maar als je zoveel toestellen ziet als ik zul je snappen dat zelfs daar gewoon geen touw aan vast te knopen is welk type nummer wat doet. Een paar jaar geleden wist ik dat allemaal wel inclusief prijzen, maar de laatste 2-3 jaar zijn er zoveel types die nagenoeg hetzelfde eruit zien, hetzelfde heten en ook nog eens in dezelfde periode gereleased worden dat het ondoenelijk is als je niet DAGELIJKS TELEVISIES VERKOOPT dat zo te weten.

Custom installer

donaldk

In de LG PK250 serie zou je voor rond de 1000 euro zelfs een 60" moeten kunnen krijgen, Foka adverteerde een tijdje terug (post WK voetbal) met 1199, inclusief een LG blu-ray speler.

De 50" is begin van de zomer bij de Saturn in de -18% actie geweest voor 649,- / 1,18 = ruim 532 euro.

XGA 50"-ers van Panasonic zijn al langer ver onder de 1000,- euro te koop. Anderhalf jaar terug betaalde iemand iets van 575,- voor de X10, de C10 zit daar normaal iets onder, maar ja die had MM misschien niet ingekocht gezien de -15,96 procents actie.

Helaas is een koopjes/aanbiedingen thread hier nooit van de grond gekomen en ik krijg zelf zeer weinig foldertjes in de bus.

donaldk

Citaat van: Matthieu op september 14, 2010, 23:11:20
Ik wil een Panasonic VT25 65" met 5 3D brillen in totaal hebben.
Ik ben aan het surfen geweest, maar nog steeds kan ik nergens de Panasonic VT25 65" Plasma kopen.
Moet die nog uitkomen in Nederland?
Gaat de kwaliteit van 65" achteruit ten opzichte van 50" of blijft het even mooi, alleen groter?

Sorry heb recentelijk eigenlijk alleen maar Panasonics van 85" en groter gezien, nergens problemen mee en dat was nog de oude serie en niet de nieuwe 3D die nog uitgeleverd moet gaan worden. Al hoewel met de paar generaties oude 3D demonstrator van 103" die ik begin dit jaar op ISE zag, had ik ook geen problemen mee, alleen met de brillen, die rooie x-pands die iedereen gebruikt(e).

Matthieu

85",... je bedoeld waarschijlijk 65"?
Of heb ik iets gemist?
Even googlen.

Ik wil, als ik voor een Panasinc ga, alleen de nieuwere VT serie, gezien die de Kuro techniek gebruiken.

Een vriend van mij heeft laatst zijn Panny G20 na 2 dagen weer ingeruild voor een LG.
Reden was, hij heeft erg last van de fosfor lag (zo zegt hij)
Ik weet wel dat hij enorm gevoelig is voor regenboogjes bij DLP beamers, ook bij 5x speed wheel.
Hij zegt zo'n soortgelijk effect bij de Panny G20 te zien met groen, omdat dat trager is dan rood en blauw.
Vooral zichtbaar bij donkere beelden met felle objecten.

Ik heb hem al gevraagt om dat bij de VT serie ook effe te gaan checken, gewoon voor de weet.
Ik zie het zelf helemaal niet, gelukkig, maar het is wel leuk als hij bij mij gewoon een film kan meekijken.
Al laat ik mij daardoor niet weerhouden voor de VT25 aanschaf, hopelijk in 85" als dat klopt.

donaldk

Hij heet geen VT 25, das de Viera line, de grotere maten komen alleen in de commercial range uit, dus tot en met 65 inch zijn er ook viera's, daarboven (85/103/152,5) zijn er geen viera's meer. Er zit wel een aardige prijssprong tussen een commodity 65" en de 85", laat staan de nieuwe 152,5" (ook in de commercial range is alles tot en met 65" nu gewoon massa spul, waar je geen grote winsten meer op kunt maken).

demies

ik denk dat ik dan maar voor de lg50pk950 ga.
60 inch helaas net te groot.
Maar kwa opties enz denk ikd at de lg de beste keuze is.
EN ja zo toppic zou wel fijn zijn aangezien hier geen saturn enz zit in eindhoven.
DUs zou fijnn zijn via andere ergens een leuke aanbieding te horen.

