Peerless Monsters setje...

Started by Peerless Monster, July 4, 2007, 22:46:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

#325
Quote from: Zee on November 19, 2009, 13:21:56
We moeten aardig ZIJN en kritisch BLIJVEN.   ;)
Maar we bezitten niet altijd ZEEen van tijd. ::)

Rens, neem je tijd. :D

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

LexiconLogan

Vind ik ook! Vette speakers Rens, maar god allejezus wat lelijk :D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Koen K

#327
Quote from: Zee on November 19, 2009, 13:11:36
Mijn reaktie is ook niet op Peerles Monster gericht, maar op de opmerking die Alex Groningen maakt bij het zien van de foto's van zijn set.
Ik heb er juist alle begrip voor dat mensen een compromis moeten sluiten tussen WAF, geluidskwaliteit e.a.   Dat moet ik zelf namelijk ook.   Ook begrijp ik heel goed dat het hier waarschijnlijk nog niet de definitieve opstelling betreft ivm de recente verhuizing.

Je hebt gelijk. Hoewel de opstelling van de set in jouw eigen geval wat minder "gecompromitteerd" is, is elke poging tot audioweergave in een multifunctionele ruimte een kwestie van compromissen.

Quote
Ik verbaas me alleen enorm over het feit dat Alex afgaand op de foto dan toch verwacht dat het goed klinkt. Ik ben dan ook heel benieuwd op grond waarvan hij deze mening is toegedaan. 
Ligt bij hem de lat erg laag (in de zin dat hij gewend is in akoestisch relatief slechte ruimtes te luisteren en heeft hij nooit een set in een echt goede ruimte horen spelen?), Baseert hij zijn mening op het feit dat hij een aantal hoogwaardige componenten ziet staan die dus wel goed moeten klinken ook al staan ze opgesteld in een slechte akoestiek?  Of misschien iets anders? 

Ik denk dat heel veel audiofielen bij het zien van een plaatje van prachtige apparatuur en speakers (zoals bij Peerless Monster duidelijk het geval is) al snel denken "oh, goed spul, klinkt vast fantastisch".

Een zekere onderwaardering van het zeer grote stempel dat de akoestiek op de weergave drukt is in audioland niet bepaald uniek ;)

Peerless Monster

#328
Quote from: Koen K on November 19, 2009, 13:55:25
Je hebt gelijk. Hoewel de opstelling van de set in jouw eigen geval wat minder "gecompromitteerd" is, is elke poging tot audioweergave in een multifunctionele ruimte een kwestie van compromissen.

Ik denk dat heel veel audiofielen bij het zien van een plaatje van prachtige apparatuur en speakers (zoals bij Peerless Monster duidelijk het geval is) al snel denken "oh, goed spul, klinkt vast fantastisch".

Een zekere onderwaardering van het zeer grote stempel dat de akoestiek op de weergave drukt is in audioland niet bepaald uniek ;)

Helemaal mee eens.
Ik heb weer eens wat fimpjes van Ethan 'wenkbrauw' Winer zitten kijken en het is gewoon soms heel makkelijk om acoutische aanpassingen te doen met weinig middelen. Maar het is en blijft natuurlijk een woonkamer.
Maar eh ik ben tot nu nog de enige geweest die het kan bepalen hoe het klinkt ;D
En aangezien de set erg mooi is, klinkt het ook fantastisch ;D LOL (ik ben ook zo'n forum figuur, kan me niet voorstellen dat 'het' ontzettend lekker is met een lelijke vrouw ;D)...

Het kan alleen nog veel beter, maar dat is dus iets wat moet groeien.
Een kleedje (waar we hard naar op zoek zijn) is niet goedkoop en het moet bij je passen.
Daarnaast natuurlijk wat andere aanpassingen, maar het leefgenot mag er niet onder lijden.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: LexiconLogan on November 19, 2009, 13:44:41
Vind ik ook! Vette speakers Rens, maar god allejezus wat lelijk :D

Ja he ;).

Wellicht dat een paar Wilsons niet zullen misstaan...
Dan kunnen die oerlelijke Ushers ook naar het grofvuil ;D LOL
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Koen K

Quote from: Peerless Monster on November 19, 2009, 14:09:35
(...) Ethan 'wenkbrauw' Winer (...)

LOL ;D

Ik snap verder prima wat je bedoelt. Bovendien vind ik muziek ook iets sociaals: je afzonderen in een akoestisch geperfectioneerd hok lijkt me altijd minder leuk dan een ietwat sub-optimale oplossing in een gezelligere en socialere omgeving ;)

Peerless Monster

#332
Quote from: LexiconLogan on November 19, 2009, 14:21:27
Wilson is lelijker Rens ;)

Zeker te weten! ;D

Quote
Ik snap verder prima wat je bedoelt. Bovendien vind ik muziek ook iets sociaals: je afzonderen in een akoestisch geperfectioneerd hok lijkt me altijd minder leuk dan een ietwat sub-optimale oplossing in een gezelligere en socialere omgeving

Hmmm we hebben straks EN zo'n hok EN een sociaal hok.
Wat willen we nog meer ;).

