Shootout 'digital media players' numero 4!

Gestart door Deleted member, juli 13, 2007, 11:57:03

Vorige topic - Volgende topic

pburmie

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:54:08Zie het als een kruising tussen remote desktop en Windows Mobile ;) met volledige toegang tot al je resources.

Dit klinkt als het "ei van Columbus" en "the best of both worlds". Heb jij e.e.a. al werkend op die manier of is het nog (even) afwachten?
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

Raphie

ik heb zelf nog geen sideshow remote, maar ik zit hard te denken aan degene hierboven. Je hebt natuurlijk wel een PC nodig die intel Vivv heeft i.vm powermanagement functies e.d.
JBL PRX Power!

pburmie

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:56:53
zowel home premium als Ultimate

Die Ultimate versie ondersteund ook inloggen op een domein?
Al mijn PC's en laptops zijn namelijk via XP Pro aangemeld op mijn Small Business Server 2003 (domein controller).
De streaming PC die thans via USB aan de Stello hangt is ook aangemeld op het domein namelijk.

pburmie

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:59:58
ik heb zelf nog geen sideshow remote, maar ik zit hard te denken aan degene hierboven. Je hebt natuurlijk wel een PC nodig die intel Vivv heeft i.vm powermanagement functies e.d.

Als je die niet hebt, dan werkt het allemaal wel alleen zonder "stand-by" mode?

Raphie

Ype ultimate ondersteund alle zakkelijke functies van vista Enterprise (opvolgen XP Pro)
Home premium kan dit niet (heeft alleen workgroup/SMB)
JBL PRX Power!

Deleted member

Citaat van: pburmie op juli 18, 2007, 11:56:00
Ook ik begin hier steeds meer een goed gevoel bij te krijgen. Zodanig dat ik inmiddels heb besloten de Stello vooralsnog toch maar niet weg te doen, zoals in een eerdere post aangegeven. Eerlijk gezegd heb ik de Stello NOG NOOIT zo mooi horen "zingen" als nu via USB met een PC. Dus ook de aansluitkabels gaan uit de verkoop. Welke Vista versie(s) bevat eigenlijk Media Center met Sideshow?

Dan ben je idd. gek als je ze weg doet!  :) Ik ga eens zoeken naar wat sideshow oplossingen.

RicaVision die Raphie al noemde heeft in elk geval al een nieuwe (kost $300): http://www.engadget.com/2007/05/19/ricavision-unveils-its-latest-sideshow-mce-remote-the-rica100/

)p(

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:29:51
Ehmm, de gemiddelde CD heeft alleen maar een paar markers en een geprint hoesje? je kan toch internet gebruiken CDDB koppeling als je écht alle info wil?

Nope...je moet zaken als work, opus, movements meestal handmatig toevoegen. En met dergelijke speciale tags kun je met mce, itunes e.d niet browsen of zoeken.

Raphie

Citaat van: pburmie op juli 18, 2007, 12:01:21
Als je die niet hebt, dan werkt het allemaal wel alleen zonder "stand-by" mode?

klopt sideshow implementatie zit standaard in Vista
JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

Deleted member

)p(

Citaat van: pburmie op juli 18, 2007, 11:36:16
Ik neem aan dat je heel Internet al hebt afgestruind naar een player die wel de voor jou noodzakelijke TAG informatie kan opslaan?

Slimserver met de custom tag en browse plugins  ;D
Er zijn er wel meer  ;)

peter

Durk

Ik heb eerst deze oplossing gehad:

PDA met netremote welke Itunes op mijn werk PC bediende die vervolgens naar de airtunes airport express bij de stereoset streamde..
Werkte allemaal een beetje langzaam en de PDA vanuit rust op laten starten en verbinding laten maken met het draadloze netwerk duurde voor het gevoel ook een eeuwigheid. Het was in ieder geval niets voor mijn vrouw.

De Sonos heeft echter tot op heden geen enkele fronsende wenkbrauw opgeleverd. Je pakt hem uit rust op en binnen no time is hij up and running. Browsen gaat redelijk snel en het scrollwiel is een lekker herkenningspunt.

Voor mij dus geen MCE en PDA oplossingen meer..

Wellicht is het wel mogelijk om met een Sonos een PC te bedienen welke vervolgens op de Trends of de Stello DAC kan worden aangesloten. De Sonos heeft PC software maar die dient om de SONOS zoneplayer aan te sturen. Als het wél mogelijk zou zijn dan
zou je een zoneplayer kunnen vervangen door een kleine passieve PC.. Maar goed dat zal wel niet mogelijk zijn...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

pburmie

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 12:03:20
klopt sideshow implementatie zit standaard in Vista

Het begint steeds leuker te worden. :D
Wel een enigszins "onverwachte" wending in de oorspronkelijke opzet van dit topic (en die over de vorige shootout), maar wel degelijk zeer de moeite waard, zeker nu ik al een NIET ONAANZIENLIJKE verbetering in weergavekwaliteit bespeur via de PC-USB oplossing. Laatst hoorde ik van Antoine of )p( of Sjettepet dat Vista "anders" met audio omgaat dan XP? Zo ja, in welk opzicht uit zich dat en is dat ook nog een verbetering die hoorbaar zou kunnen zijn of is dat puur intern des operating systeems?

Raphie

Durk... dit is Blutooth en iRDA geen Wifi ;)

De Sideshow remote "logt niet in" maar is een bluetooth extender.. TOTAAL iets anders......  ;) en daarmee net zo snel/langzaam als alle andere oplossingen uit de shootout!
JBL PRX Power!

)p(

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 11:39:40
Owh Owh Owh.... Jullie moeten er nog erg aan wennen merk ik.....Sideshow is véél dan een display op je remote. Je kan via Sideshow gewoon je PC op standby laten staan (dus niet booten, geen scherm aan etc) en direct media spelen.

Jup dat wist ik en ik verbaas mij ook dat er relatief zo weinig over sideshow wordt geschreven op het internet!

peter

pburmie

Citaat van: Durk op juli 18, 2007, 12:06:00Wellicht is het wel mogelijk om met een Sonos een PC te bedienen welke vervolgens op de Trends of de Stello DAC kan worden aangesloten. De Sonos heeft PC software maar die dient om de SONOS zoneplayer aan te sturen. Als het wél mogelijk zou zijn dan
zou je een zoneplayer kunnen vervangen door een kleine passieve PC.. Maar goed dat zal wel niet mogelijk zijn...

Als je middels een Sideshow remote volledig toegang hebt tot de Vista Media Center PC middels Bluetooth of iR en niet alleen tot het Media Center gedeelte maar ook andere op die PC geinstalleerde applicaties kunt bedienen (net als Remote Desktop Connection), dan zou je dus de Sonos Desktop Software (die ook op de PC staat) via die Sideshow remote kunnen bedienen. Het is maar een theorie natuurlijk.

Raphie

dat weet ik niet, maar als je sideshow met Vista draaiend heb, dan gooi je die SONOS ook sowieso door het raam  :P
JBL PRX Power!

)p(

Citaat van: pburmie op juli 18, 2007, 12:08:12
Het begint steeds leuker te worden. :D
Wel een enigszins "onverwachte" wending in de oorspronkelijke opzet van dit topic (en die over de vorige shootout), maar wel degelijk zeer de moeite waard, zeker nu ik al een NIET ONAANZIENLIJKE verbetering in weergavekwaliteit bespeur via de PC-USB oplossing. Laatst hoorde ik van Antoine of )p( of Sjettepet dat Vista "anders" met audio omgaat dan XP? Zo ja, in welk opzicht uit zich dat en is dat ook nog een verbetering die hoorbaar zou kunnen zijn of is dat puur intern des operating systeems?

Klopt Vista upsampled standaard alles naar 96khz ipv 48khz van xp en met een veel beter algortime. Daarnaast is er een direct modus als de geluidskaart het ondersteund om bitperfect uit te sturen onder Vista. Echter het is nog maar de vraag of je niet gewoon al tevreden zult zijn met de standaard methode. In dat geval hoef je geen speciale drivers etc. te gebruiken...zou wel zo makkelijk zijn :)

peter

pburmie

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 12:15:15
dat weet ik niet, maar als je sideshow met Vista draaiend heb, dan gooi je die SONOS ook sowieso door het raam  :P

Dan sta jij zeker onder dat raam om hem op te vangen.  ;D ;D ;D

Even alle gekheid op een stokje. Nee, die Sonos gaat zeker niet het raam uit want ik wil simpelweg ook muziek kunnen afspelen in andere kamers in huis puttend uit dezelfde fysieke verzameling, oftewel vanaf dezelfde RAID-5 NAS in de meterkast. Alleen in die andere kamers hoeft het geen audiofiele kwaliteit te hebben. Gewoon een ZP100 neerzetten, twee leuke monitortjes eraan en klaar.

pburmie

Citaat van: )p( op juli 18, 2007, 12:17:59
Klopt Vista upsampled standaard alles naar 96khz ipv 48khz van xp en met een veel beter algortime. Daarnaast is er een direct modus als de geluidskaart het ondersteund om bitperfect uit te sturen onder Vista. Echter het is nog maar de vraag of je niet gewoon al tevreden zult zijn met de standaard methode. In dat geval hoef je geen speciale drivers etc. te gebruiken...zou wel zo makkelijk zijn :)

peter

Als die standaard methode 100% vergelijkbaar is met wat ik NU hoor via de PC-USB-Stello combinatie, dan hoor je mij niet klagen. Integendeel.

Raphie

precies, maar daar is het ook prima voor ;D (slaapkamer/ werkkamer)

Maar niet in je mooie stereoset ;)
JBL PRX Power!

pburmie

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 12:19:55
precies, maar daar is het ook prima voor ;D (slaapkamer/ werkkamer)

Maar niet in je mooie stereoset ;)

Als je het topic gevolgd hebt (en dat heb je) dan was dat ook mijn conclusie en vandaar dat ik de Stello ook te koop had gezet. Maar een mens is nooit te oud om te leren en via de PC-USB-Stello combinatie ontstaat er WEL een audiofiele oplossing voor de zitkamer. Maar Sonos blijft DE ULTIEME oplossing voor het andere werk in mijn ogen.

Deleted member

Citaat van: pburmie op juli 18, 2007, 12:08:12
Laatst hoorde ik van Antoine of )p( of Sjettepet dat Vista "anders" met audio omgaat dan XP? Zo ja, in welk opzicht uit zich dat en is dat ook nog een verbetering die hoorbaar zou kunnen zijn of is dat puur intern des operating systeems?

)P( vertelde dat en ik kan dat onderschrijven. Het belangrijkste om te melden in deze discussie is dat apparaten in Vista nu 'exclusive access' tot een sounddevice kunnen claimen waardoor in elk geval andere spelers incl. Windows zelf geen geluiden "tussendoor" kunnen weergeven. Zie voor meer uitleg door een van de ontwikkelaars van dit gedeelte van Vista: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=8285424&&#post8285424

CiteerOur average customers want convenience, so they don't tolerate media player playing music, and not hearing some other system sound. Yes, I know as audiophiles you hate this and I hate it too. But mixing is a required functionality in the OS. And as soon as you mix audio, you have to worry about headroom as two full bandwidth audio streams can go past 100% digital values. So you have to do some kind of dynamic leveling. Per my original post, we have a much more sophisticated leveling algorithm in Vista so performance should be good. But it is not a transparent path. At least it doesn't seem to be until I get to end of the analysis with the team.

We have developed an exclusive access path in Vista. So apps can now use this and not resort to another third-party stack like ASIO. This way, it is all supported by us using one driver. This is the solution for absolute fidelity where nothing is touched. Yes, it is not as convenient as having our cake and eat it too. But if you want perfection, sometimes you have to spend $10K on an amp, and here, use a dedicated path.

Again, I might come back with better news later.

For now, note that when we do process, the processing this time is designed by people who understand audio. Our resampler for example, has very high performance. This is nothing like XP.

Zie ook deze hele lange thread op AVS voor alle andere veranderingen t.o.v. XP: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=713073&page=1&pp=30

Interessant detail is dat deze ontwikkelaar, zoals eerder gemeld, een TACT versterker gebruikt als referentie!  ;)