TacoG

Beste forumleden,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe tv voor op de slaapkamer. Zitten aan een aantal opties te denken. In de woonkamer hebben we een TW5500 beamer voor de films en een Kuro50 inch voor normale tv. Nu zitten wee te denken om beneden een in de woonkamer een 3d tv te hangen en de Pioneer naar boven. Alleen vraag ik me hierbij of hoevaak we 3D films op 50" zullen kijken ipv beamer film op 250cm breed. Denk toch vaker dat laatste (ziet er dan toch misschien "klein" uit, het aanbod is nog niet heel groot is en ik ook niet weet hoe snel de 3d films in de videotheek te huur zijn) en we dan beter kunnen wachten tot de 3D techniek iets verder uitgekristalliseerd is en dan evt. tzt een 3D beamer kunnen kopen om het echte WOW effect te creeeren (vraag me af of we dat nu met 50" 3D zullen hebben). Daarnaast is 50" misschien net beetje te groot voor op de slaapkamer (ongeveer 2,5m kijkafstand).

Ik neig dus naar een nieuwe tv op de slaapkamer. Na veel gelezen te hebben begrijp ik dat plasma nog steeds superieur is aan de LCD/LED tvs. Nadeel wat ik bij bijna alle plasma schermen lees (ook die van Panasonic) is dat ze een bepaalde brom/lawai (kunnen) produceren? Hoe erg is dit? Ik zit 's avonds laat namelijk nog wel vaak met de kopttelefoon in bed tv te kijken terwijl mijn vrouw (probeert) te slapen, het geluid staat dan dus helemaal uit. Dit lijkt me dan nog wel een groot probleem te kunnen gaan worden? Zou dat dat dan een no-go voor ons om voor plasma te gaan? Of zijn er uitzonderingen op de regel? En geldt dit dan misschien voor een bepaald model plasma/merk? Of moet je dan net even geluk hebben een tv uit een bepaalde batch?

Het is echt lastig kiezen, er is zoveel keus. Zit me nu al dagen in te lezen en begin er een beetje tureluus van te worden ;-) Miscchien hebben jullie nog handige tips/goede adviezen....? Alvast bedankt!
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

J.A.F._Doorhof

Op de slaapkamer zou ik zelf geen 3D nemen.
Lijkt me meer iets voor het grote scherm inderdaad.
Het aanbod via downloads en bd is redelijk groot op dit moment en groeit per maand.

Ik zou dus een "normale" lcd of plasma voor de slaapkamer nemen en tegen de tijd dat je 3D wilt gaan kijken een projector die het ondersteund.
Custom installer

TacoG

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 25, 2010, 07:21:24
Op de slaapkamer zou ik zelf geen 3D nemen.
Lijkt me meer iets voor het grote scherm inderdaad.
Het aanbod via downloads en bd is redelijk groot op dit moment en groeit per maand.

Ik zou dus een "normale" lcd of plasma voor de slaapkamer nemen en tegen de tijd dat je 3D wilt gaan kijken een projector die het ondersteund.

Het zou dan ook niet de bedoeling zijn om 3D op de slaapkamer te nemen. Het is of nu een 50" 3d in de woonkamer en de Pioneer 50" naar de slaapkamer (met misschien het gevaar dat het WOW effect van de TW5500 een stuk groter zal blijven en 50" 3d een beetje tegenvallen) of nu een normale plasma/lcd/led kopen voor op de slaapkamer en tzt een 3D beamer kopen (als deze iets goedkoper zijn, nu begint het beetje bij de 7000-8000 euro volgens mij en dan zit ik denk ik nog aan de lage kant....)

Maar ik begrijp dus dat er al best wel veel 3D materiaal te downloaden is? Dat maakt de keus dan weer iets moeiijker omdat ik ervan uit ging dat daar nog niet zo heel veel materiaal te krijgen was en dat je alle films zou moeten kopen (of is er in de videotheek ook al wat te vinden?). Met Blu-Ray duurde het namelijk nog een tijd voordat dit bij ons op de hoek verkrijgbaar was in de videotheek.

Als we voor andere tv op slaapkamer gaan is dus de vraag hoe erg het lawaai is van een plasma. Mijn vrouw is redelijk gevoelig voor geluidjes van apparaten en ben bang dat een plasma teveel lawaai maakt als het geluid uit staat en ik met koptelefoon kijk. Al moet ik zeggen dat het geluid van de Pioneer niet echt hard is, ik moet mijn oor er echt boven houden. Of maken de nieuwere plasma's meer kabaal?
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

J.A.F._Doorhof

Het verschilt volgens mij per toestel.
3D projectoren beginnen al veel lager, mail me anders even.
Custom installer

Matthieu

Ik zelf ben voor de Panasonic 50VT20 gegaan.
De VT25 is het VS model. (Kwam ikzelf ook pas na een paar maanden achter.
Deze Plasma is werkelijk fenomenaal.
De Buzz die je hoort als het display felle beelden laat zien, is een beetje vergelijkbaar met dat van een CRT.
Dit is de eerste 400 uur het ergst,maar nu hoor ik het eigenlijk helemaal niet meer.
Het was, zoals ik al schreef alleen bij felle beelden, maardaar wordt je vrouw dan eerder wakker van, dan van de buzz zelf.
Het is eigenlijk vrij zacht, en het duidelijkst als je boven de TV gaat luisteren.

3D doet het erg goed, mits je een goede film kijkt.
Ik heb de 3D Blu-Ray van Sammy's adventure en die is prachtig.
Ik had mijn TV 3 weken te vroeg om de 3D Avatar te krijgen, wat enorm BALEN is omdat die film pas in 2012 wordt vrijgegeven.
Panasonic heeft de rechten voor 2011.

Eigenlijk is 50" wel vrij klein voor 3D.
65"zou echt beter zijn, maar heeft wel zijn prijs.

Ohh,... het 3D werkt met een flikkering van 120 Hz.
Perfect, maar als je in een verlichte kamer naar 3D kijkt, dan valt het geflikker toch op.
In een donkere kamer heb je er geen last van, omdat je dan geen referentie hebt van continue licht.

Ik zit te twijfelen, of ik nog extra brillen ga kopen, of dat ik dat voor de komende JVC 3D beamer ga doen.
De brillen zijn namelijk behoorlijk prijzig.
Bij de Panasonic krijg je 2 brillen mee, en als jhe hem nu koopt ontvang je ook nog eens een 3D Blu-Ray speler en de 3D Avatar.

Panasonic heeft nu 3 nieuwe rechargeable brillen, die een stuk lichter zijn, maar ja,... nog steeds ontzettend duur he.

TacoG

Citaat van: J.A.F._Doorhof op december 25, 2010, 20:11:55
Het verschilt volgens mij per toestel.
3D projectoren beginnen al veel lager, mail me anders even.

Frank,
Ik kom de 14de als het goed is langs om mijn TW5500 te laten calibreren. Kunnen het er dan wel even over hebben en misschien zelfs iets laten zien :dry:

TacoG

Matthieu,

Goede keuze, die panasonic! Leek mij dus in eerste instantie ook wel wat, totdat ik me ging afvragen of dat dan weer niet te klein was tov onze beamer. Nu dus aan het twijfelen. Begrijp ik uit jouw verhaal nou dat je binnenkort een 3D beamer gaat kopen? Bij ons op de slaapkamer zal geen 3D komen, dat zal een 'gewone' plasma/lcd worden. Maar als ik het goed begrijp is bij jouw Panasonic de buzz dus alleen te horen bij felle beelden?  Ik lees namelijk ook wel verhalen over hele duidelijke, irritante bromtonen. En daar ben ik dus beetje bang voor om (gewone) plasma te nemen op de slaapkamer...