Het niet-zo-sociale hok wordt sowieso voorzien van electrostaten.
Of het moet zijn dat ik de Ushers boven zet...
Jeetje wat een luxe problemen allemaal ;D

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

dan kom ik graag luisteren in het sociale hok, wel neem ik dan even een kijkje in het asociale hok, maar ik denk dat ik daar niet lang blijf. (tot nu toe heeft een electrostaat mij nog niet kunnen boeien, totaal niet zelfs...)

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Audiofiel

Quote from: frank2 on November 19, 2009, 20:37:37
dan kom ik graag luisteren in het sociale hok, wel neem ik dan even een kijkje in het asociale hok, maar ik denk dat ik daar niet lang blijf. (tot nu toe heeft een electrostaat mij nog niet kunnen boeien, totaal niet zelfs...)

Jij hebt duidelijk nog nooit een Acoustat gehoord. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Alex Groningen

#335
Quote from: Koen K on November 19, 2009, 13:55:25
Ik denk dat heel veel audiofielen bij het zien van een plaatje van prachtige apparatuur en speakers (zoals bij Peerless Monster duidelijk het geval is) al snel denken "oh, goed spul, klinkt vast fantastisch".

Een zekere onderwaardering van het zeer grote stempel dat de akoestiek op de weergave drukt is in audioland niet bepaald uniek ;)


Het is niet zo dat ik denk bij het zien van een plaatje van goh, dit klinkt goed. Ken namelijk deze type luidsprekers omdat ik ze zelf een paar maand geleden even heb mogen beluisteren, en was toen onder de indruk van deze luidsprekers. Vandaar ook mijn opmerking dat dit fantastisch moet klinken, en natuurlijk kan ik niet vanaf een plaatje oordelen over de akoestiek. ;D

Dan even over je laatste zinnetje. Heb die onderwaardering zelf ook gehad, maar nu ik me er meer en meer mee bezig hou, weet ik hoe belangrijk de akoestiek is, en ben er dan thuis ook druk mee bezig om dat ook helemaal op orde te krijgen.

Koen K

#336
Quote from: Alex Groningen on November 20, 2009, 11:12:25
Het is niet zo dat ik denk bij het zien van een plaatje van goh, dit klinkt goed. Ken namelijk deze type luidsprekers omdat ik ze zelf een paar maand geleden even heb mogen beluisteren, en was toen onder de indruk van deze luidsprekers. Vandaar ook mijn opmerking dat dit fantastich moet klinken, en natuurlijk kan ik niet vanaf een plaatje oordelen over de akoestiek. ;D

Duidelijk ;)

Quote
Dan even over je laatste zinnetje. Heb die onderwaardering zelf ook gehad, maar nu ik me er meer en meer mee bezig hou, weet ik hoe belangrijk de akoestiek is, en ben er dan thuis ook druk mee bezig om dat ook helemaal op orde te krijgen.

Mooi om te lezen!

Former member 78

Quote from: Peerless Monster on November 19, 2009, 14:09:35
En aangezien de set erg mooi is, klinkt het ook fantastisch ;D LOL (ik ben ook zo'n forum figuur, kan me niet voorstellen dat 'het' ontzettend lekker is met een lelijke vrouw ;D)...


Daar hebben ze alcohol voor uitgevonden  :pompom:

(was nieuwgierig naar deze speakers door een ene Frank, vandaar dat ik even gelezen heb hier)

Pjotr27

QuoteWilson is lelijker Rens

Absoluut, Fritz de With ( STS-Digital) heeft momenteel een setje Wilson Watt Puppy VI , ik zou ze niet willen omruilen voor je Usher`s........
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Hoi Rens,

Ik had je een pm willen sturen maar je box is vol.

Wij hadden het over bruggen gehad. Ik heb gisteren de ls kabels van de onderste naar de bovenste aansluitpluggen gezet. Dit geeft een strakker hoog+mid, het verschijnsel wat wij constateerden bij rodium en koper bruggen verdwijnt dan grotendeels.
maw sluit ze eens "boven" aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: frank2 on December 22, 2009, 10:48:43
Hoi Rens,

Ik had je een pm willen sturen maar je box is vol.

Wij hadden het over bruggen gehad. Ik heb gisteren de ls kabels van de onderste naar de bovenste aansluitpluggen gezet. Dit geeft een strakker hoog+mid, het verschijnsel wat wij constateerden bij rodium en koper bruggen verdwijnt dan grotendeels.
maw sluit ze eens "boven" aan.

Excuus Frank,

Ik zal eens wat gaan ruimen in de vakantie.
Er staan een hoop adresgegevens in, die ik niet verloren wil laten gaan, maar ik zal ze eens in Outlook zetten.
De bruggen heb ik even op de wat langere termijn geschoven...

Ik heb mijn kabels altijd bovenaan gesloten.
Dus daar heb ik geen profijt meer van.
Ik heb ze ook wel eens crosslink aangesloten, maar dat is ook net wat minder...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

JeroenGRT

Vanmiddag deze set even kort mogen beluisteren...tjonge dat klinkt mooi! Ik vond de set enorm muzikaal...hier kun je uren naar luisteren zonder dat er luistervermoeidheid optreed. Alhoewel de Ushers ook op een lager niveau een behoorlijke aandacht vragen...tjonge..wat komt daar een laag vanaf zeg  ;D ! Wel een mooi gedefineerde bas, maar volgens mij hebben die Ushers een serieuze grote ruimte nodig om volledig tot z'n recht te komen. Vond het in ieder geval erg leuk om deze set te beluisteren...en wat een mooie apparaten die Plinius versterker en Classe cd speler. Top!

Bedankt voor de gastvrijheid Rens!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Robbert54

poeh, wat een ontzettend mooie set! en die Ushers :worship: beautiful!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Quote from: JeroenGRT on June  6, 2010, 21:56:52
Vanmiddag deze set even kort mogen beluisteren...tjonge dat klinkt mooi! Ik vond de set enorm muzikaal...hier kun je uren naar luisteren zonder dat er luistervermoeidheid optreed. Alhoewel de Ushers ook op een lager niveau een behoorlijke aandacht vragen...tjonge..wat komt daar een laag vanaf zeg  ;D ! Wel een mooi gedefineerde bas, maar volgens mij hebben die Ushers een serieuze grote ruimte nodig om volledig tot z'n recht te komen. Vond het in ieder geval erg leuk om deze set te beluisteren...en wat een mooie apparaten die Plinius versterker en Classe cd speler. Top!

Bedankt voor de gastvrijheid Rens!

Thnx Jeroen,
Het was reuze ook om alles te demonstreren.
Ik hoop dat het gisteren allemaal gelukt was?
Ik verwacht natuurlijk wel foto's ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

JeroenGRT

Hoi Rens, je mailbox is vol  ;)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Lord Elrond

Elleu


Als ik dan de CP-8571 weer op foto's zie dan begint mijn hartje weer sneller te kloppen vind deze luidsprekers toch wel 1 van de mooiere speakers die te koop zijn ook qua geluid wat deze speakers genereren, mits ze door een stabiele versterker worden aan gestuurd.

Ik zelf speel nu ongeveer 5 jaar met een setje CP 6311 en ben nog steeds te vreden met deze speakers qua versterking ben ik nog zoekende ...........

Peerless je hebt met recht een mooi setje staan.

Mvg Mr.D
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

frank2

Quote from: Lord Elrond on June 18, 2010, 21:28:49
Elleu


Als ik dan de CP-8571 weer op foto's zie dan begint mijn hartje weer sneller te kloppen vind deze luidsprekers toch wel 1 van de mooiere speakers die te koop zijn ook qua geluid wat deze speakers genereren, mits ze door een stabiele versterker worden aan gestuurd.

Ik zelf speel nu ongeveer 5 jaar met een setje CP 6311 en ben nog steeds te vreden met deze speakers qua versterking ben ik nog zoekende ...........

Peerless je hebt met recht een mooi setje staan.

Mvg Mr.D

Ik speel met zeer veel plezier met een Belles versterker (pre/eind) Het beste wat je kunt doen is diverse versterkers naar huis meenemen en beluisteren wat je het beste bevalt, zo heb ik dat ook gedaan en wenw audio vond het geen probleem.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Quote from: Lord Elrond on June 18, 2010, 21:28:49
Elleu


Als ik dan de CP-8571 weer op foto's zie dan begint mijn hartje weer sneller te kloppen vind deze luidsprekers toch wel 1 van de mooiere speakers die te koop zijn ook qua geluid wat deze speakers genereren, mits ze door een stabiele versterker worden aan gestuurd.

Ik zelf speel nu ongeveer 5 jaar met een setje CP 6311 en ben nog steeds te vreden met deze speakers qua versterking ben ik nog zoekende ...........

Peerless je hebt met recht een mooi setje staan.

Mvg Mr.D

Thnx.
Ze zijn over te nemen natuurlijk ;).
Prijs is 3500 euro.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Lord Elrond

Quote from: frank2 on June 19, 2010, 08:02:57
Ik speel met zeer veel plezier met een Belles versterker (pre/eind) Het beste wat je kunt doen is diverse versterkers naar huis meenemen en beluisteren wat je het beste bevalt, zo heb ik dat ook gedaan en wenw audio vond het geen probleem.

Hoi Frank

WenW ben ik 2 keer geweest is een beetje erg ver rijden voor mij maar ik weet dat je met Karel een hoop kan regelen  ;D ;D ;D
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha