Peerless Monsters setje...

Gestart door Peerless Monster, juli 4, 2007, 22:46:57

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: Hipster op september 21, 2013, 13:27:18
Vind ik interessant aangezien de plate nu eens echt full range gemeten kan worden met Dirac.

Hmmm ik ook namelijk.
Maar ik vernam dat waarschijnlijk komende donderdag mijn CA-plate D2 ook klaar zal zijn, evenals die van Antoine, Ferry, Roy en Philip.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Staaled

Citaat van: Peerless Monster op september 21, 2013, 13:42:34
Zelfbouw doe ik niet meer aan. Geen tijd voor.
Maar als iemand een eurootje wil verdienen, dan is dat natuurlijk ook goed mogelijk ;).
Gezien je wensen ligt dat het meest voor de hand.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Peerless Monster

Citaat van: Hipster op september 21, 2013, 14:04:55
Gezien je wensen ligt dat het meest voor de hand.

Thanks voor het advies.
Waarschijnlijk denk ik er ook zo over.
Weet alleen nog niet of ik een tweede kan plaatsn bedenk ik me net. Terwijl ik dat eigenlijk wel wil...
Hmmm denk denk...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

yorkie13

Ik wil wel eens met een paar  BK xls200 FF langs komen  8)

Met de jou wel bekende Peerless xls10 woofers en een krachtige 275 watt plate amp zonder DSP.

Ralf

Peerless Monster

Citaat van: RA SUBS op september 21, 2013, 15:35:28
Ik wil wel eens met een paar  BK xls200 FF langs komen  8)

Met de jou wel bekende Peerless xls10 woofers en een krachtige 275 watt plate amp zon x er DSP

Ralf

Ik sta voor alles open Ralf ;).
Maar ik ga dit niet op korte termijn doen en wil een gedegen onderzoek.
Ik ben wel Peerless fan natuurlijk, maar ook papierfan ;D.
Scanspeaks zullen dan ook voorbij moeten komen.
Ik heb vooral muziekalieit en dus controle nodig. Dus niet het HT oempf verhaal.

Madhouse

Citaat van: Peerless Monster op september 21, 2013, 13:43:27
Maar ik vernam dat waarschijnlijk komende donderdag mijn CA-plate D2 ook klaar zal zijn, evenals die van Antoine, Ferry, Roy en Philip.
Goed nieuws! Ben erg benieuwd na meer dan 2 maanden wachten.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Peerless Monster

Citaat van: Madhouse op september 21, 2013, 16:24:27
Goed nieuws! Ben erg benieuwd na meer dan 2 maanden wachten.

Ja mooi he ;D
Ik ben niet zo benieuwd als jullie omdat ik een testplaat heb mogen lenen, maar dat wordt wel een fantastische upgrade!

Madhouse

Rogier heeft mij toen ook een testplaat aangeboden maar kon wel wachten op de definitieve versie. Kan nu al niet wachten tot volgend weekend (eerst nog even de bevestiging van Rogier ontvangen natuurlijk).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

cardas49

Leuk plan Rens. Ik kan geen fabriekssub bedenken die hier aan voldoet. Weet je zeker dat je geen DD12 wil uitproberen? Velodyne schijnt toch wel erg goed te zijn voor laagondersteuning in stereo, en er staat er 1 in de aanbieding in het sponsorgedeelte. SVS zit ook vaak DSP op, BK is wellicht niet strak genoeg voor support van laag bij muziek.

En zal het 80 - 150Hz bereik van de sub niet gaan storen bij muziek? in dat bereik is een sub behoorlijk goed te lokaliseren, moeilijker te intergreren enz.

Citaat van: Peerless Monster op september 21, 2013, 12:59:38
Oh en de volgende upgrade wordt een subwoofer. 2 wellicht om stereo beter te laten klinken...
Maar ook dat heeft geen haast. Zolang er op mijn dual coil zelfbouw subje van Rema nog keihard wordt geslagen met speelgoed, laat ik het even voor wat het is...
Maar je weet het maar nooit, dus ik sta open voor suggesties. Eisen/wensen pakket voor nieuwe sub (of subs)
1. DSP heb ik niet nodig
2. Apart versterkt mag van mij (past in de kast), maar liever niet, anders moet ik weer apart luidsprekerkabel kopen.
3. De sub moet niet abnormaal groot zijn
4. Meer dan 1000 watt (verdreven wellicht, maar ik wil niet zonder zitten...).
5. Goed in staat om tot 150 Hz te kunnen opereren, vanwege de afval van mijn electrostaten bij 110 Hz.
6. Snel (hij moet mijn electrostaten kunnen bijhouden, maar dan in het laag)
7. Het liefst in zwart of wit en lompzwaar. Geen Velodyne 1200 of zo. Vind ik persoonlijk een flutkast en zo krijg je kastkleuring (waar ik een hekel aan heb)...

Suggesties? Een Velodyne DD12 of 15 valt af. Zit DSP op, die ik echt niet nodig heb...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

robbiedobbie

ben zelf ook aan het zien voor mooie subs

deze hebben mijn lijstje al gehaald, alles uiteraard in dua stereo.

-JL audio fathom F113 (F112 ook mss)
-Velodyne DD12
-B&W DB1
-Paradigm sub15 http://www.paradigm.com/products/type=subwoofer
-JBL sub Array 1500 http://www.jblsynthesis.com/Products/Details/95

allemaal +/-3000-5000 euro per stuk. Van dit lijstje heb ik enkel de JL's al gehoord 2xF113 in stereo gehoord en dat was erg mooi.

Al geldt geen bezwaar is heb je uiteraard ook nog je bekende dure jongens van Velodyne en JL audio, Wilson audio etc.

de meeste subs in de hogere prijsklasse hebben DSP daar ontkom je bijna niet aan. Ik heb Lyngdorf dus heb t ook niet echt nodig.. maar ja.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op september 21, 2013, 12:59:38
3. De sub moet niet abnormaal groot zijn
5. Goed in staat om tot 150 Hz te kunnen opereren, vanwege de afval van mijn electrostaten bij 110 Hz.
6. Snel (hij moet mijn electrostaten kunnen bijhouden, maar dan in het laag)

Je weet welke 'subs' daar aan voldeden. Ik gebruikte ze zelf voor precies dat doel. Alleen heb ik die niet meer. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kerkhoffd

B&W PV1D is mogelijk ook een optie. Hoorde deze recent in combinatie met Final elektrostaten en moet zeggen dat ik onder de indruk was. Had deze set eerder gehoord met een eenvoudigere sub, en de PV1D deed het een stuk strakker.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Peerless Monster

Ik had wat foto's beloofd van de CA-plate Diamond 2...
Onder de DAC.... 1 woord: waanzin

Peerless Monster

En tsja hij is te hoog voor in het kastje incluis een CA-plate, dus de TAG monoblok is zonder plate...

Peerless Monster

Oh kunnen we gelijk even de foto's van de complete setting neerzetten.

Daar waar de stereo in staat en de luisterhoek...

Marino

Het ziet er weer schitterend uit, heeft Siem al ontdekt hoe de kast open gaat?
Versterking \ bron: Linn Majik DS-I \ Rega P2
Luidsprekers: IMF CM2 \ Zelfbouw Vifa - Focal

evilniek

Opstelling lijkt me niet helemaal optimaal, of zie ik dat verkeerd ?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op september 29, 2013, 13:22:28
Ik had wat foto's beloofd van de CA-plate Diamond 2...
Onder de DAC.... 1 woord: waanzin

Inderdaad. Die plaat is even dik als het apparaat! :blink: ;D

Peerless Monster

Citaat van: evilniek op september 29, 2013, 14:13:15
Opstelling lijkt me niet helemaal optimaal, of zie ik dat verkeerd ?

Dat zie je niet helemaal verkeerd, maar onze woonkamer kan niet anders (of je moet andersom gaan zitten, maar dan heb je hetzelfde probleem.
Maar ik heb er geen last van. Het geluid aan de rechterkant is ietsje minder breed.
Maar wellicht heb je ideeen als binnenhuisarchitect? Mag je langskomen hoor ;D

Citaat van: Marino op september 29, 2013, 14:06:55
Het ziet er weer schitterend uit, heeft Siem al ontdekt hoe de kast open gaat?

Thanks Marino, Siem heeft het wel degelijk al ontdekt.
Maar het mooie aan dit Finite meubel (de module en (naar alle waarschijnlijkheid) de enige verkocht in Nederland via de officiële dealer), dat je de scharnieren op een bepaalde zwaarte kan zetten voor het openkrijgen. Je moet echt kracht zetten om de bovenste open te krijgen. Siem is nog niet zo handig met zijn 1,5 om de onderste open te krijgen, dus die staan op standje normaal...

Citaat van: Audiofiel op september 29, 2013, 14:13:41
Inderdaad. Die plaat is even dik als het apparaat! :blink: ;D

Tsja dat is zo. Die NAD wilde ze maar niet dikker maken ;D
Ik ben tevreden zo. Ik zie er toch niks van. Weet je mijn "manie" nog met het moet er goed uitzien?....
Heb ik geen last meer van, sinds het in een dichte kast staat.

En oh oh oh wat een geluid geven de Acoustats! Heerlijk!

Peerless Monster

Hmmm ik zie nu dat ik mijn stereo en bioscoop topic door elkaar haal...

Peerless Monster

@ 1 van de mods,
kunnen jullie reactie #445 van dit topic t/m #462 in mijn stereo showcase zetten? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61657.new#new
Deze gaan namelijk over de Dirac Live software en een eventuele aanschaf van een nieuwe sub voor bij mijn stereo dank!

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op september 29, 2013, 14:29:51
En oh oh oh wat een geluid geven de Acoustats! Heerlijk!

Misschien tijd voor om die ook eens aan te pakken? Aan de interface valt nog wel wat te tweaken voor een beter geluid (los van je sub-zoektocht).

Citaat van: Peerless Monster op september 29, 2013, 14:31:14
Hmmm ik zie nu dat ik mijn stereo en bioscoop topic door elkaar haal...

Ik was als lezer ook al de weg kwijt. ;D

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op september 29, 2013, 14:45:03
Misschien tijd voor om die ook eens aan te pakken? Aan de interface valt nog wel wat te tweaken voor een beter geluid (los van je sub-zoektocht).
Ik was als lezer ook al de weg kwijt. ;D

Hahaha ik was ook de weg kwijt net als jij ;D
Dat krijg je al je het niet al te vaak update...

Voor nu ga ik eerst eens op zoek naar de juiste sub.

HTip

Citaat van: Peerless Monster op september 29, 2013, 14:38:39
@ 1 van de mods,
kunnen jullie reactie #445 van dit topic t/m #462 in mijn stereo showcase zetten? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=61657.new#new
Deze gaan namelijk over de Dirac Live software en een eventuele aanschaf van een nieuwe sub voor bij mijn stereo dank!

Done ;) Kun je even controleren of ik het goed gedaan heb?

Ontopic: Mooie foto van de CA Diamond-2. Staat prachtig onder je DAC :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive